Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Eylül 16, 2015

Bayan "hayır!"la tanışmaya hazır olun!

Sawako Kuronuma Çarşamba, Eylül 16, 2015

Ömrümün büyük kısmı kimseler kırılmasın, üzülmesin, ayıp, cici kız ol Sawako diyerek her şeye "evet" demekle geçti.

İstemeyerek dediğim bu evetler,  başkalarının hayatına olumlu olarak  yansısa da benim hayatıma "hayır!" olarak yansıdı.Çünkü başkalarının istediklerini yaparak kendi hayatımdan çaldım.Sonuçta benim de sayılı günüm var değil mi?


Sırf bu yüzden mümkün olduğunca kimseden karşılıksız bir şey istememeye karar verdim ve bu şekilde yaşamaya başladım.İnsanlar kaşıkla verirken kepçelerce almayı çok seviyorlar!Çünkü kabul etsek de etmesek de her şey karşılıklı! Öyle ki gülümsemelerine verdiğimiz gülümsemelerden bile kendilerine pay çıkarıp isteklerini sıralamaktan çekinmiyorlar.

Mesela bir örnek vereyim. Zaten bu yazının amacı da bu ve benzeri örneklerle içimi dökmek... Alınmak isteyen alınsın hiç problem değil!

Komşumuzun oğulları var, küçükler, şirinler, ilkokul çocukları, samimiyiz onlarla falan... Bir gün dersinde zorlanınca melek abidesi annemin aklına ben geliyorum ve annem "Git Sawako ablan yardım etsin" diyor. Ne var bunda değil mi? O çocuğa tam bir ay boyunca ödevlerini ben yaptırdım, hayır diyemedim diye! Her gün bana gönderildi, onlara misafirliğe çağrıldığımız zaman da "Hadi oğlum Sawako ablan geldi, odana gidin ders çalışın" denildi! Pardon ben misafirliğe çağrılmamış mıydım? En sonunda o eve teşrif etmemeye başladım ve bir gün çocuğun yüzüne resmen "İşim var ödevini kendin yap!" demek zorunda kaldım! Ama ne oldu çocuk tekrar ve tekrar geldi. Ben de resmen kovdum çocuğu.Annesi anneme "Sawako bizim oğlanı istemiyormuş ben de yok oğlum sen öyle anlamışsındır dedim" demiş. Kötü ben oldum yani, çünkü yapılan her iyilik resmi olarak esirlik anlaşması! Sanki o çocukları ben doğurdum! Sanki maaşlı personelleriyim.Olmuş bitmiş hikaye boşver Sawako! Bitmiyor işte ... 


Yazın başlarında "Biz çocuklara ödev yaptıracak öğretmen tutacağız, işte şu kadar maaş vereceğiz" konuşmaları geçti. Hayırlı olsun dedim, hiç üzerime alınmadım . Aradan iki ay geçti, birlikte geziyoruz, "Bizim küçük de 1. Sınıfa başlıyor, zor olacak. Artık ona sen ders yaptıracaksın Sawako!"

Ne denir bu konuşmaya?Ve KPSS kursuna gideceğimi biliyorlar.Gitmesem bile çocuğu seviyorum diye ben yaptırmak zorunda mıyım? Bir de ufak tefek hediyeler alıp buna zorunlu tutmaya çalışıyorlar ya daha çok kızıyorum. Hediye alacaksan içinden geldiği için al, emri vaki yaptırmak için değil.Zamanım olmayacak bu sene dedim ve konuyu kapadım.


Bir başkası sırf çocuğunun başını okşadım diye 10 dakika sonra bakayım diye yollar. Annem bir hafta hastanede kalıp evde yatıyorken geçmiş olsuna gelip yanındaki çocuklarını bize bırakıp evine gider ve ben o sırada mutfakta kahvaltı hazırlamakla boğuşuyorumdur! Ne kadar düşünceli biri değil mi?


Daha böyle bir ton örnek sayabilirim. Salaklığıma doymayayım.

Çok kafama takıyormuşum. Kincilmişim, unutmuyormuşum. Duyan da intikam almak için kol geziyorum sanır!Sürekli elâlem ne der, ayıp olmasın mantığındalar bizimkiler... O yüzden sağ olsunlar, hiç hayır demezler; benim adıma da evet derler!Onlara ayıp olmuyor belki ama artık bana ayıp oluyor!
Bunlar resmen adam kullanmak değil de ne? 



