Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Aralık 09, 2014

Saçlarımı Maviye Boyatacağım Ben!

Sawako Kuronuma Salı, Aralık 09, 2014

Ergenlik belirtilerimin tavan yaptığı zamanlar, lisede, aklıma birden parlak fikir geldi;


 "Saçları maviye boyatmak!"


Nereden, kimden görüp de böyle bir fikre kapıldığımı inanın bilmiyorum ama gençlerin emo, apaçi akımlarına kapılıp yüzünün yarısı gözükmezken, neredeyse düşecek pantolonlar giyiyorlarken benimki ufacık masum bir istekti.Bu düşüncemi anneme açtığım zaman aldığım cevap netti

"Baban, seni eve almaz!"

Tabi oflayıp, puflayıp bütün ergen triplerine sonuna kadar girdim.Baktım oflayıp puflayıp annemde bıktırıcı etkimi yaratamayacağım, babama da gidip bu fikrimi söyleyeyim bir de onda şansımı deneyeyim, dedim.Ne mi oldu? Ters ters bakıp cevap bile vermedi.Zaten kabul etse de boya maceram 1 günden fazla süremeyecekti; lisede rimel sürmenin bile yasak olduğu o dönemler okula mavi saçla gitmek istemek gibi çılgın düşünceleri olan bir ergendim ben.Ama bu durumlar bile benim haftalarca tribe girmeme engel değildi.En sonunda bizimkiler benim bu hallerimden bezdi ve şu saça takılan tek tutam saçlardan taktırmama izin verdiler ama kesinlikle boyayamama izin yoktu.Olsundu... Hemen koşa koşa kuaföre gittim.Yıkıldım!Maalesef mavi saç yoktu, daha sonra getirteceğim dedi ama hiç getirtmedi hain kuaför!İçimde kaldı saçlarımı maviye boyatmak, pişman olmayacağımı ve milletin bana tuhaf tuhaf bakmayacağını bilsem büyük ihtimalle bugün boyatırım :))


Neyse...O dönemler benim isteklerim bitmedi.Herkesin çılgınlar gibi kulaklarında 5şer 6şar delikler açtırdığı zamanlardı...Ben de istiyorum dedim, babam saçmalama kızım dedi ama ben dayanamadım ve gizlice sağ kulağımı deldirdim babam fark etmedikçe, kulağımdaki delik sayısını attıracaktım.Sonra ne mi oldu?Benim deldirdiğim kulak iltihap kaptı, acısından uyuyamadım, sızladı, ızdıraptı! 15 gün o acıyla yaşadım ve kulağımda başka delikler açtırmaktan vazgeçtim.Bir müsibet bir nasihattan iyidir işte :))


O çağlarımda piercing, daha yeni yeni türemeye başlamıştı.Kulağımdaki iltihaplanma olayından sonra bu konuya el atmamaya karar verdim.Pek de hoşlandığım söylenemezdi ama o kaşlara takılan piercingler yok muydu?!Tam da sol kaşımın üzerine ne çok yakışırdı!Kuzenimle bu konuda konuştuk ve onun da pohpohlamasıyla konuyu babama açmaya karar verdim.Ne mi dedi?Kısa ve net:

" Hayır!"

Tabi kuzenimin yanında olmasından güç alarak:

"Yaptırırım gizli gizli" deyince de

 "Eve almam seni!" dedi ve konu kapandı.

Sawako neden ergenlik anılarından bahsetmek istedi merak ediyor musunuz? Etmiyorsanız bile hemen merak etmeye başlayın bakıyım! :)



Kamu spotu:

Ben de hepiniz gibi ergenlik çağlarında olup, isyankar takıldım,tripten tribe girdim, bir çok şey istedim.Arkadaşlarım da öyleydi, birimizin bir diğerinden bir farkı yoktu.

YALNIZ! Hepimizde vatan, vatandaşlık konuları açıldığında bir ciddiyet olurdu, ergenliğimiz buna engel değildi.Hepimiz atalarımıza karşı saygılıydık.

