Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Haziran 25, 2015

Kitap Yorumu: Trendeki Kız

Sawako Kuronuma Perşembe, Haziran 25, 2015
Rachel, eski eşinden ayrılmış ama onu hala unutamamış, deyim yerindeyse onu saplantı haline getirmiş bir alkoliktir.Her gün işine tren vasıtasıyla gider.Trenin durduğu duraklardan biri onun için özeldir çünkü o durakta pencereden gözüken bir evdeki çifti her gün izlemektedir; onları tanımaz ama hayal kurarak onlara isimler takar, karakterlerini oluşturur, neler yaptıklarını tahmin etmeye çalışır.Bu çift onun için birbirini seven mükemmel bir çifttir.


Yine bir gün Rachel, trendeyken o ideal çiftinin olduğu evi izler ve aslında o çiftin hiç de o kadar mükemmel olmadığını fark eder.Eşlerden bayan olanın eşini aldattığını görür ve bir gün sonra da aldatan eş kaybolur.Rachel, bu konuda bir şok yaşarken ikinci bir şok daha yaşar.Polis onu kaybolan kadın için sorgular çünkü kaybolan eşin kaybolduğu gece Rachel evinin yakınlarında gözükmüştür ama Rachel alkol aldığı için o geceye dahil hiçbir şey hatırlamaz.Tek hatırladığı kaybolan kadının eşini aldattığıdır ve polise bunu anlatmasına rağmen inandıramaz.O, polisin gözünde kendini önemli göstermeye çalışan bir alkoliktir.Fakat Rachel, pes etmez ve kadının kocasına bildiği her şeyi anlatmaya, bu olayda yer almaya karar verir ve birkaç gün sonra kadının ceseti ortaya çıkar.Peki katil kimdir?

Roman, harika kurgulanmış, bir an bile sıkmayan, sürükleyici anlatım ve kurguya sahip...Neredeyse yarım gün gibi bir sürede bitirdim, tabi bu sürede bol bol uyudum da, uyandığımda ise aklımda kitap vardı :) Romanın asıl karakterinden bahsetmek istiyorum; Rachel! Diğer romanlardaki ana karakterlerden tamamen farklıydı, iticiydi.Hani her romanda asıl karakter, mükemmel ya da mükemmele yakın olur ya Rachel da bu özelliklerden hiçbiri yoktu.Saç baş yolduracak bir tipti, bütün kitapta ona kızdım, söylendim!Onun dışında hiçbir mükemmel tip yoktu, şu karakteri sevdim diyemiyorum hiçbiri için...Belki Rachel'ın ev arkadaşı gereğinden fazla iyiydi o da arada bir kitapta görünüp hi deyip yok oluyordu :) Kitabı ben beğendim, hem de Rachel gibi bir karaktere rağmen!Özellikle polisiye, gizem severlere tavsiyemdir. 

Bir de kitabı Supercel'in gözünden görmek için onun bloguna tıktık;)


Bir de okuyanlara sorum olacak? -Spoiler var ama yine de çaktırmamaya çalışıyorum-

Hani doktor Rachel'ın kafasında kesici bir alet kesiği var demişti ama neden o kesici alet ortaya çıkmadı ya da o aleti kullanan kişi neden başka bir yerde daha o aleti kullanmadı ?

8 yorum:

  1. Aslında genelde baş karakterleri herkes oldukça sever fakat sanırım yazarda biraz değişik şeyler yazmak istemiş glkgljş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklılık değil de daha çok gerçeğe uygun olmuş.O katlanılmaz ana karaktere rağmen de sürükleyici bir kitap olmuş :))

      Sil
  2. alınacaklar listeme eklenen bir kitap daha yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku, sonra gel tartışalım bu kitap üzerinde :)

      Sil
  3. Daha yeni aldım ama bir türlü okuyamadım. Hemen başlasam iyi olacak :D

    YanıtlaSil
  4. Aa bak bu kitabı çok merak ediyordum ama konusunu açıp okumaya çok üşenmiştim. Yazdığınız için teşekkürler. :) Bende polisiye romanları severim. Bir ara alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!