Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazar, Ağustos 07, 2016

Ehliyet alma sürecim ya da kabusum :)

Sawako Kuronuma Pazar, Ağustos 07, 2016


Benim 2015-2016 hedeflerimden birisi ehliyet almaktı.Aslına bakarsanız araba sürmeye hiçbir zaman abartılacak derecede ilgim olmadı.Ha olsa da babamın oturup bana araba sürmeyi öğreteceği yoktu.Arabası çok kıymetli olduğundan gidip kursta öğrenmemi istedi.Hakkını yemeyim sadece yokuş çıkışını öğretti, vites atma falan hak getire! Bu konuda ona ne kadar kızgın olduğumu anlamışsınızdır.Neyse her sene gibi bu sene  de kesinlikle stajer ehliyetin geleceği gündeme düşünce ehliyet almak farz oldu.


Ben tam 1 sene önce ağustos ayında ehliyet kursuna yazıldım.O zamanlar özel ehliyet kursunun kampanyası vardı ve Sakarya gibi bir yerde 20 saatlik derse 650 TL'ye anlaştık.Yalnız bu sadece kursta gördüğümüz iki haftalık dersin fiyatıydı, hani sınav ücretleri falan buna dahil değildi.Sınav ücretlerini de kursa veriyorduk ve kurs bizim adımıza yatırıyordu.Büyük ihtimal ondan da komisyon alıyordu.Yanılmıyorsam sınav başına 90 lira verdik.




İki haftalık dersimizi gördükten sonra sanırım iki hafta sonra yazılı sınava girdik.Yazılı sınav derse giren herkesin yapabileceği türdendi, kolaydı.Bu sınavı geçenler başarılı olup direksiyon derslerine başlıyorlardı.Yaklaşık 1 ay sonra direksiyon dersim başladı, direksiyon dersim bittikten 1 ay sonra da sınava girdim.İlk girdiğim sınavdan kaldım, çünkü park yerinde 50 cm olması gereken mesafe 60 cm olmuştu.İnanın o 10 cm'i gözleriyle nasıl hesapladıklarını bilmiyorum.İkinci sınava girmek için 200 TL yatırdım.Çünkü kalan kişinin 1 saat özel ders alması zorunlu tutuluyordu.Özel dersime giren hocayla 1 saat çalıştık, aslında o hiç  müdahale etmedi ve dedi ki "Seni nasıl bıraktılar, gayet düzgün park ediyorsun, büyük ihtimal gıcık tiplere denk geldin"  ki zaten de öyleydi.İlk sınavda görevli komisyondaki adam, ben sürerken düz yolda panik halindeydi, onun her an direksiyona atlayacakmış gibi davranması beni tedirgin ediyordu.




Neyse ikinci sınava girdim, komisyon iyiydi, parkta da güzel giriş yapmıştım ama ben yine 10 cm sorun olacak diye parkı bozdum.Yani yine geçemedim :D Ve yine 200 TL yatırdım, bu seferki özel ders öğretmenim tam bir gerizekalıydı.Ben sürerken camı açıp sağa sola selam veriyordu, telefonla konuşuyordu, bana hiçbir artısı olmadı! Ama ben bu sefer sınavı geçtim hem de iddia ediyorum 1. sınavda yaptığım park kesinlikte 3.sınavda yaptığım parktan daha güzeldi.Yani sınava girdiğinizde şansınıza gelen komisyon çok önemli, bazısı bir kere stop ettiğinizde sınavı bitirirken bazısı anlayışlı olabiliyor.Ben ehliyetimi ocaktan önce normal bir şekilde aldım fakat iki arkadaşım dosya yaktı ki bunlardan biri benden daha iyi şofördü.Defalarca park yerindeki yan cm muhabbetinden kaldı.Her gelen komisyon kendine göre saçma sapan cm kriteri belirleyip ona göre bırakıyordu.Sonrasında birçok kişi bu komisyonları Bimer'e şikayet etmiş olacak ki bu saçma cm muhabbetine bakmadan sınavlardan geçirmişler.Ya düşünün benim yanımda adamlar muhabbet ederlerken duydum iki gün üst üste ehliyetten herkes kalır mı?Kalmış!




