Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Salı, Temmuz 15, 2014

Düz saçlı kızların dramı!

Sawako Kuronuma Salı, Temmuz 15, 2014

Bundan 10-11 sene önce düz saçlı olmak havalı bir şeydi.Herkes düz saçlı olmak için can atar, olamazdı, düz saçlı kızlar 1-0 öndeydi o zaman...

Sonra kızlar gömlek ütüler gibi, saçlarını ütülemeye başladılar.Bu yolda birçoğu, elini, yüzünü, kolunu,saçını yakarak gazi oldular.Yani düz saçlı kızlar yine 1-0 öndeydi.


Sonra yüzyılın icadı düzleştiriciler bulundu.Artık herkes max. 30 dakikada düz saçlı olabiliyor.Artık herkes düz saçlı..Öyle ki benim doğuştan "PIRASA" saçlı olduğuma inanmayanlar var.2-3 sene önce yaşadım bu olayı, aparttaki kızlar;

-Nasıl oluyor da saçlarını her sabah düzleştiriyorsun, üşenmiyor musun, kırılmıyor mu saçların?"
 +Ne düzleştirmesi, düzleştiricim bile yok benim...

dedim ama inanmadılar.Ve bir gece yatmadan önce saçlarıma maşa yaptılar.
"Boşuna uğraşıyorsunuz, kalmaz sabaha dümdüz olur" dedim dinlemediler.

Sabahın köründe beni uykumdan uyandırdıklarında, hepsinin ağzı bir karış açık kalmıştı çünkü kıvırcık yaptıkları saçlarım, sanki hiçbir şey yapmamış gibi dümdüzdü.Bu onlar için büyüleyici, benim için yorucu bir şeydi..Çünkü tekrar maşa yapmak zorunda kaldım saçlarıma!

Hala düz saçlı olmanın avantaj olduğunu sanan kızlar var!Ama öyle değil işte...Artık herkes düz saçlı!Doğal ile yapay olanın hiçbir farkı yok.


Avantajı
Saçlarını taramasan bile kimse anlamıyor

Dezavantajları
Saçlara hiçbir şekil veremiyorsun, versen bile max 2 saat dayanıyor.
Düğünlerde sırf saçların bozulmasın diye bir ton sprey sıkıyorlar, eski Türk filmlerindeki kadınların saçlarına dönüyor, saçların.
Kimse doğuştan düz saçlı olduğuna inanmıyor.Havalı gözükmek için yalan söylediğini düşünüyorlar.
Saçların azıcık yağlandığında,direk kafana yapışıyor sanki bir haftadır yıkanmamışsın gibi bir görüntü oluşuyor. 
Samara, pırasa gibi hoş olmayan benzetmelere maruz kalıyorsun.
Kuaför saçlarını azıcık yamuk kessin belli oluyor, o yüzden "saçlarımın kırıklarını aldırmak istiyorum" deyip upuzun saçla kuaföre girip kısacık saçlarla çıktığın çok oluyor.
Saçların da hacim diye bir şey olmuyor.
Bir de artık herkes düz saçlı!
Artık düz saçlı kızlar 0-1 yenik durumda..


Not: Bana kalsa bukle bukle saçlarım olsun isterdim..

46 yorum:

  1. Ama şöyle bir rahatlığı da vardır saçlarını yıkayıp çık düzeltmene bile gerek yok zaten düz :)
    Küçükken kıvırcıkmış saçlarım ama şimdi kıvırcıklığından tek kalan hani tek tek ayrılır ya lüleler benimki öyle ayrılıyo ama lüle değil bildiğin dalgalı :D
    Böyle saçma ortaya karışık bi saçım olmasa daha iyi olurdu tabi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmuyor işte :) Düz olduğu için hacim diye bir şey yok direk yapışıyor saçlar kafana...Geceden banyo yaparsan belki o zaman az buçuk hacimle idare edebilirsin :)

      Sil
    2. benimki kıvırcık va çok güzel önce zor oluyo ama her istediğinşekli veriyorsun

      Sil
  2. Ben de hep kıvırcık saçlarımdan yakınırım. Yorum yazarken gözüme takıldı haber çubuğu:)Sürekli gözüm oraya gidiyor :P
    Güzel bir yazı olmuş...eğlenerek okudum.Düz saçlarda yağlanma olayı mağlesef çok belli oluyor (annemden biliyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıvırcık saçlar daha çekici bence, kendine özgü karakteristiği var...Bir zamanlar düz saçın da vardı ama artık yok:)

