Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Temmuz 13, 2015

Japonlar harbiden yapıyorlar! Japon robot Asuna

Sawako Kuronuma Pazartesi, Temmuz 13, 2015
Hepimiz hem fikiriz ki Japonya teknoloji konusunda dünya devlerinden biri!Adamlar neye el atsalar yapıyorlar hem de en iyisini...Bir zamanlar Japonya'da üretilen astronotlara benzettiğimiz, adamlar neler yapıyor ya diye hayran hayran  izlediğimiz robot ASIMO'yu hatırlarsınız değil mi?

Heh, Japonlar ASIMO ile yetinmemiş olacak ki bir de bunun daha gelişmişini yapalım demişler ve bu kızcağızı yapmışlar.Çok gerçekçi değil mi?



Allah'ım şu mimiklerin görüntünün gerçekçiliğine bak!
Yarın öbür gün hayalindeki kadını ya da adamı sen anlat biz robotunu yapıp gönderelim diye bir pazar oluştururlarsa hiç şaşırmam.Aslında fena olmaz.Düşünsenize;

Yalnız ve kedilerle yaşadığımız hayatımıza bir de istediğimiz özelliklere sahip robot eşlik etse...Mesela ben bir taraftan Müge Anlı'yı izlerken diğer taraftan çayımı hüpletirken evde bütün işleri yapan bir robot olsa; ütü yapsa, bulaşık yıka..yok olmaz sonra içine su falan kaçar bozulur ya da bozulmaz adamlar o kadar robot yapıyor su geçirmeyenini de yaparlar herhalde...Şu an bütün hayal kurma hevesim ortadan kayboldu, zaten ben çay da sevmem ki! :)

Şaka bir yana, bu tür teknolojiler yani robotlar beni korkutuyor; küçüklüğümden beri hep bir gün onların dünyayı ele geçireceğini düşünürüm.

Siz  Asuna'yı nasıl buldunuz ve benim gibi felaket senaryolarınız var mı? :))

33 yorum:

  1. Her ne kadar teknoloji inanılmazın ötesinde olabilecek gelişmelere sahip olsa bile biz sadece daha fazla tembelleşeceğiz. Robotların bize hizmet etmesini beklerken sonunda bir gün kendimizi onlara hizmet etmek için yaşarken bulacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zenginler daha çok zenginleşecek, işçiye gereksinim git gide azalacak... Hayırlısı...

      Sil
  2. Bu sezon başlayan Humans (İngiltere) dizisi aklıma geldi.Aşırı insanlaşmış birebir aynısı robot.Senin dediğin gibi bütün işleri robotlar yapıyor biraz dizi tedirgin edici türde. Aynı senaryoları bende düşünüyorum insanlar robotlar savaşı çıksa birde bu robotları öldüremeyiz de dizi, filmlerde ki gibi.Ne diyelim ALLAH sonumuzu hayretsin biz belki göremeyiz de torunlarımızın görebileceğini düşünüyorum nedense. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize robotlar saldırsa kesin bunlar Amerikanın oyunu der, taşla tüfekle saldırırız :))
      Hayırlısı dediğin gibi :)

      Sil
  3. Evet robotlar dünyayı ele geçirecek ( y)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha çok insanların onlara hükmedip savaş çıkaracağını düşünüyorum...Yapay zeka sonuçta, daima bir insana ihtiyaçları var... :)

      Sil
  4. Will Smith'in i,robot filminin gercek olacagindan korkarim bende severim o filmi sanirim o yonde gidecez... Bunun birde erkek versiyonu vardi .. Allah'im ne gunlere gidiyoruz .... Gercek gibiler bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi hatırlamıyorum ama genellikle robotlu filmlerde hep dünyayı ele geçirirler, sonra bir kahraman sayesinde üstesinden gelinirdi.Sorun şu hayat o kadar toz pembe değil :/ Fazlasıyla gerçekler...

      Sil
  5. Her eve lazim :) Saka bir yana yalniz yasayan yaslilar icin falan inanilmaz destek olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o yönden gerçekten harika :) Ama devlet bunları bedava vermezdi, herkes de alacak güce sahip olamaz o yüzden bu hayal ancak hayal kalır bence.. :/

      Sil
  6. Gerçek gibi o göz mimikleri ne öyle :O I robot filmini yıllar önce izlediğimde acaba ? deyip korkmuştum.Ama şimdi korkmuyorum, nihayetinde robotları da insanlar yapıyor, mükemmel yaratılışlı insanın dünyasını ele geçiremezler asla!!!! :D :D :D :D Ama şu senaryodan korkuyorum insanlar robotlar sayesinde birbirlerine çok daha fazla kötülük yapabilirler.Mesela robotların savaşta kullanılması gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte benim düşündüğümde asıl olarak bu... Gücü eline geçiren zayıfı ezer hem de çoluk çocuk gözetmeden :(

      Sil
  7. Gelecek yüzyil robotlarin devrimi olacak dermisim:)

    Bu kadar fantazi film seyrettikten sonra ,normal bir düsünce...En kötüsü ,robotlarin gelismesiyle isssizlik artacâk ve devaminda bir sürü sorun gelecek.

