Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Haziran 18, 2016

She Was Pretty Vs Seviyor Sevmiyor uyarlaması

Sawako Kuronuma Cumartesi, Haziran 18, 2016


Öncelikle Kore versiyonundan bahsedeyim;


Asıl kızımız Kim Hye Jin küçüklüğünde oldukça zengin bir aileye sahiptir.Çevresinde sevilir, güzel ve akıllıdır.En büyük hayali ise bir masal kitabı yazıp onu bastırmaktır.Yayınevi sahibi babası olduğu için bu hayal pek de zor görünmez onun için.


Bir gün oynarken bahçesinde şişman küçük bir çocuğu fark eder.Çocuğa seslendiğinde çocuk kaçar, onun kendisinden küçük olduğunu düşünür ta ki şişman çocuk  Seo Joon ile aynı sınıfta okuyacağını öğrenene kadar.Kim Hye Jin, Seo Joon'u sürekli korur, onun ilk arkadaşı hem de ilk aşkı olmuştur.Birlikte acılarını, mutluluklarını paylaşırlar.Her şey iyi giderken Seo Joon babasının işi nedeniyle başka bir ülkeye gitmek zorunda kalır, gitmeden de birlikte yaptıkları yapbozun bir parçasını Kim Hye Jin'e verir ve bir gün geri döneceğini söyler.


Yıllar geçer, Kim Hye Jin'in güzelliğinden eser kalmaz.Zaten babası çoktan iflas etmiş, yayınevlerinin yerini küçük bir matbaa almıştır.Kim Hye Jin ise ailesine destek olmak için yarı zamanlı bir işte çalışıp çocukluk arkadaşı  Go Jun Hee ile aynı evde yaşamaktadır.Kim Hye Jin ve Go Jun Hee arasında harika bir arkadaşlık ilişkisi vardır hatta Go Jun Hee asıl kızımızdan kira bile almaz.





Bir gün, hiç hesapta yokken asıl kızımız bir mail alır, mail ilk aşkı Seo Joon'dan gelmiştir.Seo Joon, yakın bir tarihte Kore'ye gelecektir ve asıl kızımızla görüşmek ister.Beklenen tarih geldiğinde Seo Joon, asıl kızımızı tanımaz.Bu duruma bozulan Kim Hye Jin, yakın arkadaşı Jun Hee'den kendisi adına ilk aşkı Seo Joon ile görüşmesini ister.Bu görüşme bir kereliğine olacak ve daha sonra İngiltere'ye gideceğini söyleyecektir.Yalnız planlar Kim Hye Jin'in şans eseri Seo Joon ile iş arkadaşı olması ve Go Jun Hee'nin tekrar Seo Joon tarafından Kore'de görülmesiyle suya düşecektir..



Dizi romantik komedi türünde oldukça beğenilen bir yapım, açıkçası ben öyle ayılıp bayılmadım; normal güzel bir dizi kıvamında buldum, kahkahalara boğulmadım hani.16 bölümden oluşuyor ve birçok Kore dizisinin aksine içerisinde gereksiz karın ağrılarına boğan arkadan vurma sahneleri yok.En çok bunu sevdim galiba :) 


Buradan sonrası spoiler ve eleştiri içerir.

Öncelikle asıl kızımız Kim Hye Jin karakteri ile başlayalım.Asıl kızımızın ilk başlardaki oyunculuğuna sinir oldum hani senaryo öyleyse bilmiyorum.Kıvırcık saçlı olduğu sıralardaki hareketleri sanki akli dengesi yerinde değilmiş gibiydi.





Tuhaf bir şekilde saçlar düzelince hareketlerdeki aşırılıklar da düzeldi sonra yeniden saçlar eski haline gelince yeniden hareketlerdeki abartı baş gösterdi.Onun dışında asıl kızımızın suratındaki güneş yanıkları!Asıl kızımızın elleri pamuk gibi beyazken nasıl oluyor da suratı öyle esmer ve yanık oluyor anlayamıyorum:)




Seo Joon, asıl erkek kahramanımız, küçükken şişman olmasına rağmen büyüyünce evrim geçirip oldukça yakışıklı ve fit bir delikanlı oluyor.Böyle şeyler olası, küçükken çok yakışıklı olup büyüdükçe çirkinleşen ya da tam tersi olan çok erkek gördüm ama karakteri birden kötüleşen insan çok az.Tamam karakteri değişmiş olsun, kötüleşsin.Asıl kızımıza, ismini hak etmeyecek kadar kötü olduğunu söyleyen insan pat diye onu nasıl sevmeye başlar?Neyse...İkinci erkek karakteri sevdiğim için Seo Joon'a gıcık olduğum doğrudur.