Asıl konu:

Kore'ye karşı hayranlık duyabilirsiniz, bu normaldir; anlıyorum ama hayranlığınızın sınırı geçmemesine dikkat edin.Sağda solda Türkiye'yi kötüleyip Kore şöyle iyi, Kore böyle iyi diyen gençler(!) görüyorum ve onlara hiç hoş gözle bakamıyorum.Kendi ülkenizi yerden yere vurmak sizi "fan" ya da saygı duyulacak bir insan yapmaz.Nereden geldiğinizi bilin...

41 yorum:

  1. Nasıl kahkaha attım başlığı görünce :)
    Saçlarımı maviye boyuyorum... mavinin tonuna karar veremedim sadece :)))
    Yıllar önce pembe yapmıştım yaklaşık 5-6 ay pembe kullandım sonra da pudra rengi...enfesti! :)
    Şimdi mavi istiyorum ama tonu için peruk takarak denemem gerek, üşendiğimden haftalardır erteliyorum.
    Renkli saç iyidir, güzeldir. İlla siyaha veya kızıla boyansın veyahut meç yapılsın diye durmuyor o saçlar kafamızda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımdaki mavi ton var ya o tip istiyordum ama babamdan veto yedim :))
      Yurtdışında olduğun için daha rahatsın bu konuda, benim bulunduğum şehir tutucu bir de :/

      Sil
    2. Sawako, anlaşılam ailen ''elâlem ne der sonra?'' cılardan...üzüldüm.
      Ben saçımı pembe kullanırken İstanbul'daydım. Sık sık da memlekete giderdim ama kimse ''Ay pembe saçlı!'' diye parmağıyla beni göstermezdi beni memlekette ve hatta köyde. Aksine, köyün pembe kafalı can kızıydım ben bea! :))) En çok da nineler severdi o halimi.
      Şu anda yine renklendireceğim ama yurtdışında yaşıyor olmamın bununla yakından uzaktan alakası yok çünkü dünyanın (maalesef) eeeeen kurumsal şirketlerinden birinde çalışıyorum ve business casual üzerine rengarenk saçlarla toplantılara/eğitimlere gireceğim veeeeee... buna A-LI-ŞA-CAK-LAR!
      Başka şansları yok çünkü.
      Bence insan, kendine/kendi yaşamına müdahale etme hakkını başkalarına verdiği sürece görünmez zincirlerle bağlıyor elini kolunu. Kendi çaresizliğini kendi yaratıyor. O hakkı kimseye verme de neler yapabildiğini gör.
      Hayat senin, saç senin, zevk senin.
      Git, bi' tutam balyaj attır önce, babanın gözü alışsın bu maviye. Sonra bi' balyaj daha attırırsın...alıştıra alıştıra masmavi yaparsın kafayı, gık bile demezler.
      Başka da diyecek söz gelmiyor aklıma.

      Sil
    3. Sanırım bu konuda cesur değilim, korkağım ya da ben de elalem ne dercilerdenim :) Önce cesur olmam lazım sonra bakarız :))

      Sil
  2. Bende saçlarımı yeşile boyatmak istemişimdir. Uçlardan başlayıp yarıya kadar. Saçlarım uzasın, yapacağım :) Keşke dememek lazım bu hayatta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret lazım, biraz da elalem ne der diye düşünmemek lazım...Sanırım ben cesur değilim bu konuda:)

      Sil
  3. Ailelerin böyle şeylere izin vermemesi çok yazık... Hepimiz aynı görünüyoruz. Sokakta kendi tarzını bulmuş, rengarenk saçlara sahip, sırtında kanat dövmesi ve renkli giyimi olan birini görünce anca "Ne tatlı" der bakarız biz.

