Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Temmuz 22, 2014

Kitap Yorumu : Empati

Sawako Kuronuma Salı, Temmuz 22, 2014
Resmi çeken babama teşekkürler!! :))
Hiç kendinizi başkasının yerine koyarak onu anlamayı, onun gibi düşünmeyi denediniz mi?
Evet hepimiz denemişizdir... Fakat her zaman bunu tam anlamıyla başarmak mümkün olmamıştır.Peki ya özel yeteneğimiz olsa?


Kitaptaki olay sayfalar sonra ortaya çıktığından spoiler vermemek için daha fazlasını anlatmadan arka kapakta yer alanları aktarıyorum;

Yaşamınızın kontrolü sizde değil! Öyle olduğunu düşünebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz. Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz. Bu kitabı kapatabilirsiniz. O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz. Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz. Ne isterseniz yapabilirsiniz. Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar. Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın. Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın.

İşte kitapta tam anlamıyla bunlar anlatılıyor.Herkesin duymuş olduğu belki de okuduğu "Olasılıksız"ın yazarı Adam Fawer'in eseri...Özellikle, felsefik kitapları seviyorsanız harika bir kitap...Felsefik kitapları sevmiyorsanız, büyük ihtimalle size hitap etmeyecektir.Onun dışında müzik, bilim, tarih ve daha birçok konuda bilgi verir nitelikte...

Ben kitabı 6 günde sabah akşam okuyarak bitirdim.Merak duygum da bu okuma süresinin hızlanmasında etkiliydi ama bazı yerlerin yavaş ilerlediğini de söylemeden geçemeyeceğim, çok fazla detay vardı.Sanırım ben de detaylardan çok olayları seviyorum.Ayrıca "Olasılıksız"ı da aylarca bekletip okumamıştım bundan sonra ona da göz atacağım..

Peki siz bu kitabı okumuş muydunuz?

Not: Sawako kitap ayracımı nasıl buldunuz? :)


16 yorum:

  1. Olasılıksız ' ı iki defa başlayıp bitirememe eylemimden sonra Empati için de aynı hisleri beslemiştim..Ama yorumundan sonra tekrar değerlendireceğim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap güzel ama herkese hitap edecek nitelikte değil, eğer felsefik, bilgilendirici kitapları sevmiyorsan sıkıcı gelecektir.Ben severim felsefik kitapları ama çok değil o yüzden bende de ağır ilerlediği zamanlar oldu :)

      Sil
  2. Ayraç çok tatlı. Nereden buluyorsun ki böyle güzel şeyleri? :( Çok şanslısın.

    YanıtlaSil
  3. Senin tam tersine ben de olasılıksızı okudum empati hala kitaplığımda el değmemiş duruyor :D ben de senin gibi ayrıntıdan çok olayı seviyorum :D olasılıksızı okurken yeter artık dediğim anlar olmadı değil ama yazar kitabın sonunu çok güzel bağlamış okumalısın bence :) ayrıca sawako ayıracın harikaaa :D ben de istiyorum yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de empati de öyle oldu işte ayrıca teşekkürlerr:)

      Sil
  4. sawakomun sevimliliğine bakın hele. ben olasılıksıza bi kaç kere başlayıp devam edemeyinde adam faweri sildim :)
    ama hep güzel yorumlar okuyorum yaa, barışsam mı ne yapsam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap ama felsefe herkese hitap etmiyor o yüzden sıkıyor..Kitap benim açımdan güzeldi ama benim için bir Dan Brown değildi :)

      Sil
  5. Olasılıksız'ı çok beğendikten sonra empati'ye de bayılacağımı düşünerek başlamış - herkes bayılmıştı - sonra da hayal kırıklığına uğramıştım. Konu olarak ilginç ama kitap çoğu yerde zihnimi bulandırmıştı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda olasılıksızı okuyorum konu olarak daha çok sevdim, bitirince fikrimi bloga yazacağım :)

      Sil
  6. Olasılıksız' ı henüz 7.sınıftayken sadece 3 günde bitirmiştim kesinlikle herkese hitap eden türden değil hatta bir çok arkadaşıma öneride bulunmama rağmen geri teptiği oldu ablam 3 defa okuma girişiminde bulunduysa da bunaldığını söyledi :D ben kesinlikele sonlarına doğru dahada heyecanlandım ne kadar sıkıldığım zamanlar olsa da yazara ve kitaba hayranlığımı belirtmeden geçemedim :)) Empati' ye karşı bir türlü sempati duyamadığım için henüz okumadım :D tabi onada en kısa zamanda göz atmak istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olasılıksızı okumak benim için işkence gibiydi..Tamam konu çok güzeldi, hayranlık uyandırıcıydı ama çok fazla ayrıntı vardı.Ayrıntılarda boğuldum..Empatiyi daha çok sevdim ben :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!