Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Mart 13, 2013

Düşlerimin Prensi ( Princess Hours )

Sawako Kuronuma Çarşamba, Mart 13, 2013


   

   Daha 12 -13 yaşlarındayken bile çekik gözlüler bana ilgi çekici gelirdi.Bunun sebebi babamın Japonlarla çalışıyor olması da olabilir.Ama Kore hakkında bundan 5-6 yıl öncesine kadar hiçbir fikrim yoktu.Neye benzediklerini bile bilmiyordum.Yanlış hatırlamıyorsam össye (o zamanki adıyla) hazırlandığım yıldı.Trt1'de "Düşlerimin Prensi" diye bir dizi yayınlanıyordu. Birkaç kere televizyon izlerken denk gelmişti ama pek aldırış etmemiştim.Sonra izleyecek bir şeyler bulamadığım bir gün oturdum ve sadece bir bölümünü izledim.Hayran kaldım...Dersi falan her şeyi bir kenara bırakıp internetten bütün bölümlerini izledim.Romantik-komedi tarzında bir diziydi. Öyle Türk dizilerindeki gibi sadece duygu sömürüsü üzerine kurulu değildi.İzlerken bitmemesini istiyordum.Eğer izlemediyseniz kesinlikle izlemelisiniz..

   Türk dizileri genellikle duygu sömürüsü üzerine kuruludur.Duygusal bir insan olduğum için tercih etmiyorum, daha doğrusu beni psikolojik anlamda rahatsız ediyor.Adamlar bir kerede romantik-komedi dizisi yapalım demiyorlar.Şimdi düşündüm de romantik komedi dizi anlamında verebileceğim tek örnek bile aklıma gelmiyor-bununla Türk dizi-film sektörü kötü demek istemiyorum son yıllarda baya iyi projeler ortaya çıkıyor- .Kore dizilerinin bugün bu kadar ilgi çekmesi bu yüzden olabilir.Aşk acısını bile komik bir şekilde işleyebiliyorlar. %90ının sonu mutlu bitiyor.Zaten gerçek hayatta her anlamda mutlu olmak bu kadar zorken bırakın dizilerdeki hayal kahramanları mutlu olsun.İnsanlar gülecek sebep bulabilsinler.
   Ben dizi-filmleri izleyenlerden değil yaşayanlardanım.Örneğin; korku filmi izlerken eğer birinin kolu kesiliyorsa sanki benim kolum kesiliyor gibi kolumu tutarım( sanırım birazcık tuhafım:p),duygusal filmleri izlerken saatlerce ağlayabilirim (Özgü Namal'ın oynadığı "Mutluluk" filmini izledikten bir hafta sonra kendime gelebilmiştim).İzlediğim  romantik-komedi filmleri bana mutluluk verebilir, bunun sonucu etrafa gülücükler saçabilirim.
   Eğer siz de benim gibi hayata pembe gözlüklerden bakmayı seviyorsanız ya da gülmeye ihtiyacınız varsa Kore dizilerini izlemelisiniz:) İzlemeyenler için ilk dizim olan Düşlerimin Prensi'ni tanıtayım :)




Konusu    :

   1911’deki japon işgaline kadar Kore’yi yöneten ve bu kuşatmadan sonra bir daha kendini toparlayamayan Kore’nin son kraliyet ailesi model alınarak hazırlanmıştır. Dizi kralın hastalandığı haberiyle başlar. 

Kralın her an ölebileceği düşüncesiyle veliaht prens Shin'e bir eş bulmak gereklidir. Shin, balerinlikle uğraşan sevgilisi Hyorin'e evlenme teklif eder ama Hyorin balerin olmayı daha çok istediğini söyleyerek onu reddeder.Bunun üzerine Shin, daha önce verilmiş bir sözün üzerine Chae-kyong adında bir kızla evlenmek zorunda kalır... 

Chae-kyong, saray yaşamına tamamen yabancı, halktan biridir.Shin'den tamamen farklıdır.Katı kurallarla büyümüş Shin'e karşın hiçbir kural tanımaz, ayrıca Shin ve zengin çevresi kadar da kültürlü değildir.Fakat zor durumda olan ailesi için bu evliliği kabul etmek zorunda kalır.

İlk başta olaylar onun için korkunç bir hal alır;

*Zorlu saray kuralları ve eğitimler her an karşısına çıkar.

*Kocası yani Shin,  Hyorin'i sever ve de buzdolabından farkı yoktur. 

*Eğleneceği doğru düzgün bir zaman dilimi yoktur ve de ailesini bile doğru düzgün göremez.

