Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Aralık 17, 2015

Toplumsal Taşıma Gerilimleri

Sawako Kuronuma Perşembe, Aralık 17, 2015

Direksiyon sınavından 2 kere kaldım biliyor musunuz? Neymiş efendim park ettiğim şeride uzaklığım 50 cm'i 10 cm geçiyormuş!Nasıl hesapladın onu mübarek! Neyse çok hassasım bu konuda, daha sonra uzun uzadıya bir yazı yazacağım.

Ehliyet sınavını geçtim geçmesine ama babam, o kıymetli arabasını bana vermediği için dolmuş,minibüs, otobüs seferlerim devam etmekte...Hala toplu taşıma araçlarına mahkumum anlayacağınız. Daha önce şurada toplumsal taşımacı kişilikleri yazmıştım. 


Şimdi de bu kişilerle yaşadığım, yaşamak zorunda kaldığım gerilimleri isyan ede ede anlatmak istiyorum. Bir önceki yazım espriliydi. Bu daha çok isyan tadında olacak. Ergenlik damarım tuttu yine... 

Bundan seneler önce dersaneye gideceğim bir gün dolmuşa binmiş ve bozuk param olmadığı için 10 lira vermiştim. İneceğim sıralarda utana sıkıla para üstünü hatırlattığımda ise kendini kahraman sanan bir amca yüzünden resmen yalancı duruma düşmüştüm. Şöyle ki amca " Ben senin 10 TL verdiğini görmedim!" demişti ve resmen cüzdanıma bakmıştı.Neyseki sonrasında şoför parayı verdiğimi hatırladı ve temize çıktım. Sırf bu yüzden toplu taşıma araçlarına bozuk parayla binmeye başladım. Bu olaydan seneler sonra, geçen hafta, cüzdanımda bozuk para kalmadığını fark ettim ve yine 10 TL uzattım. Aradan 10 dakika geçti şoför "10 TL den öğrenci mi sivil mi?" diye sorunca iki kişi birden cevap verdik. Ondan sonra şoför resmen bizi sorguya çekti, burada sadece 1 tane 10 TL var biriniz yalan söylüyor diye! Neyseki öndeki iki vatandaş benim parayı verdiğimi hatırladı ve yine olaydan kurtuldum ama gerildim! Al parayı senin olsun, bu ne biçim iş diye bağırmak istedim. Acaba 10 TL lerin bana bir garezi mi var?


Bir başka olay! İnsanların inançlarına, duygularına saygım var ama bazı insanların hal ve hareketleri beni delirtiyor. Şöyle ki dolmuşta yanıma bir teyze oturdu, arka üçlü koltuktaydık. Yanına bir adam gelince teyze utanmasa benim kucağıma çıkacaktı ki yarısı çıktı bile! Tamam bir erkekle yan yana gelmek istemeyebilirsin ama arada mesafe olmasına rağmen adama ters ters bakıp sapık muamelesi yapmak nedir ya? Adam köşeye kısıldı, kaldı.Acıdım resmen!Adam ininceye kadar teyzenin yarısı kucağımda yolculuk ettik. Ama teyze dolmuşu satın aldığını düşünmüş olacak ki dolmuş boşalınca ben ve daha sonradan yanıma oturmuş olan bir diğer kıza başka koltuğa geçin diye çıkıştı. Ters bir şey söylememek için kendimi tuttum ama söyleyemediklerim resmen içimde kaldı!


Yine dolmuştayım, yanıma orta yaşlarda evli bir çift oturdu ve yine 3lü koltuktayım! Birbirimizi seviyorsunuz anlarım da niye küçücük araçta birbirinize sarılıyorsunuz ki! Mekan dar, zaten 3 kişiyiz ! Sen o eşinin omzuna bir metre kolunu atıp benim oturma alanımı işgal edince ben yarım kişilik yere sıkışmak zorunda kalıyorum! Nerede nasıl davranacağınızı bir düşünün lütfen! Ben utanıyorum sizin yerinize!


Şoförlerin aç gözlülüğü denen bir şey var! Arkayı dörtleyelim lütfen! Arka 3 Kişilik, eğer Türk teyzelerine göre zayıf kalıyorsanız bu şoförlerin dikkatinden kaçmıyor ve 3 Kişilik yere sıkış tıkış 4 kişi alıyor. Havadan bir kişi ücreti cepte... Tabi bunun bir de yolcu açgözlülüğü tarzı var. Nasıl olsa çocuklardan ücret alınmıyor diye teyzem topluyor 3 -4 çocuğunu yayıla yayıla oturuyor. Şöför uyarmasa çocuklarını kucağına bile almıyor, istifini bozmuyor.Sen kimsenin umrunda değilsin! 

Kapalı alanlar beni boğuyor o yüzden hangi aracı kullansam cam tarafını seçiyorum özellikle de yaz aylarında... Yine böyle bir ayda minibüste tek yolcu benken yanıma bebekli bir bayan oturdu ve dedi ki "Camı kapatır mısın çocuk var!" Eğer minibüs dolu olsa ve yanıma otursa, bu isteğine anlam vereceğim de o kadar boş yer varken ve camı açmış keyifli keyifli yolumda seyir ediyorken bu istek çok bencilce değil mi?! Resmen ağustos ayında hiç sesimi çıkarmadan kavrularak gittim bütün yol.

