Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Şubat 08, 2016

Kore makyaj malzemeleri domuz ürünleri içerir mi? Nasıl anlarız?

Sawako Kuronuma Pazartesi, Şubat 08, 2016

Merhabalar ! :) Biliyorum buraları çokça boşladım ama inanın ki hiç vaktim olmuyor.Tam bugün geleceğim, bu konuda yazacağım diyorum hooop bir aksilik beliriyor.Evdeki hesap çarşıya uymuyor yani :) 

Kore kozmetiği ve içeriği hakkında bolca soru alıyorum fakat bu konuda yeterince bilgim olmadığı için Kore kozmetikle daha içli dışlı olan  diaryofmeri blog sahibesinden bloguma konuk yazar olmasını rica ettim ve sağolsun beni kırmayıp teklifimi kabul etti :)



O zaman söz Meri'de ;)


"Asyalıların güzel ciltlerinin sırları neler? 
Neler yapıyorlar?Kullandıkları ürünler haram mı?"

Hepsini bu yazıda bulabilirsiniz.


Çok sevdiğimiz Kore kozmetik ürünlerinin içeriğinde bulunan birkaç temel maddeler ve bunların faydaları-zararları neler bir bakalım.

Kolajen

Korelilerin sıkça ve severek kullandığı,aldıkları ürünün içerisinde bulunmasına dikkat ettikleri maddeden başlayalım.Kendisi 'kolajen' oluyor.
Nedir bu kolajen,neye yarar,neyden elde edilir,helal mi?
Kolajen, özellikle yaşlanmayı geciktirmesi ve cildi beslemesi açısından oldukça faydalı bir madde.Cilde esneklik sağlar ve parlak görünmesine yardımcı olur .
Korelilerin de özellikle nem konusunda çok takıntılı olduklarını biliyoruz.Hatta ben bir videoda bir kızın makyaj öncesi birkaç nemlendirici üzerine bir de yüz yağı kullandığını ve cilt makyajını yaptıktan sonra parıl parıl parladığını görmüştüm.
Yaşlanmaya karşı da önlemlerini almayı sevdikleri için hemen hemen her üründe kolajen görebilirsiniz.
Yada hidrolize edilmiş kolajen diye de geçer.
Kolajen genellikle hayvanlardan elde edilir.E onların en rahat ulaşabileceği hayvanlardan biri de domuz olduğu için riske giriyor.

Ürünün arkasına kolajen yazıyorlar fakat neyden elde edildiğini yazmazlar.
Bir sürü Kore markasına mail attım hatta bazılarına arka arkaya.Cosrx ve Lioele markaları döndü ve sonuç iyi çıktı.
Ama sorduğum ürünlerde.Cosrx'in Snail Cream'i adındaki hayvandan yani salyangozdan alıyormuş kolajeni.
Lioele'in Beyond Solution BB Cream'inde de hidrolize kolajen var ve sorar sormaz hatta Facebook üzerinden sormuştum araştırıp size döneceğiz dediler.
Birkaç gün içerisinde dönüp balıktan elde ettiklerini söylediler.
Şimdi burayı biraz açalım.Şunu düşündüm ki,domuz,sığır vb hayvanlardan kolajen elde etmek çok zor ve bu ürünün fiyatına yansır.
Düşük fiyatlı ve kolajen içeren ürünlerin domuzdan elde etme ihtimalleri düşük ama bu kesin değil.Bunlar büyük ihtimalle
Lioele ve Cosrx gibi balık,salyangoz veya kolajen içeren bitkilerden elde ediyorlar.
Daha pahalı ve kolajen içeren markaların bu hayvandan elde ettiklerine biraz daha emin olabilirsiniz.
Yani kolajen içeren ürünler şüpheli.Eğer geri dönseydi diğer markalar da onlar hakkında da yazacaktım.
Eğer sizin emin olduğunuz markalar varsa bizimle paylaşmayı unutmayın ;)

Jelatin

Bu da cildin esnek olmasını sağlayan yani yaşlanmayı geciktiren özelliğe sahip bir madde.Hatta yoğun miktarda kolajen içeriyor.Ülkemizdeki ürünlerde bile ne jelatini kullanıldığı belli olmazken Kore'de jelatin içeren ürünlerin ne kullandığı konusunda hiçbir fikrim yok.Bunun şüphe miktarı kolajenden çok daha fazla.

