Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cuma, Eylül 19, 2014

Dabbe: Zehr-i Cin

Sawako Kuronuma Cuma, Eylül 19, 2014

Bugün
 kardeşimle beraber vizyondaki korku filmi; Dabbe: Zehr-i Cin'e gidelim dedik...Kardeşimle tek ortak noktamız ikimizin de korku filmi seviyor olmamız ve birbirimizden başka, korku filmi izleyecek adam bulamamamız..Mecbur birbirimize kaldık :))


Filmin konusu;
Dilek ve eşi Ömer mutlu bir hayat sürmektedirler..Sonra birden Dilek'e garip şeyler olmaya başlar.Gece yarıları sert bir şekilde kapılar kapanır, fısıltılar yükselir ama bunu eşi Ömer hiç duymaz, anlamaz da her şeyin psikolojik olduğunu düşünür.Bir gün Dilek evde yalnız kaldığında evin içine giren bir şey mutfağı altüst eder, arkadaşı bunun basit bir köpek olduğunu düşünse de Dilek bunu kabullenmez ve eşine zorla eve kamera taktırır.



Dilek evine girenin hırsız olduğunu düşünür ilk başlarda ama sonra olayın bir cin vakası olduğu anlaşılır.Dilek'e cinlerin en kötüsü musallat olmuştur ve Dilek bunun için bir hocadan yardım almaya karar verir.Peki ya sonra?



Açıkçası filme gitmeden önce, kesin saçma sapan bir filmdir, yine dinimizi sömürüp basit bir oyunculuk ve kurgu sergileyecekler gibi önyargılarım olmuştu.Çünkü Dabbe 1'i ilk izlediğimde herkesin tersine ben komik bulmuştum, filmdeki tek korkunç şey ayakkabı boyası gibi bir boyayla yüzünü boyamış bir kadının çığlığıydı.Ama bu filmde öyle değil, her şey harika diyemem ama kurgu çok güzel, sağ gösterip sol vuruyor, severim bilirsiniz böyle şeyleri...İzlerken, sinemadaki ses efektlerinin etkisiyle de baya baya ürperdim ama ses efektleri biraz düşürülse iyi olurdu, bazı sahnelerde ne dendiğini anlayamadım.. Eğer korku filmi seviyorsanız izlemeye gidin derim, ayrıca Türk sinemasının korku filmlerinde ilerleyişini görmek çok güzel yalnız efektler üzerinde çalışmamız lazım :)

Not: Bazı sahnelerde korkmayıp kahkahalara boğulduğum doğrudur :))

14 yorum:

  1. Baştaki resmi görünce bile bugün ki korku dozumu doldurmuş oldum. Yeter bu kadar. :D

    Nasıl dayanıyorsunuz anlamıyorum... :( Ben bir korku filmi izler iki hafta kendime gelemem, karanlıktaki her şey hareket ediyormuş gibi davranırım. Keşke izleyebilsem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok izliyorum korku filmlerini bir süre sonra umursamayıp uyuyorum :D
      Mesela dün kardeşim korkmuş ben sabaha kadar film izledim :))

      Sil
  2. çok güzel bir yorumlama yapmışsınız. Ben yine de bu tür filmlerden korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, inançlarla alakalı olduğu içindir :)
      Benim arkadaşımın bir lafı vardı; gördüğün şeyden kork, görmediklerinden değil...Gördüklerin daha tehlikelidir derdi izlerken onu düşünüyorum hep :)

      Sil
  3. yabancıların korku filmlerini izliyorum ama Türkler'in kini izlemeye bir türlü cesaret edemiyorum sanrım filmde kullanılanların gerçekte var olduğunu bildiğimizden .D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir de sonunda sanki gerçek hikayeden alındığı ima edildi gibi geldi..Hemen Bursa'da 3 gölgeler köyü var mı diye aradım ama googledan çıkmadı :D

      Sil
  4. Dabbe Japonya korku filmi Festivalinden ödül almıştı yanilmiyorsam. Cem Yılmaz'ın Dabbe ile ilgili yorumu adını duyduğumda bile korktuğum tek film ben gerilim ve korku filmi sevmem . Ve korkarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu bilmiyorum ama serinin diğer filmlerini de izledim en iyisi buydu bence :) İnançlarla ilgili olduğu için korkuyoruz ama senin benim gibi insanlarla uğraşmazlar onlar, onlarla uğraşan insanlarla uğraşırlar o yüzden korkmuyorum :)

      Sil
  5. Korku filmlerine/dizilerine bayılırım bayılmasınada konusu cinli,şeytanlı,üc harfli olursa ben yokumdur arkadaşş :D
    Mesela korku kapanı,teksas katliamı gibi filmlerin bütün serilerini baştan sona gözümü kırpmadan izlemişimdir.Ama konu böyle şeylere gelince gerçek hayattada olduklarını bildiğimden midir nedir , korkarım hep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki böyle diziler bizim için daha korkunç oluyor ama ben korkunca da mutlu oluyorum, tuhafım sanırım:))

      Sil
  6. Bir önceki dabbe serisini izlemeye gitmiştik kuzenlerimle, saat 11 civarı salonda kimse yok felan korkutucuydu.. Aslında bilgisayardan izlesek veya evdeki televizyondan, o kadar kormayız çünkü sinemada efektler korkutucu oluyor bayagı.. Filmi izledik, korktum tabi ama filmin sonunda bu yaşananların hepsi gerçektir yazısını görünce ben de kayışlar koptu 3 ay kendime gelemedim, bir de yurtta tek başıma kalıyordum çok fenaydı..:) Bu serisini asla izleyemem..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun da sonunda öyle bir açıklama çıktı, gerçek bir olaydan alındığı ima edildi ama ben googleda aradım Bursa da Üç gölgeler köyü yok :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!