Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Haziran 20, 2016

Bayan olmak zor zanaat #2 - İstenmeyen kol tüyleri sorunsalı

Sawako Kuronuma Pazartesi, Haziran 20, 2016


Bir evin bir kızıyım bir de erkek kardeşim var biliyorsunuz. Neyse onu boş verin; konu benim! 

Cimri annem, sevilesi genlerini benden sakınmış olacak ki ne mavi gözlüyüm ne de kollarım pürüzsüz.Annemde istenmeyen tüylere dair hiçbir şey yok, kolu bacağı pürüzsüz kelimesinin sözlükteki karşılığı.Peki ben öyle miyim ?! 

Bakın size şimdi çocukluk travmalarımdan birini anlatacağım.


7 yaşında falandım, mahallede yaşıtım kız çocuğu olmadığı için ya erkeklerle oynardım ya da tek başıma.Bir gün yine mahallede tek başıma oynarken adını dahi hatırlamadığım bir çocuk beni kızdırdı, beni mi seviyormuş ne... ( yazar burada kol tüylerine rağmen sevilesi tarafı olduğunu vurguluyor ) Ben de çocuk aklı işte, kötü bir şey söylemiş gibi peşinden koşup intikamımı almak istedim.Tuttum çocuğu, tam vuracağım çocuk demesin mi "Senin kollarındaki tüyler benimkinden fazla" 

Kaldım öyle.Aptal çocuk! İnsan hiç hoşlandığı kıza öyle şeyler söyler mi? Aldın bütün eksi puanları!

Tabi o sinirle patlattım çocuğa bir tane ama vursam ne yazar! Artık istenmeyen kol tüylerimin farkına varmıştım hem de daha 7 yaşında! Suratım beş karış annemle bu konu hakkında konuştuğumda ise bana " Daha çok küçüksün, büyüyünce dökülür onlar" demişti.Annemin standart kandırma yöntemi; büyüyünce geçer :)

Peki yıllar geçtikçe döküldü mü? Hayır tersine daha da gözüme batmaya başladılar.Özellikle de kızlar kol tüylerini alıp pürüzsüz olduklarında... Onlar bu eylemi yaptılar yapmalarına ama herkeste bu durum zorunlu olacak, yapılması gereken bu, olgusunun da ortaya çıkmasına neden oldular. Hatta kollarını almayan kızlarla dalga geçen erkekler bile gördüm, kendilerine bakmadan... 




Sonuç, benle dalga geçen olmadı,  7 yaşında karşılaştığım o çocuk hariç, buradan ona sevgilerimi gönderdiğimi söyleyemeyeceğim :).Sanırım öyle çok dalga geçilecek durumum da yoktu ama pürüzsüz de değildi işte.Yanlış olan benimkisi gibiydi, bir nevi toplum baskısı olarak ben de kollarımı almaya başladım.Evet kollar alınınca daha güzel gözüküyor ama alınmayınca da ayıplanacak bir şey olmamalı ya da bu temizliğin bir göstergesi olmamalı!Her şeyi geçelim, bizim kollarımızı alıp almamızı eleştirenler yazın bir duş almaktan üşenen erkekler hiç olmamalı.


Not:Resimdeki kol bana ait değil, yorumları da nette okurken gördüm, forumda konuyu açan da değilim ama bu konuyu açan kadar bu dertten muzdarip  biriyim

Not 2: O çocukla bir daha oyun oynamadım, zaten mahalleden taşınmıştık.Hem o sarışındı onun kollarındaki belli olmuyordu bir kere!

Not 3: Şu ev tipi lazer aletlerini kullanıp memnun olan var mı?İzlediğim videolar okuduğum bloglar çok reklam kokuyor, güvenemiyorum.

30 yorum:

  1. Bir kadın olmak ne zor yarabbi, derdimiz çok. Ben kendimi şanslı kesimden görüyorum, koldur, üst bacaktır hiç ihtiyacını hissetmedim. Ama küçük çocuk için ya da ergenlik çağındaki için bir travma oluşturabiliyor. Lisedeyken arkadaşımın dudak üstü kılları belli oluyordu. Yazık erkek çocuklar dalga geçerdi. Sonra aldırdı bir gün. Bu sefer aldırdı diye dalga geçmişlerdi. Kadın olmak zor azizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ayrı bir sorun :) Karma lisede okuyan biri olarak çok çektik erkeklerden, biz de ne kadar safmışız onlar da köseydi ama durup tek kelime etmezdik :)

      Sil
  2. Tatlım ahh ah sen bana gel psikoloğum ben çocukluğuna inmişsin zaten :D benim de annem ayva yemiş bana hamileyken hani ayva da tüylüdür bilirsin bende de var aynı problem :)) takıyomuyum eh yani çözüm ne uzadıkça alıyorum sir ağdayla çözüm bu bebeem :D o ev tipi lazerler işe yarıyorsa alırda kullanır memnun kalırsan beni dürt olur mu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağda yapmak da sorun yok, sorun minik minik çıkmaya başladığında başlıyor :) Alıp almama konusunda çok kararsızım hala araştırıyorum :)

      Sil
  3. Ben yazın alıyorum bir ay çıkmıyor, uzun süre de idare ediyor. Kışın uzatıp örgü yapıyorum. :'D

    Aptal erkek turnusolu gibi bu kol kılları. İleride lazer yaptırır kurtulursun ama bazı insanların beyni lazerle de kurtarmıyor ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lazer de kesin çözüm değil ki, yaptıran birçok kişinin tekrar çıktığını söylediğini duydum :)
      Kışın ben de öyleyim çaktırma :))

      Sil
    2. Benim iki teyzemde lazer yaptırdı bir daha tüy çıkmadı , deneyebilirsin bence .