Tüm bunlar yetmiyormuş gibi bir de Shin'in zengin arkadaşlarıyla ve sürekli karşısına çıkan Hiyorinle uğraşmak zorunda kalır.

Chae-kyong türlü zorluklarla uğraşıp saraya alışmaya çalışırken diğer veliaht prens Yul İngiltere'den gelir ve her şey  tamamen değişir.

Kesinlikle izlemeniz gereken bir dizi!İzlerken çok eğleneceksiniz, bazen Chae-kyong ve Shin arasında geçen konuşmalar sizi kahkahalara boğacak bazen sinirlerinizi zıplatacak!Bazen Shin'i alıp bağrınıza basmak isteyeceksiniz bazen sinirlenecek Shin'e kıyamayacak, Hiyorin'i ayağına beton döküp denizin en ücra köşesine atmak isteceksiniz!Bazen de acaba Shin mi yoksa Yul mu karar veremeyeceksiniz! Tercih sizin; iyi seyiler :))

32 yorum:

  1. gerçekten harika bir site ve inan bende aynı şeyleri düşünüyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten harika bir site bende senin gibi düşünüyorum ^_^

    YanıtlaSil
  3. BENİM İLK DİZİM TRT TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. aynı benim gibisin sende bende kore dizilerini mutlu olmak için izliyorum türk dizileri bencede çok saçma romantik komedi izliyorum ve gerçek hayat bu kadar zorken dizilerin mutlu bitmesi beni sevindiriyor (tabi dizinin bitmesine üzülüyorum :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de her zaman baş roldeki kız karakteri kıskanmak var, ben olaydım o demek ... :))

      Sil
  5. Ruhlarimiz ayni sanki. Aslinda ben azeriyim fakat iyi sayilaca derecede turkcem var. hatta normalda bile filmleri turce izler turk tv kanallarini izlerim. neyse bende tesadufen tanis oldum duslerimin prensi ile. ikinci bolumden izledim. ondan evel de bazi kore filmeri izlemisdim fakat onlar tarihi dizi olduklarind pek de ilgimi cekmemisdi saraydaki mucevher haric. yillarca hayeli ile yasadim kfamda tekrar tekrar izledim hatta elime ilk internet gecdiyinde onu izliyodum hatta cd ye bele yuklemeyi planlamisdim. derken bu yil universitenin ikinci ylinda tesadufen karsima cikdi koreliler . su an kore ka olmus durumdayim ve senin gibe mutlu ola bilmek adina izliyorum hatta izletiyorum. arkadaslarim bile izliyor. bloqlardan seveceyim dizileri secib kydediyor sora vakit buldukca izliyorum . filmler icin indiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim canım senin için :) Ama düşlerimin prensi benim için bir tanedir :))

      Sil
  6. tabii ki de ilk ask nasil unutulmazsa benim icin duslerimin prensi de oyle ozeldir. sora oyrendim ki meger ikincisi de cekilmek istenmis fakat oyuncularla anlasma basarisiz olmus . su aralar blogunda demek olar kki okumadigim bi sey kalmadi ve gercekden de cooook sevdim yazilarini izlediyin filmeri dizieri. ilk kez burda karsilasdim japon ve tayvan dizileriyle ve baya ilgimi cekdi simdiden bir kacini izledim bile. turk dizilerini de severim ama bazan o kadar uzatiliyor ki tam baslangicidan cikiyor resmen. bana boyle guzel dizileri izleme sansi verdiyin icin tesekkur sayende guzel dizi ve filmlerle tanisdim. ingilisce bazilarini izlesem de turkce kadar zevk vermiyor bana. bu arada animeler de super cikmis ellerine salik. bana sorsan ilk animem tenjho tenge idi . izzlemeni tavsiye ederim mukemmel sayilmaz ama guzel bi anime,
    :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımı beğenmene çok sevindim, düşlerimin prensi çok özel benim için, bazen açıp tekrar izlesem mi diye düşünüyorum, kaçıncıya izlediğimi sayamıyorum bile:)) 2. evet çekilmedi ama belki yıllar sonra bize bir sürpriz yaparlar diye umudum var :)) Anime önerin için teşekkürler göz attım ama ben daha çok aşırı komik saçma animeleri seviyorum maceramsı şeyler pek bana göre değil :)

