Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cuma, Haziran 10, 2016

Blog nasıl büyütülür ve ne kadar kazanılır?

Sawako Kuronuma Cuma, Haziran 10, 2016




Merhabalar! Uzun süredir blog nasıl büyütülür ve nasıl para kazanılır tarzında sorular alıyorum. Bu konuyu ayrıntılı olarak anlatacağım; büyük ihtimal birçoğunuzun hayalleri yıkılacak ama gerçekler bunlar :) 

Öncelikle ben blogu açtığımda blogla para kazanılacağından haberim yoktu. Sırf kendi kendime eğlenmek yalnızlığımı gidermek için yazıyordum. İlk başlarda diziler hakkında yorumlarımı yazdım, tıklanmam iyiydi ama doğru düzgün izleyicim yoktu. Şöyle diyeyim 1 milyon tıklanma varken sanırım 90 larda izleyicim vardı. Ne zaman kişiselleştirip kendimi daha iyi ifade ettiysem o zaman blogum daha çok tanındı. Yani demem o ki bu işin öyle sanıldığı gibi özel bir sırrı yok; biraz şans biraz samimiyet dışında ... 


Eğer okunsun diye bir blog açıyorsanız ya sabırlı olun ya da bloggerlığa hiç buluşmayın. Çünkü her blog tutulacak okunacak diye bir şey yok.Bir de çok kızıyorum söylemem lazım,  hangi tarzda blog açsam tutulur tarzında sorular alıyorum. Bilmiyorum! Blog yazmak bir iş değil, bir eğlence, stres atma yöntemi, en azından benim için....

Peki nasıl ve ne kadar para kazanılır? Eğer blog üzerinden satış yapıyorsanız veya özel reklamlar alıyorsanız iyi miktarlar kazanabilirsiniz yoksa Google adsense den öyle sanıldığı kadar çok para kazanılmıyor. Kazanılıyorsa bile benim haberim yok ben kazanmıyorum. Harcanan elektrik masrafını kazanabilirseniz ne ala!Ama makyaj ve moda bloggerı olursanız bu konuda çok daha şanslı olacaksınızdır. Bu bloglar hem hediye alır hem de bir o kadar çok özel reklam alırlar.Sen almıyor musun Sawako derseniz şöyle bir örnek vereyim tıklanma sayısı ve izleyici sayısı benden az olan makyaj bloglarına firmalar hediye yağdırırken aynı firmalar, benim bloguma, spam reklam mesajları atıyorlar ve bu hala devam ediyor :) Gerisini siz düşünün.

Onun dışında ben blogumu açtım, kendi ilgi alanımda yazmak istiyorum para da olursa az buçuk tadından yenmez diyorsanız, önce özgün olun. Şu tarz bloglar tutuluyor aynısını yapayım, bak şu yazı tutulmuş aynısını yazayım demeyin. Çünkü bu alemde kopyalar direk dışlanıyor ve asıl olanın bilmeden reklamını yapmış oluyorsunuz tabi kendinizi batırırken....

Blog işi tamam, özgünlük de tamam diyorsanız artık konu tasarımda ! Blog Tasarımı içerikten sonra gelen önemli etkenlerden... Tabi herkes çok farklı çok harika tasarımlar kullanacak diye bir şey yok ama ziyaretçi ne kadar rahat içeriğe ulaşıyorsa o kadar çok kalır ve o kadar çok ziyaret eder blogunuzu... Özgün tasarım diyorsanız  bana bogurtlenrecelimiz@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz :)

İzleyicilerin yorumlarına cevap vermek de önemli. Eğer çok yorum alıyorsanız bu iş zor olacaktir ama yorumlara cevap vermeyen bloglara yazmamayı tercih ediyorum, büyük ihtimal çoğu izleyici de benim gibi düşünüyordur.


Başka bloglara yorum atın ama lütfen link atmayın. Zaten sürekli yorum atan  kişiler dikkatimizi çekiyor ve profilinden bloguna ulaşabiliyoruz. Spam gibi her bloga okumadan yorum atanlar var. Postta acıklı şeyler yazmışım yorum şu ; Yazını çok beğendim bana da beklerim. Blog linkim; .... Acı çekiyorum ben orada nesini beğeniyorsun :))

Belirli bir kitleye ulaştınız ama hala yeterli bulmuyorsanız çekiliş yapabilirsiniz  böylelikle blogunuzun reklamını yapmış olursunuz. Yalnız blog açar açmaz daha post girmeden çekiliş yapmayın, blogunuza yalnızca çekilişe katılan ve blogunuzla bir daha ilgilenmeyecek kitleyi çekersiniz. Belirli bir kitleye ulaştıktan sonra göreceksiniz ki insanlar yalnız çekiliş için gelmiyor, blogunuzdaki yazıları beğendikleri için de geliyorlar. Aslına bakarsanız ben bu çekiliş işine ilk başta karşıydım, bana takipçi satın almakla aynı mantıkta geliyordu. İlk çekilişi zincirlerimi kırıp yaptığımda çekilişe katılandan çok blogumu yeni fark eden yazılarımı beğenen insanların geldiğini fark ettim. Ama uyarıyorum ; sürekli çekilişle olmaz bu işler içerik daha önemli, çekiliş işin reklam kısmı... İçerik iyi olmadıkça reklam yapsanız ne olur yapmasanız ne olur.