      Sil
  4. ben kullandım blogda yazısı da var şöyle söyleyeyim kolumda denemedim ama üst bacaktaki tüylerim şu anda hiç yok ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir arkadaşım kullanıyordu, kolunda iz iz lekeler gördüm.O yüzden de çekiniyorum :/

      Sil
  5. Ayy ayy sanki biri beni anlatmış bu yazıda :))

    YanıtlaSil
  6. Ben de o lazer aletinden düşünüyorum ama umarm işe yarar :/

    YanıtlaSil
  7. Bunu söyleyen erkeklerin mağara kaçkını gibi dolaşması ayrı bir ironi. Ben o evde kullanılan lazerlere güvenmiyorum, bir bakım merkezindeki bayana sormuştum onlar pek etkili değil dedi ve lazerlerin atış sayısı varmış , yanlış hatırlamıyorsam onbin filandı bu da birkaç sefere biticeği manasına geliyormuş . Tabi tam bilmiyorum ama bana böyle demişlerdi. Evde yaptırmaktansa güzellik merkezinde yaptırmak daha mantıklı gibi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz atışlısını çıkardılar artık, güzellik salonu yerine hastaneleri tercih ederim; daha sağlıklı.Yalnız o halde bile yeniden çıkanları duydum :)

      Sil
  8. Ben esmerim buna rağmen kollarımı hiç almadım. 1,5 yıl önce kapandım. O yüzden şimdi hiç dert etmiyordum ta ki yurttaki oda arkadaşımın almıyor musun sorusunu duyana kadar. Şok oldum. Hayır yani neden o acıyı çekmek zorundaymışım ki anlamıyorum. Açıkken benimle de uğraşanlar olmuştu özellikle abim ama onun en büyük hobisi benimle uğraşmak olduğu için umursamadım diğerlerinin söylediklerine de inat ettim almadım. İyi ki de almamışım. Umrumda değil hiç biri beğenmeyen öte de oynasın :). Kore güzellik takıntılı diyip duruyordum ama aynı şeyin Türkiye'de de olmaya başladığını farkettim özellikle son zamanlarda daha da arttı. Umarım böyle devam etmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık kızlar ne yapacaklarını şaşırdılar, güzelliğe ölçüt koyup buna da bakım dediler.Kolları almaya çok karşıydım, hatta bir arkadaşımın jiletle alınmış kollarını görünce iki kat uzak durmuştum konuya ama sonunda vazgeçip sisteme uydum :/

      Sil
  9. Bana da ilkokulda söylenmişti böyle şeyler bende anneme rahatsız olduğumu söylediğimde ilerde dökülür böyle şeyleri takma demişti:)ama her zaman öyle olmuyor malesef

    YanıtlaSil
  10. Ben sarartıyorum tavsiye ederim dene bir kere. Evde de rahatlıkla kullanabileceğin ürünler var ama deneme için kuaförde oreal'le de açtırabilirsin; 5 dk içinde o tüyler görünmez oluyor. Sevgiler, Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarartıcılar ilk çıktığında denedim hiç sevmedim.Yine orada duruyorlar sarı sarı parlıyorlar :) Kuaförle hiç yapmadım :)

      Sil
  11. Bende aynı dertten müzdaribim, annem bana git köye ekmek hamurla, onu yumruklarken ellerine yapışan hamur koluna da sıçrar sen de o hamurları temizleyeceğim derken tek tek yolarsın tüylerini bir daha çıkmaz dedi. -Kendi yıllanmış tecrübesi- :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim merak ettiğim sonra o hamurla ekmek yapmayacak dimi :))

      Sil
  12. O bahsettiğin ev tipi lazerlerde,salonlardaki profesyonel lazerlerde,kol gibi dudak üstü gibi yerdeki ince tüylere hiiç etkili değilmiş malesef:(lazerin hedef kitlesi siyah güçlü kıllar imiş.Ben bir lazer merkezine gitmiştim bacaklarımda sarı ve ince tüğleri kollarım gibi malesef hiç bir işe yaramaz dediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de bir tanıdığımız kullanmış, hiç memnun değilmiş.Sanırım herkeste aynı tepkiyi vermiyor :/

      Sil
  13. benim annem de köydeyken hamur pişire pişire ateşte yakmış kol kıllarını şimdi hiç yok. gel sana da yapalım dedi ocakta ama çok can acıtıyormuş kıyamadım minnoş kollarıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim komşumuz yakıyorum geçiyor dedi, bir deneyeyim dedim derimi yaktım, son çare lazer epilasyon merkezi :D

      Sil
    2. Benim annem de aynısı söyler çektiğim eziyeti gördükçe :D "Sen kime çektin böyle ki?!" ve ardından gel ocağın üzerinde gezdir benim kollarıma bak yana yanan kalmadılar diye :D (Yapamadım çünkü hem istenmeyen hem de yüzsüz kıllara(!) sahibim :( )
      Lazer konusun da hem fikiriz sanırım, Ağda ile de bir süre sonra incelip azalıyor buna da şükür :D

      Sil
    3. Allah'tan ağda sonrası tüylerde sertleşme olmadı.En çok korktuğum kısım oydu :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!