Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Ağustos 22, 2016

Parayla saadet oluyormuş !

Sawako Kuronuma Pazartesi, Ağustos 22, 2016


Amerikalılar araştırıp bulmuş ve demişler ki parayla saadet olur.

Ben mi ne düşünüyorum. 

"Parayla saadet olur mu?" 

Şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Hangimiz yatımız, katımız, yazlığımız, kışlığımız olsun istemeyiz? Tabiki sağlıkla ve huzurla birlikte! Bir elimizin yağda bir elimizin balda, sağlıklı ve mutlu bir yaşam hangimizi cezbetmez?Kabul edelim, hepimizi cezbeder.


Ama bazı insanlar aza tama ediyor olacaklar ki "Boş ver huzur ve mutluluğu para yeter" diyebiliyorlar.Böyle de mütevazı bir seçim yapıyorlar. Genelde zengin koca avcısı olarak adlandıran bu kesim, belki de mutsuzluk gözyaşlarını milyon dolarlık villalarında dökmek istiyordur, kim bilir. Tercih meselesi...
Erkeklerin %90ının ağzında "Kadınların eş kriterinde ilk aradıkları özellik zenginlik" lafı. Tüm kadınları bu kefeye koymak doğru olmaz zira para için yaşlı bayanlarla evlenen erkekler de mevcut. Belki o beylerimiz de pahalı içkilerini yudumlarken hayatlarından iğrenmek istiyordur, değil mi? Saygılı olmalıyız.


Dünyada o kadar dert tasa varken gitmişler ve bu konuyu araştırmışlar; parayla saadet olur mu olmaz mı?Ne diyelim; zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış. 

Şimdi şöyle bi düşünürsek; kendime ait milyonlarım olsa ya da babadan zengin olsam dünyayı gezer har vurur harman savururdum.Ne dert kalır, ne tasa? Zaten o kadar gezerken aklıma bir şey gelmez ki dert edineyim:)) 


Ama şöyle Sakıp Sabancı örneğini de verip kendimle çelişeyim; "Koskoca Toyota fabrikam var, ama araba kullanacak bir oğlum yok!"  


Önemli olan sağlık ve huzur, yanında bol para da olsa tadından yenmez.

Ben çok param olsa hayalimi gerçekleştirmek için dünyayı gezer, eğlenirdim. Siz olsanız ne yaparsınız? Hangi hayalinizi gerçekleştirirdiniz?


Not: Fakirlere yardım etmek gibi klişe cevapları kabul etmiyorum. Onları zengin olmasak bile küçük yardımlarla destek olabiliriz. Herkesin yaptığı küçük yardımlar birleşerek çığ olur. Bana kendiniz için olan kendi hayallerinizden bahsedin :) 

23 yorum:

  1. Öncelikle paranın sınırsız olduğunu varsayıyorum :D Bir ev, bir yazlık alırdım ve belki abime de bir araba alırdım belli mi olur. Sonra dünyayı gezer, sinemalara ve müzikallere falan giderdim. Bolca da alışveriş yapardım!
    Parayla saadet olur mu yaşamadan bilemeyiz belki ama en azından hayali bir müddette olsa sevindiriyor insanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tiyatrolara gitmek isterdim, hatta en ön sıralardan yer alırdım :) Zenginim ya! :D

      Sil
  2. Heheh Çağrı Taner'in tweetine çok güldüm yahu :D
    Elimde çok fazla param olsaydı dünyanın en iyi üniversitesinde okuyup daha sonra da kendime kocaman bir araştırma laboratuvarı açardım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bir yer açmaktan bahsedince aklıma geldi.Ben de kitap kafe açmak isterdim :) Mükemmel olurdu :D

      Sil
  3. Çok param olsa Dünyayı dolaşır ve bol bol alışveriş yapardım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışverişin gerçekten rahatlatıcı etkisi var :) Ben de beğendiğim kıyafetlerin tüm renklerini alabilirdim :D

      Sil
  4. Bir sürü hayalim var hali hazırda.30 yasındayım biraz geç kalmış hissediyorum neyse..
    kısa vadeli hayal 1) Rusça öğrenmek 6 ay her şey dahil 3000 dolara falan patlıyor.
    Daha önceden de Rusya deneyimim olduğu için 6 ay yeterli olacak
    Uzak Hayal 2) Bali de bir otel fotoğrafı gördüm.Suların içinde bir bahçe;ama bahçe sanki gökyüzünde.Muazzam bir şey.Gideceğim inşaallah Rusya'dan dönüp çalışıp para biriktirdikten sonra..Otelin günlüğü 400-500 tl civarındaymış :D
    upuzak hayal 3) japonyada 3 ay kalmak.


