Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Temmuz 21, 2015

Kozalak Mantısı Tarifi

Sawako Kuronuma Salı, Temmuz 21, 2015


Artık bu mantıyı görmeyen denemeyen kaldı mı bilmiyorum ama ben denemesem eksik kalırdım :) Tarif, yine diğer denediğim tarifler gibi hem kolay hem lezzetli bir tarif :) O halde hemen tarife geçelim!


Malzemeler:

1 adet yufka
150 gr kıyma
2 Çarliston biber
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı tuz
İstenilen baharatlar
Sarmak için; Pipet
Üstüne sos için; yoğurt ve sarımsak


Yapılışı:

Yufkayı küçük üçgenler şeklinde kesiyoruz.Geniş kısmına pipeti koyup sarıyoruz, uç kısımlarını da suyla ıslatıp yapıştırıyoruz.Ve pipeti içerisinden çıkarıyoruz.



Bu işlemi bitirdiğimizde elimizde yeteri kadar içi boş sarılmış kozalaklarımız oluyor.

Kozalaklarımızı yağda kızartıyoruz.Daha sonra tabağa alıyoruz; ben altına peçete koydum fazla yağını emsin diye :) Kozalarımız hazır olduğu için artık üzerine koyacağımız karışıma geçebiliriz.

Bir tencereye, 3 yemek kaşığı kadar yağ, soğan, biber ve kıymayı koyup kavuruyoruz, ta ki suyunu çekene kadar...

Daha sonra salçaya, biraz su ve baharat ekleyip kıyma karışımına ekliyoruz, biraz daha kavuruyoruz.



Kızartılan kozalaklarımızın, üzerine sarımsaklı yoğurt karışımını ve onun da üstüne kıyma karışımını ekliyoruz ve yemeğimiz hazır!Afiyet olsun!




Not 1:Ben yufka seçerken hazır, üçgen şeklinde olan yufkalardan alıp yaptım ama siz normal, taze yufka alın çünkü bu hazır yufka, taze yufkadan daha kalın ve sert oluyor.


Not 2: Ben üçgen yufka kullandığım için fazla kozalak mantısı yapmışım :) Sizinki muhtemelen benimki kadar çok olmayacak daha az duracaktır.Sakın yanlış yaptığınızı düşünmeyin, doğru olan sizinkisi :) Böyle kuru kozalaklar da kalıyor :) Kullandığım yufka;



Not 3: Kozalak mantısını ben aperatif olarak olur diye düşünmüştüm ama başlı başına bir yemek kendisi :) Oldukça da lezzetli!

16 yorum:

  1. Çok şeker olmuş. Ben bilmiyordum, an itibariyle öğrenmiş oldum. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben de denemedim henüz. Ama gördüm ve ağzımın suları aka aka bakmıştım. Şimdi sen de paylaşmışsın. Yapmak farz oldu artık bana. Çok şahane bir şey oluyordur kesin. Severim mantıyı, sosyetesini, yalancısını, üçgenini, Kayserili'sini. Kozalağını da severim eminim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin gibiyim; adı mantı olsun da ne olursa olsun :))

      Sil
  3. Afiyet olsun o zaman sana da, görüntüsü çok hoşuma gitti. Böyle alıp cips yermiş gibi bir havası var :)

    YanıtlaSil
  4. ben de deniycem bigün inşallah :D
    Afiyet olsuun :):)

    YanıtlaSil
  5. ben denemedimmmm
    ama deneyen birinden yemeyi çok isterdimmmm
    çünkü o kızartma faslı bana göre değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anneme yaptırıyorum; o faslı ben de sevmiyorum :))

      Sil
  6. ben de denicem bunu güzel bir tarif elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Bence harika olmus, hatta canim o kadar cok istedi ki nerdeyse kalkip yapicam :) Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  8. Harika! Ellerine sağlık... instagramda da gördüm bu aralar fazlasıyla gündemde :) Artık dayanamayacağım yapmam gerek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk instagramda gördüm, sonra kolay olduğunu öğrenince hemen yapıverdim :) Ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!