O insanlar beni seviyormuş da ondan akıllarına gelmiyormuş benim düşündüğüm şeyler! Resmen Pollyanna bu aile! Ben üveyim kesin, zaten kimseye de benzemiyorum... Şüphelerimi de destekliyor bu konular.

Neyse benden bir şey istemek için sevileceksem hiç sevilmeyeyim, kötü olayım! Bundan sonra bir şey istemiyorsam "hayır!"dır ve benim için hayırlıdır. Bu hayat benim, yanlışıyla da doğrusuyla da...Şu anlık evdekilere %90 tripliyim!Başkaları için empati yapacaklarına benim için yapsınlar.Yine bir ergen ruhu kabardı içime değil mi?


39 yorum:

  1. Lise bir öğretmenimizin bize derste öğrettiği en önemli şey "hayır" demeyi öğrenmekti . Bu kişiler kendi zilemizden olsa bile.... O zamanlar bira tuhaf gelmişti ancak zamanla ne kadar haklı olduğunu anlıyorum. Bizimkiler de "elalem ne der, kız kısmı konuşmaz , cevap vermez " diye düşündüklerinden hayır demeye başlamak epey zor olmuştu. Sizin yazdıklarınızdan sonra düşünüyorum da çocuklarımıza " hayır " demeyi öğretmemiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...İstemeden bir şeyleri yapmak, sırf millet o ağzını açmasın diye, insanın bütün enerjisini sömürüyor.Bir de bir yerden sonra öyle bir hal alıyor ki, insanlar bunu yapmaya mecbur olduğunu düşünüyorlar.

      Sil
  2. Belli ki hayır diyemediğinin farkındalar, yoksa kimse böyle rahat görgüsüzlük yapamaz. Bildiğin hediyelerle duygu sömürüsü yapıyorlar sana.

    Aynını bana deseler "Benim de dersim var." der geçerim o yüzden soran bile yok. :D Hiç kusura bakmasınlar oğluşlarının dersi varsa benim de var. Hem derslerin iyi olması için komşu ablaların çalıştırması gerekmiyor.

    "Sawako bizim oğlanı istemiyormuş ben de yok oğlum sen öyle anlamışsındır dedim." nedir ya, cümlenin yapmacıklığına bak.

    Sinir oldum sinir. :( Sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yumuşak yüzlü kalıyorum, insanlar da bunu sömürüyor işte...Ama artık diyorum kırılan kırılsın, onlar yüzünden ben hayatımdan çalıyorum :/

      Sil
  3. insanlara yardım olarak yaptığımız şeyler bir süre sonra görevimiz haline dönüşüyor . üniversite birinci sınıfta fark ettim bunu ve o günden sonra hayatta en önemli şeyin insanları mutlu etmek olmadığını anladım. Ve o günden sonra çok rahat istemediğim durumlara hayır cevabını yapıştırıveriyorum ne yalan söyliyim bu kadar rahatlatacağını bilseydim çoook daha uzun zaman önce hayır demeye başlardım insanlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın...Bir de o kadar evetle, o kadar iyilik yaptığımız halde bencil ilan edilebiliyoruz, değerimiz olmuyor.Hayır demeye yeni başladım, evet geç kaldım ama artık diyorum.Evdekilere de esip gürledim benim yerime hiçbir şeye evet demeyin diye..Bakalım huzurlu ve mutlu olacaksam, başkalarının gözünde kötü olmaya razıyım ;)