    Ah şu aileleeer... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kaba olmadığı sürece zarif yazılı dövmeleri de seviyorum :) Ama işte aileler...Bir de elalem ne der olayı... :(

      Sil
  4. Eskiden de Amerika hayranlığı vardı. Türkiye de özellikle gençlerdeki bu özentinin sebebini anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özenmelerini anlayabiliyorum çünkü filmlerde, dizilerde her şey mükemmel lanse ediliyor.Yalnız bazıları bu özenme işini abartıp başka bir noktaya taşıyabiliyor :/

      Sil
  5. Aaahh ah :") Ben de kulağıma ikinci delik deldirmek istiyodum. Ama dikdatör annem izin vermedi :")

    O dediğin gençlerin büyüdükleri çocuk yetiştirdikleri zamanı hayal dahi edemiyorum :( Gerçekten nereye doğru gidiyoruz. İnsanları eğlendirmekten başka bir işe yaramayan süslü kpop ve kdramalar yüzünden kendilerini kaybettier. Tamam hepimiz severek izliyoruz ama iş vatan ve İslam olunca bi durmak lazım. Allah akıl fikir versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gizlice deldirdim de ne oldu, iltihap kaptı, acı çektim 15 gün :))
      Ben büyüdüklerinde akıllarının başlarına geleceğini ve bu hallerinden utanacaklarını düşünüyorum :)

      Sil
  6. Gerçekten yazdıkların hepsine katılıyorum. Özellikle son yazdiklarina . Güzel bir yazı olmuş;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, düşüncelerimi paylaşıp rahatlıyorum ben de... :)

      Sil
  7. aah ah abla benimde son zamanlarda çok yakındığım bir konu bu ergenliğimde ki tek farklı yanım kore fanı olmaktı onun haricinde hiç uçuk isteklerim olmadı şimdiki ergenler korefanlığının dozunu kaçırmışlar korelilerin ifftetten başka bir şey düşünmeyen millet olduğunu düşünmelerine imkan yok hepimiz biliyoruz o konuda nasıl bir millet olduklarını ama iş bizim ülkemize laf atmaya gelince Türk gencide çok saçmaladı onlar ülkemizi lekeliyo senin temizlemen gerektiği halde sen de destek veriyosun ben hayatımda böyle saçmalık görmedim okudukça ve böyle Türk(!)lerin olduğunu duydukça çıldırıyorum japonlar bizi destekliyo bazı türkler kendini kötülüyo bu nasıl bir saçmalıktır çözebilmiş değilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreliler tarafından yazıldığı söylenen yazılar netizenler tarafından yazılmış, yani birkaç bilgisayar başından kalkmayan insan(!) tarafından...Kötüleyen Türk gençlerin de büyüdükleri zaman bu hallerinden utanacaklarını düşünüyorum :) Kızgınım orası ayrı...

      Sil
  8. ahh o kaş olayını ben de çok istemiştim (ergen değildim) gerçi ciddi olarak hiç düşünmedim. hep onu çıkarırsam orda delik gibi iz kalır diye düşündüm. ayrıca sondaki düşüncelerin pek güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ergenliği atlattıktan sonra yaptırmayı düşünmüştüm ama kaş düşüyor gibi şeyler söylemişlerdi vazgeçtim :) Ayrıca teşekkür ederim..

      Sil
  9. Yalnız piercing falan diyosun da ben 18 yaşındayım hala kulaklarım delik bile değil :D utandım şimdi böyle söyleyince :D asıl konuyla bağdaştıramadığım bir yazıydı ama kamu spotunun asıl konusu o galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun sende değil bende! Ben biraz huysuz bir ergendim :))
      Ergenlikten hooop konuyu oraya sıkıştırıp kamu spotuna bağladım :)

      Sil
  10. Ben hala sol kaşıma istiyorum pirsing :)

    Asıl konuya gelecek olursak Enes Kaya olayından bahsediyosun sanırım. Bence en iyisi Türkler olarak Kore'ye bulaşmamak (ne kdramaya ne kpopa ne de kültürlerine falan) beceremiyoruz.

