Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Haziran 28, 2016

Elma'nın suçu ne?

Sawako Kuronuma Salı, Haziran 28, 2016



Kırmızı elmayı severim, tatlıdır çünkü ekşi şeyler pek benim tarzım değildir. Sarı elma da tatlı olmasına karşın kırmızı elmadaki tadı tutturamaz. Ama yeşil elmayı görür görmez ekşi elma diyebilirim.

Genel olarak bütün kırmızı elmaların aynı tatta olduğunu düşünürüz. Her biri tatlıdır işte! Ama aynı zamanda her birinin tadı birbirinden farklıdır. Hani Amasya elmasıyla sıradan kırmızı elma arasında uçurum vardır. İkisi de kırmızıdır ama belki de yamuk yumuk Amasya elması muntazam kırmızı sıradan bir elmadan kat ve kat üstündür. Dışarıdan bakarak hangisinin daha lezzetli olduğunu bilemezsin, bir parça tadına bakman gerekir.Tabi sarı elma ile yeşil elma arasındaki farkı bulmak çocuk oyuncağıdır. Ekşi seviyorsan kaparsın yeşili! 


Elmalar arasındaki farkı bulabilmek için yaşanmışlık, deneyim gerekir. Tabi bir de gözünü kör eden egodan kurtulman! Hani kendini sıradan bir elma olarak ifade edip aslında muntazam bir Amasya elması olduğunu düşünüyorsun ya, bence durum hiç de sandığın gibi değil! Bana göre sen içi saman dışı mumla  kaplanmış tam kızarmamış elmasın!

Dış görünüş önemli değildi, sadece ilk görüşte önemliydi değil mi? Ne kadar kolay bunu böylece söylemek ... Peki ya hayat felsefene uygulamak? Sormazlar mı sana "O zaman neden hiç lezzetini bilmediğin kırmızı elma için totonu yırtıyorsun?"diye. Belki o da içi saman, dışı mumla kaplı! 

Ucuzsun saman içerikli tam kızarmamış elma! Aynı zamanda iki yüzlüsün de! Evet haklıydın, o güzel görünüşlü kırmızı elma içerik olarak da iyiydi, ancak içini yansıtamadıkça buruşup toprağa karışacağını da bilirdi. 

Sen olmamışsın saman içerikli tam kızarmamış elma, eğer ki her topalın bir kör alıcısı varsa bu kapı sana kapalı, başka alıcıya...



8 yorum:

  1. İnsanlar benden yaşça büyük olduğunda tecrübeli oluyorlar zannederdim böyle konularda. Ama bunun yaşla değil insanlıkla alakası varmış kesinlikle. Üzülmeyin lütfen, acımasız bir dünyada yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim üzüldüğüm bir konu yok.Sadece kızıyorum! Bana dış görünüş önemli değil diyen ama sadece dış görünüşümü beğendiği için yanıma gelen insanlara! Bu resmen iki yüzlülük değil mi? Açık açık sen benim dış görünüşüme bakma ben bakayım demek...Duruşu olmayan insanları sevmiyorum.

      Sil
  2. ahaha çok iyi ya elmalar üzerine ancak bu kadar yazılabilirdi :))

    YanıtlaSil
  3. Bu nasıl yazı :D BAYILDIM!
    Hele ki bu cümleye: ''Hani kendini sıradan bir elma olarak ifade edip aslında muntazam bir Amasya elması olduğunu düşünüyorsun ya, bence durum hiç de sandığın gibi değil!''
    Not: Yeşil elma favorim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sanırım kızdığım zaman çirkinleşebiliyorum :) Ben hep tatlı ve kırmızı olanları seçerim :)

      Sil
  4. Bir fikri böyle yansıtmak kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Yazdıkların ne kadar da doğru. Dış görünüşün önemsiz olduğunu söyleyen çoğu insanı ikiyüzlü bulurum ben. Çünkü neredeyse hepimiz dış görünüşüne göre insanlara yaklaşırız. Eğer dışarıdan göründüğü gibi biriyse yanında kalmaya devam ederiz. Dış görünüşü hoşumuza gitmeyen insanlarla bir iki tesadüfi sohbetten sonra yakınlaşırız. Çoğu insan benden ilk başta uzak durur daha sonra yakınlaşır. Söyledikleri şey şudur "Dışarıdan çok sert duruyorsun o yüzden ilk başta sana yaklaşmaktan korktuk halbuki hiç de öyle biri değilmişsin.". Ben dış görünüşe önem verdiğimi açıkça söylüyorum ama bu demek değil ki dış görünüşü hoşuma gitmedi diye çevremden o insanları soyutluyorum. İnsanlara bir şans veririz eğer yanımızda kalmaya değer kişilerse kalmalarına izin veririz değmezlerse de yol veririz. Olur biter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için dış görünüş olmazsa olmaz değildir.Ben bakışlara daha çok önem veririm.Bana göre bakışlar karakterin aynasıdır; kimin iyi niyetli, kimin ukala, kimin gereksiz olduğunu anlamak öyle daha kolaydır.Tabi oscarlık oyuncuları saymazsak... :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!