Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Ocak 26, 2015

Blog ipucu: Yayın Tarih ve Saatini Otamatik Ayarlama

Sawako Kuronuma Pazartesi, Ocak 26, 2015

Merhabalar!Uzun zamandır blog ipucu yazmıyordum değil mi? :) Bu sefer bir farklılık yapıp bloggerda aslında var olan ama pek çok bloggerın haberdar olmadığı bir bilgiyi paylaşacağım..
Genelde yeni bloggerlar, yazmaya başladıklarında günde birkaç yayını birden paylaşıyorlar ve bu durum izleyiciler için can sıkıcı bir hal alabiliyor ya da blog yayınlarının gereken ilgiyi görmemesine neden oluyor (Blogu ilk açtığım zamanlar benim de sıkça yaptığım hataydı)


Bloggerda var olan bu özelliği kullanarak, günde birkaç post yayınlamak yerine; istediğiniz yayının istediğiniz gün ve saatte yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. 

Bu özellik için blog yazınızı yazdığınız sayfada Program yap > Tarih ve saati ayarlayın seçeneğini seçip istediğiniz tarih ve saati ayarlamanız ve kaydedip yayınla demeniz yeterli :) Mesela ben bu yayını saat gece 12 civarında yazıp sabah 9 da yayınlamaya ayarladım bile!:)

Umarım bilgi işinize yaramıştır :)

21 yorum:

  1. Çok yararlı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. O yeni blog yazarlarından biri de benim bloğu açalı 2 sene olsada yazı yazmayaı beceremiyorum diye pek ilgilenmemiştim yavaş yavaş ilgileniyorum bloğumla düzenlemesini kendim yaptım saatlerce uğraşıp ama facebook-instagram ekleyi öğrenemedim onunla ilgili yazın var mı ? Yok ise yazabilmen mümkünmü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öğrenmek için biraz kurcalamak yeterli:) O konuda yazı yazmadım, maalesef blogumda kod paylaşmıyorum; basit uygulama, eklentileri paylaşıyorum :)

      Sil
  3. isime yaradi. men de bu otomatik ayarla ne ucundur deye dusunurdum :D bir de aglima death note geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına sevindim ama death note ile bağlantı kuramadım şu an:')

      Sil
    2. Light öldüreceği kişileri adlarını yazdığı halde ölüm vaktini haftalar sonrasına ayarlayabiliyordu. Sanırım arkadaş buradan esinlenmiş ^^

      Sil
  4. Meşgul olup Bloguyla istediği zaman ilgilenemeyenler için çok faydalı bir bilgi!
    Teşekkürler ve Eline Sağlık ^^
    Bu özelliği ne kadar sıklıkla kullanıyorsun :D ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak kullanıyorum, çünkü gün içerisinde bilgisayar başına geçmem zor oluyor, gece yazıyorum ya da tatil gününde 4-5 post yazıyorum istediğim saat ve güne ayarlıyorum hani yüzdelik olarak yazarsam %50 diyebilirim :)

      Sil
  5. ben blogumu ilk açtıgım zamanlarda keşfettim hep öyle yapıyorum bi günde yazıyorum bi kaç tane tarih ayarlıyorum o zaten her güne atıyor :D Şimdi bile 9 tane postum hazır bile bazende aynı gün içerisinde atmayı çok seviyorum ama karşımdakinin canının sıkılmasını umursamadıgım için değil canım öyle istedigi için güncel yazıyorsam yapıyorum bunu her gün değil tabi ki arada yapıyorum sonrasında bir kaç gün hiç güncellemiyorum blogumu fakat her gün yapanlar için izleyenlerin canının sıkılacagını düşünüyorum ,özellikle öğrencilerin sınav dönemlerinde planlı yazı çok işe yaramış oluyor hem blogun güncelleniyor hemde gözün arkada kalmıyor :D Herkese bu sistemi tavsiye ederim. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Ne güzel bir sürü postun varmış hazırda...Benim bir sürü yazılacak konum var ama yazacak zamanım olmadı :)

      Sil
    2. Haftada 1 günün ayırınca o gün sadece yazı yazınca birikiyor canım bence sende öyle yap ben hep öyle yazarım haftada 1 günümü ayarlarım yazarım tarihleri de ayarlarım sonra atıyorum 10 tane post yazmışsam 10 gün sadece yorum var mı diye bakar çıkarım eger çok yazılacak varsa bence sende öyle yap sadece 1 gününü ayarlaman yeterde artar bile bir sürü post çıkarırsın yoksa güncel olarak yazınca çok zor oluyor ayıramıyorsun gününü ne bilim işin oluyor misafirin oluyor bazen başka bi yerde konaklamak için bi kaç gün olmuyorsun böyle olunca iyi oluyor :)

      Sil
    3. İşte ben hala o boş günü bulamadım :)) Bulursam yaparım! :)

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş.Bende 1 senedir yazmaya çalışıyorum iyi oldu öğrendiğim.

    YanıtlaSil
  7. Blogun sağ tarafında bulunan kimle geldi kimler geçti şeyini nasıl yaptınız??

    YanıtlaSil
  8. Slm
    Ben ne yaparsam yapayım yapamadım.Birkaç yerde gadget ekle var hepsini denedim başlık olarak müzik yazıyorum o çıkıyor gerisi boş gözüküyor.SCM sitesinde üstte benim şarkılar çalıyor yapabilmişim anladığım kadarıyla ama blogda aynı yerde olmuyor aynı yeri geçtim hiç olmuyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!