Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Temmuz 07, 2015

Pretty Little Liars Vs Türk Versiyonu Tatlı Küçük Yalancılar

Sawako Kuronuma Salı, Temmuz 07, 2015

Hala bilmeyeniniz varsa sıkı bir Pretty Little Liars takipçisiyim.Her bölümü izler, A kim diye aklımda bir ton senaryo kurar, her bir karaktere kesin bu A diye çamur atar, sonra o karakterleri bir bir bağrıma basarım.Hah bir de sonraki bölümün trailerını kaçırmam izlerim.Üşenmezsem de hayranların youtube üzerinde A hakkındaki senaryolarını izlerim :) Bak bu hafta da yeni bölüm yok, haftayı bekleyeceğiz.Sanırım biraz psikopatça izleme tarzım var ama seviyorum ne yapayım :))


Bir süre önce Pretty Little Liars'ın Türk versiyonu Tatlı Küçük Yalancılar'ın çıkacağını duydum, sonra tanıtım videolarını izledim ve ısınamadım.Sonra dur Sawako önce izle daha sonra yorum yaparsın dedim ve bugün yaklaşık 15-20 dk kadar diziye baktım.Yalnız o kadar katlanabildim!

Öncelikle ana oyuncuların, birkaç oyuncu dışında, oyunculuklarını hiç beğenmedim.Şükrü Özyıldız bakalım diziyi kurtarabilecek mi?Giriş bölümünün tam olarak Pretty Little Liars ile pek bir alakası yoktu, senaryo değiştirilmişti.Aslında buna pek şaşırmadım; çünkü Emily karakteri ve onun kendince kurduğu hareminin RTUK ten geçme imkanı yoktu.

Karakterler üzerinde dikkatimi çeken ilk şey karakterlerin isimleri oldu.Karakter isimleri orijinal versiyonundaki isimlerin baş harfleriyle başlıyordu.Tamam Alison ve mesajların A ile gönderilmesi nedeniyle ana karakterin A ile başlaması gerekiyordu.Peki neden diğerlerinin de aynı harfle başlıyordu?Kafamda deli sorular!

Spencer - Selin
Alison - Açelya
Hanna - Hande
Aria - Aslı
Emily - Ebru


 Acaba senelerdir, Pretty Little Liars izlediğimden mi bu kadar itici buldum diye düşündüm diziyi.Sonra her iki diziyle de alakası olmayan erkek kardeşime Türk versiyonunun bir kısmını benimle izlettirip ne düşündüğünü sordum.Verdiği yanıt şuydu;

"İyi değil, kötü de değil ama bence Amerikan versiyonundan daha çabuk bulurlar A'yı."

Kısaca o da benim gibi bu dizinin tutmayacağını düşündü.Açıkçası dizi Pretty Little Liars  izlemeyenlerce tutulsa bile çok fazla dayanacağını da düşünmüyorum.Şöyle ki ben bir dizinin Türk versiyonunu izlediğimde ve onun orijinalini bulduğumda orijinalini izlemeye devam ediyorum, böylece merakta kalmamış oluyorum ve sağa sola spoiler veriyorum :))


Dizinin konusu, asıl olarak bir kitaptan alıntı...Merak ettiğim konulardan biri de bu; acaba Amerikan versiyonuna göre değil de kitaba göre mi ilerletecekler? Kitabı okumadım ama okuyanların yorumu nedeniyle biliyorum ki Amerikan versiyonunun şu an kitapla uzaktan yakından bir alakası yok.  

Bakalım bundan sonra dizi hakkındaki yorumlar nasıl olacak? İki şey merak ediyorum.

Birincisi Pretty Little Liars takipçilerin bu diziyi izlediklerinde ne düşündükleri?

İkincisi ise Pretty Little Liars izlemeyip konuyla ilk defa Tatlı Küçük Yalancılar da tanışanların ne düşündükleri?

