Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Mart 16, 2015

Toplumsal Taşımacı Kişilikler

Sawako Kuronuma Pazartesi, Mart 16, 2015

Hayatınızın ulaşım kısmının büyük bir çoğunluğu, benim gibi, toplu taşıma araçlarında geçiyorsanız yeni insanlar yeni kişilikler tanımanız kaçınılmaz oluyor.Ben de toplumsal taşıma araçlarını kullandığım için kendimce bir araştırma yaptım ve toplumsal taşımacı kişilikleri belirledim.


1. Uyuyorum ben yer veremem kişilikleri 

Bu kişiler, her yaşlı ve çocuklu gördüğünde esnemeden uyuma evresine geçerler ve top patlasa da uyanmazlar.Ne tuhaftır ki bu kişilikler genellikle genç erkek yolculardır.




2. Sevgilimle telefonda konuşuyorum gözüm başkasını görmüyor kişilikleri

Bu kişiler, sevgilisi olan karşı cinsle kavga ederken, mutlu mesut aşk sözleri söylerken bir fanusun içinde olduklarını, etrafta kimsenin olmadığını ve kimsenin o konuşmaları duymadığını sanan deyim yerindeyse pembe gözlükleriyle bulutların üzerinde uçan avcıların kuş sanıp vurmasını isteyeceğiniz sinir bozucu kişiliklerdir.


3. Benim içim dışım bir, saklım yok kişilikleri 

Bu kişilerin, gizlisi saklısı yoktur.Her yerde, herkesle gizlilik umursamadan rahatça konuşan kişilerdir.O kadar rahatça, her konuyu, başkalarının duymasını umursamadan konuşurlar ki bazen siz onun yerine utanır, sıkılırsınız. 

4. Tek ücretle 2 koltuk geçinen kişilikler

Bu kişilikler genellikle çocuk sahibi bayanlardır.Çocukları için ücret ödemezler, tüm koltuklar dolsa bile o çocuk o yan koltukta oturur ta ki şoför "Abla şu çocuğu kucağına al da bayan otursun" diyene kadar...

5. Zayıfsın sen sıkış kişilikleri 

Bazen normalde 2,5 kişilik olan ama şoförün 3 kişilik olduğunu iddia ettiği bir koltuğa oturmak zorunda kalırsınız.Yanınıza iki iri teyze oturur ve sizi git gide köşeye sıkıştırır.Aynı ücreti ödemenize rağmen, zayıf olduğunuz için sizin hakkınız 0,5 tir; yarım insansınızdır!


6. Meraklı gereğinden fazla dostane kişilikler 

Bu kişilikler,  yanına oturacak genci pusuda beklerler.Genç her şeyden habersiz bu kişiliğin yanına oturur oturmaz,yanlış yaptığının farkına varır ama artık çok geçtir.

T: Okuyor musun sen?
G: Evet..
T: Ne okuyorsun?
G: İktisat
T: Ne oluyorsun sen ondan?
....

7.Parfümle ter kokusunu kapattığını sanan kişilikler 

Bu kişiler özellikle, sıcak yaz günlerinde ortaya çıkarlar.İki dakika suyun altına girip duş almaya üşendikleri için "Ya parfümümü sıkarım mis gibi kokarım" mantığından yola çıkarlar.Ama bilmezler ki o lanet ter kokusu, parfümle birleşince daha iğrenç bir koku halini alır...

8. Soğan Sarımsak kokan, her şeyi yiyen kişilikler 

Bu kişiler, elalem ne der umursamazlar...Elalem o kokulardan neler çeker hiç tınlamazlar."Dişlerimi fırçaladım geçti, aman onlar da yeselerdi" görüşündedirler.Olan yine masum yolculara olur.Bir de hem yeyip hem "Kim yedi bu sarımsağı, ayıp ayıp" diye bağrınan gülen tipler vardır ki iki kat iticilerdir.


9. Müzik dinliyorum ben duyamam parayı uzatamam kişilikleri

Bu kişiler genel olarak şoföre en yakın koltukta otururlar.Dolasıyla arkadakilerin onlara para uzattıracaklarını bildikleri için hemen mp3lerine davranırlar,fakat bu kaçış değildir, her türlü dürtülür zorla o para uzattırılır.


10. Camı kapat rüzgar çarpıyor kişilikleri

Dışarısı 30 derece olsun, siz eriyin, camı açtırmayan kişilerdir.Bir de o kadar yer varken hemen camın yanına otururlar ki o sıcakta, havasız araçta cinnet geçirmenize ramak kalır.


11. Biz orayı dörtleriz hatta beşleriz kişilikleri

Bu kişiler araca toplu olarak gelir.Bir arkadaki araca binmemek için en arka dörtlü koltuğu gözlerine kestirirler.O koltukta oturan cılız kız vardır ama onlar için önemli değildir, zayıftır zaten biraz sıkışır deyip kızı tost yapmayı önemsemezler.


