Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Eylül 23, 2015

Güneşin Kızları Dizi Eleştirisi

Sawako Kuronuma Çarşamba, Eylül 23, 2015

Bu diziyi daha önce izlediniz mi ? izlemediyseniz bile kesin sağda solda fragmanlarını ya da bölümleri ile ilgili yorumları duymuşsunuzdur.O yüzden ben uzun uzun konusunu anlatmayacağım.

Dizi genel olarak güzel bir yapım; içerisinde aşk var, kavga var ve benim en çok sevdiğim tür olan gizem var! Deli gibi merak ediyorum Haluk karakterini ve sırlarını... Onun dışında dizi benim için pek de ilgi çekici değil. Oyunculuklar güzel; Savaş ve Nazlı karakteri hariç... Deli oluyorum onları izlerken! Savaş'ın donukluğu, Nazlının yapmacıklığı bunaltıyor beni!Bir yerlerden torpili olup olmadığını da merak etmiyor değilim, belki de şanslıdır hayattan torpili vardır.Ayyy konu yine nerelere gitti.Diziyi eleştireceğim demiştim değil mi?Olay yine oyunculuklara kaydı.



Hadi itinayla dizinin konusunu eleştirelim! Güzel şeyleri söyledik, sıra kötü şeylerde! 

Dizi karakterlerinden Selin ve Ali ne kadar ciciler değil mi? Birbirlerine aşıklar, itiraf edemiyorlar, gençler kanları kaynıyor hani yakışıyorlar da... Bizim için sorun yok izliyoruz da! Fakat normal gösterilmeye çalışılan şeyin o kadar normal olmadığının farkında mıyız? Biliyoruz ki Güneş ve Haluk evli ve çocukları da aynı kandan olmasalar bile kardeşler! Bizim ya da benim için sorun yok. Öz anne, baba ve kardeşimle izliyorum diziyi... 


Peki bu diziyi bu yapıdaki ailelerin çocuklarının izleyebileceğini hiç düşündünüz mü? Anne- baba ayrı üvey kardeşleriyle... Belki de yaşıtlar... Şimdi bu çocukların birbirine bakış açısı değişmez mi ? Kanunen ya da dinen bu durum nasıl karşılanıyor bilmiyorum ama bence rahatsız edici bir durum...


İzlerken bile rahatsız ediyor:

Babam: Bu Selinle Ali birbirine aşık mı?Bakışıp duruyorlar. 

Ben: Galiba...

Babam: Bunlar niye aynı evin içindeler? 

Ben: Kardeşler ama anne baba ayrı... Yalnız kızın annesiyle oğlanın babası evli.

Babam: Nerede saçma sapan dizi var onu izliyorsun Sawako.

Ama her şey meraktan! Haluk'un sırları yok mu ah o Haluk'un sırları! Bu adamın derdi ne? Tamam küçükken babası kötü davranmış, eziyet etmiş, annesi intihar etmiş ama Güneş'e olan bu takıntısı neden? Annesine benzerliği yüzünden mi? O zaman Melisa ya takıntısı neden vardı? Çocuğu yaşında kız sonuçta değil mi? Benim için dizi Haluk karakteri kadar, onun dışında pek önemi yok. Tam anlamıyla izlediğim de söylenemez. Haluklu sahnelerde varım ben! :)

Peki siz bu diziyi izliyor musunuz? İzliyorsanız söylemek istediğiniz bir şeyler var mı? Hadi beraber tartışalım.

28 yorum:

  1. Ben diziyi izliyorum ve Melisa'nin da Haluga o zamanlar ilgisi olduğunu hissettim. Selin Ali birlikteliğinin Emre nedeniyle olmayacağını hatta Ali nin yurt dışına gideceğini orada okuyacağını Nazlı Savaş birlikteliğinin de çok sürmeden biteceğini hatta Nazlinin bambaşka biriyle çıkacağını düşünüyorum. Sanırım dizide ne olacak onu yazmak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki Melisa'yı para cezbetmiş olabilir, en azından ben öyle düşündüm :) Ben tersine Haluk ve Güneş'in ayrılacağını düşünüyorum, gençlere de mutlu son yazacaklardır.Genç kitle dizinin delisi ne de olsa :)

      Sil
  2. Bende son zamanlarda den geldim ve izlemeye başladım. Kesinlikle Ali ve Selin hakkındaki yorumlarına katılıyorum . " Ne kadar doğru acaba ? " diye düşündüm. Insanlar bu düşünceye sahip olmasalar da izledikten sonra bu düşüncelere empoze olmuyor mu ? Haluk konusu ise gerçekten merak uyandırıyor, sonunda ne çıkacak gerçekten merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben rahatsız oluyorum izlerken Ali ve Selin'i.Haluk favorim zaten, hem rolüyle hem oyunculuğuyla :)

