Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Ocak 17, 2017

Goblin / Guardian: The Lonely and Great God / 2016

Sawako Kuronuma Salı, Ocak 17, 2017

Goblin, 900 sene öncesinde kral için savaşan bir komutandır.Kralın saçma sapan kıskançlığı nedeniyle öldürülmüş ve birçok masum insanın ölümüne sebep olduğu için ruhu lanetlenmiştir. 900 yıl boyunca  dünyada yaşamakta ve tüm sevdiklerinin ölümlerine şahit olmaktadır. Ölmesi sadece onun kalbine saplı kılıcın çıkarılmasıyla mümkün olacaktır ki bunu sadece Goblin'in Gelini yapabilmektedir.

Euntak yani asıl kızımız, aslında hiç doğmaması gereken biridir.Şöyle ki annesi ona hamileyken trafik kazası geçirmiş, tam ölecekken Goblin'in insafı sayesinde hayatta kalmıştır.Yaklaşık 9 yaşındayken annesinin ölümü üzerine teyzesi ile yaşamaya başlar.Teyzesi bütün kore dizilerindeki kötü paragöz karakterlerin karışımıdır.Yani asıl kızımıza hayatı zehir etmişlerdir.Euntak sadece ev hayatında değil okul hayatında da mutsuzdur çünkü hayaletleri görebilme özelliğine sahiptir.Tabi bu da birçok sınıf arkadaşının ondan uzak durmasına neden olur.Sadece bunlarla uğraşmak zorunda kalmaz, peşinde olan ölüm meleğinden kaçması ve çevresinde dolanan hayaletlerle uğraşması gerekir.



Her şeyin berbat gittiği bir gün asıl kızımız Euntak, pastasını da alıp sahil kenarına gider.Aslında annesinin ölüm günü onun doğum günü olduğu için dilek dilemeyen asıl kızımız, bu sefer pastanın mumunu yakıp dilek diler ve üfler.İşte o an karşısında asıl erkek karakterimiz Goblin'i görür. 

Asıl kızımız Goblin'i sıradan bir hayalet sanırken Goblin ise aralarındaki ilişkiyi anlamlandıramaz.Sürekli bir araya gelmeleri sonucu Goblin ve asıl kızımız birbirlerine karşı bir şeyler hissetmeye başlar.Goblin asıl kızımızı korumak için evine alırken aynı zamanda asıl kızımızın peşinde olan ölüm meleğiyle de yaşamak zorunda kalacaktır.

Goblin, yaşamına son verme veya hayatta kalma düşüncesiyle cebelleşirken, asıl kızımız onun hayatındaki rolünden habersizdir.Ölüm meleği ise, geçmiş hayatındaki günahları nedeniyle her şeyi unutmayı seçmiş ve ölüm meleği olmakla cezalandırılmıştır.



Peki Goblin ve asıl kızımız arasındaki ilişki nasıl ilerleyecektir?Goblin yaşayacak mıdır yoksa ölümü mü seçecektir? Peki ya asıl kızımız her şeyi öğrenince ne yapacaktır? Onları boşverin, ölüm meleğinin sırrı nedir? Bu hikayedeki rolü ne üzerinedir?


Diziye bayıldım! Hayır hayır bunun zibilyon tane hayran olduğum Koreli ünlü arasında Gong yoo'nun olmasının etkisi yok ya da biraz olabilir ama dizinin kurgusu harika! Her Kore dizisinde olduğu gibi bu dizide de klişeler bulunmakta fakat kurgusuyla birçok diziden ayrılmakta :) Yer yer romantik komedi bazense dramatik özellikler içermekte. Sonunun nasıl biteceğini şu an bilmediğim için romantik dram kategorisine girmesinden deli gibi korkuyorum!Umarım bu diziyi muhteşem bir şekilde bitirirler de kesinlikle izlenilmesi gereken diziler arasında sayabiliriz :)



Buradan sonrası spoiler içerir, izlemediyseniz okumayın sorumluluk kabul etmem! :)

Gong Yoo, ölümüne zayıflamış fark ettiniz mi? Öyle ki gamzelerini görmekte zorlandım.Tamam bunda dizide yüzünü güldürmemelerinin etkisi de olabilir.Ama bu ciddili rol ona çok yakışmış, fenalık gelmişti çocuksu rollerde onu görmekten :)

Goblin'in doğuşu, 900 yılı anladım da asıl kızımızın teyzelerinin pat diye hayatlarından çıkarılmasını anlamadım.En son hapisten çıkıp asıl kızımızın peşine düşmüşlerdi, niye hala bulamadılar.Hadi adını, sanını unuttular anladım da o zaman diğer şeyleri neden unutmadılar.Burayı biraz hızlı geçtiler, uzatsalar ne olurdu ki ben bu diziyi bölümlerce izleyebilirdim.3 bölüm sonra final yapmak ne demek?



