Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Haziran 13, 2015

Kitap Yorumu: Kürk Mantolu Madonna

Sawako Kuronuma Cumartesi, Haziran 13, 2015

Bir adam düşünün; içine kapanık, utangaç, hayattaki tek eğlencesi ve mutluluğu kitaplar...Onu anlayacak veya anlamaya çalışacak güvenebileceği hiç kimse yok... Aslında güvenmek de pek ona göre değil, karşısına da kendini anlayabileceği ve güvenebileceğini düşüneceği kimse çıkmaz. 

Ve bir gün, her şey sıradan ilerliyorken, Almanya'da, sabun fabrikasından çıkıp öylesine sıkıcı  bir resim sergisine girdiğinde bir resimle karşılaşır; bir kadın portresiyle... Kadındaki yüz ifadesi, adama çok tanıdık gelir; sanki yıllardır onu aramıştır. Sanki o, onu anlayabilecek tek kişidir. 

Sonrası zaten aşk; hem de mükemmel bir aşk... Bazen karakterlerin o kadar dokunaklı düşünmesi sinir bozucu gelebilir, çok ince düşünüyorlar belki de bizlerin düşünemeyeceği kadar....

Sonra araya ayrılık girer, pat diye ortada hiçbir şey yokken tüm irtibat kesilir. Sebebi yıllar sonra öğrenilecektir, tam hayattan vazgeçip ölmeyi beklerken... 10 yıl sonra..


Ama adam kendisini kimseye anlatamamıştır; en güvendiği kişi bile onu terk etmiştir bir kere... O da her şeyi kalemle kağıda döker ve son anda tanıdığı güvenebileceği birine bırakarak hayata veda eder...

Nedir bu gerçekler? O defterde tam olarak nelerden bahsetmiştir?


Harika bir romandı!Kıskandım; böylesine bir sevgiyi kıskanmamak imkansızdı.Sonra durup düşündüm; değer miydi? Aşk uğrana hayatından, kendinden her şeyden vazgeçmişti hem de gerçek onun düşündüğünden çok farklıyken!

Okumanızı tavsiye ederim, tek sevmediğim yer betimleme kısmıydı.Hayır kitapta hiçbir sorun yok;betimlemesi kusursuz ama ben çok betimleme okumayı sevmiyorum, olaycıyım.Olaya gelirsek; benim için hem sarsıcı hem de şaşırtıcıydı.Beklememiştim asıl sonu; o gerçekleri...  

Eğer okumuşsanız bol bol tartışabiliriz, roman üzerine :)

Not: Karakterlerin nedense ismini anlatırken yazmak istemedim.Ama bilmek isterseniz asıl ana karakterlerin isimleri şu şekilde;
Kadın karakter; Maria Puder
Erkek karakter; Raif Efendi

6 yorum:

  1. OYeni okuduğum ve üzerine birçok post yayınlanmıl bir kitap. Betimlemeleri arada sıksada olayların bağdaştırılma şekli ve sonu ilginç biten bu kitabı severek okudum. Kitaptan bana geriyr kalan tek şey hüzündü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de geriye hüzün kaldı.Hatta kitabın üzerinde uzun uzun tartıştık, okuyan arkadaşlarımla..
      Gerçekten harika bir kitaptı :)

      Sil
  2. Ben de bu romanı sürekli duyuyorum okumaya bi fırsat olmadı :/

    YanıtlaSil
  3. bir ara çok gördüm bu kitabı okumamamın sebebi ise herkesin okumasıydı neden bilmiyorum ama öyle bir huyum var bir şey ne kadar çok övülürse ben o kadar uzaklaşıyorum mesela blogun birinde bir kitap gördüm konusu çok ilgimi çekti daha sonra bir çok blog o kitap hakkında yazdı ama ilk okuduğum blog haricinde blogların o kitap hakkında ne yazdığını okumadım çünkü o kitabı ne kadar överlerse ben kitabı okumayı o kadar istemeyecektim şimdi kitabı aldım iki günde bitirdim çok da güzel bir kitaptı artık yorumları okuyabilirim rahatım :) böyle de değişik huylarım var işte :D evim sensinide hala izlemedim izleyesimde gelmiyo o kadar çok övdülerki ıı ıııh istemiyorum izlemek bu kitabı da o kadar övdülerki okumak istemiyorum kapağı da ayrı bir mesele daha güzel bir kapak bulamamışlarmı bir de sırf çok fazla betimleme var diye yarım bıraktığım kitaplarım oldu ordan da bir eksi aldı benden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de herkes okurken bir kitabı okuyamayanlardanım :) Ama bu kitabı okumalısın hüzün dolu, betimleme dolu olsa da okunmayınca eksiklik hissettirecek kitaplardan ;)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!