Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazar, Şubat 15, 2015

Türkiye'de kadın olmak...

Sawako Kuronuma Pazar, Şubat 15, 2015

Türkiye'de kadın olmak zordur... 

Sesli gülemezsiniz; tahriktir...
Tecavüze uğrarsanız, ayıp sizindir; siz tahrik etmişsiniz, erkeği bu yola sevk etmişsinizdir.

Küçücük ilkokul çocuğu olsanız bile, 60 yaşındaki adamların ilgisini çekebilirsiniz.Baba olmaları bunu değiştirmez... 

Açık saçık giyinirseniz; size yapılanları hak etmişsinizdir.

Kapalıysanız kaşınız gözünüz oynamış olaya davetiye çıkarmışsınızdır. 

Tecavüze uğrayıp hamile kaldıysanız bebeği doğurmaktan başka şansınız yoktur; kimse sizin ne yaşadığınızı, nasıl hissettiğinizi umursamaz...

Evliyseniz eşinizden ayrılamazsınız ;türlü işkenceye maruz kalsanız bile... Boşanırsanız; tehditleri, öldürülmeyi, işkenceyi hak etmişsinizdir. 

Tacize uğrarsanız susmanız gerekir, her zamanki gibi yine suç sizindir.

Çocuksanız ve sizden yaşsa büyük biri tarafından kaçırılmışsanız; bu, sizin yanlış yetiştirilmiş olmanızdan ve aklınızın hep kocada olmasından kaynaklanır. Kimse sizin 10 Yaşında olduğunuzu ve ÇOCUK olduğunuzu düşünmez.

İstismar edilmeniz, türlü kötülüklere uğramanız, fırsatçıların önünü açar.Herkes için kolay lokma olursunuz. 

Ve dahası...

Özgecan öldürüldü birkaç gün önce.. Yanında hepimizin, kendimizi türlü kötülüklere karşı koruyacağımızı düşündüğümüz biber gazı da vardı. Olmadı... Kurtulamadı... Vahşice bıçaklanıp yanmaktan kurtulamadı. Tek suçu minibüste tek başına olmasıydı.Peki ya şimdi ne olacak? Özgecan'ın katil ya da katillerinin müebbet yemesi her şeyi değiştirecek mi? Özgecan'a yapılan tüm kötülükler ödenmiş mi olacak? Ailesi her gün onların yaşamasına lanet edip kendi kızlarının vahşice öldürüldüğü için daha çok gözyaşı dökmeyecekler mi?

Şimdi bana ister gerici, ister vahşi, ister gaddar deyin! Bir bayan olarak, gelecekte potansiyel bir kız annesi olabilecek olarak, kendimi Özgecan'ın ailesi yerine koyuyorum.

"Bazı suçlar için idam gelmeli, özellikle bir insanın yaşama özgürlüğünü, geleceğini vahşice elinden alan pislikler için !"

14 yorum:

  1. Gerçekten doğrulara değinmişsin canım..Gerçeklere...ACI GERÇEKLERE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ilerleyen zamanlarda bundan sonra konuşabileceğimiz güzel olaylar, kararlar bekler bizi...

      Sil
  2. Üç yanlış bir doğruyu götürdü maalesef.
    Ama idama hala karşıyım çünkü idam onun için erken gelen bi ceza olur.Bence o ve onun gibilerin anlına suçu yazılıp halkın ortasına atılmalı.
    cidden
    Birleri mini etek giymeseydi demiş bu ülkede türbanlısından ördeğine kadar tecavüz gerçekleşti,bu insanlar hala neyin derdindeymiş anlayamıyorum doğrusu..
    En önemlisi de birilerinin ar ve vicdanlarını nasıl görmezden gelebildikleri ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şunu anladım ki; vicdan,herkese verilmemiş ya da Allah vergisi bu nimeti kullanamayanlar var! Haklısın halk onun için en büyük cezayı keser ama aklımızda onun yaptıkları kadar çirkin bir görüntü daha oluşur...Belki idam onun gibi bir insan için lütuf olabilir ama en temizi bu...İnş. verilen ceza diğer sapıkları durdurabilecek nitelikte olur!

