Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Ağustos 23, 2016

Bu bir bitlenme hikayesidir!

Sawako Kuronuma Salı, Ağustos 23, 2016

Dikkat aşırı kaşıntı hissettirir.

Neredeyse her kızın, genellikle ilköğretim yıllarında bitlenme gibi bir sorunu olur.Benim de oldu; sanırım 3. sınıftaydım.Sınıfımızdaki bir kız bitlenmiş, ailesi temizlemediği için sınıftaki bütün kızlar bitlenmişti.O zamanlar da sınıflar 60 kişilik, İstanbul'da 90lı yıllardan bahsediyorum ve sınıfın yarısından çoğu kız...Benim başımı kaşıdığımı fark eden annem önce beni bir ay boyunca bit şampuanıyla yıkadı, sonra saçlarımı erkekler gibi kestirdi; favorim de Amerikan traşıydı :))



Ortaokula geçene kadar saçlarım hep kısa kaldı.Her uzatmayı denediğimde annem saçların gürleşecek diye beni kandırdı.Ortaokula geçtikten sonra ise saçlarıma dokundurmadım, hatta bir ara saçlarım Samara'ya benzetiliyordu; uzun, kahverengi ve düz saçlar. :)

Allah'a şükür 3. sınıftaki o olaydan sonra bir daha bit bana gelmedi.Bunda her kaşınan kız, çocuktan da uzak durmam etkili olabilir.Ama yakın zamanda bitlenme tehlikesi geçirdim!

Bizim komşunun ikiz kızları var.Kızlarının kaşındığını görünce bitlenip bitlenmediğinden şüphelenmiş; bakması için de annemi çağırmış hatta anneme bizim evde bakmasını söylemişti.Onun bu rahatlığına hayret eden benim ters bakışlarımı görünce annem Sawako'nun işi var ben sizin balkonda bakayım dedi.

Sonuç, kızlar bitlenmiş ve tabiki bitler onlara köyden gelmiş yoksa bitlenmezlermiş.Ayy Sawako! Sana da başkasından geçmiş, neyin imasında bulunuyorsun diyebilirsiniz.Demeyin, okumaya devam edin!

Annemin bit şampuanıyla yıka uyarısına rağmen, kolonya ile yıkamak gibi dahice bir çözüm bulmuş ama o gün yıkamamış, kolonya ile bile!Bunu nerden mi anlıyorum? Ertesi gün başka bir komşuda otururken bize gönderdiği kızın saçlarının üzerine kadar çıkmış durumda olan sirkelerden (Bitlerin yumurtası gibi bir şey) ! Bir de annem yıkanıp yıkanmadığını test etmek için koklayınca, hiçbir işlem yapılmadığını anlamasından!


İnsanların bu kadar rahat olmasını anlayamıyorum!O gün resmen çıldırdım! Komşudan eve geldiğimizde de çarşıya gidecekmiş kızı bana bırakmak istediğini söyledi, ben de ters bir şekilde reddettim.Annem de terslediğim için bana kızdı! Kızılması gereken o değil miydi? Hayır, çocuğa bakarım sorun değil ama kusura bakmasın bitli çocuğu, yıkamadan bana göndermeyi düşünüyorsa terslerim de! Ben niye senin saçma sapan rahatlığın yüzünden kendimi tehlikeye atayım!

Dün yine göndermiş annesi bize ikizleri.Hem de yorgun olduğumuzu bilmesine rağmen! Çocuklar gelince ben uzak bir noktaya oturdum, huzursuz oldum.Annem de uzaktan uzaktan durdu, babam benim bakışlarımı fark edince gizliden ona anlattım.Annem yine kızdı, babam kaşınmaya başladı hatta saçlarına baktırdı :))

Bazen yurtdışındaki gibi bir sistemin Türkiye'ye gelmesini istiyorum.Sorumsuz anne, babaların çocuklarına el konulma tehlikesi olsun ki insanlar bu kadar rahat olmasın.Bu yazıyı yazarken bile kaşınıyorum!

24 yorum:

  1. Ayyy son zamanlarda bit tekrar hortlamış. Etraftaki herkesten duyar oldum. Birisi bu konudan bahsedince bile kaşınma isteği oluyor insanda. İlk okul döneminde bitlenmeyen varmıdır ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkansız gibi bir şey ama şimdi bit tokaları var, bizim zamanımızda yoktu öyle şeyler :)

      Sil
  2. ya ahahah nasıl güldüm, ben de yaşamıştım ilkokulda kimin başına gelmedi ki sanki? ama gerçekten haklısın sorumsuzluk çok fena :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, ben neden çekeyim onun rahatlığı yüzünden değil mi?