    İnan kdrama izlerken hipnoz oluyorum sanki ve artık dizilerimizi geçtim neredeyse davranışlarımızı koreyle kıyaslar hale geldim. Allah'tan çok çok uzaklaştım artık Koreden ve daha fazla bulaşmak istemiyorum ki çok fazla da ilgim yoktu koreye ama baktım yanlış yönlendiriyorum kendimi mesafe koydum

    Ellerine sağlık millet olarak acil kendimize gelmemiz lazım sonumuzdan korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben romantik komedilerini ve psikolojik yapımlarını seviyorum :) Kıyaslamaya gelince kıyaslayamıyorum; ne kadar yakın kültüre sahip olduğumuz söylense de bambaşka kültür yapısına sahibiz.Koreli bir kızın verdiği aşırı tepkileri ben versem Türkiye'de manyak gözüyle bakarlar bana, kıyaslayamam yani.. :) Ama dizi yönünden kıyaslıyorum, çok az neşe veren yapım çıkartıyoruz ortaya, hep acıtasyon :(

      Sil
  11. Gayet net !!
    Katılıyorum, destekliyorum...

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir konuya değinmişsin.Bende aynen senin gibi düşünüyorum. Koreliler sevilebilir, Kore sevilebilir ama kendi ülkeni, kendi insanını yerden yere vurmak hoş değil. Dediğin gibi insan nereden geldiğini unutmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle..Büyüdükleri zaman, bu hallerinden utanacaklarını düşünüyorum..O zaman akıllanacaklar...

      Sil
  13. Ahahahahah Allahım ya nasıl güldüm :D Bende istiyorum öyle mavi pembe falan ama geçici düşünceler bunlar :D (yetişkinmiş gibi :D ) Evet şu korefanları fazla abartıyorlar. Bende k.fanıyım ama ülkeme saygısızlık yapmam ve diğer ülkeleri yükseltirken kendi ülkelerini alçaltan fanlar bence biraz milliyeçi olmalılar (y).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki kalıcı düşünceydi hala aklımda kaldı mesela :))

      Sil
  14. ama ben kapanacağım...

    o yüzden böyle şeyleri yapmama gerek yok ama insan özeniyor.

    belki kendi kendime boyarım yeşile falan...

    bu arada senin ergenliğin=benim ergenliğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapalı olsam kimse görmeyeceği için kesin boyardım; içimde kalmazdı en azından :)

      Sil
  15. Okurken resmen kendimi buldum:D Ben de ergenliğimde saçlarıma lacivert attırmaya karar vermiştim. Aileme söylemeden teyzemle gidip kulağıma ikinci delik açtırıp bir de saçıma lacivert attırdık. Sonuç: Kulağım iltihap kaptı, çok fazla kanadı, bir daha delik filan diyemedim. Gerçek saç rengim sarı olduğu için lacivert tutmadı, yeşille mavi arasında değişen bir sürü ton oluştu saçımda. Kendi rengimde boya olmadığı için üstüne de boyayamadım, uzayana dek yeşil saçlarla gittim okula:D Ama ailemin hakkını veriyim, ben eve öyle dönünce bile "Güzel olmuş"tan başka bir şey dememişlerdi, her ergenliğimi mazur gördüler sağ olsunlar:D
    Geçen gün de saçlarımın ucuna lacivert mi attırsam tarzı düşüncelerdeydim, yazından sonra anılarımı hatırladım, vazgeçtim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulak deldirme maceramız aynı sonuçlanmış ama ben saçlarını maviye boyatamayanlardanım :)) Aslında lacivertin sende daha iyi tutması gerekirdi, malzemeden çalmış olmasınlar :))

      Sil
    2. Valla bilmiyorum ama benim kızıl maceram da turuncu tonlarıyla sonuçlanmıştı, saçımı öyle kabul ettim yani:D

      Sil
  16. ergen bir kardeşim var canım benim de. mavi olsa iyi geçen gün sarıya boyamış tebeşir ile.. çok zorlu dönemler ama anlayışlı olmamız gerekiyor. çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim zamanımızda tebeşir yoktu işte, olsa kesin ben de yapardım :))

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Bayadır söylemek istediğim bir mesajdı, hemen iliştirdim yayına:)

      Sil
  18. O fotograftaki saç rengini nasıl hangi marka ile elde edbilirim

    YanıtlaSil
  19. ya bn sacımı gokkusagı rengıne boyattırdım ve ınanılmaz guzeldı fakat türkler yani( geri kafalılar) bana ters ters bakmaya basladılar su anda guney kore de yasıyorum ve burada kımse kımseye bırsey dıyemıyor herkes kendı halınde...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!