Go Jun Hee, asıl kızımızın en yakın arkadaşı ve onu gerçekten seviyor.Asıl kızımızın yerine geçtikten bir süre sonra Seo Joon'dan hoşlanmaya başlıyor ve asıl kızımızın duygularını bilmesine rağmen gizlice Seo Joon ile görüşüyor.Her ne kadar bu görüşmelerden dolayı kendini kötü hissedip yaptıklarını düzeltmeye çalışsa da ben onun çok da iyi bir arkadaş olduğunu düşünmüyorum.Sonuçta ailesinden bile yakın olan arkadaşının arkasından iş çeviriyor! 



Muhabir Kim! Benim favori karakterim! Her ne kadar Super Junior dinlesem de fanı sayılmam.Yalnız Siwon'un oyunculuktaki yeteneğini görmemek için kör olmak lazım.İdol olup egosu olmayan nadir ünlülerden yoksa o ifadeleri yapmazdı değil mi? :) Dizideki karakteri de çok eğlenceli, bana kalırsa diziyi yürüten asıl karakter, kazanmayı hak eden karakter.




Bunu yapabilirler mi ha ?




Son olarak büyük şef çok tatlıydı :) Saç aksesuarları olsun, konuşmaları olsun çok sevdim kendisini :)  


Türk uyarlaması Seviyor Sevmiyor'un ilk bölümüyle kıyaslayacak olursam;


Asıl kızlarımızın her ikisi de saçma dalgalı saçlara sahip, bakımsızlar ama benim Türk olanını daha sıcak bulduğum doğrudur.Kültürden olsa gerek Türk asıl kızımızın aşırı hareketleri beni güldürmeyi başardı.Kore versiyonunda sinir olmuştum.Onun dışında Koreli versiyonundaki asıl kızın yüz yanıkları bizim versiyondaki palyaço şeklinde oturtulmuş allıktan çok daha iyiydi. Bizdeki komik bir şekilde yapay durmuş :) Unutmadan bizim versiyonda kıza kilo aldırmışlar sanırım, bu kız önceden çıtı pıtıydı.





Asıl erkek karakterlerimize gelirsek Koreli versiyonu dizi esnasında pek sevmesem de Türk versiyonundaki asıl erkek karakterden çekici geldi bana :) Türk versiyonundaki fazla yumuşak başlı duruşa sahip, hani onu öyle kızıp bağırırken hakaret ederken düşünemiyorum.İlerleyen bölümlerde göreceğiz bakalım :)



Asıl kızımızın en yakın arkadaşı rolü, açık ara farkla Türk versiyonu daha iyi,kız çok tatlı bir kere ayrıca Kore versiyonundakine göre daha iyi de dans ediyor ve daha masum bir karakteri var.Kore versiyonundaki en yakın arkadaş karakter olarak biraz hafif bir kızdı. 




Muhabir Kim ile Türk versiyonunu kıyaslayacak olursak; açık ara farkla Kore versiyonu.Her şeyden önce Siwon'un o şapşal hareketlerinin Türk versiyonuna yansıyacağını düşünmüyorum.Yansısa bile o kadar sevimli duracağını düşünmüyorum.




                                                                                              VS



Onun dışında büyük patronların duruşu aynıydı hatta çanta atışları bile :)




Bölüme genel bir bakış atarsak ; Türk yapımı 1. bölümü izlediğimde Kore versiyonuna göre konuyu biraz daha toparladıklarını ve birkaç konuda farklılaşmaya gittiklerini gördüm; Kore versiyonundaki iki bölümü bizde tek bölümde toplamışlar gibi :) Onun dışında neredeyse birebir.
Mesela aynı şemsiye :)



Hangi versiyon çekici geldi derseniz, ilk bölüm için Türk versiyonu sonrası için kararsızım.Siwon'un canlandırdığı karakter beni kararsız bırakıyor.Sizce hangisi daha iyi?