      Sil
  3. Ya gerçekten nasıl bir rahatlık buuu.. Ben hiç bitlenmedim ama erkek kardeşim okuldan kapmıştı bir kere. Annem bütün gece bit ilacı ve bit tarağıyla bütün kafasını temizlemişti. Saatler sürmüştü resmen. İnsanlar nasıl oturuyor o şekilde anlamıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ayy okurken bile fena oldum ben küçükken hiç bitlenmedim o yüzden korkulu rüyam diye bilirim düşünsene saçında böcek yaşıyo sen bence doğru sekilde tepki vermişsin Sawako ben olsam eve bile almam.Bu sorumsuz çocuğu ile ilgilenmeyen çocukları perişan olan annelerden nefret ediyorum bakamayacağın çocuğu yapmıcan sinirlendim ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enteresan biri, çocuğun başını okşasan bak diye sana yollayan biri :/

      Sil
  5. Cok guzel bir yazi olmus tebrikler senin yazilarini okumayi cok seviyorum

    YanıtlaSil
  6. sen anlattıkça ben burda sinir krizlerine girdim valla....

    YanıtlaSil
  7. İlkokula giderken sınıftaki kızların aileleri o kadar sorumsuzdu ki , sürekli bit salgını oluyordu ben ve kardeşimde nasibimizi aldık , allahtan okuldan ayrıldıkta kurtulduk .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorumsuzlukta master yapan anne ve babalar mevcut :/

      Sil
  8. Sorumsuz anne ve babalardan ben de bıktım gerçekten. Trafikte çocuğunun elini tutmadan karşıdan karşıya geçenleri mi ararsın, balkondan sarkan çocuğuna elleşmeyenleri mi. İnsana yaka silktiriyorlar gerçekten. Bit konusundaysa, bitler bir süre sonra çok tehlikeli oluyorlar diye biliyorum ben çünkü kanla beslendikleri için saç derisine zarar veriyorlar. Nasıl sorunlu bir kafaya sahip bu kadın anlamadım gitti -.-"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz piknik alanında kaybolan bir çocuğun ailesini bulup teslim ettiğimizde yüzümüze bile bakmamışlar, resmen tavır almışlardı.İnsanlar çok çok tuhaf :(

      Sil
  9. Çok kolay bir çözümü var ama bir o kadar da rahatsız edici bu durum. İnsanların umursamayışını gerçekten çözemiyorum. Küçüklüğümde başımdan geçen ve her hatırladığımda beni rahatsız eden bir olay olduğu için, kız kardeşime hep dikkat ederim ve eğer etrafımda birinden şüphelenirsem direk söylerim. Zaman geçtikçe çözülme sürecide uzuyor çünkü. Ayrıca bazı insanlar var sanki konuşulmaması gereken bir olaymış gibi bakıyorlar oysa ki konuşulmalı ve çocuklar bilinçlendirilmeli. Belki etraflarından biri fark edene kadar kendileri anlayabilirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk önce anne kendini bilmeli, özgürlük kavramının başkasını rahatsız ettiğinde biteceği bilincine varmalı.Utanacak olsa zaten o çocuğu öyle yollamazdı :/

      Sil
  10. ya gülsem mi ağlasam mı bilemedim :D :D komik bir yazı olmuş ama sorumsuz aileler ile ilgili sözlerinize aynen katılıyorum. insan hemen yıkar sonra gönderir kime göndermesi lazımsa.. böyle bir şey ertelenir mi hiç..
    ben de iilkokul 2 de yanımdaki kız yüzünden bitlenmiştim. o zaman şampuanlar çok pahalıydı, köydeydik. resmen lamba yaktıkları gaz yağı ile yıkadılardı beni :D :D :D çok ağlamıştım bir hafta boyunca kötü kokmuştu kafam ama daha da bit mit gelmedi :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bak o şartlarda bile bir çözüm yolu aramışlar.Bitli çocuğu bana gönderiyor, bitlensem bu yaşta nasıl bitlendiğimi millete nasıl açıklayabilirim :)

      Sil
  11. Yazıyı okuduğum süre boyunca kaşındım hala da kaşınıyorum. Birinci sınıfta bana da uğramıştı o illet annem de saçlarımı erkek traşı yaptı bir hafta boyunca küstüm konuşmadım o yaşta (ki onun haricinde hiç küsüp konuşmamışlığımız yok) bu yüzden bir daha korkudan da olsa saçlarımı öyle kestirmedi ama şampuanı felan alıp düzenli bakım yaptı sağolsun. Sorumsuz anne babalar o kadar çok ki ne yaparsan yap iflah olmazlarmış gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah verdi deyip deyip doğuruyorlar ama sonrasına bakmıyorlar.Genel hayat felsefeleri doğan büyür :/

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Şanslıgillerdin o zaman :) Bizim o sınıf o zaman 60 kişi civarında olduğu için zor şartlarda eğitim görüyorduk :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!