Plasenta

Mide bulandırıcı kısma gelelim.Detaya gireyim.Doğumdan sonra gelen jelimsi birşey.
Ve bu cilde oldukça faydalı olduğu gibi vücut açısından da faydalı.Aynı şekilde yaşlanmayı geciktiren bir madde.Bunu içeren maddeyi kullanmayı bırakın yiyen kadınlar var Asya'da.Hatta Kim Kardashian da yapıyormuş sanırım.
Biz içeren ürünlere bakalım.Bana Holika Holika Placenta Cleansing Foam geldi hediye olarak.Yuh dedim görünce.Kim bilir neyindir diye kusma aşamasına geldim.
Araştırdım ki bezelye plasentasından yapılmış.Evet bezelye.
Bu Korelileri çok takdir ediyorum bu konuda.Ufacık bitkinin bile faydalı maddelerinden yararlanıyorlar.
Yalnız hepsi tabiki bitkiden elde edilmiyor.

Hyaluronic Asid

Bu maddeyle birçok kağıt maskede karşılaşabilirsiniz.
Nemlendirme özelliği fazla olan bir maddedir.Bu yüzden çok fazla tercih ediliyor.
Kırışıklıkların giderilmesi konusunda da yardımcı bir maddedir.Bunun da hayvanlardan elde edilme ihitmali yüksek.
Bakterilerden de elde ediliyormuş bu en iyisi ama yine şüpheli kısma giriyor.

Vegan ürünlerde bu tip şeylerden şüphe etmemize gerek yok çünkü adı üstünde hayvanlardan asla elde etmiyorlar maddeleri.

Kore de yakında bütün markalarının hayvan testi yapmasını yasaklayacak ama vegan olurlar mı bilemem.

Gelelim beyaz ten olayına...

Asyalılar aslında bembeyaz tenli değiller.Yani belki içlerinde vardır ama bizim zannettiğimiz süt beyazı tene sahip değiller.
Peki bunu nasıl sağlıyorlar?
Kullandıkları ürünlerde genellikle beyazlatma özelliği olmasına dikkat ediyorlar.
Bu beyazlatma özelliğine sahip ürünler domates veya çok daha faydalı pirinç içeriyor.

Cilt bakımı ürünlerinde kullandıkları diğer maddeler;

Aloe Vera, cildin yapılanmasında,sivilce,tahriş olan cilt problemlerinde kullanımı faydalı.






İnci özü, cilde parlaklık veriyor.

Yeşil çay, cildi temizleme özelliğine sahip.

Salyangoz, cildi yapılandırmada ve yenilemede oldukça faydalı bir ürün.Yeni yara izlerinin tedavisinde de yardımcı bir madde.

Peki makyaj ürünlerinde neler kullanıyorlar ve nelere dikkat ediyorlar sırasıyla inceleyelim.

Cilt bakımları oldukça iyi olduğu için ten makyajları oldukça güzel duruyor.
Bu aralar popüler olan hem kolay kullanımı hem de yapısı açısından en iyi ürün cushion fondötenler.
Bu fondötenlerin bir sürü çeşidi var.En popülerleri Laneige ve Hera ama oldukça pahalılar.
Uygun fiyatlı ve en iyi cushion benim açımdan Missha'ya ait.Çeşitleri de olduğu için kendi cildinize
göre seçebilirsiniz.Bu ürünleri W2Beauty'den temin edebilirsiniz.

Aslında zayıf yüze önem verseler de bronzer kullanmıyorlar yada çok az kullanıyorlar.Ama bronzerları
sarı alt tonlu olduğu için bizim için hiç uygun değil.

Kaşa çok önem veriyorlar.Düz kaşların daha genç gösterdiğine inanıyorlar ve birçok kaş ürünleri var.


