Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Haziran 16, 2015

Koreliler Neden ve Nasıl?

Sawako Kuronuma Salı, Haziran 16, 2015

Merhabalar! Bir süredir bloguma Koreliler hakkında gelen "neden" ve "nasıl" ile başlayan aramaları biriktiriyordum.Soruların birçoğu komik, saçma gelse de kendimce cevaplayayım dedim:D 

Neden bilmiyorum ama insanlar her şeyin bir sırrının olduğuna ve istedikleri bir şeye, çabalamadan kolay yoldan ulaşabileceklerine inanıyorlar.Birçoğu bunu kabul etmiyor ama bu gerçeği değiştirmiyor.Yoksa ekranlarda bir kremle 10 kilo verildiğini iddia eden reklamların başka açıklaması olamaz.

Neyse lafı uzatmadan aramaları geçelim :)

Koreliler neden bebek yüzlü, güzel ?

Kore estetik ameliyatının en çok yapıldığı ülkelerden biri, eğer değişmediyse dünya genelinde estetik yaptırmada sıralamasında 1.sırada...Bebek yüzlü olmayı da bir artı olarak düşündükleri için estetikleri ve makyaj yapma yöntemleri bu yönde.. :) Yoksa Korelilerin hepsinin bebek yüzlü olduğunu sanmıyorum :)





Koreliler neden tüysüzler? ( bıyıksız, sakalsız...)

İki ihtimal var; ya doğuştan istenmeyen tüyleri yok ya da aldırıyorlar.Ülkenin hepsinin doğuştan istenmeyen tüyleri olmama ihtimali olamayacağına göre, aldırıyorlar :) Yoksa onlarda da sakal,bıyık ve istenmeyen tüyler mevcuttur :)



Koreliler neden beyaz tenliler?

Bolca fondöten, bb cream, beyazlatıcı kremler falan fıstık; yoksa hepsi Amerikalılar kadar beyaz tenli değil.Çoğu ünlünün ödül gecelerinde çekilmiş fotoğraflarına bakın, boyunla yüz arasındaki renk farkını o zaman anlayacaksınız :) 

Koreliler nasıl zayıf kalıyorlar ?

Bunu daha önce şurada uzunca açıklamıştım. :)



Korelilerin nasıl yüzleri,tenleri pürüzsüz?

Tabi ki makyaj ve estetik... İlla ki tek tük pürüzsüz cilde doğuştan sahip olanlar vardır. Bir ülkede sadece tek bir cilt tipi olamayacağına göre herkes de pürüzsüz cilde sahip olamaz :) 



Koreliler neden romantikler?

Her insan duygusal olamayacağı gibi her insan da romantik olmaz, olamaz.Dramalarda izledikleriniz aklımızı karıştırmasın lütfen :)



Koreliler nasıl çıkma teklifi ederler?

Beni en çok güldüren aramalardan:)) Koreliysen, alacaksın eline çiçeği, yüzüğü bir de kemanları dikileceksin kızın önüne ve gözlerinin içine bakarak o sihirli cümleleri söyleyeceksin

"Dramalarda yaşamıyoruz, bir kendine gelir misin lütfen" 

Yani demem o ki, her insan bir olmayacağı gibi her insanın da çıkma teklifi bir olmaz.İster Türk olsun ister Koreli...Biraz mantık lütfen :)


Koreliler neden birbirlerine benziyorlar? 

Bak bu konuyu ben de çözemedim.Hani insanlar çift yaratılıyor deniliyor ya Koreliler sanki beşiz, altız yaratılmış gibi! Şaka bir yana çekik gözlüleri birbirinden ayırmak bu kadar zorken, benzer estetik yaptırdıkları için durum daha da zor bir hal alıyor. 

Nasıl bir Koreliyle tanışırım?

Penpal v.b. mektup arkadaşlığı siteleri var.Koreli vatandaşlarla iletişime geçip mektup arkadaşı olmak istersin, kısa süreli belki de uzun süreli bir arkadaşlığınız olur.Ben bunu denedim mi? Hayır! Bir Türk kızı olarak ilk adımı atmak hiç bana göre değil :))

Onun dışında kader, kısmet :)

Koreliler neden okulda şiddet uyguluyorlar ?

Her dramada bu konu olmazsa olmazlar içinde yer alıyor; bunun için bir lise, birkaç kötü çocuk ve bir iyi öğrenci şart...Büyük ihtimal bu olay gereğinden fazla abartılıyor ama tabi göremediğimden bilemem ama Türkiye'de de vardır bu durum...Her  insanın iyisi  ve kötüsü her yerde olur.