      Sil
  3. Diziyi izliyorum beğeniyorum.
    Evet bende Haluk için deliriyorum yani oyunculuğunu çık beğeniyorum birde şu geçmişteki sırlar onları merak ediyorum.
    Selin çok güzel ya bakmaya doyamıyorum.
    Nazlı'nın şapşal hareketleri güzel seviyorum ben.
    Güneş'te çok alımlı bir bayan.
    Benden bu kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı'nın oyunculuğunu hiç sevmiyorum, onun dışındaki yorumlarına katılıyorum.Selin gerçekten de çok güzel, oyunculuğu da güzel ;)

      Sil
  4. Dinen hiç doğru değil diye biliyorum ben sonuçta kardeşler kişisel yorum da bu şekilde bana çok ayıp ve kınanası geliyo kardeşler sonuçta insanların ahlakını bozar bu diziler sen kendini bilen bir kızsın da çoluk çocuk izliyor arkadaş :D neyse bu yazı altına ne kadar uygun bilmem de hayırlı bayramlar ♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinen sorun yokmuş alttaki Ezra yorum yazmış bu konuda onun bilgisine güvenirim ama bana hiç hoş görünmüyor.Geçmiş bayramın mübarek olsun senin de:)

      Sil
  5. Bu diziyi hiiiiç izlemedim izlemeyi de düşünmüyorum. Bazı gençlik dizisi adı altındaki dizilerin de bizim aile yapımıza uymadığı ve gençlerde olumsuz etkiler uyandırdığı ve hayranlık beslediği kanaatindeyim. Ne kadar doğru bilemiyorum. Bu tür diziler de giderek artıyor ve biliyorum ki talep de fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Haluk için internetten onun sahnelerine bakıyorum merak ediyorum :) Yalnız şu dikkatimi çekti, insanlar git gide fakirleşirken dizilerdeki karakterler hep zenginleşiyor, tuhaf :)

      Sil
  6. Nazlı'nın bazı sahnelerde oyunculuğunun iyi olduğunu düşünüyorum ama Savaş'ın girdiği sahnede bir değişiyor kız :D Savaş'ın donuk ifadesi beni de deli ediyor hele Nazlı'ya çıkma teklifi ettiği sahnede bile çok ciddiydi baya gülmüştüm işi çok abartıyor. Ayrıca ilişkileri başladığından beri iki saatlik dizinin bir buçuk saati Sav-Naz oldu baya baydı Savaş iki dakikada bir Nazlı'yı öpüyor falan. Neyse uzatmayalım :D Haluk karakterinin gizemli geçmişi benim de çok ilgimi çekiyor. Selin ve Ali konusunda da tamamen haklısın ben de senin gibi garipsiyorum. Dizinin kurgusu iyi tasarlanmış ama düzeltilmesi gereken yerler var bence.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı ve Savaş kısımları beni delirtiyor, diğer kısımlar da belli zaten...Benim favorim Haluk ve sırları :)

      Sil
  7. İşte bu yüzden normalde evlatlık almak bile dinen yasak. Eğer alınacaksa kadın kendi kardeşlerinden erkek çocuk, erkek de kendi kardeşlerinden kız çocuk alabiliyor. Ve üvey kardeşler kan bağı olmadığı için birbirleriyle birlikte olabilirler. Tabii etik açıdan pek uygun gözükmez o ayrı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu evlatlık meselesini duymuştum sanki ama akraba iki gün sonra gelir alır çocuğu diye kimse akrabadan almak istemez.Ayrıca o durum benim için hala tuhaf hala kabul edilemez..Teşekkürler canım yorumun için :*

      Sil
  8. tam da şu an tekrarını izliyordum ve aynı şeyi düşünüyordum. üvey de olsalar kan bağı olmasa da neticede kardeş onlar. bana çok da normal gelmiyor açıkçası aralarındaki bu ilişki. hem bir de güneş öğretmen değil miydi? izmirde öğretmen maaşıyla bu kadın evde sürekli topuklu ayakkabı elbiseyle mi geziyordu hiç mi bocalamadı bu hayata alışırken? hem kimse fark etmiyor mu bu evde ali ve selin arasındaki şeyi? niye kimse bir şey demiyor ki? sanırım bu dizide bana normal gelmeyen çok şey var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım olayı İzmirliler bakımlı ve güzeller üzerinden yürütüyorlar :) Ayrıca fark edilmemesi de çok saçma, aleni yaşanıyor her şey...Bir de Haluk'un Savaş'a bağırıp yeri göğü inlettiği bir sahne vardı nasıl olduysa Güneş duymamıştı.Bazı sahneler fazla zorlama :)