İçerik kopyalamayın.Forumlardan, vikipediden ne bulursa baştan sonra kopyalayan bu şekilde zengin olacaklarını iddia eden kesimler görüyorum.Maalesef google kopya bloglara reklam vermiyor ve tıklanma olarak o blogları geriye atıyor, haberiniz olsun :)


Ve son olarak Kuronuma'nın Fikir Baloncuğu çoktan 3 yaşına girmiş de ben unutmuşum! Beraber büyüyoruz, gerçek bir çocuk olsa şu an hazır da yazın gelmesiyle tuvalet eğitimi vermem gerekirdi değil mi? Yine saçmalamaya başladım galiba bir sonraki yazıda görüşürüz! :)




33 yorum:

  1. yapmamız gerekenden ziyade yapmamamız gerekenler!tabikide yararlı bir yazıydı teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  2. O link bırakıp davet edenlere ben de gıcığım. Üç yaşındaki çocuğa daha nice yaşlar dilerim :D

    YanıtlaSil
  3. Ay tuvalet eğitimi çok hoşsun yaa :D

    Yazı gerçekten faydalı olacak bir yazı olmuş eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  4. Gayet keyifli ve bilgilendirici bir yazıydı, şu kopyacılara o kadar sinir oluyorum ki kendi içeriğini üretsen daha çok tanınırsın aslında ama kime... Harika bir yazıydı, teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm blogu kopyalanmış biri olarak söylüyorum, amaçlarını hala anlamış değilim.Ne kazançları var onu da anlamıyorum :)

      Sil
  5. Sawako təbriklər :* Ən çox da o yazını çox bəyəndim kimi rəyləri/yorumları bəyənmirəm. Çünki oxunub oxunmadığını anlamaq olmur və səmimiyyətinə inanmıram. Mən hələ də o pul qazanmaq hissəsinə keçməmişəm :D Özüm üçün sevərək yazıram amma :D Bəyənildiyini görmək də bir şeydir. ;) Çəkiliş filan olanda başqa ölkədə yaşadığım üçün Türkiyəli blogger dostlarımın çəkilişlərində qazanmaq bir yana mən şansımı belə sinaya bilmirəm, ən çox bu pis təsir edir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azerbaycandan da birçok blogger var aslında tabi ben daha çok Türkiye'den görüyorum ama:) Önemli olan zaten içinden gelerek severek yazmak yoksa yazan için işkenceye dönüşür, okuyucuya da samimiyet yansımaz :)

      Sil
  6. tam aradığım soruların cevabı olmuş canım teşekkür ederiim :) Google benim hesabımı kabul etti sonra geçersiz kıldı bir daha reklam alma şansım gözükmüyor sinirliyim o yüzden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu konudan çok sonra haberdar olduğum için blogum 1 milyon tıklanmaya ulaştığında başvurdum.O yüzden bir sıkıntı yaşamadım :) Bir süre sonra tekrar başvur belki kabul ederler :)

      Sil
  7. Büyük emek blog yazmak :) Güzel bilgiler vermişsin

    YanıtlaSil
  8. Yazını keyifle okudum. Söylemeden edemeyeceğim 3 yaş tuvalet eğitimi için geç bir yaş :))) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 miydi o yaş? Neyse bizim çocuk biraz ağırdan alıyor diyelim:D

      Sil
  9. nasıl desem bende blog açmak istiyorum ama nasıl açabilirim? bu arada acayip şekersin.Öl.bu tatlılıkla yaşanmaz öl.(ne dediğimi bende anlamadım yazıyorum sadece :d ama cidden çok tatlısın)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogger.com dan açabilirsin, ücretsiz olarak :) Bu arada ölmeyeyim lütfen iyi bir şey mi dedin yoksa kötü mü kararsızım :)) Teşekkürler :)

      Sil
  10. çok güzel faydalı bir yazı olmuş ellerine sğalık. ben de ilk açtığımda habeim vardı ama amacım o deildi, aynı senin gibi hobi olsun, yalnızzamanlarıma uğraş olsun diyeydi. şimdi arada bumerang sağolsun üç beş geliyo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet Bumerang var bir de :) Eskiden daha çok reklam verirdi, blog sayısı arttıkça reklam azaldı :)

      Sil
  11. Bu yazi gercekten cok iyi oldu bilgilendirdigin icin sagol :)

    YanıtlaSil
  12. Blogunuzu yeni farkettim desem. Ne güzel olmuş, emeğinize sağlık. Peki para kazanmaktan ziyade, yani reklam filan olmasa da olur, daha çok insana ulaşmak isteyen ne yapsın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda onu da yazmıştım aslında :) Biraz samimiyet biraz şans...Siz emek verdikçe illaki birileri farkına varacaktır :)

      Sil
  13. Üç senelik tecrübenizi çok güzel aktarmışsınız, teşekkür ederim. Bana kalırsa da blog yazmak için önce yazmayı, paylaşmayı sevmek gerekiyor. Aynı zamanda samimiyet de çok önemli. İnsanların yazdıklarına ve yorumlarına yansıyor zaten hangi amaçla burada oldukları, yazıyı okuyup okumadıkları. :)
    Tecrübe dolu bu tür yazılar, özellikle blog yazarlığına yeni başlayanlar için büyük nimet, faydalanmak gerekiyor. Bilenler için de hatırlatıcı elbette. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Zaten keyif almadıktan sonra yazmaktan da içten gelmiyor, umarım birilerinin işine yarar bu yazı :)

      Sil
  14. Bloğunuzu açtığınızdan beri çok beğenerek takip ediyorum. başarılarınızın devamını dilerim bu samimiyeti hiç kaybetmeyin :)

    YanıtlaSil
  15. Vuahhh gerçekten bu yazı benim gibi yeni başlayanlar ve başlayacak olanlar için çok yardımcı bir yazı olmuş. Çok teşekkürler ^^ Lütfen bu samimiyetinizi de hiç kaybetmeyin ^^

    YanıtlaSil
  16. Yazınız için teşekkürler, benim gibi yeni başlayanlar için faydalı bir yazı ^^

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!