Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Haziran 08, 2015

Cupcake Tarifi

Sawako Kuronuma Pazartesi, Haziran 08, 2015

Uzun zamandır aklımda cupcake yapmak vardı ama bir türlü üzerimdeki üşengeçliği atıp denemeye cesaret edemedim.Geçen haftalarda A101 e sevimli cupcake kalıpları gelince bir paket aldım ve bu alışveriş bahanesiyle de cupcake yapmaya karar verdim!:)

Öncelikle ben aşağıdaki tarifin yarısını denedim, aynı anda kardeşimin ısrarıyla limonlu kek yaptığımız için...Ama şimdi keşke tarifin hepsini deneseydim diyorum çünkü ortaya pastanelerde bulabileceğimiz bir lezzet çıktı; ailecek bayıldık!


Malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
80 gram benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 buçuk su bardağı un

İç Dolgusu İçin:

1 paket hazır böğürtlenli sos ya da reçel (damak zevkinize göre farklı soslar da deneyebilirsiniz)

Kreması İçin:

400 ml sıvı krema
400 gram sütlü  çikolata
1 tatlı kaşığı tereyağı


Yapılışı:
Öncelikle kremamızı hazırlıyoruz; 400 ml sıvı kremayı tencereye koyup kısık ateşte kaynatıyoruz.Kaynadıktan sonra içerisinde 400 gr sütlü çikolatamızı ekliyoruz.İyice eridikten sonra bir tatlı kaşığı tereyağı da ekleyip, karıştırıp ocağı kapatıyoruz.Bir süre dışarıda beklettikten sonra yaklaşık iki saat buzdolabında bekletiyoruz.Krema ilk başta sıvı gözükebilir ama sonrasında katılaşacaktır.


Sıra geldi keke! 4 adet yumurta ve 1 bardak şekeri çırpıyoruz ta ki bembeyaz olana kadar.Daha sonra içerisine, 80 gram benmari usulü eritilmiş bitter çikolata ekliyoruz.Benmari usulü eritilmiş çikolata için; 80 gram çikolatayı cezveye koyup, içerisinde kaynayan su olan bir tencerenin üzerinde suyun buharıyla eritebilirsiniz.Daha sonra sıvı yağ ve sütü de ekletip çırpıyoruz.Vanilya, kabartma tozu ve unu da ekleyip karıştırıp işlemimizi bitiriyoruz.


Sıvı kek karışımızı uygun cupcake kalıplarının yarısına kadar koyup, önceden ısıtılmış 150 derece fırına koyuyoruz ve pişmesini bekliyoruz.Kalıplarınızın ebatına göre pişme süreniz değişecektir, benim cupcakelerimin pişmesi yaklaşık 30 dakikayı buldu  :)


Cupcakelerimiz piştikten sonra fırından alıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.Soğuduktan sonra ortasını oyup böğürtlen sosunu koyuyoruz. İsterseniz oyulan kısmı kapak olarak üstüne örtebilirsiniz, ben ilk denemem olduğu için kekin tadına bakmak için o küçük parçacıkları yedim :))

Son işlem olarak dolaptaki kremamızı alıp cupcakemizin üzerini süslüyoruz.Ben bizdeki pasta süsleme şırıngası ya da artık ona ne deniliyorsa, kırıldığı için kremayı buzdolabı poşetine koydum ve onun yardımıyla sıktım.Daha sonra da üzerini evde bulunan hazır pasta süsleriyle süsledim :) Sonuçta harika bir lezzet çıktı.Hepimize afiyet olsun!! :)

11 yorum:

  1. Cupcake'i boşver o kağıt kaplarla aşk yaşıyorum şuan :D
    Ellerine sağlık,afiyet olsun güzel görünüyor. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cıkss cıkss :D Orada şahane cupcake yapmışım oldu mu bu yorum:p
      Şaka bir yana ben de çok sevdim keşke daha çok alsaydım! :(

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Denemelisin, oldukça lezzetliydi!

      Sil
  3. Himmm nefis gorunuyor ellerine saglik 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Senin de çok güzel japon yemeklerini gördüm onlara da zaman buldukça el atacağım :)

      Sil
  4. Zamanım olsa da keşke tariflerinin hepsini denesem,çok güzeller ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan farklı şeyler deneyince çok mutlu oluyor ama zamansızlık gerçekten kötü :(

      Sil
  5. Salam. Mimlədim səni. Mim olan yazını səbirsizliklə gözləyirəm/bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
  6. Bir sorum olacak, bu kalıplar tek kullanımlık mı oluyor? ^^

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!