Göz makyajı en önemli kısım onlar için.Öncelikle bizim yaptığımızın tersini yapıyorlar. Yani açık rengi tüm göz kapağına ve koyu tonu kirpik çizgisine yakın dürüyorlar.Farları oldukça hatta bizim kullanamayacağımız kadar simli.Eyeliner ince çekilip aşağı doğru uzatılıyor. Ve göz altlarına aydınlatıcı bir far kullanıp onun altından da kahverengi mat bir farla geçip aegyo sal dediğimiz şirin görünümü elde ediyorlar.Bu konuda Etude hOUSE'UN cute eyes maker ürünü çok iyi.

Rimel olarak kirpikleri çok düz olduğu için ilk önce güzelce kıvırıp su geçirmeyen bir rimel
kullanıyorlar yada bundan daha sık yaptıkları şey ise doğal takma kirpik takıyorlar.

Allıkta çok hafif pembe yada şeftali tonları tam yanakların ortasına uygulanıyor.


Gelelim dudak makyajına...


İlk önce fondöten veya kapatıcıyla dudakları kapatıp ortasına
tint dediğimiz ürünü uyguluyorlar.Buna gradient lips deniyor.Daha şirin ve bebeksi bir görünüm sağlıyor.

Benim Kore kozmetiği hakkında bildiğim ipuçları bunlar :) Ben dizi makyajlarını uygulamayı ve öğrenmeyi seviyorum.

Aklınıza takılan sorular varsa sorabilirsiniz. 


Kozmetik ve daha birçok konuda yazan diaryofmeri blog'una ulaşmak için tıktık.

Önerilen ürünler;

Lioele Beyond The Solution BB Cream 

Missha Pirinç Özlü Maske 

Missha İnci Özlü Maske

Innisfree Aloe Vera Özlü Makse 

Nature Republic Aloe Vera Soothing Gel 

Missha Magic Cushion 

Laneige BB Cushion 


Etude House Cute Eyes Maker 

 W2beauty'; Kore menşeli ürünleri rahatlıkla bulabilirsiniz ve sipariş ettiğiniz ürünler gümrükte hiçbir sorun yaşanmadan rahatlıkla geçerek ve evinize teslim eden bir site...Tabi ki kapıda ödeme yok.Artık biliyoruz ki yurtdışı internet sitelerinden alışveriş yapmak için kredi kartı veya paypal şart :)Son olarak kaydolurken 07565312 koduyla kaydolduğunuzda 30$ ve üzeri alışverişlerde 5$lık indirim kazanabiliyorsunuz :)

Nasıl kayıt olurum, nasıl alışveriş yaparım, W2beauty'nin avantajları nelerdir? sorularının cevabı için tıktık.

Siz de misafir yazar olmak istiyorum, nasıl katılabilirim? diyorsanız bana bogurtlenrecelimiz@gmail.com adresinden mail göndermeniz yeterli :) 

12 yorum:

  1. Çok çok faydalı bir yazı olmuş.
    Ben de artık Kore yapımı kozmetik ürünlerine yöneldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ürünler konusunda detaylı soruların olursa sormayı unutma ;)

      Sil
  2. Korelilerin güzelliğini,makyaj için neler yaptıklarını bende çok merak edi ve sp araştırıyorum ve seviyorum. O yüzden hemen merakla okudum çok bilgilendirici olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. W2beautyde Turkey secenegi yok artik Turkiyeye satis yapmiyorlar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda Alice mail attım cevap bekliyorum muhtemelen bir hata oluştu :/

      Sil
  4. Missha'nın bb kremleri güvenilir mi peki?
    Almak istiyorum ama bu yazıdan sonra kararsız kaldım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçeriği okuduğum kadarıyla yok ki öyle bir şey olsa bir sürü blogger kullanıyor, bir tanesi çıkar açıklardı:) Kullananlardan biri de benim ;)

      Sil
    2. Missha'nın içeriği paraben vs açısından temiz mi acaba?

      Sil
  5. Etude house tek kullanimlik maskeleri helal midir acaba? .s

    YanıtlaSil
  6. Etude house tek kullanimlik maskeleri helal midir acaba? .s

    YanıtlaSil
  7. etude house tek kullanımlık maskeler hakkında ne düşünüyorsun?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!