Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Şubat 07, 2017

Diş Teli Günlüğü #2 -Diş Telleri Acıtıyor Mu?

Sawako Kuronuma Salı, Şubat 07, 2017


Merhabalar gençlik :)

Bir önceki Diş teli günlüğümde hareketli aparey kullanımından bahsetmiştim.Geçtiğimiz hafta perşembe günü hareketli apareyi çıkarıp diş teline geçiş yaptık.Açıkçası hareketli apareyden kurtulduğum için fazlasıyla mutluydum ve diş teli nasıl takılıyor ne gibi etkileri oluyor pek de bilmiyordum.Hiç aklıma da gelmedi nasıl yapıldığını internetten izlemek :) Her şey sürpriz oldu kısacası :)



Perşembe günü gittiğim randevuda öncelikle dişlerim temizlendi.Sonrasında dişlerime tek tek braketler yapıştırıldı.Braket dediğim şey dişin üzerinde olan karemsi demirler :) Hiç bu işlemin tek tek yapıştırılacağını düşünmemiştim, bir makineyle seri şekilde yapılıyor diye hayal etmiştim ve bu işlem yaklaşık 45-50 dakika sürdü.Sonrasında yay şekline getirilmiş ince bir tel braketlere tutturuldu.İşlem tamamen bittiğinde hiçbir acıma, ağrı sızı hissetmedim.Hareketli apareyin tersine çok rahat konuşabilmem de fazlasıyla beni mutlu eden nokta olmuştu ta ki eve gelip akşam yemek yiyene kadar! 


Ön dişlerimde hafif yamukluk olan kısımlara hiçbir yiyecek değdiremedim!Yemekte bulduğum yumuşak bütün parçaları arka dişlerime doğru itina ile yerleştirdim.Elma yemek istediğimde rendeledim ve yine arka dişlerimle yiyebildim.En büyük acı ise dişlerimi fırçalarken hissettiğimdi.Hafifçe, baskı uygulamadan diş fırçası dişime değdiğinde bile inanılmaz acıyordu.Bu böyle yaklaşık 5 gün sürdü.5 günün ardından dişlerimdeki acı geçti, sonrasında öğrendim ki her diş teli ayarlamasından sonra bu acı hissediliyormuş.Ne yapalım katlanacağız artık :) Şu an kıyaslamam gerekirse hareketli aparey diş telinden daha çok acı ve rahatsızlık vermişti bana.Tabi burada diş telimle ilk haftamı geçirdiğimi belirtmemde fayda var.Bakalım bu haftaki randevumdan sonra da öyle düşünebilecek miyim? :) 

Bu konuda bana sormak istediğiniz herhangi bir soru varsa çekinmeyin sorun.Aynı şekilde daha önce diş teli kullanmış olanların vereceği tavsiyelere de açığım :) 


8 yorum:

  1. Ön dişlerim tavşan dişi gibi uzun ve ayrık. Onun için bende istiyorum diş teli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer gerçekten kafana bu konuyu takıyorsan yaptırmalısın zira bendeki takıntı büyük :) ayrıca dişler görünüşü çok etkiliyor :)

      Sil
  2. Merhaba, ben uzun süre diş teli kullanan biri olarak yorum yapmadan duramayacağım. İlk 3-4 gün çorba gibi sıvı şeyler tüketmiştim, zaten doktor da bir şey ısırma demişti. Her randevudan sonra o ağrı yaşanıyor dediğiniz gibi. Benim tedavim bitti ama hala bir tel var dişlerin arkasında, dişler geri bozulmasın diye. İlerleyen aşamalarla ilgili sorunuz olursa sorabilirsiniz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben biraz hareketli apareyden alıştım bu konuya ama daha bilemiyorum. Şimdilik daha ayarlanmadı, kontrol edildi, 3 hafta Sonra gel denildi. Sanırım asıl acı o zaman başlayacak :)

      Sil
  3. elmayı ısırarak yemeyi özlemiştim gerçekten ama tellerde kurtulalı bir sene oluyor ne çabuk geçmiş şimdi hiç takmamışım gibi geliyor:)ve etrafa gülmenin tadını çıkarıyorum ben de 5 gün acı çekmiştim teller ayarlandıktan sonra acısı bu kadar uzun sürmüyor daha çabuk geçiyor.Teller sayesinde dilimi oynatıp araya kaçan yemekleri çıkarmayı öğrendim bir zaman sonra uzman oluyorsunuz:)diş fırçası konusunda çok daha ince fırçalı tel takanlar için olanlar var yoksa bakabilirsiniz bana doktor vermişti hala evde bir tane kutusunda duran kullanılmamış olan var normallere göre daha iyi fırçalıyor.Ben biraz şanslıydım çünkü annem doktorumun yanında çalışıyor.Yemek konusunda ıspanak gibi yumuşak sebzeleri eriterek yiyordum yoksa yapışıyordu ilk zamanlar makarna içinde aynı şeyi yapıyordum:)bir süre sonra yiyebilir hale geliyorsunuz ne çok yazdım gideyim artık bende telli olanlara yani taktıracaklara yardım edebilirim çıkardıktan sonra kıdemli gibi hissedip etraftaki tellileri fark eder oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim meyve elma ve ben ısırarak elma yemeyi çok severdim. Şimdi meyve bıçağıyla yiyorum :/ doktorun önerdiği diş fırçalarını aldım, ilk günler yemekleri çiğnemeden yutsam da artık çiğniyorum :)) şu anlık tellerimi seviyorum, bakalım Sonra bu konuda ne düşüneceğim :)

      Sil
    2. Ben de aynı şekilde elmayı ve ısırmayı seviyorum ama tabi telle dikkat etmek gerekiyordu tellerinizi sevmenize sevindim bazen zorluk çıkartsada insan bir süre sonra seviyor ve alışıyor gerçekten çıkardıktan sonra bir boşluk oluyor ki en başta tel takmak istemeyen biri olarak söylüyorum tabi taktıktan sonraki fikrim telli olmak ayrıcalıktır oldu :)

      Sil
    3. Ben rahatım ya:)) En son kuruyemiş bile yiyorum :D Bakalım :D

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!