Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cuma, Temmuz 31, 2015

Yalan Söylemek ya da Söylediğin Yalanı Yaşamak

Sawako Kuronuma Cuma, Temmuz 31, 2015

Ben üniversiteyken bir apart arkadaşımız vardı.Yeni kimle tanışsa ona ilk nerede yaşadığını sorar, hemen oranın turistik yerini söyler ve orada bir yazlığının olduğunu iddia ederdi. Her defasında; 

Nerelisin 
- Bursa 
Aaaa bizim Mudanya'da yazlığımız var, çok güzeldir oralar 


Nerelisin
-Sakarya 
Yaaa orada bir yer vardı, nereydi göllü falan?
-Sapanca 
Hah orada bizim yazlığımız var. 

Nerelisin 
- İzmir
--- Ne o orada da mı yazlığınız var?
Yok ama almayı düşünüyoruz        

Bunun gibi konuşmaların geçmesi bizleri sinir etmişti. Sadece bu olayda değil, her olayda yalan söylerdi, daha doğrusu o yalanı yaşardı. Aslında yazlığının olup olmaması, sevgilisinin rezidansta değil normal bir mahallede yaşaması kimsenin umurunda değildi ama sinir olduk ya yalanlarını bulup yüzüne vurmayı kendimize görev bildik; şimdi düşünüyorum da ne kadar gereksiz şeylerle uğraşmışız boş verseydik ya... Neyse FBI ajanlarından ilham alan biz kızın evine gitmesiyle bize emanet ettiği bilgisayarı karıştırdık ve tahmin ettiğimiz, etmediğimiz yalanlarının hepsini öğrendik. 

Sonra birgün ona, direk değil de dolaylı yönden yalan söylediğini ima ettik.Yalan söylediğini bildiğimizi bilmesini istedik. Fakat hiçbir şey değişmedi, o yine yalan söylemeye kaldığı yerden devam etti. Sadece yalan söyleyecek başka kişiler buldu.

İlginç bir şekilde mutluydu yalanlarıyla... Ama biz hep doğrularımızla mutsuz olduk! Çünkü onun yalanları sadece kendine zarar veriyordu. Bizim doğrularımız ise başkalarının yoluna taş koyuyordu.


İşte bu yüzden doğru söyleyen 9 köyden kovuldu. Ah bir de çenesini tutup herkesi korumak için kendi atılmasaydı... İyi olurdu...


Her doğru her yerde söylenmez diyen annenin
 çenesini tutamayan kızından sevgilerle ....
10.köyü arıyorum!                

18 yorum:

  1. Kimi insanlar hakikatten kaçınmak için kendi beldelerini kurar, benimserlermiş serpiştirdikleri toz pembesi yalanlar arasındaki yaşamlarını. Sahihliğin ıraklığı tatlı gelir, kopamazlarmış kendi oluşturdukları diyardan. Bu nedenle ne denli ne denli uğraş verirsen ver, beyhude olup çıkar kimi anlar yoluna. Hani derler ya can çıkar, huy çıkmaz diye, şu satırlarını okuduğum vakit o aklıma esti Sawako. Evet, hoş bir durum değil, velakin kimi insanlar böyle, yaşamda her türlü renk olduğu gibi insan da oluyor.

    Öte yandan okurken de şunu içimden geçirmedim değil onuncu köy için; "belki vardır."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bu yalan söylemenin hastalık boyutu var, ne kadar uyarırsan uyar vazgeçmiyorlar..
      Belki 10. köy, 9 köyden kovulanların bulunduğu bir köydür değil mi?Neden olmasın o zaman :)

      Sil
  2. belkide o arkadaşın hayal ettiğini anlarak yaşamış oluyo mutlu oluyodur belkide keşke her insanın yalanları bu kadar masum olsa kaç maske üst üste taktığını bilebilsek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki o zaman mutlu olur muyuz?Hayatımız birden tepetaklak olmaz mı?
      Güvendiğimiz, inandığımız insanların tam tersi çıkmaları...O da korkunç :/

