Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Temmuz 02, 2016

Bu da benim serbest serseri stilim!

Sawako Kuronuma Cumartesi, Temmuz 02, 2016


26 yaşındayım! Evet biliyorum birçoğunuz benim yaşındayken evli ve çocuk sahibiydiniz, unutmadan hepinizde tığ gibiydiniz çocuktan önce... 

30 yaş çok geçti evlenmek için! İnsanın bir diğer yarısı olmalıydı ömrü için! 

Olmalı! Ben olmamalı demiyorum ki... Ama neden sevmediğim, değer vermediğim bir insana ömrümü satayım? Zengin diye mi? Fazlaca onursuz bir davranış değil mi bu? Bunun yasal olarak kendini satmaktan ne farkı var söyleyebilir misin bana? Yanlış düşünüyormuşum. Kime, neye göre yanlış ? Her gün içimde ölüyorken, hediyeler ve statü mü mutlu edecek  beni? Fazla derin düşünüyormuşum. Küfretmek istiyorum ağız dolusu, ben sen değilim demek, ucuzsun demek. Susuyorum.


Beni çok sevenle, beğenenle evlenmeliymişim, benim sevmem çok da mühim değilmiş. Böylelikle her dilediğimi yaptırır ömrüm boyunca rahat yaşarmışım. Rahat mı? Nasıl rahat yaşayabilirim?! Sevmediğim insana katlanamam ki ben, istemediğim yerde duramam, duygularımı saklayamam, mış gibi yapamam; kötü bir oyuncuyum ben!

Güzellik gelip geçiciymiş, gençlik gittikten sonra gelen giden olmazmış. Şimdi gelen giden var mı? Yüzüme değil kalbime... Çok zor değildir " Güzelsin, yaşlanma hep böyle kal" demek ama zordur içten bir şekilde "Birlikte yaşlanalım " demek.

Aşk denen şey üç harfli kuru gürültüden başka bir şey değilmiş. Ancak masallarda olurmuş prensler bir de pembe dizilerde. Bunları anlamayacak kadar çocuk muymuşum? Öyle bir aşkın olmayacağını anlayacak kadar büyüdüm ama hissetmek önemli benim için; onu gördüğünde heyecanlanmak, görmediğinde özlemek, her şeyi aklında planlamadan kalbinle hissetmek, onunla hareket etmek. Anlamak çok mu zor? Ama ben buyum, ben böyleyim, bana güzel bulduğun için katlanma, bunun için fedakarlık yapma, beni tanıdığın için yap her ne yapıyorsan... Ve tanımana izin vermiyorsam geri çekil, zorlama. Bu kadar basit işte, zor olduğumu kim söyledi ki? Beni zorlaştıran siz değil misiniz?

Hayatımı zorlaştırmayın! Mutluyum ben, onurlu yalnızlığım ve 26 yaşımla :)


32 yorum:

  1. Rabbim gönlüne göre verir İnşallah.
    Bu konular çok hassas. Bende senin düşüncelerine katılıyorum ve Rabbime hep Hz. Ali'nin duasıyla dua ediyorum:

    "Allah’ım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle, hakkımda hayırlı olanı gönlüme razı eyle"

    Tavsiye ediyorum canım. Seni senden daha iyi bilen, senin iyiliğini isteyen bir Rabbin var. O'na tevekkül edersek işler hallolur İnşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O duayı hep ediyorum canım, inş. hakkımızda hayırlısı olur :)

      Sil
  2. Nedir bu insanlarda ki evlenme merakı, evlenmezsen dünyanın sonuymuş gibi baskı kurmaları. Hiç anlamıyorum bu kafaları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evleneceksin, sonra çocuk diye başlayacaklar, birincisi doğunca kardeş ne zaman diye söylenecekler.Senin yerine senin hayatını planlamaya kalkışacaklar.İnsanlarla uğraşmak, daha doğrusu hemcinsinin sözleriyle uğraşmak daha zor :(

      Sil
  3. Sen o kunuşanları bana gönder. Hepsinin ağzına WC terliği ile hiş üşenmeden yüzer kere vurcam....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baş edemezsin, o kadar çoklar ve her yerdeler :) İlla vuracağım diyorsan evde golf sopası var, onu vereyim hem sağlam vuruş olur hem de ağız burunları dağılır, rahatlarız :))

      Sil
  4. Milan Kundera insanın aşkına karşılık bulmayı bir hak olarak gördüğünden bahseder. Seviyorsam,fedakarlık yapıyorsam bir karşılığı da olmalıdır diye düşündüğümüzü anlatır.Aksi halde haksızlığa uğramış hissederiz. Ki bence de öyledir, tek taraflı fedakarlığa ve sevgiye dayalı bir ilişki zaten uzun sürmez. Bir yerde patlak verir. O yüzden, söylenen bu sözlerin, yapılan tavsiyelerin içi boş. Haklısınız ve yalnız değilsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel söylemiş!Basit bakıyorlar dünyaya ya da ben onlar kadar dar bakamıyorum :)