43 yorum:

  1. Biz Türk'lerin yaptığı bence orjinalin yerini tutmuyor. Başta tutsa bile sonradan sapıtıyorlar bence. Siwon'un yerini kesinlikle tutamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci bölümün fragmanını izledim, çok farklı geldi; sanırım baya farklılaştıracaklar :)

      Sil
    2. ben hiç bir dizinin hangi ülke olursa olsun aynı olacagını düşünmüyorum..kaldı ki hele kore dizilerini bizde uyarlanması -saçma..türk senaristler senaryo mu bulamıyor yok gerçek şu ki yazamıyorlar senatyo...koreye gelince..çogu zaman dizi güzel olsa bile saçma sapan bir final oluyor...bu benim fikrim

      Sil
    3. ben hiç bir dizinin hangi ülke olursa olsun aynı olacagını düşünmüyorum..kaldı ki hele kore dizilerini bizde uyarlanması -saçma..türk senaristler senaryo mu bulamıyor yok gerçek şu ki yazamıyorlar senatyo...koreye gelince..çogu zaman dizi güzel olsa bile saçma sapan bir final oluyor...bu benim fikrim

      Sil
  2. Ben Siwon'a bu diziyle hayran kaldım. Gönlüm Kore versiyonundan yana. Bakalım kaç bölüm çekecekler birde onu merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzatırlar büyük ihtimal, zaten Siwon götürüyordu diziyi :)

      Sil
  3. Yahu diziyi alıp götüren Siwon ve onun mimikleri, sempatikliğiydi türk versiyonda siwonun rolünü canlandıran adamda sempatikliğin s'sini göremedim ben.
    Zeynep çamcı'dan ümidim var ama esas oğlanıda hiç tutmadım.
    Velhasıl bir Siwon kolay yetişmiyor diyor ve bitiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakter seçimlerini ben de pek tutmadım ama orjinalini izlediğimiz için kıyaslıyor olabiliriz.İzlemeyenler için problem olmayabilir.Siwon gibi bir karakter çıkartamazlar bence, adam o kadar ünlü ama egosu yok :)

      Sil
    2. ya ben Tuna ya hastayım orjinalini görmediğim için mi bu kadar beğeniyorum

      Sil
    3. Tuna olmnasa dizini tadı çıkmaz canım karakter harcanıyor :( Ne güzel sevdi hasta oldu adam sevgisinden deniz karaterine gıcığım ümit verrdi yiğit karakeri hele sırf onun yüzünden diziye bakmıyorum.. Netten sahne seçiyorum onu görmiyim diye.. Tuna mutlu olsun be, hafızasını kaybetsin kendini sıfırlasın unutsun şu denizi

      Sil
  4. Məndə amma hələki qərarsızam. Zeynep Çamcı k-versiyasından qat-qat yaxşı idi. Və eyni zamanda Zeynep Ç. da da koreya versiyasındakı kimi bənzər hərəkətlər gördüm. K-versiyasındakı aktrisanın hərəkətləri mənə süni gəlirdi. amma digər obrazlar və xüsusilə də Siwon üçün eyni şeyi deyə bilmirəm. türk versiyasındakı baş rol oğlan sanki koreya versiyasındakı oğlana bənzəyəcəm deyə özünü sıxmışdı. Görünüş olaraq da daha sərt görünür baş rol oğlan. Dediyin kimi hər şey Siwon rolunu oynayan oğlanda bitir. Düzü mən k-versiyasındakı qızların manura deməklərini çox sevirdim. Unutmadan, Türk versiyasındakı çayçı ilə tam Türkiyə seriallarını xatırladıblar :D :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çaycıyı unutmuştum bak o unsur iyiydi ama Zeynep'in de tek başına durumu kurtarması ne kadar kolayolur bilmiyorum :)

      Sil
  5. Tanıttığın diziler hayat kurtardı Kuronuma. Myna yattığı yerden dizileyip duruyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izleyip izleyip yazıyorum işte, bazen burun kıvırıyorum ama olsun :D

      Sil
  6. Açıkçası senin yorumunu görene kadar Seviyor Sevmiyor'u izlemeyi düşünmüyordum. Okuyunca merak ettim izledim ve çok güzel olmuş. Genellikle uyarlamaları saçma sapan yaparlardı ama bu şaşırtıcı bir şekilde iyi olmuş. Bence bu başrol abimiz çok katı olabilir. Sonda flamingoya girdiğinde ki bakışlarda o potansiyeli gördüm :). Siwon'un karakterini canlandıran kişi hakkında ikilemde kaldım ilerleyen bölümlerde görücez artık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk başroldeki adam, ismini bilmiyorum üşenip de araştırmıyorum, en son bir dizide oynamıştı çok nazik ve kırılgan yapıdaydı o yüzden ben onu sert düşünemiyorum, mizacı yumuşak :)