12. Okumayı seviyorum kişilikleri 

Bu kişilikler,kimseyle göz göze gelmemek,  muhabbet etmemek için biraz da kitap okumayı sevdiklerinden açarlar kitaplarını, huzurlu okuyabileceklerini düşünerek...Ama olmaz, 6. maddedeki teyze onun bir anlık sayfa değiştirmesinden faydalanarak atılır;

T: Okuyor musun sen?


13. Beleşçilikten şaşılaşan kişilikler

En rahatsız edici kişiliklerden biridir.Yan koltuğundaki okuyucunun her türlü kitabı, gazetesi, mesajı itinayla okunur.Bir de çaktırmadıklarını düşünürler ya!

14.Telefonum şekil önümden çekil kişilikleri 

Bu kişilerin en büyük serveti telefonlarıdır.Aç kalırlar yine de internet paketi yaparlar.Her yerde, her alanda o telefon ortaya çıkar.Öyle ki daracık dolmuş koltuğunda yayılarak futbol maçı izlerler, kulaklık takmadan!


15.Sevgilisiyle mıçmıç olan kişilikler
Bu kişiler, rahatlıkta sınır tanımaz.Öyle ki onların rahatlığından siz utanırsınız.(Herkesin özel hayatı kendine ama ön koltuğuma oturup böyle hareketler yapılması rahatsız edici, kafamı nereye çevireceğimi bilemiyorum)


16. Alışveriş poşetleriyle aşk yaşayan kişilikler 

Saatler, paralar harcanır ve o alışveriş yapılır fakat o poşetler bir türlü yere konmaz.İtinayla yan koltuğa koyulur, ayakta birinin olması da umurlarında olmaz illa ki uyarılması gerekir.


17. Bis teyzeler,amcalar kişilikleri

Genellikle yaşlı kategorisindeki teyzeler ve amcalardır.Araca binerken "Bissssss..." duyulur gerisi yutulur :)


18. Gözleri yaşlanamayan abiler amcalar kişiliksizleri

En sinir olduğum kategorilerden biridir; bu abiler, amcalar!Yaşlarına başlarına bakmadan küçücük çocukları gençleri resmen gözleriyle taciz ederler, kendi çoluk çocuğunun ya da kız kardeşinin olduğunu unutarak...

19. Cıkcıkçı teyzeler ve amcalar  kişilikleri

Cıkcıkçı teyzeler ve amcalar, kuralları belirler.Kuralların dışına çıktığınızda ayıptır, hemen tepkilerini ortaya koyarlar "cıkk cıkkk" "Kısacık şort giymiş cıkkk cıkkk" "Şu makyaja, saça bak cııkkk cıkkk"

20.Toplu taşımada beş çayı yapan kişilikler 

Genelde bu kişiler, aldıkları simit, poğaça, kek ve türevlerini "içim kıyıldı, şekerim düşecek bak" diyerekten götüren ama yan koltuktaki gence de zoraki yediren kişiliklerdir.

"Öğrencisin sen, ye yee açsındır"


21.Bacağını toplamayan terbiye yoksunları!

Bazen toplu taşıma araçlarında yer olmaz ve bu terbiye yoksunlarının yanına oturmak zorunda kalırız!Sosyal medyada bu konuda eleştiriler devam etse de hala böyle bacaklarını sonuna kadar açıp oturanlar var.Bugün de bana denk geldi bir tanesi, 2,5 kişilik koltukta yanına oturdum; resmen o 2 kişilik yer kapladı, ben yarım koltukta oturdum..Yanıma bayan geldi, koltuk üçlendi ama toparlanmadı terbiye yoksunu!Azıcık kaydı sadece...Bir şey dememek için kendimi zor tuttum.Diğer bayanla ikimiz sıkıştık resmen...


Peki sizin eklemek istediğiniz kişilikler ya da kişiliksizler var mı? 


23 yorum:

  1. daha ne olsun tatlım, çok güzel yazmışsın, bravo..:))

    YanıtlaSil
  2. Bir çoğuna katılıyorum. Hele şu bacaklarını yaya yaya oturan erkekler beni sinir ediyor. Bir rahatlık ki sorma. Ben genelde otobüse biniyorum, bazı insanlar inatla kapının dibinde duruyor, hatta geçenlerde bir kız resmen tutunduğumuz yere 'sarılmıştı'. Dur tuşuna basacağım, kız öyle bir aşk yaşıyor ki basamıyorum. Biraz daha dikkatli olsalar keşke. Gerçi illaki benim de yanlış yaptığım şeyler vardır farkında olmadan ama belirtmek istedim işte.
    Güzel bir analiz olmuş bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genelde dolmuş kullanıyorum, yolcu kaymıyor inatla köşede duruyor önünden geçmeye çalışıyorum, inerken de azıcık geriye çekiliyor deli oluyorum inene kadar :)

      Sil
  3. ha ha :D super yazıdır. bunların çoxsu ilə rastlaşmışam. Mən əsasən musiqi dinləyib kitab oxuyuanlardanam ikisi bir arada :D kitaba uyğun mahnılar/şarkı seçdiyim zaman xüsusilə ;)

    YanıtlaSil
  4. Mesaj okuyan teyzeleri de unutmamak lazım :D

    "Aa, sevgilinle mi konuşuyorsun? Daha kaç yaşındasın cık cıkk.. "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesaj okuyanları da madde 13te belirtmiştim :))

      Sil
  5. Mp3 dinleyenler familyasındanmışım.