      Sil
  5. Ben henüz 19 yaşındayım ama okul bitince aynı söylenmelerin merkezinde kalacağımın bilincindeyim maalesef. Evet belki sonsuz ve sorunsuz bir aşkın varlığının imkansız olduğunun bilincindeyiz ama en azından ona yakın, sevdiğimiz kadar sevileceğimiz, gülümsemesiyle mutlu olacağımız birinin varlığı da olabilitesi yüksek bir durum. Çevremi gözlemlemeyi çok sevdiğim için fark ettiğim pek çok durum oluyor ve bunlara kadın erkek ilişkileri de dahil. İster aşk olsun ister görücü usulü, evliliklerin veya ilişkilerin yürümesinin en önemli nedeni iletişim. Konuşabileceğin biri olunca tabi karakteri de sana uygunsa sevgi oluşuyor zaten. Kabaca bakarsak birinden hoşlanmakta böyle değil midir? Sana tavsiyem kaderin senin için çizeceği yolu bekle. Aceleci olursan mutsuz olacak tek kişi sen olmayacaksın çünkü. Eee diyosan ki ben zaten böyle düşünüyorum ama çevremdekiler anlamıyor. Büyük ihtimalle onlar ya yaşını başını almış ya da aklı havada kişilerdir. Ve emin ol iki türe de laf anlatmak ölüm gibi. Sen hayırlısı de geç her şey olacağına varır. Zaten illa mutlu olmak için bir ikinci kişinin varlığı şart mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar başkalarına içi boş öğüt vermeyi seviyorlar.Hani onların istediğini yapsam, mutsuz olursam bu sefer de diyecekler ki evlenmeseydin, evlilik çocuk oyuncağı mı? Benim düşüncem şöyle, seveceğim bir insan olursa olur.Olmazsa da evleneceğim diye bir kaide yok, evlenip mutsuz bireyler mutsuz çocuklar dünyaya getireceğime bekar kalayım daha iyi :)

      Sil
  6. Sadece Türkiye'de değil her yerde böyle maalesef. Kadının tek derdi zengin bir kocayla evlenmek sözde. Bunda biz dişilerinde suçu yok değil, şakasına bile olsa böyle şeyleri dile getiriyorlar. Sonrası ise malum, yazmışsın yukarıda. Bazen fikrini bile sormadan getiriverirler birini karşına, korkunç bir şey. Hemen evlenmen değil, hemen aşkı bulman dileğiyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birini tanıtırken artık herkes önce, "Harika bir arabası var!" "Şu kadar mal varlığı var" gibi cümleler kullanmaya başlıyor.Bu da birçok insanın maddiyata önem verdiğinin göstergesi :/ İnşallah...

      Sil
  7. İyi yazmışsın, helal olsun. :) Duygularıma tercüman olmuşsun, benim öfkemi de haykırmışsın. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli bir evde kalmış kızlar örgütü kurup bu cümleleri kuranlara işkence mi etsek ? Hemen kötüleşmeye müsaitim :)

      Sil
  8. Ne demek oyle asklar yok alasi var be komsum ama nasip olur mu bilmem.
    Elbette oldugu gibi kabul edecegin seni de sen oldugun sevecek biri olmali hayatinda ama bir insani da tanimadan sip diye iste bu diyemezsin ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için karakter tipten çok daha önemli.Dış görünüş önemli ilk anda sonrasında ise tamamen karakter... Çok yakışıklı biri olsun, birbiriyle çelişen cümleler kursun soğuyorum. Ya insan büyüyünce karşısındakinin ne mal olduğunu kısacık bir sohbette bile anlıyor, işin kötü yanı bu :)

      Sil
  9. Ne doğru dedin "beraber yaşlanalım" demek zor diye. Valla sen olduğun gibi harikasın. Mutlu olacağın hayatın peşinden koşarak yapabileceğin en doğru şeyi yapıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçta her şey kaderde yazılı değil mi? Olacaksa olur, olmayacaksa nerede benim kedilerim :D

      Sil
  10. Ne zaman sana yorum yapsam hep aksilik oluyor kuronum. Yine cok guzel upuzun bir yorum atmistim. Internet baglantisi kesildi de yorum silindi. Ne diyeyim. Nasip galiba :) o kadar edebi bir yazi yazdim silindi simdi diyecegim tek sey: " haklisin" :) bayramin mubarek olsun bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Senin de bayramın geç de olsa mübarek olsun.Kader... diyelim :)