      Sil
  3. sevgili Sawako şu anda şaşırarak farkettim ki bu senin bloguna ilk yorumum.oysa ki hergün acaba yeni bir paylaşım yapmış mı diyerek heyeanla açıyorum siteni.şu kız hürriyette her gün köse yazısı yazsa ya! diyorum hep, kalemini,tespitlerini çok begeniyorum.eminim benim gibi sessiz takipcin çok fazladır:)böyle sürekli takip edilesi harika blog icin teşekürler sana <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Adsız, övgülerin için :) O kadar kendime güvenmesem de söylediklerin mutlu etti beni...Ayrıca hep yorum yap, yine beklerim ben teşekkür ederim:)

      Sil
  4. çok kolay arkadaş bulurum çok kolay düşman da bulurum çünkü aklımdan geçen neyse direk söylüyorum bu da bazılarının işine gelmiyor sürekli yalan söyleyen insanlar benden nefret eder çünkü yalan söylediklerini bildiğimi belirtirim senin yazında bahsettiğin tarzda insanlara da ayrı bir gıcık oluyorum hiç bir çıkarı sebebi olmadığı halde neden yalan söylüyor anlayabilmiş değilim doğrularımla mutluyum kovulduğum köylerde kalmamı isteyen insanlar da var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kendilerine güvenmedikleri ve hep övülesi bir hayat yaşadıklarını düşündürmek için yapıyorlar...Yani başka bir açıklama bulamıyorum :)

      Sil
  5. Sevdim. :) Aslında doğruyu söylemek için kendini tutamayan insanlara imreniyor ve takdir ediyorum tabiki. Cesurca her yerde her şekilde inandıklarımı savunmayı isterdim ve istiyorum fakat ne yazıkki ben bazen susmayı tercih eden bir korkağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen susmak gerekiyor; en azından sağlıklı ilişkiler sağlamak için...Tersleyeceğim diye birçok insan yanımda konuşmaktan çekiniyor, bu da pek hoş olmuyor :)

      Sil
  6. Tamamen hastalık :) Geçen yıllarda hayatımda olan biri vardı ve söylediği tek doğru şey adıydı diyebilirim. Kimin ne düşündüğünün de bir önemi yok, söyledikleri yalanlar onların yıllardır doğruları olmuş, öyle kabul edilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünüyorum; daha geçen gün kardeşimin arkadaşıyla tanıştım.Çocuk bir şeyler söyledi 1 saat sonra tam tersi şeyleri iddia etti.O an notunu almış oldu ama o zaman sustum! :)

      Sil
  7. ama hastaymış bu kız!
    ne yapıyor acaba şimdi?
    hangi yazlıkta acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son evlenecekti yani arkadaşıma öyle demiş...Nişanlanmış ama nişanlısıyla resmi yokmuş falan filan...
      Hayat ona güzel! Bak biz hep evdeyiz :))

      Sil
  8. Bu yazıyı okurken aklıma liseden bir arkadaşım geldi. Böyle yalanlar değil ama daha farklı yalanlar söylerdi bize. Gittiği yere gitmedim derdi, yaptığı şeye yapmadım ya da tam tersi gitemdiğine gittim yapmadığına yaptım... Alında yalandan çok abartırdı yaptığını, onu bin yapar anlatırdı :) Her dediğine ya amaaan klasik işte kesin bu da yalandır derdik... Şimdi düşünüyorum da konuştuklarımızın, doğruydu acaba?
    Yine de çok sevdiğim bir arkadaşımdı. Arkadaşlığında bir yalan yoktu çünkü, samimi ve sevecen bir insandı. Ee açık konuşmak gerekirse lise yıllarımız da çok sıkıcıydı, sanırım o da kendince o anları daha eğlenceli bir hale getirmeye çalışıyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsan bu bahsettiğim kişi de ilk başlarda bizi eğlendiriyordu ama sonradan tozutmaya başladı.Yalanlar büyüdükçe biz de kızmaya başladık, sadece eğlenseydik daha iyi olurdu tabi :)

      Sil
    2. Tabi abartmamak, tozutmamak lazım, sen de haklısın :) ama benim dediğim arkadaşın yalanları ailesiyle ya da parayla alakalı olmadığı için çok kafaya takılacak şeyler değildi :)

      Sil
    3. En son cinleri gördüğünü, insanlara bakarak nazar değdirebileceğini iddia edince olaylar sarpa sardı :) Yoksa atsın tutsun :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!