Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cumartesi, Şubat 28, 2015

Her Gece Yeni Bir Karabasan...

Sawako Kuronuma Cumartesi, Şubat 28, 2015


Son zamanlarda rüyalarımda hep haksızlığa uğradığımı görüyorum. Kan ter içinde uyanıyorum. Sürekli gerçekleri ortaya çıkarmaya çalışıyorum;hani bir rüya, 6 sn sürer olayı var ya benimkisi yıllarımı alıyor. Sinirleniyorum; bardak fırlatıyorum mesela, kırılmıyor...Kırılsa rahatlayacağım ama lanet şey kırılmıyor. Bağırıyorum o zaman; zaten dünyada hep iyiler kaybeder, kötüler kazanır diye...

Bilinç altında düşündüklerin sebep oluyor deniliyor bu durum için... Eskiden çok eskiden yaşadıklarım neden şimdi kabusum oluyor ki?


Unuttum konuyu kapattım sanıyorum ama bitmiyor; her gün başka bir haksızlığa uğradığım yeni bir kabusla uyanıyorum güne...

En kötüsü de kimse bana inanmıyor.Yanımda ailem, sevdiklerim olmuyor;bana güvenen tek bir kişi bile yok... Bazen gerçeği ortaya çıkarıyorum, evet diyorum bu sefer iyiler kazandı. Daha sonra bakıyorum; aslında kazanan ben değilim, bütün gerçekliğime rağmen insanlar kötünün yanında...Herkes çıkarının peşinden gidiyor, kimse doğruyu önemsemiyor...İşte her gecem böyle geçiyor...

Aranızda psikolog , psikiyatr varsa nedir benim sorunum? Çocukluğuma kadar inebilirim ..

18 yorum:

  1. Evladım o kadar cinayet romanı okursan olacağı budur. Engin bilgilerime dayanarak söyledim hehehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinayet görsem neyse...Hep dramatik sahneler, hep stres... :)

      Sil
  2. Yaklaş yamacıma yavrucum :)


    Şaka bir yana, psikanaliz yöntemiyle rüya yorumlama uzun bir süreçtir. inciğine cıncığına kadar ortaya dökülür herşey ve bu dökülenlerle başetmek ilk zamanlar zordur, sonra rüyaların şekil değiştirir daha sansürsüz görünür o zaman kendini sapık sanırsın hepsinin üstesinden gelebilirsen ruhsal olarak daha bir rahatlarsın. İşin uzmanını tavsiye ederim ilk aşamada ki böyle buradan olacak iş değil. Şahsen verdiğim paralarla yatında, katında keyif süren birilerine güven duymadığımdan onlar ne okuduysa gittim okudum. Başka birine anlatmak gibi olmasa da kendi kendimi çözümlememin yararını görmedim diyemem. En güzeli yakınlarından birinin uzman olması ve seninle ilgilenmesidir. Hiçbiri olmuyorsa buradan yaz ama sansürsüz yaz. O da rahatlatıyor.

    Mesela ben bir gün , resident evildeki o ıssız kasabada, annemin uyuşturucu şebekesiyle kasabanın muhtarı vasıtasıyla işbirliği yaptığını görmüştüm.Onları metruk kulübeden gizlice izlerken elimde uyuşturucu bir kaç hap az uzağımda köpekler falan vardı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim rüyalarım son bir ay içinde başladı..Aslına bakarsan biraz stres var onun da tetiklediğini düşünüyorum.Ama hep haksızlığa uğradığım rüyaları görmem garip geliyor..Evet eskiden çok üzüldüğüm bir dönem geçirmiştim ama uzun zaman geçti üstünden...Evet atlatmak, kendimi kanıtlamak da uzun sürmüştü.Kanıtlamıştım ama yorulmuştum, bana güvenmeyen insanlardan...Şimdi bunun bire birden tekrar ortaya çıkması rahatsız etti beni...

      Sil
    2. Atlatamamışsın o dönemi belli ki; affettim, unuttum diyerek kendimizi kandırırız çoğu zaman, Muhtemelen yaşadığın o dönemle bu dönem arasında benzerlikler var, tetikleyici de bu olmuştur. biraz daha dikkatli çözümlersen bulabilirsin.
      Diğer yorumlara verdiğin bir yanıtında, uzmana gidebileceğinden bahsetmişsin. terapi tamam ama özellikle ilaç kullanırken iyi düşün derim, kaygı bozukluğu tedavisi için kullandığım ilaç mide sorunlarımı artırdı. Rüya bir çeşit katarsis görevi görür. Sıkıntı veren bir olayın rüyada ortaya çıkması bilinçaltını rahatlatır ve yan etkisi yoktur. Gördüğün rüyalara bu açıdan bakarsan çok fazla rahatsızlık vermez. anlatmak da benzer etkiye sahiptir. O dönemde yaşadığın olayı anlatmayı deneyebilirsin.