    Hayati kolaylastirmalari güzel ama insanlardan daha akilli olabilecekleri ,insanlari yönetebilecekleri fikri korkunc..Filmlerdeki seneryolarin dogruluk payi yüksek...Gelecek yüzyil vahim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisayarımıza bile bir virüs yardımıyla istediklerini yapabiliyorlarken robotlarla neler yapacaklarını düşünmek gerçekten korkunç...Ve ne yazık ki evrende kötü niyetli insan çok; özgürlük getireceğiz deyip insanları öldürenlerin olduğu ve herkesin sustuğu bir dünyadayız :/

      Sil
  8. O basindaki ne acaba? Gözü kayiyor gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toka diye düşündüm ama değil galiba :)
      Adamlar o kadar gerçekçi robot yapmışlar bırak gözleri kaysın!Sanırım çekik gözlü diye öyle duruyor :)

      Sil
  9. videolarını açtım izledim de çok ürkütücü duruyolar insanla robot arasında kalmış bir görünümleri var asunadan başka robotlar da yapmışlar adamın biri kendine benzeyen robot yapmış hatta o da ayrı gülünç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şimdi baktım bir tanesine, şarkıcıymış da :)) İyi fikir aslında, sen hayatını yaşarken robotun işte çalışacak oh mis :))

      Sil
  10. Benim bir tane var felaket senaryom *-* Bence robotlar bizi zeka bakımından falan geçip dünyayı ele geçiremez ama kötü bir insan topluluğu yaptığı robotlarla savaş açabilir o_o
    Bu arada robot eş iyiymiş hiç itiraz falan da edemez :D Herkesin gelecek hayali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten benim de düşündüğüm tam olarak o...Ayrıca robotlara insanı duyguları programlamaya çalışıyorlar; bir düşünsene kıskanç, ırkçı bir robot topluluğu... Bak yine dünyanın sonunu getirdim :)

      Sil
  11. İnsan sandım görünce. Bir de ruj sürse daha gerçekçi olurmuş sajdaklfhsgjs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 yaşında daha ne ruju :D Şaka bir yana yüz olarak oldukça iyi tasarlanmış ama bedeni kolları falan çin malı gibiydi beğenmedim :))

      Sil
  12. Sawako sana pekçok kişinin bilmediği bişi anlatıcam dur.Japonlara ilk robotu bir Türk göndermiştir.Sultan 2. Abdulhamit Han.Kendisi her ezan saatinde ezan okuyup dönen bir semaven robotu yapmış ve bunu da japonlara hediye etmiş.Topkapı sarayı yandığında bütün belgeleri yanmış sadece bir belge kalmış (sanırım topkapı sarayıydu).Yani bence adamlar robot yapmayı Abdulhamid hanın robotundan öğrendiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa duydum bunu...Ama çok kızıyorum bize; o kadar buluşu hep başkalarına kaptırmışız! :(

      Sil
  13. Aynen beni de korkutuyorlar özellikle distopya teorileri üzerine çekilen filmlerden sonra teknolojinin bu kadar gelişmesine, alıp başını gitmesine pek olumlu bakamıyorum. Ayrıca bizleri tembelliğe itecek derecede gelişmiş bir teknolojiyi kabul etmeyi de istemiyorum fakat dünyaya yayıldıktan sonra uyum sağlamayı reddetmeniz de zorlaşıyor. Asuna şu an çok şirin görünüyor :D ama insanların ne şekilde kullanacakları sorusuna cevap olarak akla gelen olasılıklar da bir o kadar korkunç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, benim aklıma hep robot asker orduları geliyor :/ Hakkımızda hayırlısı ama Asuna gerçekten güzel :))

      Sil
  14. Adamlar yemiyor içiyor hep birsey üretiyor 😂

    YanıtlaSil
  15. Bir anime var izlemediyseniz izleyin derim.Adamlar bunu yıllar önce düşünmüş. izleyince kızın kafasındakinin ne olduğunu anlayabilirsiniz.Animenin adı chobits.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toka değil miydi o? :) Bir ara o animeye bakayım :)

      Sil
    2. Bilmem ama animede farklı bi işlevi var.

      Sil
  16. Robotlar söz konusu olduğundan insanların en çok düşündüğü ya da akıllarına en çok gelen 2 şey var; birincisi : robotların dünyayı ele geçirmek isteyecekleri, ikincisi: robotlara yaptıracağımız işlerden ötürü tembelleşeceğimiz. İkisi de mümkündür. Doğacak sorunlar arasında olması kuvvetle muhtemel. Ancak ben daha büyük bir sorun çıkacağını düşünüyorum. O da zaten akıllı telefonlar, bilgisayarlar, internet gibi teknolojik ürünlerin artmasıyla asosyal hale gelen insanoğlu'nun bir de insana bu kadar benzeyen ve benzer tepkiler veren robotların çıkmasıyla daha da yalnızlaşacağı. Yani insanlar yalnız, asosyal canlılar olma yolunda hızla ilerliyorlar ve bu da en vurucu darbe olacaktır. Her geçen gün ne kadar çok insanın ikili ilişkilerde başarısızlığa uğrayıp bu konuda destek almaya çalıştıklarını veya birçoğunun internet üzerinden sahte kimlikler arkasına saklandığını, bu şekilde daha rahat olduklarını okuyorum bilimsel dergilerden. Ya da sevemediklerini, sevipte iletişime geçemediklerini.. Bunun gibi birçok örnek. Elbette teknoloji gelişecek ancak benim temennim, teknolojiyle birlikte insan bilinci, psikolojisi ve maneviyatının da gelişmesi yönünde. Yani biraz devlet kurumlarının bu ikisini paralel ilerletmek için çaba harcaması gerekiyor.
    Tüm bu saydıklarım yüzünden açıkçası ben bunun en olumsuz tarafının insanları daha büyük bir sevgi açlığı uçurumuna sürüklemesi olduğunu düşünüyorum.
    Yazı için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklı bir noktaya değinmişsin.İnsanın insana ihtiyacının kalmayacağını düşünmek de korkutucu :/

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!