Koreliler neden yaşlanmıyor?

Formülü açıklıyorum; çıkarın kağıtları kalemleri ve not alın! Bir kase bakire kanı, 3 tutam kurutulmuş yarasa kanadı, 1 kuzu kulağı...Bunları alıp bir kazan ebegümeci otuyla birlikte kaynatıyoruz, sonrasında ise...Tabi ki şaka!Cevap belli estetik! :)) 


Koreliler neden Türkleri sever?

Kore savaşında, atalarımız onlara yardım ettiği için! Çoğu genç (!) "Aslında bizim amacımız onlara yardım etmek değildi, yok şöyleydi yok böyleydi" gibisinden saçma sapan sosyal medyada paylaşımda bulunuyorlar.Bu durum o toprak altında kalan atalarımızı, evladından, eşinden olan annelerin, eşlerin, babasız kalan çocukların varlığını değiştirmez! 



Koreliler neden estetik yaptırıyor?

Tabi ki, güzel ya da yakışıklı gözükmek için...Onlarda estetik yaptırmak o kadar normal karşılanıyor olmalı ki çocukları mezun olacağında aileler estetik paketleri hediye ediyorlar.

Bir de ben birçok estetik yaptırmadığını iddia eden ünlünün estetik yaptırmadığına inanmıyorum.Farklılıkları inanılabilecek gibi değil neyse...


Neden Koreli ünlüler maske takıyor?

Tahminimce ya hastalıktan korunmak için ya da objektiflere saçma sapan bir yüz ifadesiyle yakalanmamak için :)) Hah bir de estetik var! :D Estetik her yerde *-*

Korelilerin nasıl dişleri bembeyaz oluyor?

Estetik, estetik ama diş estetiği :) Bu işleme de diyorlar tam olarak bilmiyorum ama bunu Türkiye'de de yaptıranlar çok...Aslında bakarsanız ben de istiyorum böyle bir şey! :))



Son olarak;

Uykulu öğrenciyi, ikizleri, kızların toplam sayısını bir de öğretmeni bulun bakayım! Ben bulamadım da :))




43 yorum:

  1. anladık anladık herşeyin devası ESTETİK :D çok güldüm yaa :)))) estetiksizde gözel türkleriz biz nedir bu özenti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk milleti, milletim diye demiyorum ama güzel! Çeşit çeşit insan var bir kere; sarışın, esmer, kumral :)

      Sil
  2. sabah sabah böyle eğlenceli bir yazıyı okumak iyi oldu, ellerinize düşüncelerinize sağlık :D birkaç yıl önce ben de populer, önemli kore filmlerini 1-2 ay boyunca izlemiştim, aklımda çok güzel kalan filmler var. Bu arada son sorunuz tübitak sorularından daha zor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O son soruyu ben hala çözemedim :)) Ayrıca teşekkürler :)

      Sil
  3. Genel anlamda kocaman bir estetik yazmannyeterliymis .. ^^ ne kadar cok duskuner . bir butun koreliler estetikden birbirine benzedigi dogrudur ama biz onlari birbirlerine benzettigimiz gibi onlarda bizi birbirimjze cok benzetiyorlar yaradilis farkliligi dikkat cekiyor sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında farklılar ama şu popüler estetik türlerini yaptırmalarından dolayı ayırmak daha da zor oluyor :) Bunu da duymuştum ama Türklerde yani bizde tek tip insan yok;sarışın, kumral, esmer her türlüsü var :)

      Sil
  4. Her genellemenin yanlış olduğu gibi, Koreli genellemelerinin de içinden çıkmak lazım. Böyle soruları sabırla cevapladığın için teşekkürler Sawako-san.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Favori sorum Koreliler nasıl çıkma teklif eder :)) İlginciz kesinlikle! :)

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş.
    Beyaz dişlere bende hastayım :)
    Estetikli de olsalar sonuç süper.

