Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Ocak 21, 2015

Peki ya siz olsanız?

Sawako Kuronuma Çarşamba, Ocak 21, 2015

Bu aralar paramparça dizisinin sıkı bir takipçisiyim öyle ki bölümleri kaçırdığımda internetten izliyorum.Bilmeyenler için konusunu özetlemek gerekirse;
Aynı gün aynı hastanede doğum yapan iki kadının bebekleri karışıyor. Bebeklerden biri çok zengin, mükemmele yakın bir ailede büyüyor.Diğeri ise oldukça zor yaşam şartlarında büyüyor ve bu bebeklerin karıştığı onlar genç kız olduğunda ortaya çıkıyor.Sonrası ise tam felaket; iki arada bir derede...

Aslında bu dizi başlamadan önce de bu konu hakkında düşünüyordum. Sanırım bundan 2-3 sene önceydi; bir Türk ailenin çocuğu o dönemde Türkiye'de tatilde olan bir ailenin çocuğuyla karışmış ve bu yıllar sonra ortaya çıkmıştı. İki aile de anlaşıp çocukları değiştirmişti.Bu olayın bu kadar kolay olması şaşırtmıştı beni.. Ben olsam ne yapardım diye düşündüm; her ikisini de bırakamayacağıma karar verdim. Birisi benim büyüttüğüm çocuk diğeri öz, kanımdan... Felaket bir durum, insan işin içinden çıkamıyor ! Bir de ebeveyn olmadığım halde böyleyim düşünün...

Anneme "Sen böyle bir durumda olsan hangisini seçerdin?" dediğimde çok net cevap verdi " Büyüttüğüm çocuk benimdir bırakamam " dedi. Babam ise soruyu yanıtlayamadı. "Felaket" demekle yetindi. 

Peki siz olsanız hangisini seçerdiniz ya da ne yapardınız ?



17 yorum:

  1. bir anne olarak annenin dediğinin aynısını derdim.. büyüttüğüm çocuğu bırakamam ben. doğum yaptığım dönemde narkozla uyutulmuştum uyandığımda ilk sorum bebeğim nerde karışmadı değil mi? diye sormak olmuştu. zor bi durum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım böyle bir olay olsaydı hiç öğrenmemek en iyisi olurdu; huzur için..

      Sil
  2. Kesinlikle annen gibi düşünüyorum. Ama diğer çocuğuda yok sayamam tabiki. Mümkün mertebe, hatta sıklıkla görmeye çalışırdım. Severdim çok severdim hemde...
    Bu diziyi bende severek takip ediyorum. Meraktayım gerisini ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne olmak daha farklı olsa gerek; ben düşünüyorum, düşünüyorum işin içinden çıkamıyorum..Dizi gerçekten güzel ve araştırdığım kadarıyla bu karışma olayları pek de azımsanacak gibi değil...

      Sil
  3. Çok zor bir durum. Ama biraz düşündüm doğurduğun mu baktığın mı? Annelik sadece doğurmak değil.Ama çocukların nasıl karar verdiği önemli olacaktır bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, çocuk açısından da düşündüm; büyüdüğüm aileyi bırakamazdım, çok da kıskanırdım da...Gerçek aileme gitmeyecek olsam da onların da bir şekilde ilgisini görmek isterdim ama kıyaslama olursa çocuk için de zor bir durum :/

      Sil
  4. Elbette hiç düşünmeden büyüttüğüm çocuğa bakardım. Bence kan hiçbir şey ifade etmiyor. Onca yıl sonra çocukları değiştirmek ne demek?!

    Anneme de sordum "ben çocuğun olmasam, başka bir bebekle karışmışsak, kimi alırdın?" diye. Tereddütsüz "niye sordun ki seni alırdım tabi." dedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şu an o kadar net bakamıyorum; büyüttüğüm çocuğu tabi ki vermek istemem ama diğerini de bırakmak istemem :/ Anneler demek ki hep aynı :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Diziyi zorla izlettiriyoruz, izlerken yaşıyormuş gibi geriliyor :)

      Sil
  6. Açıkçası direk bunu seçerdim demek çok saçma olur yani biri öz kızın diğeri onca yıl baktığın kızın.. Düşünüyorum da muhtemelen öz kızımı alırdım ama diğeriyle de bağlantımı koparmazdım. Gönül ikisine de bakmak ister ama zorunlu bi tercih yapacaksam böyle olurdu. Allah kimsenin başına vermesin böyle bi şey :) Herkes annenin gözünden olaya bakıyo ama ya sen çocuk olsaydın? Sonuçta seçim hakkını sadece anneye bırakmak da doğru bi şey değil. Annelerden birine daha iyi davranırsa diğerine karşı yanlış yapıyor gibi hissetmez mi? Vs... Neyse çok konuştum galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çocuk açısından da düşündüm, beni büyüten aile benim ailemdir, bırakamam; deli gibi kıskanırım da onları böyle bir durum karşısında..Her ne kadar gitmeyecek olsam da diğer ailenin de ilgisini isterim :) Ama kıyaslama konusuna gelirsek çocuk için de zor bir durum :/

      Sil
    2. Tekrar düşünüyorum da şöyle bir şey de var annelik sadece doğurmaktan ibaret de değil büyüttüğün çocuk asıl çocuğun sayılmaz mı? Neyse ya çok kafa yormamak lazım Allah uzak tutsun :)

      Sil
  7. gerçekten çok zor bir durum ama büyüttüm çocuğu asla bırakmam kendi çocuğumu sık sık görmeye çalışırım :/ düşüncesi bile kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi hiç öğrenmemek, hayata böyle devam etmek...Yoksa huzur kalmaz..

      Sil
  8. "Switched at Birth" dizisi mutlaka izlemeni öneriyorum. Paramparça dizisiyle bir çok konuda ortak olaylara sahip. Hatta sorduğun sorunun cevabını güzel bir şekilde işlediler dizide. Bende babana katılıyorum "felaket" bir durum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!