      Sil
  7. belki de sonucda zaman bize ne getirir bilinmez ama umudum yok. sonunu ben tek beyenemisdim neden kore dizilerinde cogu zaman son sonuk kaliyor. baslangicda ama mukemmel basliyorlar resmen. yoon eun hye hayranligim o dizide basladi ama sonrki dizilerinden bi tek gonlumce olan cofee prince ve my fair lady dizisindeki rollariydi. oyunculugu cok yakisdirdigiklarimdandir kendileri. ne yalan diyim evveller ingilisce eyitimim yuzundendirm bilmem ama cok seviyordum batini simdilerde dogunu arasdirdikca arasdiriyorum bi tek yeme aliskanliklari beni cildirtiyor. o ne be bismemis etleri nasi da yiyorlar. eveller butun cekik gozlulere bizde bi soz var kitay(cinli) demelerine aldirmiyordum ama simdilerde baya bi kiziyorum. eger sendi benimgibi blog okuyosansa animelerle ilgili ANİME İNCELEMELERİ BLOG SAYFASI diye bi blog var ordan istediyin tur animeni bula bilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler önerin için göz atıyorum hemen :)

      Sil
  8. Güzel dizidir. "Yanımda Kal" hey gidi sahne hey :) kesinlikle izlenmesi gereken bir dizi eğlence ve aşkın içine bir tutam da dram atılmış tadından yenmez olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Gerçektende önerdiğiniz gibi harika bir dizi bir sür sonra tekrar izliyeceğim dizi hakkındaki yazınızda keyifle okudum ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. guzel dizi buna benzer dizi isimleri soyleyin lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Full house, coffee prince, secret garden; klasiklerden!:)

      Sil
  11. İlk dizim saraydaki mucevherdi.çok etkilendiğim bir diziydi. Bittiğinde tekrar yayinlarlar mi diye beklerken düşlerimin prensi başladı.. gerçekten çok heyecanlanmistim.her bölümü kaçırmamaya çalıştım.dört gözle ne zaman başlayacak diye saate bakardım. İzlediğim en güzel dizi. Sanırım en çok shin in birden değil de yavaş yavaş ve farkına varmadan aşık olması etkiledi beni

    YanıtlaSil
  12. Yorum yazdım ama göremedim neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen yorumları geç onaylıyorum o yüzdendir :)

      Sil
  13. Bende senin yaslarinda bu diziyle kore fanligina basladim normalde 2006 yapimi bu dizi Turkiyedede 2006 mi yoksa 2008 de yayinlandi bunu hatirliyor musun? Benim hesaplarima gore 2006

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2008 yılı ben de lise 3' teydim, izlediğim ilk kore dizisiydi goong ^.^ hatta türk tvlerinde verilen ilk kore dizisi olduğunu düşünüyordum ama şimdi gördüm winter sonata 2006 yılında kanal d de gece yayınlanmış..

      Sil
  14. Bende bu yaslarda izlemeye basladi. Dizi 2006 yilinda yayinlanmis ama Turkiyede ne zaman yayinlanmisti hatirliyorum benim hesaplarima gore 2006 sen hatirliyor musun yayin tarihini burdaki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tarihi hatırlamıyorum ama muhtemelen 2006-2007 ikisinden biriydi :)

      Sil
  15. Bende senin yaslarinda bu diziyle kore fanligina basladim normalde 2006 yapimi bu dizi Turkiyedede 2006 mi yoksa 2008 de yayinlandi bunu hatirliyor musun? Benim hesaplarima gore 2006

    YanıtlaSil
  16. bu guzel yazi icin tesekkurler.bende romantik komediden yanayim.yani zaten hayatimizda cok zorluk var ,bari boyle diziler izleyerek bir nebzede olsa problemlerimizden uzak ola biliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Keşke her diziyi bu kadar kaliteli yapabilseler :/

      Sil
  17. Blogumu yeni açtım.. Uzun zamandır istiyordum ama bir türlü nasip olmamıştı sonra senin blogunla tanıştım ve gaza gelip açtım :) İçerik olarak aynı sayılır bende her telden çalıyorum :D
    Az önce blogunda gezerken ilk yayınını merak ettim ve blog açma sebebinden sonra ki yazının goong olduğunu görünce ben şok :DD İlk dizim olduğu için blogumda ilk Goong'a yer vermek istedim ve sende onu yazmışsın, garip hissettim :) Karakterlerimiz öyle çok uyuşmasa da seni kendime yakın hissediyorum^^ Aramızda oldukça yaş farkı olduğunu düşünüyorum ve blog konusunda örnek aldığım birisin.. Blogunu çok seviyorum, her zaman yazmalısın!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!