Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Şubat 24, 2015

Seramik Hamuru Tarifi ve İlk Minyatür Denemelerim

Sawako Kuronuma Salı, Şubat 24, 2015

Hobi, konusunda çok doyumsuzum, daldan dala atlıyorum. Daha bir hobide ustalaşmadan dayanamıyorum yeni bir hobi türüne başlıyorum. Bu seferde gözüme seramik hamurundan yapılan minyatürler takıldı. Aslında fimo hamuru kullanmak istiyordum fakat küçücük parçasının 9,5 TL olduğunu duyunca vazgeçtim. Oturdum evimde kendi seramik hamurumu yaptım. 

Nasıl mı ?  

İşte malzemeler;
1 fincan nişasta
3/4 fincan tutkal 
1 tatlı kaşığı vazelin
1 tatlı kaşığı krem ( ben Dove kullandım)
Yarım su bardağı su 

Yapılışı;
Tutkal,vazelin , krem  ve suyu teflon tencereye döküp karıştırdım ve ocağın orta ısıya getirip bütün malzemelerin sıvı haline gelmesini sağladım. Malzemeler sıvı haline gelince içine nişastayı ekledim, tekrar karıştırmaya başladım. Yalnız ben çok ısıtmışım galiba içerisindeki tutkal pütürcük gibi oldu. Neyse işlemi bitirdikten sonra bir havluyu soğuk suyla ıslatıp iyice sıktım ve hamuru içine alıp soğuyana kadar içinde bastırdım. Sonuç olarak aşağıdaki hamur oluştu 




Hemen denemelere başladım.işleme geç başladığım için yaptığım minyatürleri balkona koydum ve uyumaya gittim. Sabah kalktığımda gördüm ki denemelerim kurumamış, soğuk olduğu için kurulmadığını düşündüm bu kez de içeri aldım. Hamurlar birkaç saat içinde kurudular ben de onları boyadım fakat bu seferde çatlamaya başladılar. Deli oldum! Bir dahaki sefere soğuk seramik hamuru almayı düşünüyorum .


Tarifi aldığım yerde buzdolabında sakladıkça kullanabileceğimiz yazıyordu.İkinci kez denediğimde daha çok çatladı, kurumadı ve istediğim şekli almadı.Çöpe attım :(
Aslında ne güzel pastalar, börekçikler yapacaktım bu minyatürlerle sonra onları yüzük yapıp takacaktım :( Ama olmadı....

Peki sizin bildiğiniz kolay, dayanıklı ve çatlamayan bir tarif var mı ? 

26 yorum:

  1. Çok sevimli olmuşlar :) fimo hamuru maalesef çok pahalı. Önceden de pahalıydı ama bu kadar değildi. Ben de almıyorum o yüzden. Havayla kuruyan seramik hamuru kullanıyorum ben magnetlarım ve saksı süslerim için. Ama onlarla da böyle ufak çalışmak zorlar mı bilemedim. Ben daha önce nişasta, karbonat ve su ile yapılan bir tarif denemiştim. O da güzel oluyor. Çatlama olmamıştı benim yaptıklarımda. Bir denemek istersen http://creaturecomfortsblog.com/home/2014/07/08/tried-true-diy-air-dry-clay.html bu linkte güzel anlatmış yapılışını. Küçük miktarda yapıp deneyebilirsin ;)
    Bol şans :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çatlama değil de kurtlanmaz mı ki o:? Okurken aklıma geldi :)

      Sil
    2. Hmmm, hiç aklıma gelmemişti böyle bir şey :D Ama sanmıyorum, çok kullanılan bir tarif bu çünkü.
      Elimde hemen hemen bir aydır duran yaptığım süsler var. Bir şey olmadı henüz :)

      Sil
    3. En iyisi paraya kıyıp bir fimo hamuru alayım, hiç olmadı havayla kuruyan seramik hamuru alırım riske atmayayım :))

      Sil
  2. çatlaması doğal bir hava katmış, tatlım.. beğendim ben, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama ben takıntılıyım, kusursuz olması lazım :)

      Sil
  3. Çatlayınca daha güzel olmuş ama, canınızı sıkmayın bence.
    Doğal olmuş:)

    Kil hamuru yapmıştım... Yıllaaaar yıllar önceydi desem.
    :))

    YanıtlaSil
  4. hobi doyumsuzluluğu konusu bende de mevcut.. ^_^ fimo hamuruna bir dönem bende ilgi duymustum ama denemeye kalkmadım henüz çok güzel takılar yapıyorlar netten gördüklerimle söylüyorum .. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ama çok pahalılar...Hafta sonu bir kırtasiyede sordum 9,5 tl dediler minicik şey için, sinir oldum! :)

      Sil
  5. Valla hiç çatlamış, şekil almamış gibi görünmüyorlar, çok çok şirinler, ellerine sağlık^^ ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk resme bakarak yazdıysan onlar hep retricanın oyunu :)) Teşekkür ederim!

      Sil
  6. Fimo hamuru daha iyi olur bence.Bende yapmadim ama yapanlardan gordugum kadariyla cok guzel seyler cikiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla en iyisi fimo hamuru ama küçücük parçası bile çok pahalı :(

      Sil
  7. İnternette yazılan tarifler bazen uymuyor. Kullandığımız malzemenin yapısı hamurun kıvamını değiştirebiliyor. Ben tuz hamuru yapıyorum ama onun şu sorunu var. Taş gibi sert olan hamur sıcakta yumuşuyor. Senin yaptığın tarif en uygun olanı. Yalnız hamurun buradan bakınca sanki nişastası çok olmuş gibi duruyor. Büyük ihtimalle ondan çatlamıştır. Resmen oyun hamuru gibi normal yumuşaklıkta esneklikte oluyor hamur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarife göre yaptım ama sanırım kullandığım krem yapı olarak çok yağlı kaldı.Isıtırken olmadı diye gereğinden fazla ısıttım ve sanırım tutkallar pişti -_-

      Sil
  8. Yaaaa ben bunları çok merak ediyordum. Boyası nasıl oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boya olarak elimde, akrilik su bazlı boya vardı onları kullandım, kuruduktan sonra boyadım :) Ama onun yerine hamura gıda boyası veya parmak boyası ekleyenler varmış, o daha sağlıklı olabilir :)

      Sil
  9. Ay bunlar çok tatlı olmuşlar (bir çift kalp göz :) Kabarmış hamur gibi olsun diye bilerek çatlattığını zannettimdi beeen :B

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstemeden çatladılar :( Ama ben pürüzsüz olsun istiyordum ki :/

      Sil
  10. 2fincan çiçek tutkalına 3 fincan buğday nişastasıyla deneyin ben sürekli kulllanıyorum oda ısısında 1 2 saate kuruyor bu arada hamurunuzu renklendirmek için kumaş boyaları kullanabilirsiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek tutkalını ilk defa duyuyorum; tarif aklımda dursun deneyeceğim :) Teşekkürler!

      Sil
    2. Çicek tutkali ile yapilan tarif pisirilerek mi yapiliyor yoksa soguk hali ile yogurularak mi? Tesekkurler.

      Sil
    3. Bildiğim kadarıyla sadece fimo pişiriliyor, zaten yukarıda oda ısısında denildiğine göre maalesef pişirilmiyor :/

      Sil
  11. bu arada asla çatlama yapmıyor ve asla kırılmıyor denemek için ürününüz 1 2 gün bekledikten sonra hızla yere vurabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam istediğim gibiymiş o zaman *-* Umarım bende de aynı tepkiyi verir :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!