Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazar, Mayıs 17, 2015

Mim #12 - Depresyon ve Şarkı Seçimi

Sawako Kuronuma Pazar, Mayıs 17, 2015

Hani çok bunaldığımız zamanlar olur.Romantik komedi izlerken en komik sahnede hüngür hüngür ağladığımız zamanlar, konuşmaya başladığımızda ağlayacağımızı bildiğimizden susmayı tercih ettiğimiz gözlerimizin yandığı zamanlardan...

İşte o zamanlarda yalnız kaldıysanız ne yaparsınız? Ben açarım hüzünlü şarkıları yarama tuz basarım, daha da üzülürüm...Üzülmekten zevk almam tabi ki ama bu şekilde üzerimdeki kasveti atabilirim ... 
İşte bu mim sayesinde sizinle depresyonda bana eşlik eden birkaç şarkıyı paylaşmak istedim :) 

1.Belki şaşıracaksınız ama Cem Adrian hayranıyımdır.Kendimi yalnız,kimsesiz, güçsüz hissettiğimde Cem Adrian'ın "Yalnız da ayağa kalkabilirim" şarkısını açıp dinlerim.Tuhaf şekilde bana güç verir. "Kimsenin yardımına ihtiyacın yok Sawako, düşsen de kalkmayı bilmen gerekir.Yarın ne olacağını bilemezsin" derim kendi kendime...


2.Depresyondaysam ve kızgınlığım tavan yapmışsa patlamaya hazır bir bomba gibiyimdir.Lütfen herkes benden uzak dursun o zaman çünkü dilimi tutamayıp kırabilirim, tahammül sınırım yoktur.Sadece odamı kilitleyip bir süre bangır bangır müzik dinlemem gerekir.O zaman da Teoman koşar imdadıma, beraber bağrınırız! :)


3.Bazen de hafiften isyan ederim!İyiler kazanır; külliyen yalan...Mükemmel olmasam da iyilik yaptığım birçok konuda çok güzel kazıklar yedim. O zamanlarda da sakince bu şarkıyı dinlerim.. 



4.Sonra arada dertli kız profiline girerim.Alırım elime içeceğimi ( kola, meyve suyu :') ) açarım Sıla'yı dertli dertli içeceğimi yudumlarım :)



5.Yaşlandığım hissine kapıldığım zamanlar olur..Hani o keşke dediğimiz zamanlardan...Dememem gerekir; bilirim ama engel olamam..."Keşke o yıllarda başkalarını önemsemek yerine, kendimi daha çok önemseseydim, sevseydim, gençliğim çürüdü" dediğim zamanlar...O zamanlar Ferhat Göçer'in bu şarkısını açarım, buruk bir gülümsemeyle eşlik ederim :) (24 yaşında olabilirim ama ruhum yaşlı benim)


6.Bazen kötü anılardan kurtulmanın en iyi yolun, o anıları yok etmek olduğunu düşünürüm...O anılardan kaçmak yerine; anıları hatırlatan eşyaları atmayı, anıları hatırlatan yerlerde yeni ve güzel anılar yapmayı tercih ederim.Sil baştan yeniden başlarım!Beni buna teşvik eden şarkı da Şebnem Ferah'ın Sil baştan şarkısı olur :)



7.Bazen hiçbir şey anlamasanız da gerek müziğiyle gerek klibiyle bazı şarkılar etkiler ya bu şarkılar da onlardan biri...Neden dinliyorum bilmiyorum ama dinliyorum işte...Çok iyiler! 

 


8.Bazen de sadece vazgeçerim; zaten hiçbir zaman hırslı biri olmamışımdır ki ben...Sessizce bir köşeye çekilip buharlaşıp yok olmayı beklerim...