      Sil
  4. Sen çok çok haklısın canım. Aynı durumu bende yaşadım. Üniversiteye hazırlanan bir genç kıza matematik derslerinde yardımcı olmak için. Ki belirli bir saat koydum . Saat 11 gibi gel bir iki saat çalıştırırım seni diye. Ki gönüllü bir şekilde yapıyorum bunu. Kafasına göre gelmeler, banyo yaptım ondan geç kaldım demeler. Bir iki hafta sabrettim sonra bye bye. Annesi, komşumuz bana öyle bir surat asıyor ki. Sanki milletin kölesiyiz. Birde rahatsız olduğum bir şey rüşvet verir gibi hediye falan almalar. Bu insanların hepsi böyle karşılık almadan kokuşmuş yemeğini bile paylaşmaz bunlar. O yüzden ben kimseden hiç bir şey beklememeyi öğrendim bu insanlardan. Seni anlayabiliyorum. Ben de bu konuda çok doluyum. Daha doğrusu uzun süredir artık böyle şeyler geldiğinde başıma baştan kestirip atıyorum. Böyle insanlarla muhatap olmamak daha iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların yapmaya çalıştığı şey, akıllılık, ucuza kapatmak! Çünkü bir öğretmene saatlik 50 tl vermek işlerine gelmiyor, onun yerine bize emir vaki yapıp 3-5 kuruşluk hediye almak karlı geliyor.Yanlış anlaşılma olmasın parayla da istemiyorum, vaktim yok ama kendini akıllı sanan bu insanlar beni delirtiyor.Ben de senin hissettiklerini çok iyi anlıyorum şu an :/

      Sil
  5. Kesinlikle sana katılıyorum Sawako abla!
    Ben de senin gibiydim hayır diyemiyordum ve olan bana oluyordu. Hayır dersem sanki ayıp olacakmış gibi geliyordu.
    Ben evet dedikçe yüzüme çıktılar bende artık hayır demeye başladım şuan öyle rahatım ki kim ne derse desin umurumda değil birazda biz yaşayalım hayatımızı değil mi?! (^▽^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım, hayır demeye tam anlamıyla başladım :) Hayatı yaşıyor muyuz yaşamıyor muyuz görelim :)

      Sil
  6. Özür dileyerek söylemek isterim ki yazını gülerek okudum zira noktasından virgülüne altına imzamı atıyorum. Her şeyi geçtim ama ailemin benden habersiz benim adıma söz vermelerine illet oluyorum. Bu konuda çok doluyum o yüzden başlamadan kapatıyorum konuyu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim kişi komşulara da Sawako ders çalıştıracak demiş, daha bana sormadan! Ben de kükredim evdekilere, bana sormadan kimseye evet demeyin sizden yüz buluyorlar diye :) Şu an korkuyorlar benim şerrimden ama kaç gün sürer bu halleri bilmiyorum ama şunu biliyorum ki evetlerle mutlu olmadım, hayırlarla yola devam edeceğim :)

      Sil
  7. Herkese hayır demeyi öğrendim kimseye evet demiyorum.Belki çok bencil biri diyecekler ama değil çok zorlanırsam kovarım bile.Ayrıca mesafeliyim sen kendinden ödün verdikçe millet senin tepene çıkıyor.En iyisini yapmışsın kimse senin ekmeğini suyunu vermiyor gerekirse muhabbetini bile kes.Neymiş o komşu öyle düşmanımın başına bile vermesin. Bazen aksi ve suratsız olmak işe yarar denemeni tavsiye ederim.Belki çevrende kimse kalmaz ama kafan rahat olur. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol, iyilik yapınca da iyi ilan edilmiyorsun.O evetleri bir kes hemen bencil, huysuz gibi bir ton laf sıralanıyor ağızlardan...Ama hayır diyeyim de desinler, en azından onları haklı çıkarırım kendim de mutlu olurum :)

      Sil
  8. Benim de böyle düşündüğüm zamanlar oluyor. Sessiz durduğum için insanlar hep beni sevimli, iyi kız diye düşünüyor. Ama ben tamamiyle onların düşündüğü gibi birisi değilim. Kimseyi kırmak istemiyorum ama beni olmadığım biri gibi görmeleri canımı sıkıyor ve devamında benzer düşünceler kafama üşüşüyor. Sonra huysuzluk nöbetleri falan... :D Delirtici bir durum ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk başta bu evetler zoruma gitmiyordu, küçük iyilikler olarak düşünüyordum ama insanlar bunu abartıp kullanmaya başladıktan sonra ben de delirdim, huysuzluksa huysuzum o zaman :)

