Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Haziran 09, 2016

Bayan olmak zor zanaat - 0 beden sorunsalı

Sawako Kuronuma Perşembe, Haziran 09, 2016

Yaz geldi, herkesi bir zayıflama telaşı aldı.Beni de aldı tabiki zira o yediğim %50 daha fazla olan metro çikolatalar, vazgeçilmezim haline gelen yarım kiloluk meyveli yoğurtlar, art arda götürülen çiğ köfteler!Ben kilo almayayım da kim alsın! Ama benim zayıflama merakım rahat hissettiğim kiloya gelinceye kadar, göbeğim katlanmasın vücut orantım bozulmasın yoksa 0 beden olmak gibi bir derdim yok.Zaten sıfır beden olacak iradem de yok.


Mesela ben diyet yapsam pazartesi günü başlar, maksimum çarşamba günü biter.Başladığı ve bittiği günler değişmez, eğer pazartesi gününü kaçırırsam bir sonraki pazartesi kadar diyet ertelenmiş olur.Ah bir de eğer gerçekten sıkıntılı hissedip diyete başladıysam o diyet, herhangi bir altın günü veya piknik gördüğünde bitiş noktasına ulaşmış olur.



Piknikler önemlidir benim için; tabiki ağaçlar, çimenler,kuşlar umurumda değil, hiçbir zaman orada ızgara etler varken doğayı düşünecek kadar romantik, ince ruhlu biri olmadım ben.Pikniğe gittiğimde de bambaşka birine dönüşürüm; hemencecik içimdeki çizgili pijama üzerine atlet giymiş gaffur ortaya çıkar.İçimdeki %20 lerde sürünen zarafet tamamen ortadan kalkar.


Yine böyle bir piknik hikayemi anlatayım ama dram sevmeyenler buradan sonrasını okumasın %100 dram içerir.


Ramazandan yaklaşık iki hafta kadar önce ailem ve komşularımızla kararlaştırdık pikniğe gitmek için.Her neyse planlar yapıldı, izinler alındı, önce bir mekanda kahvaltı yapıldı; tabi ben ve komşu kızı Allah ne verdiyse yedik, buradan komşu kızına selamlar! Sonra komşu kızının akrabasının gelin adayı geldi, bir iki lokma alıp bıraktı.Aldırmadım galiba kendini piknik için saklıyor dedim, içimdeki gaffurun bakış açışının çok da farklı olması beklenemezdi zaten.

Piknik alanına gidildi, biz tabi komşu kızıyla yiyeceğimiz ızgaralar için yer açmak amacıyla yürüyüşe çıktık, maximum  3-4 km yürüdükten sonra yürüyüş bizim için bitti.Yediklerimizi tamamen eritemesek de artık yiyeceğimiz ızgaralar için  yerimiz hazırdı.Geri döndüğümüzde de ızgıralarımızın hazır olduğunu görüp olmayan kaynanalarımızın bizi seveceğinden de bahsetmiş olabiliriz, neyse konumuz o değil.




Izgara tabakları hazırlandı herkese üçer köfte, büyük parça et ve tavuk ızgara servis edildi, içimdeki gaffur ekmek arası soğanlı domatesli keyif yapmak istese de onu zorla susturdum,  ama kuş kadar yiyen taze gelin adayı 2 köfte istedi sadece ve ekledi o içtiğiniz kolalar çok kalorili yediklerinizin yanında soda içmelisiniz, sindiriminiz kolay olsun.Tabi bu arada kızın 0 beden olduğunu da söylemem gerek.Bütün muhabbet kızın ince belliliğine dayanınca komşu kızıyla ufak ufak yürüyüşe çıktık yine.O kız iki küçük köfte ile doyarken ben bütün tabağımı bitirdim.Bu yüzden sıfır beden değilim dostlar!

Sonra internette dolaşırken bir yazı gördüm; kız dediğin 0 beden olmalı diye!O an lisede erkek bir sınıf arkadaşımın dediği şu cümleler geldi: " Kız dediğin kusmaz, burnu akmaz, saçları yağlanmaz, acıkmaz, şişmanlamaz." Onun bu sözünden sonra "İnsan değil miyiz biz?" diye çıkıştığım doğrudur.Birçok kez Kore dizilerinde eleştirdiğim zayıflık ve kadınların mükemmel olması gerektiği takıntısının son 2-3 yılda Türkiye'de de artması ciddi anlamda beni rahatsız etmeye başladı.Çünkü bir süre sonra bu tür takıntılar sanki zorunlu olarak yapmamız gereken olgular haline geliyor, sanki olması gereken oymuş gibi; 36 beden biri olarak rahatsız hissetmeye başladım kendimi neyse ben gidip bir iki pilates yapayım, geleceğe yatırım olsun, olur da bir gün şişman ilan edilme tehlikem olursa ortadan kalkmış olsun.

