Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Cuma, Ağustos 22, 2014

Kitap yorumu: Olasılıksız

Sawako Kuronuma Cuma, Ağustos 22, 2014

Daha önce buradaki yazımda Adam Fawer'ın Empati adlı kitabını okuduğumdan ve Olasılıksız kitabını aylarca bekletip okumadığımdan bahsetmiştim.Sonunda kitabı bitirdim!

Kitabın konusundan bahsedecek olursam; David Caine alanında başarılı bir istatistikçidir hatta hayatı istatistik üzerine kuruludur.Aynı zamanda tam bir kumar bağımlısıdır, tabi kumarda da olasılıklar yanındadır.Ve bir gün hiçbir şey hesapladığı gibi olmaz, kazandığı parasını kaybetmekle kalmayıp elindeki parasını da  kaybeder.Çünkü oyun sırasında nöbet geçirir, aslında olasılıklar da yanında değildir o an...


Büyük bir borcun altına girmiştir.Karşısındaki insanlar ise bu borcu ona ödetmeye kararlıdırlar ama Caine'nin para kazanabileceği hiçbir işi yoktur.Nöbetler ve duyduğu o kötü kokular nedeniyle işinden ayrılmak zorunda kalmıştır.

Ve bir gün Caine'e garip bir iş teklifi gelir.Nöbetlerine karşı koyabileceği yeni bir ilaç deneyecektir.Daha doğrusu ilacın kobayı olacaktır.Ama durum hiç sandığı gibi değildir, bu ilaç tüm hayatını değiştirecek hatta akıl hastası olduğunu düşündüğü kardeşi Jasper'ı anlamasını sağlayacaktır.

Kitap bir zamanların oldukça popüler kitapları arasındaydı.Ne yazık ki ben kafamı Stephen King, Agatha Christie romanlarından kaldıramadığım için bu kitabı okumadım o dönem...Herkes çok övdüğü için, biraz da bahsettiklerinde eksiklik hissettiğim için okuma kararı aldım.Tam bir işkenceydi!Şöyle ki; kitabın konusu güzel, olayların sebepleri sonuçları, bağlanışları da güzel ama çok fazla detay var!Sıktıran,bıktıran, olayları unutturan detaylar...Sanki Adam Fawer yazarken "Cahiller, yazıyım da şunu da öğrensinler" ya da "Şunu da şuracığa iliştireyim ki bildiğimi bilsinler" der gibi...Kitabın bir bölümü bildiğimiz, matematik konusu olan Olasılık formülü ve problemleriyle dolu tabi bir de bilim konularıyla...Tamam bilgi vermesi güzel ama bunu bıktırmadan, çileden çıkarmadan azıcık anlatsaydı daha iyi olurdu...Neyse kitabın konusunu beğendim ama Adam Fawer'ın bu tarzından dolayı bir daha kitabını okuyacağımı sanmıyorum...


Peki bu kitap hakkında sizin görüşleriniz nedir?Benimle paylaşmaktan çekinmeyin :)

31 yorum:

  1. Ben yıllar önce okuyup çok beğenmiştim ama hatırlamıyorum şimdi çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın konusu güzel ama detaylar sıkıcı :/

      Sil
  2. olasılıksız benim çok sevdiğim bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusunu ben de sevdim ama detaylarını değil :/

      Sil
  3. Bu kitabı iki günde okuyup bitirmiştim. Hem çok kaliteli, hem de soluksuz okunacak bir eser. Elinize aldığınızda bırakma olasılığınız yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben yaklaşık 1 ayda zor bitirdim, olaylar akıcı ama araya giren bilgiler insanı sıkıyor..

      Sil
  4. bem empatiyi okumuştum. orada da bilimsel açıklama fazlaydı. sanırım bunda daha çok ama yazar güzel konulara değiniyor..dilini begenmiştim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben empatiyi daha çok beğendim, olasılıksıza göre daha az detay vardı..Aslında yazar detaylara çok inmese harika, soluksuz okunacak romanlar yazıyor ama o detaylar insanı bıktırıyor! :/

