Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Temmuz 21, 2014

Kusursuz nasıl cinayet işlenir?

Sawako Kuronuma Pazartesi, Temmuz 21, 2014

Beni uzun zamandır takip edenler bilir, romantik komedinin yanında polisiye-suç ve korku-gerilim türlerini de izlemeyi sevdiğimi..Normalde pek televizyon izlemem ama ramazan dolayısıyla ailemle sahura kadar uyanık olduğumuz için hep beraber tvnin başına geçeriz...Yine böyle bir günde karşımıza Kanıt adlı bir dizi çıktı, aslında daha önceleri de  denk gelmiştim ama şimdi anlatacağım konunun üzerinde bu kadar düşünmemiştim...


İlk önce dizinin konusundan bahsedeyim; dizide iki polis var; selim ve amiri...Cinayet şubedenler, dolasıyla da cinayet konularını işliyorlar, her zaman da olay çözülüyor; buraya kadar her şey normal...Sonra sarışın orta yaşlı bir kadın çıkıyor ve cinayette kullanılan silahın, zehrin bütün detaylarını ortaya koyuyor, heh sonuna da "kusursuz cinayet yoktur" demeyi unutmuyor..Verdikleri detaylar arasında, kan testinde çıkmayan zehirler, deriyle temas edince insanı bir kaç saniyede öldüren zehirler dahil her şey var...Sanki katil ve katil adaylarına "Kusursuz cinayet nasıl işlenir?" diye ders veriyormuş gibi...

Yanlış anlaşılmasın diziyi bir izleyici olarak seviyorum  ama eğer cinayet işlemeye karar veren bir insan olsa dizide ortaya dökülen bilgilerle çok rahat adam öldürür, açık da vermez.Evet insanlar bu gerçekçi bilgilerden etkilenip diziyi daha çok takip etmeye başlarlar ya diğerleri?Ne kadar doğru, bu bilgilerin bu kadar açık ortaya konması?



25 yorum:

  1. Ben de çok severdim bunu o kadın da oyuncu değil gerçekten bu işle uğraşan biri :) Aslında ben de düşünüyordum hani her şeyi söylüyorlar falan diye orası ayrı muallakta..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katiller birçok tüyoyu oradan alabilir, katiller için cep sözlüğü kıvamında dizi:)

      Sil
  2. Bence kesinlikle yanlış. Hırsıza yol göstermek - buyur burdan gir - demek gibi bişey. Ayrıca ülkemizdeki suç oranını da düşünürsek.... Evet bir yandan bize bilgi veriyor, saldırı anında sizde saldırın ki tırnaklarınızda doku parçaları kalsın diye. Öte yandan katil öldürdüğü kişinin tırnaklarını kesiyor bişey bişeyle vücudunu temizliyor ki iz kalmasın falan fıstık... Velhasılı katile yol gösteriyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dizideki yöntemleri kullanarak cinayet işleyecek birinin kolay kolay bulunabileceğini sanmıyorum, gerçekte polisler dizideki kadar düşmüyor olayın üstüne!Yukarıda dediğim gibi katiller için cep sözlüğü kıvamında bir dizi..

      Sil
  3. Hakikaten ha sen deyince düşündüm. Resmen yanlış yapma diye ders veriyor. Bir de bana saçma geliyor. Faili meçhul o kadar çok cinayet var ki Türkiye'de.Yani her cinayet kusursuz demek ki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğraşmadıkları için olabilir mi?Dizilerde öyle canla başla olayın üstünde uğraşıyorlar, gerçekte olayların o kadar üstüne düşülmüyor, dediğin gibi sanırım hepsi kusursuz cinayet :)

      Sil
  4. Evet çok detay veriliyordu o dizide ve zaten cinayetlerin çözümlenemediği ülkeye çok fazla detay veriliyor inandırıcı olması için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden herkes kanıt bırakmamak için sadece eldiven giymenin yeterli olduğunu düşünüyordu, şimdi bu tür diziler sayesinde fazlaca bilgiye sahipler :/

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Yoksa hobi olarak cinayet işlediğimi mi düşündün? :D

      Sil
    2. Blogu takip ediyorum, kontrol panelinin en üstünde el şeklinde bir kan izi var içim gidiyor. T_T

      Sil
  6. Belki cinayet işlemeyi düşünen biri de senin sayende programdan haberdar olmuştur? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da yazarken düşündüm. Sanırım katil ve katil adaylarının önünü açtım :))

      Sil
  7. Diziyi pek takip etmedim yayınlandığı dönem bi kaç bölüm bakmıştım ben de aynı senin verdiğin tepkiyi vermiştim :D
    Bir de o abla gerçekte de adli tıp uzmanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adli tıp uzmanı olduğu anlaşılmayacak gibi değil ki, bütün sırları deşifre ediyor her bölüm:)

      Sil
  8. Tam bir polisiye dizi düşkünü olarak diziyi paylaştığın için teşekkür ederim.Hemen izleyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi finalini yaptı, istersen internetten bölümlerini izleyebilirsin:)

      Sil
  9. Korku-gerilim ve polisiye-suc en sevdigim :))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Sawako,
    Çağımızda artık her türlü bilgiye ulaşılabiliniyor. Bu diziye gerek yok. Dizinin bir bölümünde olayda kullanılan maddeleri açıklarken bazılarının isimlerini vermeden açıklamışlardı. Bence suçlu eninde sonunda yakalanacağını anlar bu diziyi izlediğinde. Her ne kadar faili meçhul cinayet var desek de bir çok da çözülmüş cinayet vardır eminim. Dizideki bazı olaylar da sanırım gerçekleşmiş olaylardan derlenmiş. Üstelik bu tarz dizilerin bir çok yabancı versiyonu var. Yıllarca TRT'de yayınlanan CSI dizisini bilenler vardır. Bence çok profosyonel bir yerli yapım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla yabancı bir dizinin yerli uyarlaması, konular da genellikle yurt dışında gerçekleşenlerden..Haklısın ama ben ne zaman izlesem zehirli bitkinin detayını veriyorlar, hangi bölgesinin zehirli olup hangi bölgesinin olmadığından bahsediyorlar..Bence yurt içi ya da dışı bu kadar detay verilmesi doğru değil, gerçekte polisler filmlerdeki dizilerdeki kadar konunun üstünde durmuyor, şimdi bir de katil ve katil adayları daha bilgili. :/
      Diziyi severek takip ediyorum orası ayrı...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!