Not:Alison yani Açelya ölmedi!Biz senelerce öğrenmek için uğraştık siz hiç boşuna düşünmeyin! Yaşasın kötülük!Böyle de spoiler veririm :))

51 yorum:

  1. Ben itici buldum açıkcası olmasada olurmuş tutmaz umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok çekici bulduğum söylenemez ama bakalım :)

      Sil
  2. Ben Amerikan versiyonunu izlemedim. Dün izleme fırsatım oldu Türk versiyonunu fena değil. Ama Amerikan versiyonunu izleseydim beğenmeyeceğimden eminim. Çünkü Türk versiyonlarını izlediğim Kore dizileriinin hiçbirine beğenmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan versiyonundaki karakterler normal Türk versiyonundakilere baktığımda bir aşırılık,abartı görüyorum.Sevemedim kısaca :)

      Sil
  3. Ben de bir PLL izleyeni olarak Türk versiyonunu gördüğümde küçük çaplı bir şok geçirmiştim. Sonra ön yargılı davranmak olmaz deyip izledim ama ben de senin gibi dayanamadım maalesef. Oyunculukları beğenemedim diziye ise ısınamadım. Pretty little liars izlemeyen arkadaşlarıma da dizi hakkındaki düşüncelerini sordum ama kafaları çok karışmış herkes katili merak ediyor ben de senin gibi dayanamayıp Alison'ın ölmediğini söyleyiverdim :D Bakalım dizi ne kadar dayanabilecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek dayanmaz diye düşünüyorum.Kıyaslayacak olursak bir dönem Revenge'in Türk versiyonu İntikam yapılmıştı.Hem oyuncular hem oyunculukları harikaydı fakat herkes orijinalini izlemeye başladı ve dizi tutmadı.Bu diziye baktığımdaysa pek bir artısını göremiyorum.Büyük ihtimal sezonluk olacak :)

      Sil
  4. Ya ben daha yeni başladım diziye (pll) niye spoiler veriyorsun? T-T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın kötülük!İzle emin ol bu spoilerla hiçbir şey kaçırmış olmazsın :D

      Sil
  5. ohhh bee ölmedi mi tamam rahatladım o zaman :D
    Su kanalından çıkardıkları kimdi pekii??? :P :D

    YanıtlaSil
  6. Ben çok sıkı bir takipçi olmasamda pll izliyorum ve açıkcası kötü bulmadım. İtiraf edeyim, evet, bir kaç oyuncu kötüydü. Hele şu Ebru'yu hiç sevemedim. Emily'i tırsak mı bilirdik biz? Yazık olmuş. Neyse, zaten Amerikan dizileri gibi olmasını bekleyemeyiz, bizim halkın yaptığı ilk gizem-gerilim türü bir dizi. Böyle değil midir zaten? Yapa yapa geliştireceğiz kendimizi. İlerlemek için bir adım atmak lazım illa ki. En azindan ilerde sürekli aşk dizileri izlemeyiz böylelikle skjdssdfv Ama tabii ki bu benim düşüncem, senin düşüncene de saygı duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kurguyu almak yerine kendimiz kurgulasak olmaz mı?Ben olabileceğine inanıyorum ama bu şekilde maalesef karşılaştırmaya maruz kalıyorlar.Emily ve Spencer karakteri beni çıldırttı; çünkü ikisi de sevdiğim güçlü bir duruşu olan karakterler...Bilemiyorum ben sevemedim diziyi :)

      Sil
  7. Bende yıllarını vermiş bir PLL takipçisiyim. Ve kesinlikle Amerikan versiyonunu hiçbir şeye değişmem! Bi kere neler olacağını zaten bildiğiniz için karşılaştırmayı çok rahat yapabiliyorsunuz. Emily karakterinin eşcinsel olmasını bekleyemezdik ama Emily güçlü bi kız, ama Türk versiyonundaki kız bütün bölümü ağlayarak geçirdi! Ad konusunda da illa aynı baş harfi ile koyacaksanız daha iyi isimler olabilirdi, Jenna'yı ne yapmışlar ya 😁 Birde yaklaşık her sezonu 20 bölümlük diziyi 50 bölüm çekip 10 sezon yaparlarsa hiç şaşırmam! Bu diziden sonra etraf 2 günlük atarlı PLL izleyicileri ile dolarsa valla yakarım ortalığı kjhgfds

