Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Haziran 23, 2015

Onigiri (Pirinç Topu) Tarifi

Sawako Kuronuma Salı, Haziran 23, 2015

Yine yeniden bir Asya atıştırmalığıyla daha karşınızdayım.Aklımda bir sıralar Onigiri ya da diğer bir değişle pirinç topu, pirinç köftesi yapmak vardı, neden mi, çünkü farklı şeyler denemeyi seviyorum.Ama unutmuştum işte yapmayı sonra Amigurumi Cenneti blogunun sahibinin bu tarifi yaptığını görünce, hemen yapmaya koyuldum.Aslında tarifi oruçtan önce denemiştim ama yazma kısmeti bugüneymiş, yoksa tembelliğimden değil :))

Malzemeler:

Yarım su bardağı pirinç
2 bardak su

İç malzemesi için;

Mayonez
Ton balığı ya da tavuk eti

Süslemek için;

Asma yaprağı ya da yosun

Hazırlanışı:

Yarım bardak pirinç ve 2 bardak su ile lapa şeklinde pirinç pilavı hazırlıyoruz, ben içine biraz da tuz attım.
Lapa pirinç pilavımız olduktan sonra soğumaya alıyoruz.

Bir orta boy konserve ton balığıyla mayonezi karıştırıp iç harcımızı hazırlıyoruz.Siz isterseniz tavuk eti de kullanabilirsiniz ama bence ton balığıyla daha hoş bir lezzet çıkıyor.

Soğuyan lapa pilavımızdan istediğimiz miktarda parça alıp içerisine iç malzememizi koyuyoruz ve ister yuvarlak ister üçgen şekil veriyoruz.Bu kısımda şunu söylemeliyim ki benim için elde şekil vermek çok zordu, streç filme sararak şekil verdim ki öyle de çok zordu :))

Şekil verip her şeyi hallettikten sonra asma yaprağıyla süslüyoruz.Benim kullandığım asma yaprağı salamura olduğu için istenilen şekilde kesmek baya bir zor oldu ve ortaya bu onigiriler çıktı.Afiyet olsun!!


İtiraf ediyorum! Kardeşim o gün çok açım dediği için tarifin iki katını yapayım dedim ve pirinci bir bardak pirinç olarak hatırlayıp 2 bardak pirinç kullandım, doğal olarak tarifin 4 katı oldu.Sanırım suyu da az eklemişim, lapa oldu ama istediğim kadar lapa olmadı.Onigirilere şekil verirken kas yaptım resmen ama lezzeti gerçekten harikaydı! :)) En son da süslemeye üşenip direk salamura asma yaprağına sardım :))

37 yorum:

  1. Tiplerini yediğiiim! Tadı nasıl ya. Ben farklı tatlara biraz ön yargılıyım. Lapa prinçmi olur diyorum mesela bebek maması gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş tatları oluyor, bebek maması olarak düşünme:) Ama denersen ton balıklı dene içine susam falan da at daha güzel olsun, ben susam atacaktım da kardeşim istemedi :)

      Sil
  2. Sawako bir su bardagina 3su bardagi su koyman gerekiyor aslinda tarif oyleydi ben azalttim ^^ sekil vermesi pirincler tam lapa olmadigindan kaynaklanmis olabilir cunku ben gayet kolay sekil verdim strecfilm gercekten sekil vermekte kolaylik sagliyor. Bide o paylastigim videodaki japon nee-sanimizi izledim :) susamla suslenenjde var susamli pilav guzel oluyor susamlisini denek istiyorum ben birde ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim kullandığım su az oldu, lapa kıvamı azdı :) Susam kullanmayı düşündüm ama erkek kardeşim sıcak bakmadı o yüzden vazgeçtim.Bir dahaki sefere ton balıklı denemelisin :)

      Sil
  3. Ben streç filme sarıp şekil vermiştim. Ama çok kuru düşmüştü yani tavuklu pilav gibiydi :c

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayonezi biraz daha bol kullan çünkü tavuk eti kuru oluyor :) Ben ton balığında bile baya mayonez kullandım :)

      Sil
  4. bende denemek istiyorum çok basitmiş gibi duruyor :) yapınca görücem basit mi değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit basit :) Tek zorluk şekil verirken oluyor :)

      Sil
    2. Yaptım yedim çokta sevdim. Babamın tepkisi hoşuma gitti yedi ardından "Uğraştığına değmez" dedi. Ellerimi ıslatıp öyle şekil verdim kolay oldu tavsiye ederim. Bugün üşenmezsem bir daha yapmayı düşünüyorum :) tarif için teşekkürler

      Sil
  5. Susi top köfte :) ilginc bir tarif ,ellerine saglik...
    O nasil yaprak öyle,unutmusum bu halini...Bizim burda pakette aldiklarimiz yaprak degil galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil asma yaprağı, ince, salamura...Sizin oradaki yapraklar nasıl bilemedim ama :)

      Sil
    2. Paketlenmis,salamura , iri damarli, bir kac sari yapraktan haric renkleri koyu yesil , iri iri :) Üzerinde hakiki Tokat Asma Yaprâgi yazdigi halde :(

      Sil
    3. Demek ki oraya kart yaprakları gönderiyorlar, bizimkiler tazeydi :)

      Sil
  6. ellerinize sağlık,çok merak ettim ben de deneyeceğim hemen :)

    YanıtlaSil
  7. Acayip tatlılar insan bunları yemeye kıyamaz. :D Eline sağlık Sawako!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüz ifadelerinde pek başarılı olamasam da teşekkür ederim :))

      Sil
  8. Yaaa yapımı bu kadar kolaymıymış bununnn o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! Bir tek şekil vermek biraz zor :)

      Sil
    2. Ben bunu Ceyo'mla mutlaka denerim. O şekil konusunda süperdir :D
      Çokk teşekkürler :*

      Sil
  9. Çok güzel! :) Ellerine saglik! Sekillendirme kismi cok sabır sınayıcı gercekten de :)Omurice da çok iyi diyorlar ben denemedim ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! :) Omurice da denedim, blogumda tarifi var ! Yukarıdaki Sawako Mutfakta kısmına tıklayıp Sebzeli Köri Pilavı tarifine bakabilirsin, başlığa omurice yazmayı unutmuşum o dönem ;)

      Sil
  10. Çok güzele benziyor vakit bulduğumda deneyeceğim ellerine sağlık tarif için teşekkürler :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözlerin için :) Kolay gelsin şimdiden! :)

      Sil
  11. Merak ettiğim bir şey var bu blog sayafanızı nasıl açtınız öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  12. arigato^^^tadını çok merak ediyordum çok teşekkürler
    animelerde hep görüyodum iştahlı iştahlı yiyolardı ağızlarının tadlarını biliyolarmış =D

    YanıtlaSil
  13. Malzemeler evde bulunduğu için hemen mutfağa gidip önlüğümü takıyorum :) Çok güzel süslemişsin de asma yaprağı veya salamura olmadan olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç oldu ama olur :) Süslemek için kullandım, gerisi sana kalmış ;)

      Sil
  14. Ton balığı ya da tavuğu haşlıyormuyuz? Mayonezle fazla mı karıştıralım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ton balığını ben konserve kullandım, pişmiş yenilebilir kıvamda olduğu için direkt kullandım.Tavuk eti pişmemişse tabi haşlıyoruz :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!