Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazar, Ağustos 16, 2015

Yurtdışı İnternet Sitelerinden Alışveriş Yapmak; Soru ve Cevapları

Sawako Kuronuma Pazar, Ağustos 16, 2015

Merhabalar! Yurtdışı internet sitelerinden alışveriş yapmak hakkında sıkça sorular alıyorum.Aslında bu soruların bazılarını yaptığım alışverişlerin yorum kısmında cevaplamış oluyorum fakat görülmüyor olacak ki aynı sorular tekrar tekrar geliyor; azıcık o yayınlarımın yorum kısmına bakın :)) Neyse ben yine de soruları bildiğim kadarıyla cevaplayayım ki ulaşmak kolay olsun :)

1.Yurtdışı internet sitelerinden alışveriş yapmak güvenli midir?

Böyle bir genelleme olamaz.İnternet üzerinden her siteden gerek yurtiçi gerek yurtdışı olsun, güvenlidir diye bir şey tabi ki yok.Alışveriş yapmak istediğiniz siteleri önce araştırın, sizden önce alışveriş yapan olmuş mu, memnun mu diye; sonra gönül rahatlığıyla alışveriş yaparsınız.Heh bir de alışveriş yaptığım ve memnun olduğum siteleri şurada yazıyorum ve evet o siteler benim için güvenilir.Son olarak internet üzerinden alışveriş yaparken paypal kullanmaya dikkat edin.Paypal'ın ne olduğunu merak ediyorsanız 6. soruya bakın.

2.Yurtdışı internet sitelerinden nasıl alışveriş yapabilirim?Kapıda ödeme imkanım yok mu?

Yurtdışı internet sitelerinden kredi kartı ya da kredi kartıyla açtığınız paypal ile alışveriş yapabilirsiniz.Kapıda ödeme imkanınız yok.

3.Yurtdışı alışveriş sitesinden alışveriş yaptım, kargom kaç günde gelir?

Hangi tip kargoyu seçtiğinize göre değişir, kargonun gelme süresi..

Mesela freeship yani kargo ücretsiz olan yöntemle kargonun gelme süresi yaklaşık 30-45 günü bulabilir ya da gelmeyebilir.Mesela benim bir kargom yaklaşık 80 gün içerisinde geldi, freeship almıştım.Yine aynı siteden 10 gün arayla yaptığım 5  kargonun hepsi birden geldi.Sanırım postacıların insafına kalıyoruz, bu tip kargolarda.Unutmadan bu tip kargoları takip edemiyoruz.

Tracking number, yazan kargo türü takip numarasına sahip olan kargodur.Kargonuz nerede kolaylıkla takip edebilirsiniz ve en geç 15 gün içerisinde elinizde olur.Freeship e göre daha güvenlidir.

Ems ise hızlı kargodur, oldukça da pahalıdır.Ben bu kargoyu hiç kullanmadım ama bir kere bir siteden bana Ems ile hediye göndermişlerdi.5 gün içerisinde kargo elimde olmuştu, hem de taa Çin'den gelmişti.

Bu kargoların fiyatları sitelere göre değişir.Her sitenin farklı kargo ücreti vardır.Bazılarında ise kargo ücreti sabit değildir.Ürün adedi ve ağırlık arttıkça kargo ücreti de artar.

4.Yurtdışı alışveriş sitesinden alışveriş yapmak istiyorum, adresimi nasıl yazmalıyım?İngilizce mi Türkçe mi?

Adresinizi Türkçe yazın, sadece Türkiye yerine Turkey yazın, kargo Türkiye'ye geldiğinde Türk görevlilerin eline geçeceği için Türkçe olması daha iyi olacaktır.

Örnek:

Cumhuriyet mahallesi, Bulvar sokak

X sitesi A blok kat:5 daire:5

Beyoğlu/İstanbul / Turkey

( Adresi tamamen salladım)

5.Yurtdışı alışveriş sitesinden alışveriş yapmak istiyorum, dolarla mı ödeyeceğim yoksa Türk lirasıyla mı?