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında, Emily i bunca zaman doğru düzgün ağlarken görmedik, hep güçlüydü.Türk versiyonundaki Ebru'nun onla uzaktan yakından alakası yok.Acaba o yüzden kitaba göre mi gidiyorlar diye düşündüm :) Jenna, efsane ya! Biz Jenna'yı sade ve kör bilirdik ama Janset bildiğin tikican çıktı.Kör falan ama dipleri gelmemiş bakımı tam orası ayrı neyse :) Ben o kadar tutacağına inanmıyorum :)

      Sil
  8. ben pll izlemedim. spoi verirseniz sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemelisin bence, spoiler verecek kadar çok şey bilmiyoruz kaç sezondur hala A 'yı bulamadık :))

      Sil
  9. Az önce upuzun bi yorum yapmıştım ama yanlışlıkla sildim bak ağlıcam djdjdidi neyse şey diyodum, ben ne Türk ne de Amerikan versiyonunu sevmedim çünkü kitap çok daha iyiydi.Yanlış hatırlamıyorsam ikinci kitapta Hanna ölüyordu.Dizi de böyle olmaması iyi olmuş ama çünkü ben okurken o sahnede bayağı ağladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını hiç okumadım ama diziye aşığım resmen! Hanna ölmesin ya ölürse Alison ölsün zaten biz onun ölü olmasına zamanında alışmıştık :)

      Sil
  10. Bende Pretty Little Liars hayranı olarak izledim. Ne kadar orjinal halinin yerini hiç bir zaman tutmayacagini bilsemde yinede bir fırsat tanınmalı diye düşünüyorum. Ilk baslarda izlerken A'yi bulmak için bende çoğu karaktere şüpheyle bakmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziye çok objektif baktığım söylenemez çünkü senelerdir pll izliyorum illa bir karşılaştırma oluyor.Hakkında hayırlısı ama bence orijinaline göre değil kitaba göre gitmelidir yoksa herkes orijinalini izleyecektir :)

      Sil
  11. A kim ya 1 haftadır araştırıyorum bir şey bulamadım. Tek kişi olmadığı kesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç sezondur biz de öğrenemedik A'nın kim olduğunu hala da bilinmiyor :) Senin bahsettiğin A'nın adamları yalnız adamları bile onu tanımıyor :)

      Sil
    2. A nin kim oldugunu nedwn bilmiyoraunuz dizi yani pll bitnedi mi
      ben 10. bolumdeyim cok ilginc gercekten

      Sil
  12. ben beğendim ama kararkterleri tam olarak benimseyemedim galiba ayrıca teşekkürler öldü diye şimdiden düşmanlık besleyecektim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dizide hiçbir kimseye güvenemez hiçbir olaya inanamazsın!Her an ne olacağını neyin ve kimlerin değişeceği belli olmuyor :)

      Sil
  13. Ben de fazlasıyla PDL takipçisi olsamda son iki sezonunu izlemeye vakit bulamamıştım. Türk versiyonunun yayınlanacağını duyduğumda açıkçası bende senin gibi düşündüm. Ama izlediğimde ilin aslı beklediğimden çok daha iyiydi. Bizim televizyonculuğumuz işte bu kadar; alıntılardan ibaret. Elbette çok orijinal fikirli dizi-filmlerimizde mevcut ama genel olarak böyle, doğruya doğru. Ama nedense bu taklit benim hoşuma gitti. Evet, oyunculukların çoğu belki bayat ama yine de bence Türk versiyonlarından beklenmedik şekilde üstün... O yüzden açıkçası ben beğendim. Zaten reytinglerde de üst sırada yer alıyor. Bana tutacak gibi geldi ama tabiiki orijinali kadar uzun süreli değil. Yani benim yorumum olumlu yönde ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutacağına pek inanmasam da tutması Türkiye nin yani bizim yararımıza olur.İnşallah uyarlama yerine ileride bizimkilerin yapacağı harika diziler olur da biz de seviniriz :) Gizemli dizileri seviyorum ben :))

      Sil
  14. Diziyi izlerken her fırsatta PLL ile karşılaştırdım. Bir ara PLL'yi hiç düşünmeden izledim ve eğer PLL olamasaydı, gayette güzel olabileceğini düşündüm. Ama maalesef orjinalini izleyince ister istemez bir ön yargı oluştu aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de haklısın çok objektif olamam, insan illa ki karşılaştırıyor :)