      Sil
  3. Ve en kötüsü sessiz kalmak, helal olsun gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan olay gerçekleşmeden önce de duyarlı olmak...Mesela yolda sözlü tacize uğrayan genç kıza destek olmak, bana dokunmayan yılan bin yaşasın görüşünden sıyrılmak...Umarım bu yaşananlar bir daha yaşanmaz diyorum ama kendim bile inanmıyorum buna... :/

      Sil
  4. ben bu vahşeti abimden öğrendim öğrendiğimde dehşete düştüm ne ara insanlar bu kadar ucuzladı onu da geçtim her şey ortaya çıkana kadar tahrik etmiştir falan gibi şeyler söyleyenler asıl suçlular :/ erkeğin göz kapağı tesettürü değil mi o varlık tesettürünü kullansaydı :/ düşündükçe sinirleniyorum ben de bir bayanım benim başıma gelmeyeceği ne malum bunu düşünmeden hala saçma sapan konuşanlar var ve ben bunları gördükçe deli oluyorum:/ ya özgecanın ailesi :'( tek elime dahi edemiyorum Allah hepimizi korusun böyle şeref yoksunu varlıklardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minibüste tek kalmaktan korkuyorum, gece dışarı çıkamıyorum, sokakta yalnız yürüyemiyorum...Her dakika korkuyorum, ya başıma bir iş gelirse diye....Annemin bir lafı vardır, Allah herkese hayırlı ölüm versin diye...Yeni yeni ne demek istediğini anlıyorum; bazı vicdandan yoksun kişiler çok kolay etiket yapıştırıyorlar, kendilerinin eşleri, ablaları, kızları olduğunu unutup...

      Sil
  5. işte bu yüzden haberleri izlemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık sokakta bile rastlıyoruz kadına şiddet olaylarına...

      Sil
  6. evet dediğin gibi müebbet hapis yemesi bir şeyi değiştirmeyecek özgecanı geri getirmeyecek ama idam da bununla aynı, bir şey değiştirmeyecek :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama bu suçu işlemeye kalkışacak insanlar için caydırıcı olabileceğini düşünüyorum :/

      Sil
  7. dəhşətdir bu.. Qadınlara, qızlara qarşı bu qədər sərt olmağını anlamıram dünyanın. Bu əslində az və ya çox bütün dünyada var. Məslən feminizm adı ilə qadın haqlarının müdafiəçisi kimi bir şey yaranıb keçişdə. Ancaq erkek haqlarının müdafiəçisi yoxdur. Çünki ehtiyac yoxdur. Haqları ilə bağlı problemləri yoxdur çünki. Məm bir az da qadınların, qızların özündəki problemi də səbəb edirəm. Bir erkek qadın haqqında o bir şey etmişdir ki, erkek de şöylə yapmışdır dediyində o insanın yanındakı, ona doğma olan qadın ona qarşı çıxmalıdır ki, hər kəsin başına gələ bilərdi. Ancaq qadınlar, da erkeklərin dediyini deyir çox vaxt. Birlik olmur. Ona görə də daha çox haqları tapdanır. Biz də bir atalar sözü var. Tam uyğun olmasa da - ağacı qurd içindən yeyər.. Burda məqsəd qadınla kişini/erkeyi bir-birinə düşmən etmək deyil. Sadəcə bir-birinə hörmət etməyi bacarmalıdırlar. Sadəcə ladies first kimi yol verməklə bitmit bu... ümidvaram düşüncələrimi tam anlata bildim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki şiddeti destekleyen ölü zihniyetli kadınlar var.Kocam sever de döver de deyip, kocasının onu mal gibi kullanmasına aldırmayan...Bilmiyorum bu durumlar nasıl çözülecek ya da çözülebilecek mi? Ama çözülmeli!Her gün yeni bir şiddet olayıyla güne uyanmaktan bıktım...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!