    yapılabilir bir şey ama hepsi olana kadar 35 olurum herhalde :D
    Sevgili Kuronuma ;hayallerimi aklıma getiren güzel yazın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan, hayallerin gerçekleşebilecek düzeydeler ve geç kalmış hissetme kendini :) Hiç denememek emin ol daha kötüdür ;)

      Sil
  5. Hayallerimiz aynı inanamıyorum O.O Ben zengin olmadan da hayallerimi gerçekleştirebileceğime inanıyorum şu anda fen bilgisi öğretmenliği okuyorum. Atandıktan sonra çalıştığım süre boyunca (10 ay boyunca bilinenin aksine öğretmenlerin tatili 2 ay neyse) para biriktirip her yaz tatilinde farklı bir ülkeye gezmeye gitmeyi düşünüyorum. Vize istemeyen bir çok ülke var. Amacım farklı yerleri ve farklı kültürleri görmek. Gerçekten bunu çok istiyorum ve umarım başarırım. Burdan anlayabileceğimiz üzre zengin olsam tüm dünyayı gezer keyfime bakardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgürlük ve bağımsızlık duygusu çekici geliyor işte, sen de bendensin :D

      Sil
    2. Bu arada ben de öğretmenim.3 yıldır.Ailenize destek olmanız gerekmiyorsa kesinlikle gerçekleşebilecek bir hayal.Ben TR ve Balkanları az da olsa gezebildim.

      Sil
    3. Dünyayı dolaşmak bizim yaşlarımızdaki çoğu insanın hayali sanırım :) Ama çok az bir kısmı bunu gerçekleştirebiliyor. Umarım milyonlarımız olmadan da gerçekleştirebiliriz ya da inşallah piyango çıkar mı diyeyim artık :)) Başarılar !

      Sil
  6. hollywood'da tanışmak istediğim tüm ünlülerle sırayla yemek yerdim, hatta sırf hollywood'la kısıtlamayalım kore'yi ve ingiltere'yi de ekleyelim buna. Belki hepsinin katılacağı büyük bir kaç parti düzenlerdim. Böylece orada bir lobi oluştururdum, and the Oscar goes to Turkey :)! Sevgiler, Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bütün dünyanın ünlülerini bir araya topladın, baya zengin olmalısın bu hayalde:) Bakarsın bir gün onlar seninle tanışmak ister, kim bilir? :)

      Sil
  7. Bence de parayla saadet olur :) Zengin çoğunlukla bir tık önde hep. Bakıyorum mesela,Suriye'nin zenginleri ya 2011'de Avrupa'ya gittiler ya da TR'de ev alıp iş yeri açtılar nispeten "rahatlar"... Diğerleri ise perişan. Neyse,sizin yazınız iç açıcıydı,gündemden olacak,aklıma bunlar geldi ilk. Ben de -klişe olacak ama- dünyayı gezmek isterdim. Üç ay orda beş ay orda.En çok da Balkanlar,İskandinav Ülkeleri ve Uzakdoğu'da. Bir spor dalında uzmanlaşmayı bir de evimin bir köşesi spor salonu olsun isterdim. Tabii,tiyatrolar,bach'lar,ilber hoca sohbetleri falan da var :))Hahaha şöyle baktım sonu gelmez bu hayallerin,burada bırakayım,sevgiler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep sosyal aktivite istiyoruz, sanırım bu da Türkiye'nin sosyal aktivite konusunda geriden gelmesiyle alakalı :) Ayrıca o ilk cümlelerine katılıyorum, adaletsiz dünya :/

      Sil
  8. Çok param olsa ne yapardım gerçekten bilmiyorum , gezmek dışında tabi . Sanırım bir sanat atölyesi açardım ama sırf zengin diye sanatçı olduğunu idda edenleri almazdım sanırım , sanat eğitimi vermek isterdim . Ha birde belgesel çekmek isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgesel çekmek hiç aklıma gelmezdi bak :) Olmayacak hayaller değil bunlar :)

      Sil
  9. Bu kadar param olsa önce çıldırır bir süre akıl hastanesindeki diğer hastalara hayatı zindan ederdim. Sonra paranın çok küçük bir kısmını kendime ayırıp kalanını beni sevdiğini söyleyen akraba cihetine dağıtırdım. onlar parayla boğuşurken beni unutacakları için dünyanın en huzurlu insanı olabilirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Evet, parayla sevenimiz(!) artacağını unutmuşum, öyle sevenler bizden uzak olsun ;)

      Sil
  10. Japonya'ya yerleşmek ve haftada bir de jetimle Türkiye'ye gelip gitmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki tam tersi daha rahat olur. İlle de vatanım! :)

      Sil
  11. Ben koreye sık sık gidip türkiye kore ortaklı bir şirket kurmak isterdim :) blogunu yeni keşfettim çok hoşuma gitti :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!