    YanıtlaSil
  6. Hepsi öğretmen, hepsi ikiz hepsi kız yani ._. Beynim almadı bir saniye fşlhgşjl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hepsi aynı kişi; bir kişiyi seçip kopya Dolly gibi kopyalamışlar:))

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Bence bu soruları soran bizler daha komiğiz :))

      Sil
  8. Bir kase bakire kanı mı:D Yaş aktı gözümden:)))

    YanıtlaSil
  9. koreliler bu yazıyı beğenmez ama :D Tüm sırlarını vermişsin Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Bloğunuzu çok beğeniyorum. :)
    Yazınıza gelice size çok katılıyorum. Bir de estetik ve makyaj mucizesinin yanısıra cilt bakımında Korelilerin birçok şey keşfettiklerini ve başarılı olduklarını düşünüyorum. ( Sürekli güneş kremi kullanmaları, güneşten korunmaları, yapmadım ama duyduğum kadarıyla ciltlerine pirinç suyu keşfedip sürmeleri, dizilerden anladığım kadarıyla kozmetik ürünlerinde de çok başarılı olmaları gibi ) Uyku , beslenme ve spora dikkat etmeleri sayesinde de onların beyaz bir ten, sağlıklı bir cilt ve zayıf bir vücut kazandıklarını düşünüyorum.
    Bir de yaşadığımız coğrafyanın da insanın fiziksel görüntüsüne katkısı olduğuyla ilgili yazılar okumuştum. İşte soğuk iklimlerde yaşayanların göz kapakları çekik olurmuş vs gibi :) Coğrafya ve ataların da etkisi var bence:)
    Beslenmelerinde de bize göre daha şanslı olduklarını düşünüyorum. Tabi ki ben de oraya gitsem herhalde dizilerden gördüğüm kadarıyla makarnaya benzeyen yemeği yiyebilirim. (Noodle mı diyorlardı neydi hatırlayamadım:) Başka bir şey yiyemezdim herhalde. Ama onların mutfağının sağlıklı ve yağsız yemeklerle dolu olduğunu izlemiştim. Ayrıca bir arkadaşımdan duyduğum kadarıyla bizim ülkemizde bir Koreliye baklava ikram edilmiş ve yiyememiş bile. Çok şekerli bulmuş. :)
    Böyle işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozmetik konusunda; zibilyon tane kremleri, maskeleri, bakım ürünleri var.Bu konuda gerçekten çok iyiler.Biz yüzümüzü bile yıkamaya üşenen bir milletiz :) Onlar sağlıklı beslenip sağlıklı besleniyorlar ama kesinlikle hepsi değil, daha çok kamera önündekiler ve bu şekilde yaşamayı yaşam tarzı haline getirenler...Yoksa fast food her yerde :)

      Sil
  11. yine çok güzel bir post olmuş :) dikkat ettiysen aynı adamın fotoğrafını tüm insanlara shoplamışlar yani orda tek bir insan yüzü var ki eminim farkettin makara olsun diye yazdın :)

    YanıtlaSil
  12. ya da objektiflere saçma sapan bir yüz ifadesiyle yakalanmamak için?
    ne demek istedin makyaj yapmadıkları için falan mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Poz vermezken, tuhaf bir mimikle yakalanmak, nasıl anlatayım bilemedim :))

      Sil
  13. harika bir yazı yine çok gülerek okudum canım

    YanıtlaSil
  14. bir kase bakire kanı, 3 tutam kurutulmuş yarasa kanadı, 1 kuzu kulağı... burada koptum ya :D :D ama bende o dişlerden istiyorum çok güzel görünüyor adı porselen diş kaplaması diye biliyorum inş. yanlış değildir. :D

    YanıtlaSil
  15. bir kase bakire kanı, 3 tutam kurutulmuş yarasa kanadı, 1 kuzu kulağı... burada koptum ya :D :D ama bende o dişlerden istiyorum çok güzel görünüyor adı porselen diş kaplaması diye biliyorum inş. yanlış değildir. :D

    YanıtlaSil
  16. Koreliler neden yaşlanmıyor sorusuna bittim.:D asdfghjklşl Hay! aklında in yaşa. :D