Her şeyi siyasete bağlayanlar ve buna zorla beni de dahil etmek isteyenler! Siyasetten hoşlanır gibi mi duruyorum dışardan? Yine bir dolmuş yolculuğum yanıma bir bayan oturdu. Yolda ezilmiş bir hayvan görünce başladı konuşmaya;

"Yazık hayvana, ezmişler ama bu ülkede insana değer verilmiyor ki hayvana değer verilsin.Bu hükümet oldukça daha çok olur böyle olaylar! Haksız mıyım kızım ?"

"He teyze he...Haklısın!" demedim diyemedim!

En çok da ağzımı açmadığım için kızıyorum kendime...Söyle rahatla! Ama yok cici kız takılacağım, için için sinir olup Pollyanna gibi gülümseyeceğim.

Bütün ergen ruhumu aktarıp rahatladığıma göre artık susabilirim! Peki sizi toplu taşımalarda rahatsız eden olaylar neler?

20 yorum:

  1. Okudum ve ben de sinirlendim. Haklısın ya. Benim en çok sinirime giden otobüste, metroda olsun, sonradan binen insanların benim tutunduğum yeri, durduğum alanı beni yok sayaraktan üzerime üzerime gelerek uzaklaştırıp elimden almaları. Bir süre suratlarına şöööyle bi bakıyorum, ama varlığım gibi bakışımı da tabi yok sayıyorlar.
    Bir keresinde de arkadaşla dolmuştayız. Hani, dolmuş çok gürültülü hareket ediyor ve biz de mecburen sesimizi yükselterek konuşmak zorunda kalıyoruz. Ben nasıl arkadaş gruplarını gördüm, toplu taşıma da rahatsız edecek şekilde yüksek sesle konuşup saçma hareketler yapan onların yanında bizimki hiç bişiydi. Buna rağmen yanımızda oturan teyze "inmeden önce" bi sinirimi boşaltıyım şunlara da rahatlayayım demiş olmalıki lafları saydı saydı sonra da kaçtı dolmuştan. Düzgünce söylesen biz anlamayacak türde insanlar değiliz bi de. İşte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tramvayda benzerini yaşadım.Eskişehir'de gezideyiz; annemler falan ayakta kaldık.Çocuğun biri sevgisiyle konuşuyor,biz de aramızda muhabbet ediyoruz."Bir sessiz olur musunuz?!" diye çıkıştı bize, halbuki biz onun 5 dakika boyunca saçma konuşmalarını dinlemek zorunda kalmıştık.Bir yer boşaldı, hemencecik oturdu annemleri umursamadı bile hödük!

      Sil
  2. Ne kadar çok biriktirmişsin içinde, yazık valla hepsini atabildin mi bari yoksa daha var mı :D Bu arada ben de okulum servisle gidip geliyorum. Yani her gün toplu taşımaya maruz kalıyorum. Beni de en çok herkesin içinde bağıra çağıra telefonla ya da birbirleriyle konuşanlar rahatsız ediyor. JHayır, ben mecbur muyum yani senin muhabbettini yol boyu çekmeye. Kulaklığım da yok zaten takıp kaçamıyorum şunlardan. Ha tabi bir de arabada bir şeyler yiyenler var. Pis pis kokutuyorlar küçücük arabaları biz çekiyoruz onun kokusunu o orada karnını doyururken :/ Ayy harbidne yaz yaz bitmiyor bu da. Sen en iyisi buna bir devam yazısı yaz, anca paklar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kokmuş çorap gibi kokan cips yenmesine ben de sinir oluyorum, bir de parfümle yıkanıp araca binenler var; oksijen bırakmıyorlar.Yazarım bendeki bu ergen ruhu bitmez :)

      Sil
  3. Gel yanımıza 'ehliyetli olup da hala toplu taşımaya mecbur olanlar kulübüne'benimki senden bir tık daha rezil benim birde arabam var tam benimde değil de şöyleki koca kişisi arabasını sattı ve benimkini kullanıyor.Burda sıkıntı yok da lazım olunca ben kullanamıyorum sorun orda:)Çünkü araba kullanmak benim için uzay aracı kullanmakla eşdeğer özel derslerde aldım trafiğe de çıktım ama durumda değişiklik yok arabadan korkuyorum.Ne olacak halim bilemiyorum.Allahtan kocamla gidip geliyorum ama bu sorunu aşmamadım gitti terapiye ihtiyacım var sanırım.Yoksa bu şehirde artık tüm hacı teyzeler bile trafikte neyin kafasındayım bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben korkmuyorum; dolmuş, minibüs, kamyon şoförlerini saymazsak :) Ama trafikte bayan olmak çok zor, acemiysen daha zor.Bazı insan müsvetteleri durumu daha çok zorlaştırıyor orası ayrı :/

