Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Eylül 02, 2014

Sebzeli Köri pilavı

Sawako Kuronuma Salı, Eylül 02, 2014

Merhabalar, bu gün yine bir Kore yemeğiyle karşınızdayım; Sebzeli Köri pilavı...Tarif hem kolay hem de evde bulunabilen malzemelerle yapılabilecek türde olunca hemen yapayım dedim ve bu tarifi çok beğendim!Oldukça lezzetli, zaten yumurta seven ben, içerisinde yumurta olan her şeyi beğeniyorum :))


Malzemeler:
Dilediğiniz sebzeler
Kıyma ya da sosis
Pilav
Sıvı yağ, dilerseniz tereyağı da kullanabilirsiniz
Tuz
Ketçap
Köri tozu (sevmiyorsanız çok atmayın)
Yumurta

Benim malzemelerim;
Bezelye,patates, havuç garnitürü
1 soğan
Sosis ama kullanmayı unutmuşum :D
3 yumurta
Yarım çay bardağı pirinç (ben 1 çay bardağı yaptım çok geldi )
Ketçap
Yarım çay kaşığı köri
Sıvı yağ

Yapılışı

Öncelikle sebzelerinizi yani iç malzememizi yağda kavuruyoruz ( garnitür zaten haşlanmış olduğu için ben çok az yağda çevirdim..)




Sonra yarım çay bardağı pirinçle pilav yapıyoruz, yağ kullanmadan...Pilavı, kavurduğumuz sebzelerin içine ekleyip yarım çay kaşığı köri ve dilediğiniz kadar tuz ekleyip kavuruyoruz.Köri ile pilavın rengi sarımtrak bir renk alacak...









3 yumurtayı bir kabın içerisinde karıştırıp omlet şeklinde tek tarafını pişiyoruz ve  pişirmediğimiz üst kısmına, kavurduğumuz sebze ve pilav karışımını kovup ikiye katlıyoruz :)







Ve ketçapla süslüyoruz! Hepsi bu kadar afiyet olsun!




26 yorum:

  1. hmm çok lezzetli duruyor bir an önce denemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  2. Yumurtaya alerjim var. Berbat bir şey... :( Düşünsene yediğimiz her şeyde yumurta var. Tek getirisi ise kek börek pastadan az yiyorum, kilo almıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta yemezsem aç kalırım kahvaltılarda :) Ama kötüymüş senin için neyse ki Türk yemekleri, Kore yemekleri gibi değil çünkü Kore yemeklerinin çoğunda yumurta var:)

      Sil
  3. Ağğğ ben pek yumurta yiyemiyorum ama kısa sürede denemeyi planlıyorum! Teşekkürler Sawako Senpai! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence iyi pişmiş olursa yiyebilirsin, inanıyorum buna:)

      Sil
  4. Rooftop Prince'de sürekli yapıyorlardı bunu hehe güzel bir şeye benziyor denemem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! Dizinin o sahnelerinin resimlerini koyacaktım sonra unutmuşum, neyse artık:D

      Sil
  5. Hemen denemeli bunu :)))

    YanıtlaSil
  6. ya o böreğin ayını annem yapıyordu :D sadece tek farkı sanırım dışındaki sos :D Biz beğenmezdik ya kore yemeği çıktı :) Şimdi benim aklımda tek soru annem bu yemeği nerden öğrenmiş :D Eline sağlık efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu börek değil ki :) İçinde una dair hiçbir şey yok, dışı da sos değil yumurta :)

      Sil
  7. hımm dizilerde bol bol yediklerini görmüştüm. ben maalesef yumurta yiyemiyorum ama keşke yeseydim ne güzel değişik tadlar denelerdim dediğimde olmuyor değil. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık problemlerinden dolayı değilse denemelisin, içerisindeki karışım nedeniyle yumurta tadı baskın olmuyor:)

      Sil
  8. Eline sağlık çok güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Tadı da görüntüsü kadar güzel, denemelisin :)

      Sil
  9. Kullansak sosisi nerde kullanacaz yada kiymayi onu yazmamissin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzelerle birlikte kavuracaksın onu, iç malzemesi olacak :)

      Sil
  10. Biraz önce yaptım ve yapar yapmaz tabağı silip süpürdüm :D Rooftop Prince'de omurice diye ölüp bittikleri kadar varmış ^^
    Hep yapmayı istiyordum bir türlü eyleme geçememiştim. Çok teşekkürler^^

    YanıtlaSil
  11. yumurta rulosu yapımı zorunlu mu dizilerde tek başına yeniyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizilerde zorunlu mu derken ne demek istediğini anlamadım :)

      Sil
  12. Ya çok güzel duruyor :) ben yumurtayı severim ama çok pişmiş. Şimdi yumurtanın üstünü pişirmemişsin ya acaba ben yapsam çok pişirsem olur mu yumurtanın iki tarafınıda? ellerine sağlık bu arada ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi kapanmayabilir.Zate içeride kalan kısım ısıdan pişiyor, sadece kızarmıyor :) Teşekkürler ;)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!