      Sil
  11. Etrafımızda öyle insanlar çok maalesef :( Ben de aynı durumdan muzdaribim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah tez vakitte kurtuluruz, takmamaya çalışmak zor oluyor zira :)

      Sil
  12. Mahalle baskısı , ve koca olsun gerisini boşver düşüncesi beni çıldırtmıştır . Kimse ahlaklı , namuslu olmasına bakmaz, cüzdanına bakar . Bu düşünce beni çıldırtıyor nasıl bu kadar sığ olabiliyorlar diye . 26 yaş kime göre ve neye göre geçtir , nasibinin ne zaman geliceğini seçemiyorsun hem ne demişler geç olsun güç olmasın . Güzel bir sitem yazısı olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef mahalle baskısı hiç bitmiyor.İnsanlar kendi işlerini bırakıp sağla solla uğraşmayı tercih ediyorlar, değişikler :)

      Sil
  13. Ən sevmədiyim də bu tip qadınların sanki sevməsi mümkünsüz ya da lazımsızmış kimi davranan insanlardır. Evi var, işi var bir də maşını/arabası varsa hop tamam evlənəsi adamdır. Sanki şirkətlərarası müqavilədir bunlar üçün evlilik.. Bir də sevginin boş bir şey olduğunu, ötəri hiss olduğunu deyirlər. -_- Bütün bu düşüncələrindən sonra dediyim insanlar niyə evlənir, evliliyi nə kimi görür anlamıram.Ancaq bu tiplər dünyanın hər yerində var və çoxdurlar. :( :/ Amma dediyin kimi Yalnız və bu həyatımdan razıyam. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, evli ve mutsuz olmaktansa yaşasın bekarlık ya! :)

      Sil
  14. Ve ben de 26 yaşındayım. Yazdıklarının her bir kelimesine katılıyorum. Sırf evlenmek için evlenenler furyasına ben de katılmadım. Evet çocukları çok severim ve bir çocuğum olsun çok isterim. Hatta çok ama çok isterim. Fakat işte en büyük korkum sevmediğim bir adamın çocuğunu doğurmak. Belki evlat olduğu için seversin diyecekler olacak elbette severim ama aşık olmadığım biriyle yaşım geldi diye evlenip çocuklar doğurup onları da mutsuz etmek günah değil mi? Kocana bankamatik muamelesi yamak. Kocanın ailesinden nefret edip sürekli arkasından sövüp kocan laf etmesin diye seviyormuş numarası yapmak saçmalığın daniskası değil mi?
    Bu saatte nereden esti de bu yorumu yaptım bilmiyorum ama eğer gerçekten herkesin diğer yarısı varsa, omzunda ağlayıp yeri gelince yüzüne bakınca gözyaşlarını kahkahaya çevirecek biri mevcutsa ki buna inancımı kaybettim sayılır. Lütfen benim ki tez zamanda gelsin. Zira şükürsüzlük etmek istemem ama şu sıralarda tek başıma göğüsleyemeyeceğim onca acım var ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinin hepsine katılıyorum! Sanırım onların dediği tipte olmak için karaktersiz olmak lazım.Bir duruşu olan insan az çok ne istediğini ne istemediğini bilir.İnşallah Allah hepimizin gönlüne göre verir ...

      Sil
  15. Kimsenin hayatını ve iliskine karışmak istemem ama yazdiklariniz çok doğru. Insan sevgiliykem bile karşısındaki insani sevemiyorsa iyi davranamiyor, tahammül edemiyor, en ufak yanlışında yol veriyor veya eziyet ediyor.Ki burada bahsedilen evlilik. Insan sevmediği arkadaşına bile zor tahammül ediyor yeri geldiğinde. Eşinizle bir omür gecireceksiniz ve her gün iyi olmayacak. Kötü günde insan sevmediği birine ne kadar tahammül edebilir veya ne kadar kötü yönlerine sabredebilir,tartışılır gercekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...İnsan sadece sevdiği, değer verdiği insanlar için karşılıksızca fedakarlık yapar, yoksa yaptıkları sadece onun omzuna yük gibi gelir.Anlamıyorlar ya da anlamak istemiyorlar işte :/

      Sil
  16. Hala zengin koca iyidir diyen insanlar var mıydı ya. Saçmalık! Mantık evliliğine karşı değilim ama severek evlenmek isteyen bir insana dayatma yapılmasına karşıyım. Kaçıncı yüzyıla geldik yapmayın şöyle şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zengin insan bulmak için çıldıranlar var çevremde! Mantık evliliğine karşıyım ben, anlaşma olarak geliyor bana :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!