Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Temmuz 14, 2015

Kitap Yorumu: Aklından Bir Sayı Tut

Sawako Kuronuma Salı, Temmuz 14, 2015

Dave Gurney, emekli bir dedektif olmasına rağmen yıllar sonra ortaya çıkan arkadaşı Mark Mellery'in yardım istemesiyle tekrar işe atılır.

Mark Mellery,  1-1000 arasında bir sayı tutması isteyen isimsiz bir mektup almıştır.Mektubu ciddiye almaz ama oyunu oynamaya karar verir; 658 sayısını tutar.Notun devamında ; "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin... Küçük zarfı aç." yazar. 
Zarfın içindeki küçük zarfı açtığında dehşete kapılır çünkü mektubu gönderen kişi 658 sayısını tuttuğunu tahmin etmiştir.Küçük zarfta tam olarak şu satırlar yazılıdır;

"Aldıklarını geri vereceksin
Vermiş olduklarını aldığın zaman.
Biliyorum ne düşündüğünü,
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini,
Nereye gideceğini.
Seninle bir randevumuz var,
Bay 658."
 
Mark'ın, kendisini bu kadar iyi tanıyan ve kendisini şiirsel bir dille tehdit eden bu kişiyi bulabilmek için güvenebileceği tek kişi Dave'dir çünkü Mark ortaya çıkmasından korktuğu bir geçmişe sahiptir. 

Peki biri nasıl olur da bir başkasını, tutacağı rakamı bilecek kadar iyi tanıyabilir? Peki mektubu gönderen kişinin amacı nedir? 

Kitap oldukça akıllıcaydı.Birkaç olayı kendi kendime çözebildim ama ilk sayıyı nasıl tahmin edebilir konusunda hiçbir fikrim yoktu; gerçekten o bölüm beni şaşırttı.Yalnız şunu söylemem gerekir; olay akışı bu kadar harikayken sonu çok basit kaldı.Hani ben daha farklı bir son, daha farklı bir katil beklemiştim.Mesela o her yere taşınan sandalyeler nerede?Neden bir yere bağlanmadı ya da katil neden annesine bunu yaşatan kişiyi bulup öldürmedi anlayamadım.Ama olsun kitap yine de harikaydı, tavsiyemdir okuyun.Okuduysanız da tartışalım :)

12 yorum:

  1. Ben de beğenmiştim kitabı. Ama dediğin gibi sonu biraz hayal kırıklığıydı. Çünkü uzunca bir süre merak ettirip sorulara cevap vermeden üstünkörü bağlamışlar konuyu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zaten hayran hayran okuyorduk sonunda bir "yok artık!" deseydik fena mı olurdu :)

      Sil
  2. Cok iyi polisiyedir! Serinin devamı Gözlerini Sımsıkı Kapat da çok iyi! :) Yine Dedektif Gurney yeni bir dava..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde bir ton okunmamış kitap oluştu.Onlar bir bitsin seriye devam edebilirim :))

      Sil
  3. Çok hatırlayamıyorum okuyalı epey oldu ama sonunda ben de hayalkırıklığına uğramıştım bi basitlik vardı hoşlanmadığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sonunda "Bu muydu?!" tepkisini verdim resmen, adamın ona bunları yaşatan babası falan ortaya çıksa daha iyi olurdu sanki :)

      Sil
  4. Sonunu eksik bulan tek kişi olmamak çok güzel! :D
    Ama evet bence de herkes okusunnnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes sonunu sevmemiş, yaşasın yalnız değiliz :))
      Ama kitap o halde bile güzel, okunası :)

      Sil
  5. Ah ah! Hatırlıyorum bu kitabı okumak istemiştim ama arkadaşım baştan sona bütün olayları sınıftaki diğer kızlara anlatırken dinlemek zorunda kalmıştım. Sonra da hevesim kaçtı tahmin edersiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sonunu bildiğim kitapları okuyamam hep itici gelir :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!