Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Ocak 30, 2017

Diş Teli Günlüğü #1 - Hareketli Aparey Kullanımı

Sawako Kuronuma Pazartesi, Ocak 30, 2017

Selam gençlik! 


26 yaşında dişlerim için tedaviye başladım.Birçoğu için bu yaş çok geç gibi gözükse de benim için ideal bir yaş olduğunu düşünüyorum.Şöyleki o yaşlarda bana hareketli aparey takman gerekecek deseler takmazdım.Aslına bakarsanız o yıllarda diş yapım bu kadar bozuk değildi, sadece ön dişlerim ayrıktı.Ortodontistlere gittiğimizde üst ön dişlerimin normalden küçük olduğunu ve bunun sadece lamina (diş kaplaması) yapılarak düzeltilebileceğini öğrendik.Yalnız bir diş hekimi, kendisi ortodontist olmadığı halde dişlerimi birleştirebileceğini iddia etmişti fakat babam onay vermediği için yaptıramamıştım ki iyiki de yaptıramamışım; komşumuzun kızı oraya gitmiş, o kadar para dökmüş hiçbir verim alamamıştı. 

Tabi yıllar geçmiş, alt çenemdeki yirmilik dişlerim çıkmasıyla diş yapım tamamen bozulmuştu.Öncelikle aralık olan ön dişlerimin arası daha çok açılmış, üstüne üstlük üst dişlerim içe doğru kaymış ve alt-üst çenem üst üste gelmişti.Aslında dışarıdan sadece dişlerimin ayrık olduğu belli oluyordu.Birçok insana göre de diş yapım o kadar sorunlu değildi.Ben de takıntı haline getirdiğim için üst 4 dişime lamina yaptırmayı düşündüm.İki farklı doktorla görüştüm.Bir tanesi eğer sadece  4 lamina yaptırırsam laminaların dışa doğru olacağı ve diğer ön dişlerimin içe doğru olduğu için ortaya çirkin bir görüntü çıkacağını söyledi.Ben de ailemle oturup konuştuğumda önce diş teli tedavisi görüp sonra lamina yaptırmanın daha iyi olacağını düşündüler.Aslında lamina yaptırmayı hiç istemiyordum çünkü o dişlerin bir ömrü var ve insanın gerçek dişleri kadar sağlam olmuyorlar.Fakat dişlerimin arasındaki boşluğun yaş ilerledikçe daha da artması ve ağzı açık gülmekten çekinmem beni bu yola itti.Takıntılıyım kabul ama herkes diş teli takıp güzel gülüşlere sahipken takıntılı olmamak elde değil :)


Tedaviye başlarken ilk önce dolgularım yapıldı.Devlet diş hastanesine gidip çürüklerim için dolgu istediğimde onlar çürük değil kararma deyip göndermişti bir bayan.Koku yapıyor dememe rağmen karartı diye ısrar etmişti.Ben de akıllı ona gidip güvendim! Dişçiye gittiğimde çürük olduğunu öğrenip dolgu yaptırdım ve ortalıkta ağız kokusu falan kalmadı.Sonrasında alt çenemden 20lik dişlerim çekildi; en kötüsü ise benim çene kemiğini görüp "dişin kökü kalmış doktor hanım" dediğimde "o dişin kökü değil Sawako" demesi ve sonrasında benim "gerisini duymak istemiyorum" dememle olayı kapadık.Sonra ölçüler alındı, alet hazır olduğunda beni aradılar.Tabi ben diş teli diye bekleyip "Hareketli Aparey"i görünce ilk bir şok yaşadım.İkinci bir şok ise sadece diş fırçalarken çıkar demeleri oldu; taktıktan sonra konuşamamam, öğürmem, yemek yiyememem fazlasıyla yan etkisiydi.


İlk gün sinirlenip ağzımdan çıkarıp tıka basa yedim, resmen yemek stokladım miğdemde :)) İkinci gün baktım olmuyor sadece çorba ile beslendim.Yaklaşık bir haftanın sonunda kendilerine alıştım.Haftada iki kez gidip hareketli aparey'i ayarlatıyor, arada da artistlik yapıp ya "Çok baskı yapmadı biraz daha açın" diyordum.Çünkü Sawako gereksiz aksiyonu sever!Damağım yara oldu, o aksiyonumla...Ben ona mızmızlanıyorken anladımki yaşadıklarım daha hareketli apareyin fragmanıymış.İki ay çok güzel, minimum acı, biraz da baş ağrısıyla geçerken üçüncü ay, tam bir zulümdu.Damağım defalarca yara oldu, damaklık damağımdayken sorun değildi ama diş fırçalarken çıkarıp takarken etimden et koparıyorlardı resmen!Gözlerim yaşardı, başım ağrımalara doyamadı ama yılmadım! Tam 3 ayımı doldurduğumda hareketli apareyle işim bitti ve diş teli için ölçü alındı.Yalnız bu arada nasıl becerdim bilmiyorum ama apareyin vidasını düşürüp ikiye ayrılmasına sebep oldum.Yalnızca diş teli gelene kadar uslu uslu takmam gerekiyordu.Diş doktoruna gittiğimde ise damaklığı tutturdular ve diş teli gelinceye kadar yine takmamı söylediler :) 

Yaklaşık bir hafta kadar bekledikten sonra diş teli öncesinde, diş tellerini sabitlemek için takılacak olan aparatları, isimlerini bilmiyorum, takmak amacıyla alt ve üstten ikişer dişimin arasına sert bir lastik sıkıştırdılar.İki gün boyunca bu lastikle durdum, doğru düzgün bir şey yiyemeyip uyuyamadım, diş etlerimin acısından :( Bu işlemin amacı takılacak olarak aparatlar için dişin kenarında boşluk yaratmakmış.Bu gün o dediğim aparatları taktılar :) Sırada diş teli var.Son durum bu ; 



Dişlerimin değişimi ;


Not: Dişlerimin arasındaki aralığın arttığının farkındayım.Üst çeneyi genişletince bu aralığın artacağı söylenmişti.Amaç üst çenenin içe doğru olan yapısını düzeltmekti.

Not 2: Perşembe günü diş teli için gidiyorum, iyi şanslar dileyin bana!


5 yorum:

  1. kimilerine göre en kolay tedavi diş tedavisi tel taktırmak. Bende 25 yaşında taktırdım ve bir ay boyunca acısından ağladım. Yemek yiyemedim ısrarla alışamadım her defasında sert meyveler ısırıp telleri kırdım falan böyle böyle 3 ay geçirdikten sonra alıştım. Tedavi sonucunda istediğin görünüme kavuşacaksın bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben elmaları rendeleyerek yiyorum.Hareketli apareyden biraz alıştım galiba acıya, bana şu anlık hareketli aparey daha can acıtıcı geliyor.Bakalım, inş. dediğin gibi olur :)

      Sil
  2. Merhabalar instagram sayfanız var mı acaba ?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :) Biraz zaman geçmiş üzerinden ama umarım görüp cevap verirsin. Ben de tel tedavisine başlamak istiyorum, 23 yaşındayım ve üst çenemin dar olduğu söylendi. Senin hareketli aparey kullanışında mı aynı sebeptendi? yaşımız aynı sayılır, bana bu yaşta damaktaki boşluklar kapandığı için önce bir operasyon geçirebilirsin dediler açıkçası operasyonsuz olabiliyorsa tercih ederim. Bir de bu aparey konuşurken, gülerken yemek yerken falan çok gözüküyor mu acaba?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!