Şimdi stajer ehliyet olayı var.Benim 1 sene önce 20 saat için  650TL'ye kayıt olduğum kurs ve niceleri 1000-1500 TL gibi bir ücret talep ediyorlar.Kısacası ehliyeti "Zengin olan alsın, durumu olmayanlar almasın.Lüx olsun!" manasına geliyor.Kalınca özel dersin zorunlu olması işi de saçmalık! Ben aldım o dersleri, hocaları boş boş gezdiriyorsun.Zaten kurs eğitimi almış insan araba sürmesini öğrenmiş oluyor.Kalanların abartmıyorum %70 inden fazlası parkta kalıyor.İddia ediyorum yoldan 5 sürücüyü çevirsinler sadece 2si o park alanına sadece 3 hamle kullanarak girebilir.Zaten park yaparken dubalara göre ezbere hareket ettirilmesi de çok saçma!Sanki bizim park yapacağımız yerlerde dubalar var!Doğru düzgün manevra öğretmeyen bu tür kursların da bu fiyatları istemesi de ayrı bir ironi!

Size tavsiyem, kursa gitmeden önce arabayı sürmeyi bilen kim varsa yakasına yapışın ve az buçuk bir şeyler öğrenin.Bir de ehliyet alacaksınız küçük yerlerde alın.Hem kurs fiyatı uygun olur hem de bu kadar kasmazlar.Ben ve bahsettiğim arkadaşlarım merkezde aldığımız için baya kasıyorlardı.O dönem komisyonda çalışanlar günlük 250 TL alıyorlardı, işini hakkıyla yapıp alanlara sözüm yok ama sırf bırakalım daha çok para kazanalım türündeki insanlara hakkımı helal etmiyorum.

Benim ehliyetim aşağıdaki fiyata patladı.Şahsen ben devletin bu konuya da el atması taraftarıyım.Ehliyet alması bu kadar lüks olmamalı.Kaldıktan sonra zorunlu ders alma olmamalı, tercihe göre ders alınmalı, isteyen ailesiyle de çalışabilir.Ayrıca o dersler hiçbir işe yaramıyor! 

650+180 (yazılı+ilk sınav ücreti) + 400 ( iki kere daha direksiyon sınavı ücreti ) + 550 ( ehliyet masrafları, küsüratından emin değilim) 





Not : Babam hala arabayı bana vermiyor, bu konuda ona çok kızgınım!

16 yorum:

  1. Öncelikle merhaba. Blog sayfanı 1 seneye yakındır takip ediyorum. Blog ipuçlarından faydalandım. Teşekkürler...
    Yorum yazma huyum yoktur ama bu ehliyet alma konusu yok mu !!! insana saç baş yoldurur. Ben bu sene kayıt oldum, verimsiz kurs dönemi geçirdim. Yazılı sınav kolay ama direksiyon sınavında sıra sıra kazıklar boy göstermeye başlıyor. Gerçekten altını çizerek söylüyorum araba kullanmayı öğrenmeden ehliyet kursuna kayıt yaptırmayın.Tabi kurs seçimi de önemli. 🚗💔👎😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin o zaman yoruma! :) Kurs konusunda kesinlikle haklısın, aynı zamanda çok bildiğini hocalara çaktırmaman da lazım yoksa nasıl olsa biliyor diye ilgisiz davranıyorlar.Onun dışında kursta her şeyi öğretmiyorlar, ben bazı şeyleri kaldıktan sonra öğrendim :D

      Sil
  2. Ayyy korktum şimdi ne tesadüf yarın ehliyete başlıyorum ben de ama bana da gösterebilecek tanıdığım yok kursta ne öğrenirsem o çok mu umutsuz durum sence ya :(:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zorlu Kübra direksiyon sınavı, tabi nerede aldığının da önemi var.Küçük yerlerde sıkıntı olmuyor, mimlenmiş sürekli kalanın olduğu yerler sıkıntı :/

