Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Çarşamba, Temmuz 09, 2014

Korkularınla yüzleş Sawako!

Sawako Kuronuma Çarşamba, Temmuz 09, 2014

Yaz aylarında ramazan demek; biz ve komşularımız için toplanıp açık havada iftar yapmak demek...Havalar güzel olduğu sürece, her sene, ramazan ayında aynı bölgede hatta aynı masada iftar yaparız.

Aileler bir araya geldiğinde kalabalık olduğu için ve bu iftar yükünün tek kişinin üstüne yüklenmesini engellemek için seneler önce bulundu bu yöntem..Tabi herkes bu durumdan oldukça hoşnut, benim dışında!Her sene komşularımızın ve ailemin ayılıp bayıldığı, bu iftar sofrası benim için işkence gibi...Mevsim yaz, alan ağaçlık olunca benim korkulu rüyalarım etrafta kol geziyorlar; böcekler!


Hafta sonu yine aynı yerde aynı masada iftar yapmak için toplandık.Bu kez temkinli gelmiştim ve yanımda yağmurluk getirmiştim.Ne için mi orasını birazdan anlatacağım...

İlk gittiğimizde her şey güzeldi; temiz hava, ağaçlar, muhabbet  ta ki hava kararmaya başlayana kadar...Birden ışıklar yandı ve onlar çıktı sahneye, sayıları azımsanamayacak kadar çoktu bense tek başımaydım o kalabalıkta.. "Ben tek, siz hepiniz" dedim kendimden emin bir tavırla....

Tabi ki öyle bir şey olmadı.Çektim yağmurluğu üstüme, şapkasını da sıkı sıkı kapattım.Onlar etrafta uçuştukça başladım kaşınmaya, ürpermeye...Hem korkuyor hem de tiksiniyordum.Ama önemli bir ayrıntıyı unutmuştum; korktuklarımın her zaman başıma geldiği gerçeğini....



Üniversitede bir arkadaşım söylemişti bunu:

" Korkunun orada olmasının sebebi sensin çünkü düşünce gücüyle onu kendine çekiyorsun." 

Siz isterseniz buna kader de diyebilirsiniz ama ben kaderimin korkularımla değil mutluluğumla dolu olmasını dilerim.Neyse arkadaşım sen düşünce gücüyle korkularını çekiyorsun demişti ya öyle de oldu, korktuğum o şey komşu kızının başına çarpıp 5 cm uzağıma düştü ve ben çığlığı bastım.Sonra ne mi oldu?Sevgili babam böceği aldı ve masadan uzaklaştırıp:

"Neden korkuyorsun?Musa böceği bu, temiz !" -Sanki akrabamız!Böcek yaklaşık 5 cm boyunda, resmini görünce bile kaşındığım için googledan görselini yükleyemeyeceğim-

Ve tabi bu durumlarda eksik olmayan cümle tekrarlandı. 

"Korkularınla yüzleş Sawako"

Ne yapayım, anlamıyorum!Muhabbet mi kurayım?Onca insan varken niye benim tepemde dolaşıyorsun mu diyeyim?!Bacağından tutup parka mı götüreyim?Karşılıklı oturup kahve mi içelim?Ne yapalım!

Neyse bu tür muhabbetlerde çok sinirleniyorum.Korkularımın üzerine yürümeye çok çalıştım ama baktım onlar benim üzerime yürüyorlar, kovalayan değil kaçan olmayı tercih ettim.Hem kovalamak hiç tarzım değil!

Ayrıca o "Korkularınla yüzleş Sawako!" diyenlere:

"Siz fareden korkup kaçarken ben size fareyle dost olun, bir tavla atın iki muhabbetin belini kırın diyor muyum?Hayır...Desem onun üzerine yürüyebilecek misiniz?Hayır...O zaman biraz anlayış..." demek istedim ama diyemedim.

Böcek fobisini atlatamayan, korkak Sawako'dan sevgilerle..

Not:Fareden de korkarım orası ayrı...

24 yorum:

  1. Hah tam benim konum :)
    Kendimi bildim bileli kelebek fobim var. Adını bile ağzıma almam mecbur kalmadıkça. Hele ki o ışığa gelen böcek karışımı türleri yüzünden ne yağmurluk ne başka bir şey hak getire imkanı yok öyle bir ortamda sofraya oturamam (-_-')
    Doğayı çok seven biri olarak yazlarım zehir olur, piknikler kabus.
    Fotoğrafçılık hobim. Siteleri gezemem her eline makine alan o mahlukatı çekiyor diye. Cidden büyük sıkıntı.
    Ama insanların tek dediği : "aa zorla kendini ama olmaz ki böyle,üstüne gitsen yenersin" bir de en meşhuru : " ay ufacık hayvan ne yapacak sana"

    Ha ben manyağım, ruh hastasıyım, çok hoşuma gidiyor millet gülüp eğlenirken buhranlar geçirmek veya çığlıklar atıp rezil olmak da yenmiyorum bu fobiyi. Hoşuma gidiyor. Te allaham...

    Doktorluk durumumuz var, insanların yaklaşımına bak. Bu ve benzeri cümle kuran herkesin ağzının ortasına bir tane patlatmak istiyorum artık. Zaten onlar cümleyi tamamlamadan yarım kesiyorum kabalaşıp.
    Bence sen de hiç kendini sıkıntıya sokma öyle ortamlara girip.

