Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Haziran 30, 2015

Blog İpucu: Çalınan, Kopyalanan İçeriklerinizde Kaynak Link Gösterme

Sawako Kuronuma Salı, Haziran 30, 2015

Merhabalar! Bilmiyorum biliyor musunuz ama sosyal medyada çok fazla blog yazılarımın çalındığından bahsetmiştim ve bu duruma ne yaparsam yapayım engel olamadım.Sağ ve sol tuş engeli koydum fakat çalmak isteyen her türlü çaldı.Hazır burada bu konuyu yazmışken blogumdan alıntı ya da çalıntı hiçbir şeye izin vermiyorum.Bazen izinsiz hem resimleri hem yazıyı kopyalayıp altına linkimi veren bloglar görüyorum ve bu duruma kızıyorum.Benden izin almadınız ki!Bu da alıntı değil çalıntıdır işte! Neyse en azından o çalınmalarda linkimiz oluyor fakat birçok yayınımız sahibinin bizim olduğumuz bilinmeden çalınıyor ve bu çalan kişi bir güzel kendi adına o övgüleri kabul ediyor!


Şimdi sizinle bir kod paylaşacağım bu kod sayesinde blogunuzdan kopyalanan her yazının altında kaynak linki çıkacak.Tabi bu şekilde yayınlarımızın çalınmasını engelleyemeyeceğiz ama en azından o paylaşımların ç"alıntı" olduğunu ve asıl yazanın biz olduğumuzu herkes görebilir.



Bunun için yapmanız gereken aşamalar Kontrol panelinden Şablon > Html'yi Düzenle'ye tıklıyoruz ve açılan kod sayfasında </head> kodunu bulup hemen üzerine aşağıdaki kodları kaydediyoruz.Hepsi bu kadar! :) 



<script type="text/javascript">
function addLink() {
var body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
var selection;
selection = window.getSelection();
var pagelink = "<br /><br /> Kaynak Linki : <a href='"+document.location.href+"'>"+document.location.href+"</a><br />"; // 
var copytext = selection + pagelink;
var newdiv = document.createElement('div');
newdiv.style.position='absolute';
newdiv.style.left='-99999px';
body_element.appendChild(newdiv);
newdiv.innerHTML = copytext;
selection.selectAllChildren(newdiv);
window.setTimeout(function() {
body_element.removeChild(newdiv);
},0);
}
document.oncopy = addLink;
</script> 


Not: Kodları bulmakta zorlanırsanız kod sayfasının içine tıklayıp CTRL+F ye basıp kodu aratabilirsiniz!Hadi kolay gelsin :)

Not 2: Kodları kopyalayabileceğiniz bir siteye yükledim, o siteden kodları kopyalamak için tıktık.

30 yorum:

  1. Bu kodun şarkı sözü sitelerinde çok kullanıldığını gördüm. Çok yararlı bir koda benziyor ama mesela bir dizi adını yazmak istemeyip blogdan kopyalamak isteyen olursa altında link de gelecek. Eklesem mi eklemesem mi bilemedim. :|

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ama Zuri baştan aşağı bütün yayınlarımı kopyalayan bloglar gördüm, başka türlü baş edilmiyorlar :(

      Sil
    2. Çalıntı içeriği şikayet edebileceğimiz bir yer yok mu acaba... :/

      Sil
    3. Bir site vardı bulup Facebook tan atayım :)

      Sil
  2. Bu da çözüm değil canım. O kaynak linkte silinebiliyor benim bildiğim kadarıyla. Benim bir ara komple tüm yazılarım alınıyordu. Ben yazıyorum diğer sitedeki şahısta benim yazdıklarımı resimlerimden yazılarına kadar harfi harfine kopyalıyordu. Ne kadar sinir olmuştum. Anlatamam. Çok muthiş yazılar yazmıyorum ama benim yaşadıklarım hayatımın ta kendisi onlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bütün yazılarımı çalan bloglar var.Komik ama bazıları mimlerimi bile çalmış bir de böyle deneyeyim dedim :/

      Sil
  3. Almak veya çalmak amaçlı değil.... Sadece faydalanmak amaçlı sağ tuş yaptım ama kodları alamadım..:) :) Sağlık olsun.. Çok faydalı bir yazı olmuş... Sadece bir kod ekleyerek bunu sağlamak çok faydalı. Bende de kopyalama engeli var aslında. Yazılarımın emniyette olduğunu düşünsem de yine de tedbirli olmakta fayda var.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kopyalanmayacağı sorunu sonradan aklıma geldi Not:2 kısmına kodları kopyalayabileceğiniz bir yer ekledim :))
      Benim hem sağ hem sol tuş engeli varken blogumdaki bütün yayınlarım çalındı, çalmak isteyene engel olamıyoruz maalesef :(

      Sil
  4. Çox maraqlı hər bloggerin oxumaq istəyəcəyi yazı olub sağ ol :)

    YanıtlaSil
  5. kaynak kısmını silip yayınlar gene gibi geldi silemiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silebiliyor maalesef :/ Ama blogu baştan aşağı kopyalayanların uğraşamayacağı bir şey :)

      Sil
  6. Engel olamaz ki yine, onlar işinin ustası olmuş insanlar. :/ Niye yaptıklarını anlayamadım hala :p

    YanıtlaSil
  7. Aa Sawako kodların olduğu siteyi Telekomünasyon İletişim Başkanlığı kapatmıış! :O

    YanıtlaSil
  8. Sawakocuğum, nasılsın canım ? Sana geçenlerde iki tane oluşan başlıklarla ilgili bir sual yöneltmiştim, hatırlıyor musun ? Burada anlatmışsındır diye baktım fakat göremedim :/ Cevabını bekliyorum !

    YanıtlaSil
  9. Bu kod size mi ait?
    Siz de kaynak belirtmemişsiniz de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodu internetten yabancı bir siteden bulmuştum, word dosyasına kaydettiğimden kaynağını bilmiyorum :)

      Sil
    2. Buranın zekisi sen misin Şule? Sawako emeğin gerçek anlamını bilen birisidir, senin aksine. :))

      Sil
    3. Sizi kırmak istemem ama aynı şey size yapılsa bence bunu kabul etmezdiniz :)

      Sil
    4. Kırılmadım ama anlamsız buldum.Aslında bu kodlar herkese açık olarak paylaşılıyor, hani birine özel, tasarım kodlarını paylaştığımı göremezsin.Eğer bu kodları googleda aratırsan birçok sitenin bu kodları paylaştığını göreceksin.Kodlar sistematik olarak yazıldığı için ona buna şuna ait diyemezsin, zaten google yardım forumlarından kod bilgisi istediğinde de, özel olmadıkça, böyle genel konularda kodları kaynaksız verir.

      Sil
    5. Araya girmeden edemedim ama kesinlikle katılıyorum, zaten kod yazan kişi kendini kaynak vermek istediğinde kodların arasına adını ve sitesini iliştirebiliyor, yapamayacağı bir şey değil.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!