    YanıtlaSil
  17. Bu birazcık bilmişlik taslama hakkım olan bir konuymuş gibi düşünerekten birkaç yorum yapma ve düzenleme gereği duydum.
    Koreliler kadar güzelliğe önem veren bir ülke yoktur. Yüzlerine bir ton masaj yapıyorlar Saç kesimlerinin yüzlerini küçültmesine dikkat ediyorlar dahası yüzlerinin küçültmesi için makyajı da ayarlıyorlar. Parası olan estetiğe koşuyor ama o aşırı estetiklileri de çok beğenmiyorlar artık. :|
    Korelilerde de tüy var tüy var ama bizdeki kadar çok değil. Erkeklerin sakalları çok az ve zor çıkıyor. Sadece sakalları değil bacaklarında da çok az tüy oluyor. Tüysüz şeftali gibiler diğer istenmeyen tüyler için yorum yapamayacağım. Sakal ve bacak bize oranla az sadece onu diyebilirim.
    Zayıflık konusunda ise pek düzeltebileceğim bir şey yok. Sadece kusma konusunda pek bir bilgim yok.
    Ciltlerin pürüzsüzlüğü maskelerden dolayı. Ben hiç maske kullanmıyorum diye kös kös bakmıştılar bana. Hepsinin seyahat valizinde bir ton maske krem vs oluyor. Yatmadan önce çoğu yüzlerine krem sürüp masaj yapıyor.
    Korelilerin bazısı ilişkilerini göstermeyi çok seviyor. Aaay biz dünyanın en mutlu çiftiyiz. Biz süperiz gibisinden. Bu yüzden romantikleşiyorlar.
    Koreli birinden çıkma teklifi almışlığım yok ama aman aman bir şey yok gördüğüm kadarıyla o.o
    Korece öğrenin onlar sizinle tanışsın :D :D
    Koreliler bize oranla geç yaşlandıkları bariz bir şey. O da yediklerinden yani. Sağlıksız şeyleri pek yemiyorlar. Bazı gençlik delisi olanlar estetik yaptırıyorlar ama cidden bizden daha genç gözüküyorlar. o.o
    Korede güzelsen 10000000000 0 önde imişsin. Bu yüzden estetik çok yaygın. Ve birbirine benzerlik konusunda da arkadaşım bana şey demişti, bizde nasıl şuranın kebabı çok güzel gidip yiyelim muhabbeti varsa onlarda da buranın estetiği çok güzel burada yaptıralım muhabbeti varmış. Hal böyle olunca Koreliler bile artık ayırt edemiyormuş kim kimdir diye. Ama onun dışında birbirine tıpatıp benzediklerinden değil bizim gözümüz alışmadığından. Çünkü Türklerin hepsi birbirine benziyor diyen Koreli çok gördüm :|
    Ukalalık etmiş gibi gözükmek istemem sadece bildiklerimi söyledim, kolay gelsin efendim :3


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç olarak estetik bir numara! Ve çoğu burun estetiğini estetikten bile saymıyor ki bence bu korkunç durum!
      Onun dışında bakım ürünleri, makyaj malzemeleri çok iyi mesela benim cildime tek iyi gelen bb cream missha'dan :)
      Ben yine de bu kadar güzellik takıntısının olmasını sağlıklı bulmuyorum, bir de bildiğim kadarıyla çirkinsen ve şişmansan eziliyorsun Kore'de bu da hoş değil :/

      Sil
  18. Öncelikle diş beyazlatma türkiyede de çok fazla kullanılan bi yöntem,ünlü ünsüz herkes yaptırıyor.

    maske takma nedenleri ortamdaki herhangi bir virüsten etkilenmemek.veya kendilerinde olanı bulaştırmak istememeleri.zaten genelde toplu ortamlarda takarlar.ve Asya'nın her yerinde vardır bu duyarlılık hali,idollere özgü değildir.

    Estetik yaptırmalarının sebebi ise güzel görünmekten öte diğer herkesin güzel görünmesi.asyanın genelindeki sert standartlar ve Amerikan ozentiligi korede çok güçlü bi şekilde kendini gosteriyor ve işyerlerinde eleman alımlarında mesela güzellik ve zayıflık kriterlerin başında.okullarda bile şişman ve tek göz kapaklı öğrenciler dışlanıyor.aileler de çocuğun önündeki bu engelleri kaldırmak için onlara küçük yaşta estetik yaptırıyorlar.aile zorlamasa bile kişi kendisi istiyor bu durumları gördükçe.yani olay gideyim de yüzümü gözümü yaptırayım değil.

    yaşlanmama sebepleri yüzde yüz estetik değil.orta yaşlı ahjummalara baktığınızda onların da yaşlanmadığı görürsünüz.ahjussiler için de durum aynı.iklim şartlarının da bunda etkisi var bildiğim kadarıyla.ama en önemlisi şu ki asyalı insanlar kendilerine çok dikkat ediyorlar.bir yerde okuduğuma göre erkek kadın,yaşlı genç herkes sadece cildi nemlendirmek için 5-6 ürün kullanıyormuş.zaten yüzlerini hiçbir zaman kuru göremezsiniz.bakım ürünleri de bizimkilere göre kat kat kaliteli olduğu için tabii etkileri de daha iyidir.