      Sil
  3. biraz maceralı olmuş dediğin gibi komisyon önemli ben ilk girişte almıştım ama 2 sefer 2. viteste kalkmışım heyecandan anlayıp görmezden gelmişlerdi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir şeyi şimdi yaparsan imkanı yok geçemezsin :) Bir kere stop edeni bile bırakan var :/

      Sil
  4. Ehliyet alanlara Allah düzgün komisyon nasip etsin. Benim kız Myna Kocaeli'nde bir kerede geçti o direksiyon sınavını da sınıf arkadaşı Sakarya'da girdi, dediğin gibi çok kasmışlar. Zorla da olsa son denemesinde geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun :) Sakarya saçmaladı bu sene, birçok kişi dosya yaktı :( Allah'tan dosya yakmadan almış :)

      Sil
  5. Öncelikle ehliyeti almışsınız ya geçmiş olsun diyeyim. Bende benzer fiyata iki yıl önce yazılmıştım sürücü kursuna. Kursum ilk yazılı sınav için 2-3 kısa eğitim verdi. Kendileri kayıt olmadan önce biz ilk sınava değil de direksiyon sınavına daha önem veriyoruz diye. 1'er saatten 5 gün boyunca sınavın yapılacak güzargahda çalıştırdılar.Sorun yaşamadan ilk seferde ehliyetimi almak nasip oldu. Bazı sürücü kursları konusunda haklısınız. Çalıştırmıyorlar düzgün. Zaten sana bu fiyata olur muhabbetleri giriyorsa iş ticarete dökülmüş demektir.
    Babalar konusunda da haklısın çünkü benim babam da arabaya bir şey olacak diye vermiyor bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun, bu sene stajer ehliyetin gelmesi son diye bu kadar kastılar sanırım ama gerçekten abarttılar.Bizim kurs da 5 gün boyunca sınav yerinde eğitim verdi, fakat sınava girdiğimde bana öğretmedikleri kuralların çıktığını da fark ettim.Allah yardımcısı olsun alacakların :)

      Sil
  6. Babalarımız kardeş olabilir mi diye düşünüyorum şu an. Arabası epeyce kıymetlidir ve sırf bu yüzden iki senedir bana ehliyet aldırmıyor. Bu sene kısmetse alıp kurtulacağım çünkü bahsettiğiniz gibi stajyer konusu var. :) Bu gıcık tiplerden bahsedince biraz gözüm korktu ama göze almaya değer. Benim için zamanlaması harika bir yazı olmuş. Ehliyetiniz hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık maalesef stajer ehliyet konusu geldi.Ben son yararlananlardandım :) Sana söyleyeceğim son söz şu, babanın yakasına yapış ve şunu de "Baba bana bir şeyler öğret" yoksa kurs öyle iyi bir eğitim vermiyor :/

      Sil
  7. Benim anlamadığım madem bu kadar ehliyet alırken sorun çıkıyor , niye bu kadar trafik canavarı var onlara nasıl vermişler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle söyleyeyim bundan 3-4 sene öncesinde doğru düzgün park et, yokuş çık muhabbeti yoktu.Ehliyeti düz yolda gidenlere verdiler, şimdi de piyasadan onları temizlemeye çalışıyorlar :)

      Sil
  8. Bende ehliyet konusunda cok kararsızım bu sene yazılmayı düşündüm ama fiyatlar baya uçuk olunca çalışmaya başlayınca almaya karar verdim :) ama almadan önce pratik yapmak konusunda bi fikrim yoktu açıkçası etkili oluyormuş demekki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öncelikle pratik yapmalısın; yokuş çıkışı, vites atmayı öğren ama en çok geri manevrayı öğren; onu yaptığın zaman ehliyet senindir.Kursta geri manevraya dahil hiçbir şey öğretilmedi bana :/

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!