      Sil
  7. Ben nedense uyarlama dizileri pek sevmiyorum şimdiye kadar bir baba candır güzeldi, onun dışında pek beğenmedim. Türk versiyonundaki kızın yanakları beni de çok rahatsız etti. Kore versyonundaki başrol adamı pek sevemiyorum türk versiyonu belki daha iyi olur ama kesinlikle siwonu oynuyan çok soğuk duruyor niye öyle birini yapmışlar , biraz türk dizilerini biliyorsam bu adam hep böyle soğuk kalır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için Kore versiyonunu götüren Siwon'du, Türk versiyonunda birebir gitmeyecek gibi görünüyorlar bu yüzden tutar tutmaz emin değilim ama bir Siwon çıkmaz ondan eminim :)

      Sil
    2. Fikriniz degistimi tuna karakteri taşımaya başladı diziyi

      Sil
  8. Ben Kore versiyonu baya sevenlerdenim bu yüzden Türk versiyona hiç alışamadım. O benekler beni gülme krizine soktu zaten :D Siwona ne olduysa bu dizide olmuş başka oyunculuk denemelerini gördüm hiç böyle değildi hiiiç. Kalbimizi 12'den vurdu bu dizide.Kore versiyondaki başrolleri de Türk versiyondaki başrolleri de severim farklı yapımlarını izlediğim oyuncular ama ne bileyim senaryonun kültüre oturtulmak için değiştirilmesi vesaire bana hep itici gelmiştir. En yakın arkadaş konusunda da en çok burda ayrılıyoruz sanırım ben Kore versiyonunu daha samimi buldum. Hele Türk versiyonda kız üzgün kıza sürekli zuzu hadi dans edelim nasıl oluyormuş böyle kaldırılmak falan diyor ben orada ondan acayip soğudum. Asıl kızımızın battaniyesini toplayıp gitmesi çok sevimliydi ona amenna.Yine bölümün başında kız suya düşüyor bir Allah'ın kulu fark etmiyor ne bileyim Kore versiyonunda da var tabi böyle saçmalıklarda şimdi Türk versiyonun ki bir battı gözüme. Kızın özürlü gibi davranması konusu Kore versiyonunda evet katılıyorum bana da batmıştı ilk bölümlerde sonra insan alışıyor zahir bi iki bölüm sonra Seviyor Sevmiyor a da alışabilirim belki bilemiyorum şimdiki düşüncelerim böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O benekler çok saçmaydı zaten :) Benim için Kore versiyonunu götüren Siwon'du yani ben çok beğenmedim onun haricinde. Uyarlarken değiştirmelerini doğal karşılayabilirim, kültürler büyük bir unsur, değerler farklı bir kere.Mesela Kore versiyonunda kızı küçükken şişko çocuk dudağından öpüyor, Türk versiyonunda kızı yanağından öpüyor.Bana burada bizim versiyon daha doğru geldi :)

      Sil
    2. Onlar küçük dokunuşlar da ay ne bileyim işte bazen öyle bir değişiyor ki işler acayip oluyor gerçi ben animenin filme dönüşmesine bile alışamıyorum hiç tatmin olamıyorum galibası :D

      Sil
  9. annem geçenlerde izliyordu kore dizisi miymiş?
    annem pek öyle aklında tutamaz dizi günlerini falan denk gelirse izler gecen reklamı da vardı dedi ki başlıyosa izliyim :))
    zeynep çamcıdan ötürü dikkatimi çekti benim de.
    yanakları çok.. ı ıhh idi. ama o patron değil de (ben begenmedim hiç de bi çekiciliğini görmedim senin aksine:) ) ama hani iş yerini gezdiren vardı ya heh işte o yağusukluydu benceee :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben patronu Kore versiyonunda beğenmiştim aslında:)

      Sil
  10. Bu aralar yapımcılar çok türk hayranı olduğu için kore dizi sektörüne el atmışlar belli ki geçen yılda bu böyleydi ama kore uyarlamaları çok da uzun soluklu olmadı şimdiden tv de tam 3 tane uyarlama gördüm yani ne bileyim kore fanı olsamda türklerin beni şaşırtan başarılı bir yapımını görmeyi daha çok isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, Koreliler dramalarıyla tanıttılar kendilerini, bu sayede büyük meblalar kazandılar.Bizim neden olmasın? Kolaya kaçıyoruz ne yazık ki :(

      Sil
  11. Mantık sizi a noktasindan b noktasina götürür. Ama halay her yere :D o sahneye çok güldüm :) bence muhabir kim in türk versiyinu asla olmamis. Onun haricin de ben de türk versiyonunu daha sevdim. Simdilik. :) zeynep camciyi severim burda da cok dogal bir karakter sergilemis. Sonynda sacmalamazlarsa türk versiyonu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhabir Kim Kore versiyonunu götürendi ama Türk versiyonunda farklılaşmaya gidildiği için belki de o olmadan da gider :)