Herbir karakteri ayrı ayrı sevdim.Ölüm meleği ve Sunny arasındaki ilişki?Çok harika değil miydi? Tekrar bir araya gelmeleri; bu tanrının onlara bir cezası mı yoksa bir lütfu muydu? Umarım bu konuda sevgili yazarımız lütfu olduğunu düşünür ve bir şekilde onları bir araya getirir.Yoksa Kore'ye gidip evini kundaklama gibi bir düşüncem var.

Goblin ve ölüm meleği arasındaki ilişki çok güzeldi.Aslına bakarsanız asıl kızımızla olan birçok sahneden daha eğlenceli buldum birlikte oldukları sahneleri :) 




Son olarak bu haftaki bölümde Goblin'i öldürdüler biliyorsunuz, bilmiyorsanız bunu niye okuyorsunuz?Sorumluluk almam demiştim.Neyse, umarım yazarımız bu haftaki eksik bölüm yayınlama olayını Goblin'i tekrar hayata geri döndürme için kullanır.Ya da şu an aklıma geldi!Asıl kızımız bu benim ilk hayatım olsun isterdim ve sonraki hayatlarımda da onla karşılaşmayı dilerdim demişti.Goblin'in de ilk hayatı olduğunu varsayarsak kesin bunları başka hayatta birleştirir.Yine klişelerimle sonuca vardım! Ama durun!Belki de sevgili yazarımız bizim nefretimizi kazanmak istiyordur! Goblin'i öldürür ve ölüm meleğini de onun peşinden gönderir.Bize kala kala asıl kızımız ve Sunny kalır! Bu kadar vicdansız olmaz umarım, deyip yazımı sonlandırıyorum :) Dikkatinizi çeken olaylar, çelişkiler varsa yazın tartışalım :)


10 yorum:

  1. Şimdiye kadar izlediğim secret garden dizisi dışında en keyif aldığım dizi..kesinlikle herkesin bişeyler bulabileceği nadir dizilerden, herkese tavsiye ederim...teyze olayını bence boşver üçü de birbirinden saçma tipti zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ama hala değerini fark edemeyenler var :) Ve inatla son bölümleri izlemedim:))

      Sil
  2. Ben dizi tamamlansın diye bekliyorum bu diziden çok umutluyum ve halen hiç spoiler yemedim çok mutluyum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç spoiler yemeden başlayıp son bölümlerinde bütün spoilerları okuyup inatla diziyi izlemiyorum:) Bakalım ne kadar dayanabileceğim :)

      Sil
  3. bu diziyi bitirdiğimden beri başka dizilere başlayamaz oldum, aklım hep bu dizide. Son zamanlarda yapılmış en farklı konulu kore dizisiydi bence. Kadronun mükemmelliğinden, goblin ve grim reaper arasındaki bromance'den, iki çiftin de ayrı ayrı buruk ve tatlış sahnelerinin etkisinden bir süre kurtulamayacağım herhalde :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Finalini inatla izlemedim :) Filmi çıkacak diyorlar onu bekleyip öyle izleyeceğim, hiç depresyona giremem :D

      Sil
    2. Ohaaaa filim mi ? Nerede gordün acaba hiç rastlamadım öyle bir habere

      Sil
    3. Facebookta öyle bir söylenti duymuştum ama bakalım :)

      Sil
  4. Bence bekleme film felan yok, bunları artık bir arada bile göremeyiz, ödül törenleri haricinde...bu arada tebrik ederim sendeki iradeye hayran kaldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala izlemedim, üzülemem hiç :) Ve inatla filmi bekliyorum, o film buraya gelecek!

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!