      Sil
  9. İlk bölüme şöyle bir bakalım dedik ablamla, oyunculuklar baydı da baydı.Onun dışında konuda da abartılar vardı.Hele şu Nazlı'nın Savaş'ın kollarına düşmesi yok mu, bir tek onu ben saçma bulmuyorumdur herhalde.Çünkü kollarının en azından bir incinmesi lazım ama çocuk gayet rahat bir şekilde ayağa kalktı.Şu üvey kardeş olayı Türkiye için bencede hiç etik değil.Konusu sıradan sadece şu Haluk mevzusu renk katıyor.Ben izleyecek kadar beğenmediğim için pas geçtim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaş robot gibi bir şey, çocukta mimik bile yok sanırım o yüzden incinmemiştir :)) Haluk konusu beni meraklandırıyor o yüzden izlemeye devam ama sadece Haluklu sahneleri:)

      Sil
  10. Bende bazı karakterleri sevemeyince diziyi izleyemeyenlerdenim.Nazlı bana da çok itici geliyor.Hatta sırf bu iticiliği yüzünden izleyemiyorum diziyi.Aslında dizi belli çok dikkat çekici ama izleyemiyorum işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dürüst olmak gerekirse Haluk'tan başka hiçbir şey ilgi çekici değil.Gerisi bildiğimiz vıcık vıcık romantik komedi, gençlik dizisi :)

      Sil
  11. kesinlikle katılıyorum size ,savaş ve nazlı çok yapmacık ali rolünün hakkında fazlasıyla veriyor,sevilaya gıcığım :)
    hep beraber izleyip neler olduğunu görücez meraklı milletiz entrikaları mutlaka öğrenmeliyiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, entrikalara dayanamıyorum, meraktan ölüyorum!Kadın milleti olarak hep aynıyız :)

      Sil
  12. Diziyi izlemiyorum biraz göz atmışlığım var konusunu biliyor sayılırım.Şu cümlelerine sonuna kadar hak veriyorum
    "Peki bu diziyi bu yapıdaki ailelerin çocuklarının izleyebileceğini hiç düşündünüz mü? Anne- baba ayrı üvey kardeşleriyle... Belki de yaşıtlar... Şimdi bu çocukların birbirine bakış açısı değişmez mi ?"
    Bakış açıları değişir hemde öyle bir değişir ki. Zaten yapmak istedikleride bu ahlakı değerlerimizi yıkıp aile yapılarımızın altına dinamik koymak.Böyle şeyleri normalleştirerek kabullendirmek insanlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 erkek 1 kadını evlendiren rtük sanırım bu olayı fark etmemiş :) Bir zamanlar bütün dizilerde buram buram doğu figürleri vardı; zorla evlendirilen, istismar edilen kadınlar...Şimdi de bütün dizilerde çarpık ilişkiler var ama ben yine iddialıyım Haluk olmasa bu dizi izlenmez :)

      Sil
  13. Daha 2 gün önce konuştuk eşimle Sawako bu konuyu.
    Dizilerin bence ahlaki açıdan artık izlenecek yanı kalmadı.
    Bildiğin ensest işliyor pek çok dizi.
    Düzenli dizi izleyen biri değilim. Ancak ütü yaparken yada oturduğum yerde bir şeyler yaparken (çamaşır katlamak, bir yandan el işi yapmak, vs. gibi) açıyorum televizyonu.
    Ve o kadarcık izlememle dizileri çözmem pek zor olmuyor.
    Hal böyleyken (yani ben dizi delisi değilken) aile içi çarpık ilişkinin gırla gittiği bir kaç dizi tespit ettim: Kara Ekmek, Güneşin Kızları, Fox'ta bir dizi-ismini anımsayamadım ama Altan Erkekli oynuyor- ilk aklıma gelenler.
    Yozlaşmanın dik alasını yaşıyoruz maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı kandan olmadıkları için sanırım ensest sayılmıyor ama rahatsız edici...Özellikle de bu yapıdaki aileler için...Ben öyle bir ebeveyn olsam çocuğuma yasaklarım diziyi, kimse bu durumla karşılaşmak istemez...Değişik...Ne diyeyim..

      Sil
    2. Benim annem ve babamda Ali ve selin gibi bence bu çok normal bazen tuhaf oluyor ama bence çok normal diziyi bıraktım bende zaman kaybı bence ve böyle Türkiye de çok aile var ama yakın arkadaşlarım bilmiyor. Çünkü çok tuhaf bulabiliyorlar bende arada boş zamanım denk gelince izliyorum ama gerçekten çok takılacak bi konu değil ama bana da bu çeşit tepkiler çok tuhaf geliyor .

      Sil
    3. Dinen bir sorun yok kanunen de yokmuş demek ki...Bakış açısı, belki de yetiştiriliş tarzı...Ben akraba evliliklerine de karşıyım, hani dayı-teyze, amca çocuklarının evlendirilmesi gibi...Bu tür ilişkiler de her ne kadar kan bağı olmasa da akraba gibi geliyor :(

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!