    Şu bacaklarını açıp oturanlar beni de deli ediyor. Bir de "sen zayıfsın köşede öl" kafasını yaşayan teyzeler. Başlıkların ortalarına doğru iyice atara geldim okuyamadım, okudukça gerildim. Çok yaratıcı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zayıf olmak toplu taşımalarda bir artı değil zaten tamamen eksi :))

      Sil
  6. kuronuma, diğerlerine çare yok da en sonuncuyu uyaracaksın. ki hepimize uyarmak için cesaret gelsin. öğrencisin yaşın küçük olduğundan çekiniyorsun anlıyorum ancak artık biraz cesur olmamız ve sesimizi çıkarmamız gerekiyor. senelerce susarak nelere müsaade ettik, sustuğumuz için biz kabahatli olduk. kendin için değil tüm Türk kadınlarının geleceği için artık bu arsızlığa ses çıkar lütfen. seni terslerse de onun yerine ben özür diliyorum senden.

    artık bıçak kemiğe dayandı. tahammül gösterdiğimiz her ufak davranış bunları tepemize çıkardı. tahammül etmeyelim, kişisel haklarımızı koruyalım, tüm kadınlara sözüm... yazdıklarım fevri görünüyor olabilir kusura bakmayın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşım küçük değil 24, çekindiğim yanımdakinin uyarıdan anlamayacak nitelikte olduğunu düşünmem; hani bazı insanlar vardır ya ne mal olduğunu 40 km ileriden anlarsın...İşte onu da uyarsam alacağım tepkinin küfür olmasından çekindim, oldukça kaba yapısı vardı...

      Sil
  7. sanırım ben de o kulaklık takan kişiyim :D elimden geldiğince öne oturmam ama :) Ha bir de her ne kadar kulaklık takılı olduğunu görse de sürekli soru soran amca/teyzeler var işin sonu seni oğluma alayıma kadar gidiyor yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet o kulaklık çıkarılana kadar gözlerle süzülürüz, sonra kulaklık çıkınca sohbet başlar;

      "Okuyor musun?" :)))

      Sil
  8. Sanırım buradaki o zayıf ve teyzelerin ''Okuyon mu sen?'' sorularına muhatap olan kız sensin :D

    gözleriyle yiyen olarak gençtir sen gelince kalkıp yer verir ve sen oturur oturmaz başında dikilip seni süzer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle :))
      Ah!Evet bir de o var, bir yer verdiler diye hemen onları superman ilan ettiğimizi, kollarına atlayacağımızı sananlar!

      Sil
  9. Hepsini yazmışsın canım ama bi de benim en sinir olduğum 'ayakta bile durmayı beceremeyen' kişilikler var.Hani koltukta oturursun da ayakta olan şahıs üstüne üstüne gelir,sen sıkışırsın,uğraşırsın ama bi türlü düzelmez,çantası kolu sana çarpar ya -_-
    Deliriyorum resmen o zaman !!! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayakta gitmekten nefret ederim, zorunda olmadıkça da bir sonraki aracı beklerim :))

      Sil
  10. fazla rahat kişilik
    arabaya yaşlı teyze amca biner boş yer yoktur teyze amca gözünün içine bakar ama o hala bişey olmamış gibi oturur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuyor numarası yaparlar genelde, sinir bozucudurlar ama varlar :/

      Sil
  11. içimdekilerin hepsini yazmışsın abla aklıma gelmiyor başka :) bende kulaklıkla dolanırım bana bulaşmasınlar diye ve kimsede bulaşmaz bana o kadar istemsiz duruyorum ki anlıyorlar bana bulaşmamaları gerektiğini :) negatif enerji mi yayıyorum ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulaklık taktığımda dışarı bakıyorum, laf açılmasın diye ama kitap okurken gözüme gözüme bakıyorlar, bir an bir şey olur da dönersem muhabbet başlıyor;

      "Okuyor musun sen?" :))

      Sil
  12. Kişilikleri okurken ayrı ayrı güldüm hepsine :D Bir kısmı benimde şahit olduğum tipler.
    Birde şöför tipleri var yaa. Geçenlerde dolmuş şöförü hem aracı sürüyor hem de whatsapp dan mesajlaşıyordu. Hatta fotoğraf bile çekmişi :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!