Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Nisan 11, 2015

Blog İpucu: Basit Blog Şablon Düzenlemesi Nasıl Yapılır?

Sawako Kuronuma Cumartesi, Nisan 11, 2015


Merhabalar! Yeni blog açan herkesin, yazacak konudan sonra en çok takıldığı konu blog şablonlarının nasıl yapıldığıdır.Öncelikle sıkça sorulan bir soruya cevap vereyim; blog şablonlarını yapan bir program yok hani varsa da ben bilmiyorum:) Biliyorsanız söyleyin de haftalarca bir şablon üzerinde uğraşmayayım :))

Şimdi  asıl konumuza dönelim.Bugün size, birçoğunuzun bozulur diye oynamaktan korktuğu, aslında kodsuz kolayca yapıp blogunuzun şablonunu nasıl düzenleyeceğinizi anlatmaya çalışacağım!Hadi başlayalım… 

Öncelikle blogunuzun Şablon kısmından özelleştire tıklayın.( Edit Html kısmı kodla aranız yoksa oynamamanız gereken bölgedir.)

Özelleştire tıkladığınız zaman karşımıza yeni bir ekran açılacak bu ekranda ilk şablonları göreceksiniz.Düzenlemenizi hangi şablona göre yapacağınızı bu kısımda seçip karar verebilirsiniz.Ben hep bloggerın beyaz tabanlı Simple şablonunu seçerim :) 

Beğendiğiniz şablonu seçtikten sonra blogunuza yüklemek istediğiniz arka planı belirleyin.Büyük ihtimal yüklediğiniz arka planlar kararma yapacaktır.Bunun için arka plan yapılacak resmin png formatında olmasına dikkat edin.

Genişlikleri ayarla kısmından, blogunuzun tamamının ve sağ kenar çubuğunun genişliklerini ayarlayabilirsiniz.Burada en uygun ölçü bana göre blog tamamı için 1000-1200 arasıdır :) Siz blog genişliğinizin ne kadar olmasını istiyorsanız ona göre belirleyebilirsiniz ama 1200 den büyük olmasını tavsiye etmem.

Yerleşim kısmından, blogunuzun gövde ve alt bilgi yerleşimini ayarlayabilirsiniz.

Gelişmiş kısmı, bana göre en eğlenceli kısım :)


*Sayfa metni  kısmından yayın içeriklerinizin boyutunu, rengini , yazı tipini ayarlayabilirsiniz.Burada dikkat etmeniz gereken uygun boyut ve renkte yazı stili belirleyip okuyucunuzu rahatsız etmemeniz…


*Bağlantılar kısmından blogunuzda paylaştığınız linklerin ve kayıt başlıklarınızın rengini belirlersiniz.Eğer  Bağlantı rengi ve ziyaret edilen bağlantı rengini farklı bir renk seçerseniz, daha önce atıyorum mavi olan başlık bir kere tıklandıktan sonra ziyaret edilen bağlantı renginde hangi rengi belirlediyseniz o renkte kalır.Bağlantı vurgulama rengi de imleci başlığa getirdiğinizde rengini farklı seçtiyseniz o an farklı gösterir.

*Blog başlığı kısmı blog başlığınızın göründüğü kısımdır.Eğer blog başlığınızın header kısmında gözükmesini istemiyor iseniz  yazı boyutunu 0 olarak belirleyebilirsiniz.

*Blog tanımı blogunuza girdiğiniz alt cümleciktir.Eğer header kullanıyorsanız bence gereksizdir :)

*Sekme metni blogunuzda menü kısmında yer alan yazının rengini belirlemeye yarar.Seçilen rengi farklı bir renk seçerseniz, tıklandığında o renk gözükecektir.

*Sekme arka planı menünüzün arka planını renkli yapmaya yarar.Seçilen rengi farklı seçerseniz imleç o menü başlığına geldiğinde renk değişecektir.

*Kayıt başlığından post başlığının boyut ve stil ayarlanır.

*Tarih üst bilgisi kısmından yazı rengi ve arka plan rengini değiştirebilirsiniz.Mesela beyaz yazı rengi arka planı da siyah seçtiğinizde siyah tabanın üstüne beyaz renkli tarih olacaktır.

*Alt bilgi kısmı her blog yayınızın altında bulunan bir kısımdır.Buranın arka plan rengini değiştirebilir, oynama yapabilirsiniz.