      Sil
  15. Ben hiç PLL'ı izlemedim ve diziyi kanal karıştırırken bir anda bulup 'e izleyeyim bari' dedim zaten adını daha önce duymuştum ama pek kale almamıştım ve direk objektif olarak izlemeye başladım.Ben diziyi pek beğendiğimi söyleyemicem çünkü öncelikle oyunculardan kaybetti.Bir kız vardı pısırık birşeydi onun o sahte mimiklerine dayanamadım cidden çok sahteydi.Genel olarak fazla abartılan davranışlarda vardı anlamsız abartılar sinirimi bozdu cidden..Demek ölmemiş ha..Süper bir spoiler verdin ama neden böyle bir amacı olduğunu da merak ettim şimdi:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemelisin o halde :) Ben orijinalinin güncel bölümlerini takip ediyorum ama hala A belli değil, hala merak ediyoruz :))

      Sil
    2. Kacinci sezona kadar geldi pretty little liars

      Sil
  16. bende hiç pll izlemedim bu konu hakkında pek bi bilgim yok ama fikrim var :) açelya aslında öldü bunları yapan kızkardeşi değil mi ve a bir kişi değil bir grup dimiiiiiiiii lütfen cevap verrrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl versiyonda kız kardeşi yok ve hala A kim öğrenemedik :)

      Sil
  17. Bende sıkı bir pll takipçiyim ve ön yargı olmasın diye izlemeye karar verdim
    ÜZGÜNÜM ki, taklitcilikten baska bişey olduğunu düşünmüyorum
    Bizim sezonlarca bolumlerce merak ettiğimiz öğrenmek iatedigimiz cogu seyi bir bölümde veriyorlar resmen
    Onu geçtim dizinin yabanci versiyonuyla ayni olmiycagini söylemişlerdi fakat degisen seyler olaylar fark ettim ki dizide kullanılan xumller tipatip ayni taklitxilik olsugunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlama hakkını parayla alıyorlar, o yüzden taklitçi değil de uyarlama desek daha doğru olur.
      Diğer yandan bir bölüme birkaç bölümlük olay verildiğini ben de fark ettim :)

      Sil
  18. ben pll izlemedim dogal olarak bi kiyaslama yapamam yabanci versiyonlarin hep daha kaliteli olacagini dusunurum zaten ama en azindan beni yazin yazyinlanan romantik komedilerden kurtarmis oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslını izlemeyen arkadaşlarımdan diziyi beğenenler var; aslını izledikten sonra beğenmiyorlar maalesef :)
      Diğer yandan Türk televizyonlarında farklı türde diziler de yayınlanmış oldu :)

      Sil
  19. Acelya ve Cesur isbirligi yapiyor A

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ol Adsız :) Dediğin olabilir ama olmayabilir de...Bu dizide kimseye güvenemezsin ;)

      Sil
  20. Aaaa Açelya nasıl ölmez ahaha :D
    Bende orjinalini hiç izlemedim, direkt daldım çakmasına ve sevdim sanki diziyi. Gerçi şu Hande Soral'ın kardeşi için izliyorum sırf diziyi, o kız ne güzel ya öyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk versiyonunu orijinalinden farklı yapıyorlar diye duymuştum, belki Açelyayı öldürürler ikizini çıkartırlar:)

      Sil
  21. kötüsün hakikaten bende fragmandan takip ediyordum:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama Türk versiyonu çok farklı ilerliyor diziden, rahatça izleyebilirsiniz artık :)

      Sil
  22. benbi cahil biri olarak izledigmde gizemli dizi diye hos buluyor bakiyordum burda yazilanlarin bi kismini okuyarak pekte gizemli bi dizi degilmis ama ben yinede bakicam cuku amerikalilarin cektigi diziye hic bakmadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an Türk versiyonu farklı ilerliyor diziden hatta alakası yok desem yeridir :)

      Sil
  23. yine saçma bir Türk dizisi

    pll harika tatlı küçük yalancılar ise tam anlamıyla berbar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi tutulmadı ve yayından kaldırıldı :) Orjinali de bu sezon final yapacak :(

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!