      Sil
  12. bana onlardaki 60 dk lık diziyi 2 saate çekmeye çalışırken ekledikleri diyaloglar çok sıkıcı geldi. ayrıca 16 bölümlük diziyi evire çevire, ucundan çekiştirerek kim bilir kaç anlamsız bölüme uzatacaklar. siwon'un rolünün de geleceğini merak ediyorum, oyuncunun omzundaki yük oldukça fazla olmalı. ilk bakışta ben bi beğenemedim yani ama önyargılı da olabilirim. bir süre gözümü üstünden ayırmamayı düşünüyorum^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siwon'un aynısını yapamazlar, hani eğer o oyuncu Siwon gibi egosuz oyunculuk çıkarırsa parlar :)

      Sil
  13. Bence Siwon karakterine çok da takılmamak lazım sonuçta o karakterin çoğu Siwon un kendi karakteriydi :D Zaten ondan başka hiçkimse o rolü o şekilde oynayamaz o yüzden ben takılmadan izledim ve baya hoşuma gitti Türk versiyonu. Önyargısız bakınca seviliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Türk versiyonunu daha başarılı buldum, izler miyim emin değilim :) Kore versiyonundan da Siwon'u çıkarırsak benim için fazla etkileyici olduğunu söyleyemem :)

      Sil
  14. Hiç. Kimse. Siwon . gibi . yapamaz . ben izlediğim kadarıyla anladımki tuna (türkdeki shin hyuk(siwon )) komik olmaya çalışmış becerememiş ve mimiklerine gitmemiş çünkü siwon gibi özgüvenli mimik yapamıyorve çocuğun coolluğunu bozmak istemediklerinden daha az komik bi karakter ve yeterince duygu yansıtamıyor kısaca olmamış ve şu patron kadın ise yeterince most değil bu firmanin isminin flamingo olmasindan kaynaklı olabilir fdserrdgh uzun lafın kısası bence diziyi sıradanlıktan kurtaran yegane kişiler siwon ve patrondu onlari da becerememişler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siwon olmadan Kore versiyonu benim için hiçti ki Siwon hayranı da değilim :) Türk versiyonunda asıl kız çok eğlenceli geldi, senaryoda birkaç değişiklikle toparlayabilirler ama bir Siwon çıkmaz :)

      Sil
    2. Abla ben bir düşündüm de Siwon un mimiklerini yapabilecek olan Türkiye de bir oyuncu var o da Ahmet Kural. O da olur mu ki ?? Zeynep Çamcı ile yakışabilirlerdi. Patron da mesela o adam yerine Zeynep Çamcı nın önceki dizisindeki (Beni böyle sev) Alper saldıran olabilirdi. Ben hala Alper Saldıran ile Zeynep Çamcı nın ikili kimyasına bayılıyorum. Bence seviyor sevmiyor daki en temel problem oyuncuların ifadelerinin orjinalindeki gibi olmaması,kasıntı sayılabilecek bir biçimde rollerini oynamaları. Ben orada tek doğal oyuncu olarak esas kızın arkadaşını beğendim. Onun haricinde konunun gidişatını da merak ediyorum. Çok güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş Abla. Bloğunu çok seviyorum :))

      Sil
    3. Kesinlikle Ahmet Kural harika olurdu! Ama Ahmet Kural başrol karakteri hem tipiyle hem eğlenceliliğiyle döverdi :)) Ben Alper Saldıranı beğenemiyorum bir türlü, iyi bir oyuncu ama onu patron rolünde görmek istemezdim sanırım.Teşekkür ederim övgülerin için ama Ahmet Kural fikri çok iyiymiş :)

      Sil
  15. Esas kiz yani deniz tunayi mi yoksa yigiti mi sececek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinalinde patronu seçiyor ama Türk versiyonunda ne olur bilemem :)

      Sil
  16. Esas kiz yani deniz tunayi mi yoksa yigiti mi sececek

    YanıtlaSil
  17. yigit esas kız denizi sevicekmi ilerleyen bölümlerde?

    YanıtlaSil
  18. Ya bir kimlik bu kadar gizli kalamaz saçma bence yigit5 akilli bir is adami ama yanindakinin kimligini bilemeyecek kadar Salak mi baydi bence yigit gerçeği öğrensin ve seneryo bu yonde degissin gereksiz uzatmalar vallaha birakicam artik ireme giciğim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!