      Sil
  9. Okurken ben sıkıldım sen nasıl dayandın ya :-) O komşunuza da sinir oldum. Daha ilkokul çocuğunun ödevlerine yardım edemiyorsa bu çocuk ortaokul, liseye geçtiğinde ne yapacak? Başkasından yardım alınacağında ona maaş verilecek sana ufak hediyeler öyle mi? Bence de hayır de. Ben 3 sene KPSS'ye çalışmış bir insan olarak o sürecin ne kadar yorucu olduğunu biliyorum. bu sene ben kendi derslerimden başka hiçbir şeyle ilgilenmeyeceğim de gitsin. Çok sinirlendim valla :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yapamadığından değil, uğraşmak istemediğinden...Nasıl olsa hayır diyemeyen insanlar vardı etraflarında ama bitti hiç yüz vermiyorum şu an kimseye, sonuçta kimse bana güvenerek doğurmadı o çocukları, baksınlar büyütsünler ;)

      Sil
  10. Ahh ahh okurken inanın hayatım film gibi gözümün önünden geçti... Gerçekten bende hayır diyemeyen bir insandım ki üniversiteye başlayıp yurt çilesi çekene kadar yani geçtiğimiz eğitim dönemi bir sene de bana o kadar çok şey öğretti ki en lehime olanı "Hayır" diyebilmek. Hı hala arada diyemediğim oluyor ama büyük ölçüde başardım sayılır.İnanın hayır demesini bilen insanlar üzülerek söylüyorum malesef daha kıymetli daha değerli :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar da hayır demeye çalışmış başaramamıştım ama bu zamanlar kararlıyım "hayır"cı olacağım.Kesinlikle daha değerli oluyorlar, bencil olmak, kötü olmak alkışlanıyor bu devirde...Eğer ki iyiysen hiçbir değerin olmuyor :/

      Sil
  11. Ah be sawako !Senin yerine ben kizdim onlara için için off eski anlar geldi gözümün onüne.Kırılırlarsada kırılsınlar sonra gunker 1 2 sey daha soylede önünü kes.Kolay gelsin Sawako

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazikçe cevap verdim :) Bakalım, diretirlerse içimdeki canavarı serbest bırakacağım :))

      Sil
  12. Bana da oradan biraz hayır lütfen :D şu hayatta sanırım başıma ne geldiyse hayır diyemediğim için geldi hala da istemediğim şeylere evet der dururum karşımda ki kişi kırıldı mı diye düşünüp dururum sürekli ama kendimi düşünmüyorum bu evetler ben de büyük hasara yol açmaya başladı ama sen yine de kolay sıyırmışsın benim ki daha beter bizim komşumuzun eşi bazen gece vardiyalı olarak çalışıyor ve yalnız kalmaya korktuğu için sürekli beni çağırıp bizde kalır mısın demelere başlıyor korkuyor anlıyorum ama haftada en az 3 vardiya yapıyor bu adam ben de ünv. gidiyorum derslerim var gel de çek hayır onu da geçtim ben evdeyken eşi erken gittiğinde ki neredeyse her gün demek bu aşağıdan kahvaltıya çağırıyor bunda bir şey yok diyeceksin evet yok ama sabahın 7 siyse evet sorun var zaten okula gitmediğim günlerde çok az zamanım oluyor bu da üstüne sinir katsayımı arttırıyor, bir de eğer ben gitmezsem taş çatlasa 1 saatte bizim eve damlıyor kriz geçirmek üzereyim.hayır benim en sevdiğim şey sabah kahvaltılarıdır ve bunda ailemle yalnız olmayı isterim ama söyleyemiyorum söylesemde bizimkiler ayıptır diye susturuyor hayır asıl ona ayıptır insan bir düşünür yaaa Küçük 7 aylık bir bebeği var sabah akşam mütemadiyen onunla birlikte bizde çocuk ağlıyor al bir dolaştır çocuğun gazı var biraz sırtını üfele çocuk uyuyor sessiz ol ev sanki benim evim değil de onun yakında annemler beni tımarhaneye kaldırmazsa iyidir hayır anlamıyorum kardeşim madem bakamayacaktın neden doğurdun??? anlayacağın seninle aynı sorunları yaşıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence o komşun çok yalnız, seni de gözüne kestirmiş...Uygun bir şekilde yorgunum de telefonu sessize al olmadı telefonu kapat, hasta numarası yap, soğuk davran baktın hiçbiri olmadı çirkefleş, bunu hakkediyor!Allah aşkına sabah 7de ne kahvaltısı :))