    okullardaki şiddet olayı işyerlerinde de var.ben de ilk gördüğümde çok fazla abartıldığını düşünmüştüm fakat iyi ve popüler olana yalakalık yapıp yüceltmek,niteliksiz gördüklerine ise zorbalık yapmak onların biraz da kültüründe var.türkiyede mesela bir kişinin ilah olarak görüldüğünü falan göremezsiniz.bu da kültür farkı biraz.

    son olarak programlarda da gördüğümüz üzere Koreli erkekler Türk erkeklere göre biraz daha yumuşak karakterli.bize dayatılan "erkek dediğin taş fırın olur kendini kasar,asla ağlamaz,taviz vermez,yumuşak olmaz" gibi fikirler onlarda söz konusu değil.bu yüzden bu erkekler karizmayı çizdirmekten korkmayan,hislerini saklamak için kendini zorlamayan,evin reisi olmaya çalışmayan erkeklerdir ve bu da onları doğal olarak daha romantik ve düşünceli yapar.yoksa senin de dediğin gibi bir niteliği bir ırka mal etmek hiç mantıklı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmen bir post daha yazmışsın buraya :)) İyi ki de yazmışsın...Ben Koreli erkeklerin Türklere göre daha yumuşak olmasını kültürlere bağlıyorum ama hepsi de aynı değildir.Uzaktan dramada izlerken ayyy çok tatlı ayy şöyle böyle diyoruz ama gerçek hayatta o hareketlere katlanabileceğimizi düşünmüyorum ya da ben katlanamam.Yok ayakkabımın bağcığını bağlamaya çalışacak yok sırtında taşıyacak.Bunlar bana ters; tamamen odunluktan :))

      Neden olursa olsun estetiği bu kadar büyütmelerine kızıyorum.Dizilerde oynayan her yeri estetikli kötü kız rolündeki kızların estetiksiz kızları ezmelerine de deli oluyorum.Ya tamam estetikle güzelleşiyorsun ama genlerin hala çirkin, insan bir neydim daha önce diye düşünür daha sonra ona buna sataşır.Neyse bu konular beni kızdırıyor :)

      Aslında o okullardaki şiddet Türkiye'de de var, sadece bu kadar gündeme getirilmiyor.Ben kendi küçüklüğümden hatırlarım; şişman sınıf arkadaşlarım nasıl lakaplara maruz kalır, dışlanırlardı.Zayıf olan daima ezilirdi.

      Yalnız orada bahsettiğim diş beyazlatma değil aslında porselen diş, dişin yapısını falan düzelttikleri olay :)

      Bir de baktım ki oradan oraya atlamışım neyse yine beklerim yine yorum yap :)

      Sil
  19. ne yazık ki okulda şiddet vb olaylar türkiyede de çok var hatta bikaç akrabamın bizzat yaşamışlığı da var :D

    YanıtlaSil
  20. Bir yazı okumuştum veya video izlemiştim hatırlamıyorum şu an... Dramalara konuk olan o şiddet olaylarının gerçekten var olduğundan bahsediliyordu. Hatta daha fazlası, zorbalık, şiddet, kumpas, tecavüz, taciz, satış vs. Dramalara konuk bile olmayan iğrenç şeyler gerçekten Kore okullarında yaşanıyormuş meğer. Ben de abartıyorlardır diye düşünmüştüm ama sonra... Acıdım, gerçekten. İyi ki de Türkiye'de okuyorum dedim içimden.

    Dip Not: Vikipedi'den baktım, en çok intihar eden ülkeler arasında Güney Kore 2.sırada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım, 1. de Japonya... Ama ben hala televizyonlarda bunlara gündeme getirdikleri için bu kadar duyulduğunu düşünüyorum ve emin ol o okullardaki birçok olay Türkiye'de de var.Sadece saklanıyor, kolay kolay deşifre edilmiyor.

      Sil
  21. Sadece duyduklarınıza inanıp konuşuyorsunuz fakat Kore de her şey estetik değil. Fazlasıyla cilt bakımına dikkat ediyorlar olay bu. Lütfen bildiklerinizin doğru olup olmadığını desteklemeden başka milletler hakkında atıp tutmayın😊

    YanıtlaSil
  22. Korelilerin sakal ve bıyıklarının olmaması sakal ve bıyıklarının çok seyrek çıkmasıymış dayım dedi ben de net bir bilgiye sahip değilim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!