23 yorum:

  1. Sıfır beden nedir ya :) olmaz olmaz o erkeklerin hayal dünyası , ütopik bi durum. Zira şimdiki liseliler 40 ve üstü bedende yanlarında biz 88 /89/90lılar minicik kalıyoruz herkesin ortak fikri ;yeni nesil iri kıyım :)) 36 bence en fıstık beden :** 38in üstündekiler rejim yapıp önlem alsın :*
    Not: çiğ köfteye bayılırıııııım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız 0 bedeni hayal eden erkeklerin genellikle kocaman göbekleri olması da ayrı bir ironi :) Hep o çiğköfteler, metrolar, meyveli yoğurtlar mahvetti beni :)

      Sil
  2. okudum ya insan da aç yaşayamıyor ki napalım can boğazdan gelir demişler ama boğazdan da çıkar :D sağlıklıysak sorun yok 38 bedenim mutluyum ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 36 bedenle ben de mutluyum ama 36 bedene balık etli iması yapıştırılınca bir "acaba?" diyorum :))

      Sil
  3. Sen 36 nedenle böyle isen ben ne yapayım. 44 beden biriyim.Zor valla.Ben tabağimi bitiririm. Sonra 1 tabak daha yerim. Yanımda 2 lokma yiyip doya kızlarla da bir daha yemek yemem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylesi ilk defa karşıma geldi zaten bir daha onla yemek yiyeceğimi sanmam :)

      Sil
  4. Valla 36 beden bile değilim ama kim hangi bedende mutluysa o bedende olmalı yaa. 0 beden olup da ortalıkta "ayy siz nasıl bu kadar çok yiyorsunuuz" demek marifet değil. Hem ben o kızın zayıf olup da aynı anda sağlıklı olduğunu düşünmüyorum, öyle kimi tanıdıysam bünyesi hep çok zayıftı(Anneannem konuşuyor şuan :D ) Kilonun azı da fazlası da zarar işte. Zararını düşünmeyip görüntüyü düşünürsek de, herkesin 0 beden olduğu bir dünyayı hayal dahi edemiyorum.
    Lisedeki o çocuğun lafına gelirsek, eminim onun hayalindeki kız Barbie falandır, cansız olduğu için onun o saydıklarını da yapmaz hem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız yerinden kımıldamıyordu, belki de enerjisi de yoktur, bütün gün aç:) O lisedeki arkadaşımın senelerdir süren bir ilişkisi var, kız tamamen hayal ettiklerinin dışında özelliklere sahip, kısmet :))

      Sil
    2. Aç işte :D
      Ne güldüm şu olaya şimdi bak hehehe :D

      Sil
  5. % 5O Daha fazla metroyu ukuyunca beni bir gülme aldı, bir %50 daha fazla metro mağduruyum bende üç kilo aldım böyle böyle. Şaka bir yana o lisede ki arkadaş çok ayıp etmiş, biz de insanız. Maalesef ya mükemmel ol yada hiç var olma düşüncesi hakim toplumumuzda. Çok eğlenerek okudum ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O metrolardan ben bir de art arda iki tane yiyordum, şimdi uzak durmaya bakıyorum :) Teşekkür ederim..

      Sil
  6. 0 beden olmak iyi hoş ama bu hayatında tek güzel yanı yemek yemek. Keşke yiyip de kilo alamayanlardan olsam ama nerde o günler ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öyleydim ya :( Sonra sürekli baş dönmesi göz kararması yüzünden doktora gittim, demir oranım çok düşük çıktı, ilaçlar kullandım artık kilo alıyorum :)

      Sil
  7. ay boşver sen onları. Kilodan zayıflıktan konu açanlara da tek cevap yeter: Bir dirhem et bin ayıp örter...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş verdim ama yemek yerken boş verilmiyordu, resmen şişman muamelesi gördük :)

      Sil
  8. Kesinlikle sana katiliyorum. Yemek onemli ! Zayif olacagim diye yememek sacmalik ! Ayrica ne demis atalarimiz cay bardaginin incesi hatunun balik etlisi makbuldur.(bunu bende uydurmus olabilirim suan bilemedim neyse konumuz bu degil :)) ama tabi soyle de bir sey var ki her seyin fazlasi zarar yani obeziteye de merhaba dememek lazim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sanki yemeğin salçalısı kadının kalçalısıydı :)) O konuda haklısın ama 36 beden birine de şişman muamelesi yapmamak lazım; ayıptır günahtır... :))

      Sil
  9. Ay kimse için yememi durdurmam yani Allah Allah sana noluyo ister soda içerim ister kola içerim kıza çok sinir oldum yani senin için çok önemliyse sen içme arkadaş ben içerken niye benimkine laf atıyon. Dellenmiş bir ben :D

    Yiyelim güzelleşelim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya? Sen o sıralarda içimdeki Gaffur'un can çekişmelerini görmeliydin :(

      Sil
  10. Ben genetik olarak çok çabuk yakıyorum , metebozlizmam hızlı yakıyor. İyiki de öyle yoksa şimdiye obezite sınıfın da olurdum, zira yediğim yemeğin haddi hesabı yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok yerim, özellikle de abur bucur :) Ama benim neyi, nasıl yediğim beni ilgilendirmeli değil mi :))

      Sil
  11. Gerçekten çok haklısın. Bende bu konuda kendimi çok sıkan bir insanım ama sıkmamam lazım. 16 Yaşındayım 160 boyundayım ve 44 kiloyum. Vücut kütle indeksine göre zayıf çıkıyorum ama insanlar o kadar acımasız ki sınıfımdaki erkekler bana şişman muamelesi gösteriyor. Bir ara çok takmıştım şu duruma. Şuan bu kadar takık değilim ama az da umursuyorum diyemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer takıldığını düşünüyorlarsa üstüne o yüzden geliyorlardır yoksa oldukça zayıf bir kilodasın :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!