      Sil
  13. Sawako
    özür dilerim de bildiğin seni köle- ağır yazmak istemedim-bellemişler 25 yaşında değil misin sen kendi işin gücün kpss bitti bide çocuğun ödeviyle uğraş o çocuğun annesine çok sinirlendim ya ayrıca geçmiş olsuna gelip eve çocuğunu bırakmak nedir komşulukta seviye atlamış o insanlar. hediye olayına zaten lafım yok.keşke sen içine atıp kendini bu hale getirene kadar beklemeseydin ayrıca sınav öncesi kafanın rahat olması gerek neyse iyi şanslar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben bu durumu kendi salaklığım olarak kabul ediyorum zaten :) Komşuluk değil ayrı bir şey bu davranışlar...Babama sorarsan bizi aileden olarak görüyorlar, adam bir tek bana karşı sert yoksa Pollyanna mübarek :)) Şu an kafam rahat şükür, esip kükrememin meyvelerini topluyorum :)

      Sil
  14. İyi yapmışsın Savako. Benim hayır diyemediklerime de hayır de... Yoksa üzülen hep biz oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de kendin için de, yoksa benim hayırlarımla olacak iş değiş:)

      Sil
  15. Cidden haklısın!
    Zaten şu vurdumduymaz anneler yok mu, beni çıldırtıyorlar.
    Senin çocuğun kardeşim. Ben ona bakıcılık, öğretmenlik yapmak zorunda mıyım? Hadi yaptım diyelim. İyi niyetimi yüzsüzlüğe vurup bunu her defasında istemek zorunda mısın?
    Vallahi yazını okurken aynı kendimi gördüm. Hayır diyemediğimiz için bu kadar yıpranıyoruz ya zaten. İyi bir karar almışsın, bravo! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki bu tip anneler her yerde...Ben düşünüyorum da bana kimse ödev yaptırmadı, hep kendim yaptım.Kimseye de soru sormaya, ders çalışmaya göndermedi ailem, hani bu konuda kimseden hiçbir şey istemedik ama aileler çok rahat...Bakamayacaklarsa dünyaya getirmenin anlamı yok, çok kızıyorum sen doğur o nasıl olsa büyür anlayışına...Büyür de nasıl büyür o çocuk...Neyse sakinim :)

      Sil
  16. Seni cok haklı buldum. Bende de bu durum vardı. Kuzenime bakmamı bekliyorlardı sürekli ama sonuçta ben bakıcı değilim bişey değilim. Sende onun bakıcısı değilsin ki bence Hayır demekle haklısın. Sonuçta çocuk onların sen buna zorunlu değilsin. Sende mutlu olmalısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi :) Artık bakalım, ben hiçbir şey istemiyorum onların da hiçbir şey istemesine müsaade etmiyorum.Bayan hayır aşkınaa! :)

      Sil
  17. Haklisin valla. Bende cok gordum oylelerini. Yuzlerine kendin "HAYIR!" demedin mi anlamiyorlar. Madem ders vermeni falan istiyorlar o yaz basinda dediklerini yapsinlar. Allah allah. Bu kadari da yuzsuzluk yani. Bende kizdim bak simdi. Ailene tribinde de haklisin vallahi. 😡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parayla da kabul etmiyorum ki zamanım yok.Onların derdi benle olayı ucuza kapatmak...Kükredim evde zaten.Bakalım benim yerime evet demeyeceklermiş artık, ne kadar süre devam edebileceklerse :)

      Sil
  18. canım sawakocum seni cok cok iyi anlayabiliyorum.etraf sürekli böyle anlayışsız benmerkezci insanla dolu.kendi isleri görülsünde dünya yansa umurlarında olmaz bunların.pişkinlikte de sınır tanımazlar sana yaptıkları gibi.kesinlikle böyle insanlara tek saniyeni bile harcama sawakocum.dünyada iyilik görmeyi hak eden, gerçekten yardıma muhtac temiz insanlar varken böylelerine tek saniyeni bile harcama..kestir at sunları hayatından bırak sana kötü desinler. kafan rahat olur. ;) Ben senin arkandayım canım cektim de ondan biliyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır diye kükrüyorum artık, sanırım cesaret edemezler yanaşmaya...Ekstradan soğuk da davranıyorum, sağda solda herkese benden bir şey istemeyin mesajı veriyorum ama önemli olan mesajı alıyorlar mı yoksa çirkefliğe vuracağım olayı :)

      Sil
  19. Hahahah, hayır demeyi öğrenmelisin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!