      Sil
    3. Şu aralar geçti;stres konusunda biraz daha rahatım, o yüzden sanırım :)

      Sil
  3. Uyumadan önce güzel bir film izlemeyi deneyebilirsin mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bakarsan son zamanlarda doğru düzgün film bile izleyemiyorum :)

      Sil
  4. Eğer bir gün içinde vücudunu biraz yorup uyursan rüya görme olasılığın azalıcaktır. çünkü her gece bilinç altında yine berabat rüyalar göreceğim ön yargısıyla uykuya dalıyorsun :) bu şekılde yine rüya görürsün ama hatırlama olasılığın düşük olur spor yap mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son bir aydır, ölümüne yoruluyorum desem yeridir.Öyle ki eve gelince kendimi yatağa attığımda benden mutlusu yok :)

      Sil
  5. Psikolog veya psikiyatr değilim; ama ben psikolojik sorunlara sahibim.

    Sana liste halinde önerilerimi yazıyorum. Umarım işe yarar.

    1- Mümkünse içinde bulunduğun durumu kardeşim diyebileceğin kadar güvendiğin birisine anlat. En büyük desteğin ailenin aksine o olur. Çünkü ailen durumu önemsemez ve geçeceğini düşünürler; dostun ise sana inanır ve kanat gerer -tabii bu kişi gerçek dostunsa. Herkese anlatmayacak birisi olmalı.

    2- Uyumadan önce su ve piyano sesi karışımı dinle. Bunu yaparken kafanı boşalt ve sadece melodiye odaklan. Bu senin gevşemeni sağlar. Ek olarak papatya çayı içtikten sonra, yatakta dinleyebilirsin. Uyurken faydası dokunur.

    3- Seni üzen şeyleri ve kişileri aklından sil. Bunu yapmanın en iyi yolu ise affetmek olur.

    4- Cesur ol. Git, kimsenin haberi olmadan bir tatile çık yazın. Bungee-jumping yap, yeni insanlarla tanış -ki onlarda güvenilir olsun-. Korkularımızla ertelediğimiz şeyleri yaşlanınca yapamayız. Ayrıca iyi anılar oluştur ki kötülere yer kalmasın.

    5- Yazın sabaha karşı istemsizce uyandığım zaman balkona çıkıp güneşin doğuşunu izlerdim. Sabah serinliği ve manzara çok iyi gelirdi; bir de düşünürdüm. Hayattaki bütün güzellikleri, en iyi anılarımı... iyi gelirdi.

    6- Siyah şeylere ve iç karartıcı müziklere elveda de. Benim en iyi enerji topladığım şarkı "Yoo Ji Ae - Delight" tır. Sen de böyle bir müzik bul.

    7- Son olarak ailenin sana inanmasını bekleme. Geç olur ve sen de benim gibi içine kapanabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailem konusunda sorun yaşamıyorum.Onlar mızmız olduğumu düşünürler ama bana hep inanırlar :) Daha önce yaşadığım durumdaki kişiyi affettim, nefretle yaşayabilecek bir insan değilim ama sanırım hala hazmedememişim.Son zamanlarda bu dediklerinin hepsini yapıyorum.Normalde olduğumdan kat be kat cesur ve gerçekçiyim..Ama sanırım hala stresli hissediyorum kendimi bu da bu rüyaları tetikliyor..

      Sil
  6. psikolog değilim ama dinlenmeni kafa dağıtacak aktiviteler yapmanı öneririm abla elimden bu kadarı gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniyorum :) Kafa da dağıtıyorum ama bana mısın demiyor...Bakalım bir süre daha bekleyeceğim, şu an stres faktörünün tetiklediğine inanıyorum.Devam ederse bir uzmana gitmeye karar verebilirim :)

      Sil
  7. Bilimin dediğine göre kalp kırıklığı hiç geçmezmiş sadece bununla yaşamayı öğrenirsin. Sanırım sen alışamadın.. Alışamadığın içinde rüyanda farklı farklı hissetiriyor sana bence. Bu da bir bakış açısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmadım tabi ki kalp kırıklıklarımı; ama son dönemde hiç aklımda yokken ortaya çıkması rahatsız etti :)

      Sil
  8. plates yap en azında esneme hareketlerini,çok faydası olacak bana oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki gün yapsam üçüncü gün vazgeçerim ya da kendimi sakatlarım :))

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!