Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Temmuz 15, 2015

Fincan Tatlısı Tarifi

Sawako Kuronuma Çarşamba, Temmuz 15, 2015

Gün geçmiyor ki Sawako yeni bir tarif denemesin!Harbiden geçmiyor, oruç falan insan sıkılıyor, ben de nerede basit ama görünüşü güzel şeyler var onları deniyorum; fincan tatlısı da bunlardan biri :) 

Malzemeler:
1 lt süt
2 kahve fincanı un
2,5 kahve fincanı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
Hindistan cevizi tozu
Yapılışı:

Sütü, unu ve şekeri bir tencerede kaynayana kadar karıştırıyoruz.

Kaynamaya başladıktan sonra içine tereyağı ve vanilyayı ekleyip tekrar karıştırıyoruz.

Daha sonra kahve fincanlarımızın iç kısmını su ile ıslatıp sıcak muhallebiyi fincanlara dolduruyoruz.

Tatlıları soğuduktan sonra buzdolabında yaklaşık 3 saat kadar bekletiyoruz.

3 saat sonra fincan içindeki tatlılar katı bir hal alacaktır.Tatlının kenarlarını fincandan ayırmak için hafif baskı yapıyoruz.Fincandan ayrıldıktan sonra da hindistan cevizi tozuna buluyoruz ve servise hazır :)

 
Görsel olarak çok hoş olan bu tatlı aslında bildiğimiz muhallebi :) Kıvam tutar mı bilmiyorum ama nişastalı muhallebiyi daha çok seviyorum ben, bir dahakine o şekilde deneyeceğim.Alttaki görsel de annemin çalışması, çocuksuluğum annemden geliyor! :)


15 yorum:

  1. Ne güzel bir sunum fikri. Başka tatlılarla birlikte sunulacağı zaman tabağa fincanı ters çevirdin mi tamamdır :) Bayıldım.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de tarifin kolaylığına bayıldım; tamamen üşengeçlikten! :)

      Sil
  2. ahh evde olmanın en sevdiğim yanıııı..
    Gerçekten çok pratik ve güzel görünüyor. Bolll şerbetli baklavalar yerine bayram için tercih edilesii :)
    Ellerine sağlık.. annenin de öyle (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ederiz :) Ben de seviyorum evde yeni şeyler denemeyi :)

      Sil
  3. Ellerine saglik ... Bu ramazan bende yeni tatlilar denedim ama oylece kaldi bi daha yapmadim .. Tadida guzeldi halbuki kalabalikta yenir dedim yarisi cope gitti bir dahada denemedim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazanda öyle oldu bizimkilerde..Mesela güllaç yaptım, bayılırım...Tek ben yedim!Bolca kilo aldım hani :D

      Sil
  4. vanilya yerine vanilin olurmu acaba vanilya bulamadim bir yerde 😊

    YanıtlaSil
  5. Aslında bugün yapacak bir işim yoktu - Ümmü mutfakta- diye bir köşeye ilk adımımı mı atsam? ghşlşkgj Hiç beceremem böyle şeyleri ama deneyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif oldukça kolay çok rahat yapabilirsin, hadi kolay gelsin :)

      Sil
  6. Harika bir sütlü tatlı, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ımmmmmm lezzetli görünüyor böyle kolay bir tatlı görmemiştim ellerine sağlıkk ^.^

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!