Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cuma, Temmuz 17, 2015

Monster / 2014

Sawako Kuronuma Cuma, Temmuz 17, 2015


Bok-Soon, büyükannesi öldükten sonra onun vasiyet ettiği gibi okulu bırakmış ve pazarda sebze satmaya başlamıştır; böylelikle kız kardeşinin eğitim masrafını karşılar ve yaşamlarını sürdürür.

Sıradan bir gecede evlerinin bahçelerine küçük bir kız gelir.Küçük kız hiç konuşmaz.Bok-Soon ve kardeşi, onu yanlarına alırlar.Ertesi sabah kız kardeşi, Bok-Soon ve küçük kız evden polis merkezine uğramak için çıkarlar.Evde unutulan bir şey yüzünden Bok-Soon eve geri döner, kız kardeşi ve küçük kız yollarına devam ederler.
Bok-Soon, evden geri döndüğünde ortalıkta sadece kız kardeşinin çantasını görür, kısa süre sonra da çığlıklarını duyar.Çığlıkların geldiği yöne doğru koştuğunda kız kardeşini bir genç adamın boğup öldürdüğünü görür.Adamı yaralayıp kız kardeşini oradan alıp kaçar ve bir ağacın altına bırakır, eve gidip polise haber vermek için...

Polisle geri döndüğünde kız kardeşinin ceseti ortalıkta yoktur.Bok-Soon, ne dediyse de polisi inandıramaz.Aynı gecenin akşamı küçük kız yine onların evine gelir.Artık Bok-Soon için intikam zamanıdır.Peki bunu başarabilecek midir?Yoksa avcı yerine av mı olacaktır?

Filmi kısmen beğendim.Şöyle ki psikopat, katil rolü ve oyunculuğu kusursuz, dikkat çekiciydi ama Bok-Soon'un rolü ve oyunculuğu da bir o kadar iticiydi.Spoiler vererek eleştirmeye başlıyorum haberiniz olsun.

Bok-Soon, film itibariyle bilindik salak saçma hareketleri olan ve sevimli lanse edilmeye çalışan karakterlerdendi.Yalnız bu filmde katlanılmaz bir haldeydi.Katil, bir sabah geliyor ve senin hayattaki tek akraban,kız kardeşini, öldürüyor; sen intikam almaya karar veriyorsun iyi tamam, evini buluyorsun harika ama evine girip yok meyve yiyeyim yok orayı burayı karıştırayım ne demek?!Bir de aval aval saçma hareketlerle...Hani sonradan romantik komediye bağlasalar neyse...

Sonra katil Tae-Soo, neden katil?Doğuştan mı?Yoksa annesi 3 gün onu kilere kilitlediği için mi?
Doğuştansa çok saçma, 3 gün kilere kitlenmesindense daha güçlü bir şeyler olabilirdi.

Filmin sonu da fazla samimiyetsiz geldi; tamam küçük kızın tam olarak suçu yoktu ama katilin onlara bulaşmasının sebebi de oydu yoksa kız kardeşi ölmeyecekti.Sırf mutlu son olsun diye hemencecik mutlu olmaları, birlikte yaşamayı istemeleri de gerçekçi gelmedi.Hem polis bunları nasıl fark etmedi, üstleri başları kanlı halde nasıl köylerine döndüler?Neden hiç sorguya çekinmediler, koca şehirde hiç mi kamera yoktu?

Son olarak ben yoğun gerilimli, kanlı filmlerin bir ağırlığının olmasından yanayım.Bu filmdeki gibi kardeşi öldürüldükten sonra hemen mutlu mesut yaşanması samimi gelmiyor.Diyeceklerim bunlar..İzlemek size kalmış :)

Peki siz bu filmi izlediniz mi?

11 yorum:

  1. nuna ~~~~~~
    yazdığın şeyle alakası hiç yok ama neyse seni 3-4 aydır takip ediyorum yani yeni sayılır
    yazdıkların gerçekten eğlenceli,gerçekçi,bazen eleştirisel,düşündürücü ve bazen de hüzünlü
    hayatın ve düşüncelerinle ilgilli yazıları okudukça aklımda the time we were not in love dramasındaki hana beliriveriyo nedense hep yaz sen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o dramayı izlemedim, bir bakayım o halde:)
      Ayrıca teşekkürler! :)

      Sil
  2. Merhaba
    Ben izlemiştim. Orta şeker diyebilirim. Sırf adamın psikopatlığı için izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de öyle oldu işte, asıl kız rolü filmi batırdı :/

      Sil
  3. İzlemez miyizzz 😂😂😂 ne çok güzel ne de kötü ama sonuna kadar da izletiyo kendi blogumda da belirtmistim 😊😊😊😊😊😆

    YanıtlaSil
  4. İzlemez miyizzz 😂😂😂 ne çok güzel ne de kötü ama sonuna kadar da izletiyo kendi blogumda da belirtmistim 😊😊😊😊😊😆

    YanıtlaSil
  5. yaxşı izləməyəcəm :D spoi hissəsini oxudum ;) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleme!Sinir oluyorsun sonra; güzelim senaryoyu ne hale getirmişler diye! :)

      Sil
  6. Zaten bu tarz filmleri pek sevmem. Ne zaman izlesem rüyalarıma falan girer diye korkarım. O yüzden izlemeyeceğim ama filmin konusunu görünce ilginç gelmişti. Spoileri okuyunca da tekrar soğudum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok izleme çok sinir bozucu, güzelim filmi mahvetmişler :(

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!