*Gadgetler kısmından hem tarih hem de kenar başlıklarının boyutunu ve yazı stilini belirlersiniz.Onun dışında kenar başlıklarının yazı rengini ayarlayabilirsiniz.

*Gadget arka planı kısmına girdiğinizde karşınıza ilk arka plan rengi çıkacak bu özellik yazı yazdığınız kısmın arka planının rengini değiştirir.Çerçeve rengi blog kenarlıklarının renginin değiştirir.Eğik kenar rengi ise, kenar başlıklarının altına renkli çizgi yapmanızı sağlar.

*Kenar çubuğu arka planı sayesinde kenar çubuklarının arkasını renklendirebilirsiniz.

*Vurgular kısmında istediğiniz renkte hem menünüzün kenar çizgilerini değiştirebilirsiniz hem de kenar başlıklarınızın kenarına çizgi ekleyebilirsiniz.


Bu işlemleri yaptıktan sonra blogunuz farklı bir görünüme daha doğrusu istediğiniz bir görünüme sahip olacaktır.Yalnız biraz sabır ve biraz uğraşa ihtiyacınız var.Kolay gelsin! :)

Not: Yukarıdaki bazı özellikler her şablonda yoktur, karıştırın,araştırın öğrenin! :)

22 yorum:

  1. Bilgi için teşekkür ederim gerçekten çok yardımı oldu

    YanıtlaSil
  2. blogumla oynayip şimdiki haline getirebildim gerçekten zaman alan birşey şablonun png koyunca işe yarayacağı aklıma bile gelmemişti boş oldugumda azcık daha kurcalayım ben .... eksikleri var nede olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım senden güzel şeyler bekliyorum! :)

      Sil
  3. blogumla oynayip şimdiki haline getirebildim gerçekten zaman alan birşey şablonun png koyunca işe yarayacağı aklıma bile gelmemişti boş oldugumda azcık daha kurcalayım ben .... eksikleri var nede olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Png arka plan koyarken boyutun çok büyük olmamasına dikkat et, büyük olursa yüklenmez :)

      Sil
  4. o bozulur diye ellemeyenlerden biri de benim biliyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) O zaman başka bir deneme blogu aç onda oyna ben öyle yapıyorum :) Arada bu blogu da bozduğum oluyor orası ayrı :'))

      Sil
  5. Sawako-san şu resimlerin grileşmesini engellemenin yolunu blogumda yazdım, bilgin olsun. Kesinlikle reklam amaçlı değil yorumum, bir faydası dokunsun diye... İyi günler~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl düzeltildiğini biliyorum, bir ara blogumda yazacağım tabi vaktim olursa:)

      Sil
  6. Çok faydalandim , ellerine sağlık ! Yazilarin devam ini bekliyorum , bir de header yüklemeyi anlatır misin?

    YanıtlaSil
  7. sevimli widget eklemeyi bulamadım linkini atabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  8. bilgi için teşekkürler canım çok güzel anlatmışsın :) ama benim sorunum genişliği ayarlıyorum başka büyük ekranlı bir bilgisayarda sitem küçük gözüküyor acaba ekrana göre otomatik ayarlamayı nasıl yapabilirim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarayıcının yakınlaştırma seçeneği farklı olabilir; normal olan %100 dür

      Sil
  9. Merhaba^^ blogumda bumerang şablonunu Html koduyla yayınladım. Ama şablondaki resim küçük dışındaki çerçeve büyük kaldı. Şablonun genişlik özelliği sanırım bunu kodla vs düzeltmenin yolu var mı

    YanıtlaSil
  10. Bu konu ile pek alakası yok sanırım ama "Bunlar da ilginizi çekebilir" kısmını nasıl ve nereden ekleyebileceğimizi gösterebilmen mümkün müdür acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog ipuçlarına bakabilirsin o konuda daha önce yazmıştım :)

      Sil
  11. merhaba Sawako senin 3-4 yıldır takip ediyorum blog işinde inanılmaz yetekneklisin ve bende sınavdan sonra blog açmak istedim ancak bu konuda net bir yol çizemedim bu konuda senin daha iyi bir şekilde yol göstereceğini düşündüm. Nasıl açayım hangi tür bloglarda sıkıntı yaşamam gibi sorularım var bu konuda yardımcı olursan yada bu konuda bir yazı yazarsan çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk alacağın konu neyse o konuda blog aç, yoksa şu blog tarz bloglar tutulut tarzında söyleyebileceğim hiçbir şey yok :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!