Biz, Türkler, Türk lirası kullandığımız için alışveriş yaptığınızda hesabınızdan doların Türk lirası karşılığı çekilecek.Mesela bir kalem beğendiniz 3 $ fiyatı var, 1 $ da 3tl olsun...Hesabınızdan çekilecek miktar 3x3=9 tl olur ama siz bunlarla hiç uğraşmayın.İnternetten döviz çeviren siteler var.Kısaca o siteleri kullanabilirsiniz.

6.Paypal nedir?Ne işe yarar?

Paypal, internetten alışveriş yapmanın en güvenli şekli...Şöyle ki kredi kartı bilgilerinizi paypala veriyorsunuz ve onun aracılığıyla alışveriş yapmış oluyorsunuz yani alışveriş yaptığınız site kredi kartı bilgilerinize ulaşamıyor.Paypal da bu işlemin karşılığında küçük bir ücret alıyormuş ama ne kadar bilmiyorum, şöyle ki alışverişlerimde dikkat çekmiyor miktar :) Nasıl açılacağı konusunda uzun uzun bilgi vermeyeceğim, Türkçe desteği var zaten paypalın :)

7.Yurtdışı alışveriş sitelerinden yaptığım alışverişler gümrüğe takılır mı?

Eğer teknolojik alet, telefon, bilgisayar gibi ürünler alırsanız gümrüğe takılır, vazgeçin.

Kozmetik ürünler de gümrüğe takılır ama satıcının üzerine not düşmesini isterseniz gümrüğe takılmaz.Yalnız üzerine satıcının not düştüğü halde gümrüğe takılan kargolar da vardır.Bu yüzden kozmetik alışverişi yapıyorken satıcıyla birebir iletişime geçebilip geçemediğinizi kontrol edin.Eğer gümrüğe takılırsa satıcı tekrar aynı kargoyu size gönderecektir.

Kıyafet alışverişleri gümrüğe takılmıyor, test ettim onayladım :)) Yalnız ayakkabı siparişinde çokça sorun yaşayan var haberiniz olsun.Ben ayakkabı siparişi hiç yapmadım.

Dikkat alışveriş yaparken 75 euro yu geçmemeye bakın, bu sizin limitiniz :)

Son olarak önceden yurtdışı sitelerinden yılda 5 kere falan sipariş yapabiliyormuşuz.Ancak şimdi bu limit kaldırılmış.İstediğimiz kadar alışveriş yapabiliyoruz tabi 75 euroyu geçmediği sürece! Yalnız siz yine de işi abartmamaya bakın, sonra işin ticaretini yaptığınızı düşünüp sınırlama getirilebilir.

Umarım sorularınızın cevaplarına ulaşmışsınızdır.Bunlar dışında merak ettiğiniz sorular varsa bu postun altında sorabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışacağım :)

12 yorum:

  1. Çok güzel bir bilgilendirme olmuş,çok teşekkür ederim. ^_^

    YanıtlaSil
  2. Yaaa (^∀^)
    Aklımdaki tüm soruları yanıtladığın için minnettarım..
    Acaba bu yolla ticaret yapmayı hiç düşündün mü? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun için bolca zaman ve nakit lazım; belki bir gün :)

      Sil
  3. harika bir yazı olmuş!
    benim gibi ihtiyaç sahipleri umarım denk gelir ve okurlar.
    :*

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş , elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, inş. herkesin sorularını yanıtlamışımdır :)

      Sil
  5. daha çok hangi siitelerde alışveriş yapıyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki menüden Kore'den alışveriş kısmına tıklayarak ulaşabilirsin :)

      Sil
  6. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş teşekkürler ❤ ben dresslinkten maktaj fırcası almak istiyorum genelde alanlar gümrük sorunu yaşamıyormuş fakat benim merak ettiğim lye su hani amazonda veya bizim türk sitelerinden olan hepsi burada da farklı satıcılar var ya dresslşnkte de var mı? Sabahtan beri arıyorum satıcı adı bulamadım 🙈var ise neresinde yazıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır dresslink kendi ürünlerini kendisi satıyor :) Ama ben uzun zamandır alışveriş yapmıyorum sistemi değiştirmişlerse bilmiyorum :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!