      Sil
  5. Hayatımda ilk defa, başladığım bir kitabı yarım bıraktım o da bu kitaptır! Ben böyle gitmeyen, ben böyle ilerlemeyen bir kitap daha görmedim arkadaş. Zorluyorum zorluyorum yok. Önceleri,ısrar kıyamet okuyup anlamaya çalışmıştım.Sonra araya kitaplar almaya başlayınca iyice koptum gittim. Dediğin gibi o kadar detaylı ve bıktıran bir anlatımı var ki, ilerleyen sayfalarda bir öncekini çoktan unutmuş oluyordum.
    Çok övdüler, çok yükselttiler ama benim için sınıfta kaldı diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de olayların sonunu merak ettiğim için zorlanarak okudum, fizik matematik gibi detaylar şahsen benim ilgimi çekmiyor ben tamamen olaycıyım :)

      Sil
  6. bende bu kitabı merak edenler arasındaydım ama daha çok erkeklerin beğendiği tarzda bir kitap olduğunu düşünüp okumamıştım iyi ki okumamışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki olay çok güzel, bağlanışıyla kurgusuyla harika ama o detaylar yok mu?!İnsanı yıldırıyor, kitabı fırlatıp atma isteği uyandırıyor :)

      Sil
  7. empati kitabı canımı çok sıkmıştı bu yüzden olasılıksızıda okumaya kalkışmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Empati, olasılıksıza göre daha iyiydi..En azından daha az detay yer alıyordu :)

      Sil
  8. maraqlı gəldi, alıb oxumaq istədim. Sonu necə oldu acaba dedim :) bir film izləmişdim, ona çox bənzədi dərman getdikcə insanı daha ağıllı etsede həm də öldürür, tez qocaldır filan, o film də çox maraqlı idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olay oldukça ilgi çekici, detaylara takılmam diyorsan hoş bir kitap tercihi olabilir ;)

      Sil
  9. bu arada unutdum yazmağı blogun yeni görünüşünü də çoooox bəyəndim cool olub ^_^

    YanıtlaSil
  10. olasılıksız benim hayatımda okuduğum en ustaca yazılmış nasıl yani diye defalarca dehşete düştüğüm bir kitap mesela.
    Ama mevzu kitapsa zaman ve mekandan dolayı hisler değişebiliyor. o yüzden sana ayrıntılardan falan nasıl sıkılırsın falan demeyeceğim.:)
    bu arada yeni şablonunuz hayırlı olsun efendim. ferah ferah olmuş buralar ne güzl :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olasılıksızı konu olarak beğendim ama matematik ve fizik ilgimi çekmediği için bunlardan uzun uzadıya bahsedilmesinden hoşlanmadım, sıkıldım...Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim:)

      Sil
  11. Yaklaşık 6 sene önce üniversite birinci sınıfta olasılık hocamız sınavda soru soracağım diyerek zorla okutmuştu..O zamanlar gerçekten çok sıkıcı gelmişti.2 ay önce tekrar okumak istedim.Her sayfasını hevesle çevirdim,ilk okuduğumda anladığım ve sıkıcı gelen yerler (ayrıntılar) bu kez zevkli gelmeye başladı. Bence bu kitap fen fakülteleri bitirenler için ideal.İstatistik mezunu biri olarak sizin söylediğiniz gibi bazı ayrıntılar (bilim konuları) istatistik dışında beni de sıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte anlatmak istediğim buydu, bilgi ilgi alanında yer alıyorsa onu algılayabiliyorsun yoksa yazar ısrar ettikçe sıkılıyorsun :)

      Sil
  12. İçinde argo kelimeler geçiyor mu bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  13. Bu kadar surukleyici olmasini beklemiyordum saat gece 2.30 ve simdi bitti cok etkilendim sonu cok guzeldi cok enteresandi sayfalarin nasil gectigini anlamadim bi ara tamamen kitaba daldigimi farkettim 2 saat gecmis basladim ve bitirdim herkesin elinde var diye almayanlardanim bende pisman oldum empatiyi de aldim hemen okumak icin sabirsizlaniyorum ha bir de grange in kitaplari da cok guzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim o kadar ilgimi çekmemişti :) İlgi alanına uyduğu için hoş gelmiştir ama gerçekten güzel kitap :)

      Sil
  14. Bu kadar surukleyici olmasini beklemiyordum saat gece 2.30 ve simdi bitti cok etkilendim sonu cok guzeldi cok enteresandi sayfalarin nasil gectigini anlamadim bi ara tamamen kitaba daldigimi farkettim 2 saat gecmis basladim ve bitirdim herkesin elinde var diye almayanlardanim bende pisman oldum empatiyi de aldim hemen okumak icin sabirsizlaniyorum ha bir de grange in kitaplari da cok guzel :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!