    Psikologla halledilir mi çok merak ediyorum yalnız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu halim korkumun azalmış hali, önceden gün içinde böcek görürsem halüsinasyonlar görmeye başlıyordum korkudan...Hatta küçükken geçirdiğim ateşli bir hastalıkta dev böcekler gördüğümü bile hatırlıyorum.Ailem de hiçbir şekilde bu korkumla başa çıkamadığı için evin bütün camlarına, balkon da dahil sineklik taktırdı ama ben sokakta göreyim gece yine uyuyamıyorum ve psikologla da geçeceğini sanmıyorum hani filmlerdeki gibi hipnoz falan yaparsa belki :/ Bu arada o böcek karışımı kelebeklerden ben de korkarım :(

      Sil
  2. Benimde böceklere karşı fobim var :) Kaderlerimiz aynı ;) Böceğin her türüne :) örümceğe bile var :) evde böcek olsa korkudan ölürüm o derece :D Ama korkularımızla yüzleşmek gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yükseklik korkun olsa yükseğe çıkarsın, korkunla yüzleşmiş olursun ama böcek korkusu için ne yapabilirsin ki?Ya eline alacaksın ya öldüreceksin...İkisi de korkunç benim için..

      Sil
  3. Oy kıyamam :) Niye böyle eziyet ediyorlar sana. Benim öyle bir korkum olsa valla kimse beni yerimden kaldıramaz. Ben ev de yaparım iftarımı derim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep annem kandırıyor beni, gelmem için...Sonrasında ise her şey işkenceye dönüşüyor ama bundan sonra gitmem açık açık söyledim :)

      Sil
  4. Yapamıyorsan zorlamanın anlamı yok. Olabilir bu dünyada tek fobisi olan sen değilsin. Takılma. "Yav he he" de ve geç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten böcekten korkuyorum, geriliyorum bir de onlar öyle konuşunca daha çok geriliyorum.. Sinirleniyorum, kaşlarımı çatıp susuyorum :)

      Sil
  5. Heeey kaşındıran şeylerden nefret ederim :! Hemde öyle böyle değil baya bi nefret ederim .. ve maalesef konmak zıplamak hoplamak için hep benim naciz bedenimi hedef alırlar :( Yazıyı okurken kaşınmaya başladım yalnız halim perişan 2 gün önce gökten üzerime 2 tane ayı böceği (çapı anlamında) düştü bende bastım çığlığı yanımdaki odunumun verdiği tepki dillere destan ''tamam üzerine düşmüş olabilir ama ne manayla çığlık atıyosun ki hayret bişey ?????!!!!!... Bazı insanların bu gibi durumlarda kendini ''hero'' ilan etmesinden nefret ediyorummm hepsine tikim var böceklere de herocanlara da :( (ne kadar dertli olduğumu farkettin heralde :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle cool takılıp, o korku üzerinden prim yapmaya çalışan insanlardan ben de nefret ediyorum!Bir de o bağırmayı sırf kızsal bir sevimlilikten yaptığımızı ima edenler olmuyor mu deliriyorum ! :/

      Sil
  6. Benim kuzenimde çok çok korkuyor aynı senin gibi görünce hatta adını duyunca bile kaşınıyor. Oyuncak falan olsun sanki gerçeğini görmüş gibi oluyor. Ben böcekten falan korkmuyorum ama solucan falan var ya tiksiniyorum o hayvandan.

    Hayır yüzleş diyenleri de anlamıyorum. Adını duyunca konuyu kapattırıp kaşınmaya başlayan insan dediğin gibi napacak böcekle dost mu olacak. Ama yinede İnşAllah biraz olsun atlatırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de böcekle nasıl yüzleşebilirsin ki?Sorduğum zaman korkmayacaksın diyorlar...Benim ondan korkmamam için tiksinmemem lazım belki de sempati duymam lazım bunu düşünmüyorlar...Solucanları da sevmem :/

      Sil
  7. Ayy Mogan Gölünün kenarına ne zaman gitsek koca koca yusufçuklar tepemizde uçmaya başlar. O güzelim manzarayı geride bırakıp eve döneriz. Yok arkadaş öyle korkularınla yüzleş dünyası filan. Naapalım yani böceğe bir yerlerimizi sokturup hastanelik mi olalım ???????????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böceklerle yüzleş diyorlar ya açıklamasını yapamıyorlar..Böcekle nasıl yüzleşebilirsin ki?

      Sil
  8. Hahaha çok tatlısın :D Ben de böceklerden çok tırsıyorum aynı şeyi babam söylüyor. =_= *fiyuvvvvv*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol çok sevimsiz oluyorum korktuğum zaman :))

      Sil
  9. Bende çok korkarım böceklerden. Ne zaman odamda bir böcek görsem annemi çağırırım alıp atması için. Ama o ne yapar biliyor musun ? Uğraşamam der ve beni odada o küçük yaratıkla başbaşa bırakır ! Ben ülkeden taşınacak duruma gelsem bile umursamaz sevgili anneciğim. Böcek fobisi olanlar olarak aşırı sevimliyiz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok o konuda annem huyumu bildiği için alır ve aldığını bana da gösterir yoksa odada uyuyamam hatta bir kere odada böcek kayboldu diye süpürgelikleri bile söktürmüşlüğüm var...Seni bilmem ama ben korktuğum zaman korkunç oluyorum, aksi, lanet :))

      Sil
  10. malesef sawako aynı sorun ben de var korkuma engel olmaya çalışıyorum ama olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok denedim, manevi olarak rahatlayım diye korku duası bile aldılar ama etki etmedi :(

      Sil
  11. Ben farelerden çok korkarım tiksinirim fakat bu yaz evimize fare girdi sen bir de beni düşün :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben odama bir böcek girdi ve bulunamadı diye, odanın süpürgelikleri söktürmüştüm...Fareyi hiç düşünemiyorum :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!