      Sil
  4. Çok eğlenceli ve bir o kadar da dusundurucu bir yazı olmuş Sawakocum, seni uzun zamandır takip ediyorum ama ilk kez yorum yaziyorum😊😇

    YanıtlaSil
  5. Açıkcası ben erzincanda ikamet ediyorum ve yolcular da bu tür şeylerle karşılaşmıyorum. Bizde ki sorun kaba otobüs şöförleri. dur tuşuna basarsın durmazlar. Maganda gibi otobüs kullanılar(insan canına kast edenlervar) vaktinde gelmezler vs vs sanki belediyenin otobüs şöförü deil köy ağası gibi kaba ve görgüsüz tavırlar da bizi bıktırdı Sawako kardeş.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ondan da var bizde hatta dün bir kız isyan etti "İnsan değil sanki hayvan taşıyorsunuz" ki emin ol hayvanlar da o şekilde taşınmazdı. Bir ara resmen koltuktan fırlıyordum :/

      Sil
  6. daha iki üç gün önce eve gelirken belli bir yerden sonra dolmuşa bindim iki kişilik koltuğa oturdum ama yanımdaki teyze üç kişiye bedel tamam kilolu yapacak bir şeyi yok ama bacaklarını açıp benim oturacağım daracık alanı daha da darlaştırıyor neredeyse koltuktan düşeceğim itiyorum azıcık toplar kendini diye ama yok umurunda değil bana bakıp geri önüne dönüyor zayıfım diye oturma hakkım olmadığını mı düşünüyor nedir
    birkaç hafta önce de hastaneye hasta ziyaretine gitmek için trene bindik kadın bebeğini oturtmuş kuzenim ayakta duruyor en sonunda söyledi de çocuğunu aldı ay görmedim pardon falan diyor tepende dikilen insanı nasıl görmüyorsun anlamıyorum onun haricinde çocuklarını oturtanlar yine vardı ama ses etmedim ayakta gittim aynı günün akşamı yine trende dönerken görme engelli çift bindi trene yer veren bir Allah'ın kulu yok (kuzenimle bende ayaktayız oturuyor olsak yer vereceğiz) artık kuzenim oturanları zorla kaldırdı kalkın onlar otursun diye
    daha karşılaştığım neler neler var hiç mi iyi şeyler olmuyor dersen oluyor ama bu olumsuzluklar onların üstünü kapatıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar, insanlıklarını kaybettiler.Gençler artık yer vermiyor.Bayanları saymıyorum çünkü eğer araç tıklım tıklımsa bayanlar tacizden korktukları için yerlerinden kalkmak istemiyorlar ama erkekleri bu konuda hiç anlayamıyorum.Kulaklığı takıp görmemezlikten geliyorlar...

      Sil
  7. Toplu taşıma tacizleri...
    Ah hatırladıkça midem kalkıyor!Dershaneye giderken yanıma bir adam oturmuştu sessiz sedasız kulaklığımla müzik dinlerken biri beni dürtmeye başladı.Herhalde akrabam filan diyerek döndüm.Yanıma oturan mahlukat diyeceğim telefonumu göstererek telefon numaramı istedi.Hayır diyip dışarı bakmaya devam ettim ki bu mahlukat kendi işine baksın.Tekrar dürtünce ya sabır diıyerek dönüp tekrar baktım.Bu sefer "Telefonun?"dedi.Tekrar olumsuz cevap alınca bana atar yapıp indi.Ve O an otobüs tıklım tıklım olmasına rağmen kimsenin sesini çıkarıp "Sen ne yapıyorsun?" dememesi hatırladıkca toplumda ne kadar da yalnız olduğumu hatırlatıyor.

    Gençlerin yer vermemesi durumunda bas bas bağıran teyzeler-amcalar o an susmuş bu olay hiç olmamış gibi davranıyorlardı.
    Not:Daha 7. sınıfa gidiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey olsa dedikodu yapmasını çok iyi bilirler ama..Öyle bir durumla bir daha karşılaşırsan bağırarak söyle ki herkes duysun o yanına oturan mahlukatta korksun.Ya da telefonunla 155 tuşlayıp yanındakine göster bak bakalım sonra ne yapıyor ;)

      Sil
  8. bende diyorum ehliyet alıyım diye ama biliyorum bizimkiler vermeyecek süremedikten sonra ne anlamı var diyorum.Kazanıp kendim alıcam arabamı en iyisi o walla yoksa her gün otobus camına yapışıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol artık ehliyet almak o kadar kolay değil, vermemek için bir ton prosedür uyguluyorlar :)

      Sil
  9. Aynı şeyleri yaşamışız, hatta en kötüsü gerizekalı bir erkek onu taciz ettiğimi söylemişti, bu iftira çok kötüydü, şimdi anlatınca komik gelebilir ama Allah kimsenin başına vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an gülümsedim :) Ama düşününce tabi ki başa gelmesini kesinlikle istemediğim durumlardan biri :)

      Sil
  10. kadın düşmanı biridir sana ehliyet vermemiştir. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda detaylı yazı yazacağım bir zaman bulayım da :)d

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!