Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Pazartesi, Temmuz 14, 2014

Kitap Yorumu: Soğuk Kahve

Sawako Kuronuma Pazartesi, Temmuz 14, 2014

Deneme türünde yazılmış çok beğenilen kitaplardan biri "Soğuk Kahve"...Kitabı okurken Ahmet Batman ile ilişkiler hakkında sohbet ediyormuşsunuz  gibi hissediyorsunuz.Aslında daha çok o konuşuyor siz de onu dinliyorsunuz.Eğer yazılarında kendinizi bulabiliyorsanız, bu sohbete dahil oluyorsunuz.


Kitabın herkes tarafından beğenildiğini duyunca ve arka kapağında yer alan şu satırları görünce hemen okumalıyım diyorsunuz...

"Sıcacık bir kahveden yükselen güzel kokular eşliğinde keyifli bir okuma vaat ediyor Soğuk Kahve.

İronik ve mizahi olduğu kadar keskin bir dil. Belki de çoğumuzun gündelik hayatında olan konuları anlatırken sizi ters köşeden bir bakış açısına yatırıp golü ustalıkla atıyor. Hınzır bir zekanın ürünü olan cümleleri sizi gülerken duygulandıracak, çoğu zamansa hayretler içinde bırakacak. 
Kahraman Tazeoğlu

Batman kendi deyimiyle numune bir adam. En azından yazdıkları öyle. Kolay kolay kimseden duyamayacağınız, cesaret isteyen şeyleri açık yüreklilikle söylüyor okura. Özellikle kadın erkek ilişkilerinin üzerindeki pembe tozu üfleyip altında yatan siyahları ve beyazları soğukkanlılıkla gösteriyor. Ne her erkek bir Romeo, ne de her kadın bir Juliet.
Ertürk Akşun

Topuklu ayakkabı mı yoksa ben mi?

Bir kadını zorlayan bir soru olabilir.

'Çikolata mı ben mi?' sorusu kadar olmasa da zorlar.

Sizler topuklu ayakkabısı ayaklarını vuran kadınlarsınız.

Topuklarınızın altında kağıt mendiller var.

Bazılarınızın gözyaşlarını silen mendiller işte, yabancı değiller.

O mendiller hep canınızın yandığı yerlerde...

Çok adisiniz pembe rujlar, çekici kılıyorsunuz dudakları."


Fakat sonuç hüsran!O kadar beğenilen bir kitap olmasına karşın ben kitabı hiç beğenmedim.Çok sıkıcıydı, yarım bırakmayayım bitireyim diye işkence çektirdim kendime...Tabi ki beğenmek ya da beğenmemek zevk meselesi ama bence bir kızın kendisinden çok bir şey bulabileceği bir kitap değildi..Daha çok ilişkilerdeki erkek figürünün ne hissettiği ne düşündüğü üzerineydi…Bir de yazarın oradan oraya atlayarak konuyu saçma sapan şeylere bağlaması rahatsız ediciydi.Yazdıklarının çok azı akıllıcaydı, çoğu gereksizdi...


Kendimi bulduğum nadide cümlelerden :))


Kısacası; okumayın, zamanınıza paranıza yazık...

Son olarak; kızları anlamak zor derler ya, erkekleri anlamak da hiç kolay değilmiş..Çünkü Ahmet Batman, bu kitabında çelişki içerisinde, kendisi de kabul ediyor bunu…Şöyle ki; eski sevgilisini çok özlüyor, gelmesini, onu aramasını istiyor ama hiçbir şeyin de eskisi gibi olmayacağını biliyor.Hem anne babanın yerine bir başkasını koyamazsın sevgili öyle değil, bir başkası bir şekilde o yeri doldurur diyor hem de olsun yine de beni arasın diyor...Değişik, sanki sırf o kişi dönsün diye bu kitap yazılmış gibi... 

Peki siz bu kitabı okudunuz mu?

26 yorum:

  1. Ben ahmet batmanın sabah uykum kitabını okuyorum. Daha ortalara gelmedim bile ama sıkıldım...Hiç begenmedim...Boşuna zaman harcama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kitabından sonra başka kitabına göz atmayı düşünmüyorum zaten, işkence çektim okurken :/

      Sil
  2. Ben de hiç sevememiştim bu kitabı ! Bazı kitaplar çok abartılıyor maalesef :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle..Nasıl bu kadar beğenildiğini anlamış değilim :/
      Hatta akrabaları mı olumlu yorum yaptı ki? diye kendimi düşünmekten alamadım!