9.Tüm bu şarkılar ve hatırlamadığım dahasını dinleyip iyice depresyonda dibe vurmuşken artık çıkma zamanı gelmiştir! Tabi bunun için de içimde, umut yeşerten Teoman'ın Dedi Annem şarkısıyla cila yaparım ve sonrasında depresyon falan kalmaz içimde :) İkizler burcuyum, değişkenim, bir ruh halim diğerini tutmaz...Ne yapayım :)


 
Sevgili Nana'ya bana paslamış olduğu mim için teşekkürler! Unutmadan Nana, Azeri onun bloguna sizi şuradan alayım :)
Mimi geç yaptığım için kimseyi mimlemiyorum! İsteyen herkes bu mimi cevaplayabilir. 

Peki size depresyonda hangi şarkılar eşlik eder?

Not: Bu mimi yazarken dinlediğim şarkılar yüzünden defalarca depresyona girip girip çıktım! 

17 yorum:

  1. Mimimin kötü yanı da o :) insan ccevaplıyım derken tekrar depresyona giriyo bu uygulamayı baslatırken de dediğim gibi depresyon bulaşıcıdır ve bu salgini ben baslattim hahaha (kötü cadi gülüşü :)
    muziklerinin çoğu türkçe olduğu icin nerdeyse hepsi dinlemedigim sarkilardi ama koreleri dinlemistim dinliyorum ve dinliycem hele we were in love ı ♥Repost mimin çok eglenceli ve depresif olmus beğendim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben depresyona giriyorsam en çok Türkçe müzik dinlerim; daha iyi hissediyorum duyguyu:)

      Sil
  2. Şarkılar güzel Cem Adrian'ıın şeker prens tuz kral , Yanlızlık, mutlu yıllar, gökkuşağın 88.rengini gördüm şarkıları güzel favorim bende dinlerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem Adrian bana göre bu ülkede kıymeti bilinmeyen sanatçılardan; başka ülkede olsa çokça meşhur olurdu :)

      Sil
  3. Şarkılar güzel Cem Adrian'ıın şeker prens tuz kral , Yanlızlık, mutlu yıllar, gökkuşağın 8.rengini gördüm şarkıları güzel favorim bende dinlerim :))

    YanıtlaSil
  4. Ohaaa! 1. Maddeyi sadece ben yapıyorum sanıyordum! Ne zaman bunalıma girsem yalnız hissetsem Cem Adrian'ın Yalnız da Ayağa Kalkabilirim dinlerim *.* Bir de Kan Revan İçindeyim. Bu ikisi favorim ama Cem Adrian her şarkısını severim *.*

    YanıtlaSil
  5. Ya 3. Madde de aynı been! Bunları sadece ben o ruh halinde dinliyorum sanıyordum :') Yalnız değilmişim :')

    YanıtlaSil
  6. Mən təşəkkür edirəm cavabladığın üçün Sawako :)) Mahnıların/şarkıların hamısını/hepsini dinlədim. Teomanı mən də çox bəyənirəm ilk şarkısını çox sevirəm. Sil baştan da gözəl mahnıdır. Şəbnəm Fərah dan çakıl taşlarını da bəyənirəm. :) Mimi yazarkən depresyona girib-girib ancaq sonda çıxmağına sevindim, Teoman sayəsində . ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teoman candır; hem depresyonda hem mutlu anlarımda:)

      Sil
  7. Selam Sawako! Sözsüz müzik sever misin? Ben şu sıralar Çin'e sardım epey ve ilk dikkatimi çeken kültürel öğeleri müzikleri oldu. Bambu flütü ile caliyorlar. Depresyon stres icin birebir! Youtubedan beautiful Chinese music Bamboo flute diye bi girmeni tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Cem Adrian'dan yalnızda ayağa kalkabilirim benim de depresyon modu şarkılarımdan. Şarkı seçimleri çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Cem Adrian'ın o şarkısı efsane; ağlamak için birebir :)

      Sil
  9. Ben morelim bozuk veya depresyonda oldugumda sebnem ferah - sil bastan dinlerim ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de mayın tarlası vardır benim dinlediklerim arasında; o bağırdıkça ben rahatlarım:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!