Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Aralık 05, 2015

Depresyon Günlükleri Vol 2

Sawako Kuronuma Cumartesi, Aralık 05, 2015


Kilo mu aldım ben?!
Bir insan kilonun büyük bir kısmını yüzüne alır mı ? Alıyor işte! Ben ve benim gibiler bilirler ki gram alsak yüzümüzden belli olur ve şu tepkilerle karşılaşırız

" Kilo mu aldın sen, yüzün toparlanmış AMA YAKIŞMIŞ! "


Bugüne kadar hiç yakışmamış diyeni duymadım :)

Depresyon dolu günlerimin etkisiyle de aynaya her baktığımda kocaman bir yüz görüyorum. Onun dışında günlerim bol bol stresli geçiyor. Stresimi atacak bir şey bulamayınca kendimi yeme içmeye veriyorum; ama öyle sıradan insan gibi bir yeme içme değil! Mesela yemeğimi yiyorum,aradan bir dakika bile geçmeden hooop meyvelerimi yemeye başlıyorum ve tabiki bir meyveyle yetinmiyorum. Çok tatlı oldu bu ya deyip hooop üzerine kuruyemiş çiğköfte sonra tekrar tatlıya bağlıyorum. Bu konuda o kadar saçmaladım ki yüzümde alerjik reaksiyonlar oluşmaya başladı.

Baktım bu iş böyle olacak gibi değil, kendime bir çeki düzen verip hafif diyetimsi takılmaya karar verdim. Diyet demiyorum dikkat ederseniz diyetimsi; benim yaptığım şey tam olarak bu... Ekmek yememeye çalışıyorum, en çok da bu konuda zorlanıyorum. Çikolatayı tamamen hayatımdan çıkarmaya kararlıyım elbette ki günde 4 metro arka arkaya yiyen bir insan için hiç de kolay değil bu... Salata yiyorum bol bol , yedikçe de o çikolata cips yediğim günlere selam gönderiyorum. 6. günüm bugün ve öğrendim ki sağlıklı yaşamak hiç kolay değil. Özellikle de abur cubura düşkünseniz! Ama kararlıyım o kilo 50 olacak!

Tabi ben böyle yaparken annem ne yapıyor bir de onu söyleyeyim; börekler, tatlılar, kızartmalar ! Bu konuda beni hiç desteklemiyor :)

Sizin diyetimsi önerileriniz var mı varsa benimle paylaşın!

Not:Dün tartıldım aç karnına 54,3 kiloyum boyum da 170 ama normalde kilom tok karnına 53 tü:(( hain çikolatalar! Hedef 50! Yalnız canım deli gibi çikolata istiyor!

12 yorum:

  1. Fighting başaracağına inanıyorum. Ben de aynı durumdayım.Okulda sınav stresinden hunharca mentos yiyip bir paketi bir kaç dakikada bitirdim. Arkadaşım bağımlı falan mısın diye sordu. Bir tost yedim duygusal açlıktan ikinciyi aldım. Yediklerimin arasında 5 dakika bile geçmeden yeni bir şey yemeye başlıyorum. Göbeğim patlamak üzere. Kilo aldım, notlarım düştü. Stress cidden zor bir şey :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stres yaptıkça daha çok yiyorum, sivilcelerim bile çıktı bu yaşta :/ Biraz rahatlamamız lazım :)

      Sil
  2. Aklına abur cubur geldikçe salataya aban derim. Sınav haftası ben de bol bol yedim şimdi kendime vicdani acı çektiriyorum.

    "Kilo almışsın ama YAKIŞMIŞ." iltifatlı küfür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Sorun şu ki o kadar stres dolu günler geçiriyorum ki çikolata olmadıkça mutlu olmuyorum, mutlu olmayı unutmuşum gibi hissediyorum depresyonun dibine vuruyorum :)

      Sil
  3. Ben de kilolusun sandım o boya o kilo hiç de fazla değil :)) yüzden kilo alma olayını ben de sevmiyorum ama kilon çok fazla olmadığı için çok sorun olmuyodur gibi belki sana öyle geliyodur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilo sorunum yok aslında;ama ben kilo alınca direk yüzüm şişiyor, hoşlanmıyorum :)

      Sil
  4. Kilo takıntısı başladıysa demek :D Benim de vardı öyle takıntım. Hala var gerçi.Neyse diyetisyene gitmiştim. Çok değildi kilom ama bana batıyordu. Diyetisyen günde iki litre su içmemi, sabahları aç karna ılık,limonlu su içerek daha hızlı zayıflayabileceğimi söylemişti. Bol bol da yoğurt yemeni tavsiye ederim. Kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon tansiyonumu düşürüyor ama bol bol yoğurt yiyorum :)

      Sil
  5. Diyet değil, "sağlıklı beslenme" Sawako.
    Sabah aynı saatte kalkıp aynı saatte kahvaltı yapıyorsun. Öğün atlamak yok, hele hele kahvaltıyı atlamak ASLA yok.
    Kahvaltı tabağın zengin olsun, peynir, zeytin, domates, çay, seviyorsan haşlanmış yumurta, çok seviyorsan iki yumurta... bi' dilim ekmekle ye... Kahvaltıda mideni patlatacak gibi değil ama çok sağlam ye işte.
    Sonra su, şekersiz olmak şartıyla; (şekersiz yapamam dersen çay kaşığının ucuyla şeker at) çay, kahve, su, soda, su yine su ve yine su. Günde en az 6 bardak SU!
    Tuzu unut!
    Sadece yemekler normal tuzlu olsun, ondan alacağın tuz vücuduna yeter de artar bile... Elin tuzluğa asla gitmeyecek.
    Diğer öğünler olabildiğince hafif, miden asla ve asla dolmayacak. Yemek yanında en fazla 1 çeşit şey yiyebilirsin. Yemek + salata veya yemek + yoğurt gibi... 3. çeşide yer yok.
    Akşam yemeğinden sonra (en geç 21:00'den sonra) yatırıp kesseler bi' şeyler atıştırmak yok. Sadece sıvılar: çay, su, su, su... acıkır gibi olursan yine su :)
    Bu düzeni oturtmak 1 hafta sürüyor. 1 hafta sonra garip şekilde hiç aç kalmadığını, hep yediğini, istediğin her şeyden yediğini ve hiç açlık hissetmediğini fark ediyorsun :)
    İdeal kilona ulaşınca aynen devam ediyor, arada tatlı, çikolata, kek, börek vb. kaçamaklarını yapıyor ve buna rağmen kilo almıyorsun.
    Ay amma yazdım. 4-5 kilo için delirmişsin, ben de 15-20 kilo aldın zannettim. Peeeeh! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sorunum çikolatalar, tatlılar! Çıldırıyorum onlar olmayınca, onları yemesem zaten istediğim kiloya rahat rahat düşerim:) Çayı şekersiz içiyorum ama çikolata diyetim maalesef çok sürmedi :/

      Sil
  6. Sawakoooo yemee sakın yemeeee 100 kilo oldugunu dusunnn yemeee su iç yatt su iç yatttt :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuyor işte! Ye beni diye bağırıyor çikolatalar ben de çok kıramıyorum uyuyorum onların sözüne :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!