      Sil
  3. Tek beğenmeyen siz değilsiniz emin olun. Bu kitap nasıl çok satanlar listesinde anlamış değilim. Tabii ki renkler ve zevkler tartisilmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar gereksiz şişiriliyor, sonra bizim gibi duyan insanlar da bunda bir hikmet vardır deyip, alıyorlar..Ondan sonra tabi çok satanlar listesine girer.. :/

      Sil
  4. Ben de tıpkı senin gibi insanların güzel yorumları üzerine aldım. Kitap satan sitelerde yorumlara baktığımda bir çoğu övüldüğü kadar güzel olmadığını yazmıştı. Tereddüt ettim önce ama bir de kendim okuyayım dedim. Hatta tesadüf bu ki şu anda bunu okuyorum. Dediğin gibi bazı yerlerde çok saçma yerlere sapmış. Ama yinede ben yazarım samimi dilinden dolayı o kadar da çok sıkılmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın sevdiğim cümleleri elbette vardı, onlarda arka sayfasında yer alıyorlardı..Yani kitabı almak yerine arka sayfayı okumak yeterli bence.. :)

      Sil
  5. aa inan bu kitap bana fazla şişirilmiş geliyordu ama çok da popüler e insan merak ediyor, ama yok hislerim beni yanıltmadı demek yorumun iyi geldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhan, arka kapağı oku yeterli, en can alıcı cümleler onlar..."Popüler olan her kitap iyi değilmiş" işte bunu anlamak için harika bir kitap olabilir :)

      Sil
  6. Adını ilk defa duydum sanırım görürsem de almam hem sevmiyorum bu tarz kitapları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok popüler bir kitap ama arka kapağında yazan cümlelerden başka can alıcı noktası yok...
      Emin ol, piyasada çok daha iyi kitaplar var :)

      Sil
  7. Canım benim düşüncelerime tercüman olmuşsun. Ben de çok heyecanla almıştım, herkes o kadar övüyordu ki kitabı ve aynı şekilde arka kapak yazısını beğenmiştim ama sonuç tam bir fiyaskoydu. Okuduğum en kötü kitaplardan biri.

    YanıtlaSil
  8. Bence fena olmayan bi kitap hatta beğendim diyebilirm. Ama Sabah Uykum'u daha ilk sayfasından bıraktım. Çok yapış yapış aşk hikayelerini sevemiyorum ben. Soğuk Kahve'de de yine bir aşk durumu vardı ama fena değildi. Sabah uykum bu konuda gerçekten berbat. Yani Ahmet Batman'ı Soğuk Kahve'yle birlikte bir rafa kaldırmak lazım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi ama ben hiç beğenmedim Soğuk Kahve'yi...Biraz da yazarın ukalalıklarına sinir oldum, bir yerde şunun gibi bir cümle geçiyordu "senin romanda anlatamadığın şeyi ben tek cümleyle anlatırım" beğenmediğim kitabın yazarının bir de bunu söylemesi benim için iki kat iticiydi..Bir daha okumak için Ahmet Batman'ı tercih edeceğimi sanmıyorum :/

      Sil
  9. Cidden kötü bi kitap mı? Kitap fuarından dönenlerin elinde genellikle bu kitabı görmüştüm.
    Neredeyse herkes okuyordu. Bende okurum artık diye düşünmüştüm ama hala okumadım. İlginç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam sanırım fenomenmiş tam olarak bilmiyorum, bence kitabının ünü de oradan geliyor...
      Eğer yukarıdaki meybuz yazısını sevdiysen kitabı seversin, bu tür şeylerle dolu bir kitap ama benim için zaman kaybı..

      Sil
  10. Açıkçası ben kitabı kapagindan dolayı aldım içeriği güzeldi ama hep aynı şeyleri tekrarlamıştı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de arka kapağını ve adını beğenmiştim ama içerik olarak bana göre değildi :/

      Sil
  11. Ben Allah'tan para vermedim arkadaştan ödünç aldım. Cidden sevmediğim bir kitaptı. Sabah Uykum ve bunda arada beğendiğim sözler oluyordu bu kadar. Kitabın en sevdiğim yanı yazarın insanların toparlayamadığı düşünceleri çok güzel bir şekilde yazması olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben o toparlayamadığı düşünceleri saçma sapan yerlere bağlamasına sinir oldum :/

      Sil
  12. Hihihi kitabı kimse beğenmemiş ama işin garip yanı instagramda facebooka hep bu kitabı okuyanlar çekip fotoğrafını koyuyorlar.Bizde kitap güzel sanıyoruz tabi . Fotoğrafını koyp okuduktan sonra beğenip beğenmedklerini söyleseler ya :) Bende orarlarda okuyanların resimlerini görünce kitabı çok güzel sananlardandım.Ama tarzı hoşuma gitmez düşüncesiyle alıp okumamıştım iyiki de okumamışım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı yazan fenomenmiş sanırım pek bilmiyorum, araştırma gereği de duymadım ama kitabın abartılacak çekici hiçbir tarafı yok:) Hatta bana fazlasıyla itici geldi, işkence çektim okurken...

      Sil
  13. Ben Ahmet Batman'ın Kitaplarından BANA İKİMİZİ ANLAT ı çok sevmiştim okumadıysanız tavsiye ederim çok güZel bir kitaptı ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Batman'ın tarzı hiç bana göre değil, o yüzden okumayı düşünmem :) Yine de teşekkür ederim, tavsiyen için ;)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!