      Sil
  3. Küçükken kıvır kıvırdı saçlarım. Büyük insanlar bayılırdı halime. Şimdi o kıvırcıklığı kalmadı ama su dalgası gibi diyebilirim. Neden düz değil diye şikayet ederdim, artık etmeyeceğim çünkü ne şekil verirsem vereyim düz vb. fark etmez uzun süre o şekilde kalıyor hemine speysiz hehehehe gıcık edeyim seni :D Ama bizim saçlarında dezavantajları var. Yağmursa ıslanınca dümdüz saç dalgalı bir hal alıyor. Yağmur saçına permamı yaptı Anarşi hehehehe.. gülüşleri. Bir de nemli havalarda sakinleştiremiyorsun bizim saçları. 70 lerdeki moda kabarık saçlar gibi geziyorsun. Her şeyin bir güzelliği var ve kötü yönü var maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su dalgası...Bayılırım..Saçlarımın yanmayacağından emin olsam kalıcı su dalgası yaptırırım ama korkuyorum:)
      Nemli havalarda bizim saçlar da kötü al alır, sanki banyo yapmamışsın gibi hemen yağlanır :/

      Sil
  4. Yarama parmak basmışsın be Sawako! :(
    Benim durumum daha beter: dümdüz saçlarım ve aşırı ince telli!
    Benim saçımın 3-4 teli normal bi' insan saçının tek teline eşit. Bitmediiii: dipler yağlı ve gerisi normal/kuru! Bu ne demek bilirsin, yıkandığı an ipek gibi olan saçlarım aradan sadece 6-7 saat geçince kafama yapışıyor :( Saçlarım neredeyse belime gelmesine rağmen hepi topu bi' tutam saç var gibi görünüyor kafamda :'(
    Bulursan bi' çaresini n'olur paylaş Sawako, denemediğim şampuan vs. kalmadı sonuç sıfıra sıfır elde var sıfır :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim saçlarım da çok ince telli, hatta at kuyruğu şeklinde topladığımda annem dalga geçer at değil kedi kuyruğu diye :))
      Benim de 2 sene önce senin bahsettiğin gibiydi, her gün yıkasam bile öyleden sonra yağlanmaya başlıyordu, cildiyeye gittim o da sivilcem olmamasına rağmen zoretanin kullandırdı 7 ay, şimdi daha iyi en azından 1 günü deviriyor yağlanmadan...

      Sil
    2. Isırgan suyu içmeli ve saçımızı onunla durulamalıymışız, aynı dertten muzdaribim henüz denemedim taze ısırgan bulamadım çünkü eskiden ısırgan suyunu içiyordum bu kanımdaki üre çok fazla olduğu için tadı da güzel su gibi yani .. Doktor sadece saça bakım yapmakla düzelmez dedi yiyeceklerimizi de ona göre seçmeliymişiz. Taze ısırganı kaynatın soğutun için :) vücutta ki bir çok mikrobu da gideriyor saçlar için de çok faydalı.

      Sil
    3. Sanırım saçlarımızla barışık yaşamayı öğrenmeliyiz.. Böyle yeme içmeyle çok değişeceğini düşünmüyorum, ne kadar süre içebilirsin ki ısırgan suyunu:)

      Sil
  5. çok feci onaylıyorum yazını, sadece bukle bukle olsun istemem ayyy kim uğraşacak (:

    YanıtlaSil
  6. Şu an dalgalı saçlarım olduğu için şanslı olduğumu fark ettim sevgili Sawako ^x^ Ben de hep düz saçlı olmak istemişimdir, çünkü dalgalı ve aşırı gür saçlarım var, saçlarımı yapmak için 1 saat daha erken uyanmam gerekiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hem düz hem az saçlarım var, max 15 dakikada yapılıyor ama 2 saat zor dayanıyor modeller :(

      Sil
  7. Annem de beni pırasa saçlı diye seviyor. T_T Tuhaf olan... Bizim okulda herkes düz saçlı? Kıvırcık saçlılığın baskın gen olduğunu bir hafta hazmedememiştim.

    Bir de düz saçlı olmasına rağmen düzleştirenler var. Anlamıyorum. İşsiz misin dostum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylelerini ben de gördüm, zaten düz saçlısın neden düzleştiriyorsun dediğimde de hiçbir cevap alamadım:)
      Tuhaf...

      Sil
  8. Blogunu bugün keşfettim :) Bence saçların bukle bukle olsa bu sefer düz saç isterdin Yani hepimiz böyleyiz olmayanı isteriz bence tadını çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin o zaman :)
      Doğru söylüyorsun, o zaman da şikayet edecek bir şey bulurdum:)

      Sil
  9. hehe birde kıvırcık saç dramı var :((.En basitinden banyo sonrası balta girmemiş orman gibi duran bir kafan oluyor :) :) :).Bende düzleştirenlerdenim ama düz saçda zor dediğin gibi maşa falan tutmuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir arkadaşım var, kıvırcık, bonus gibi..Bayılıyorum onun saçlarına ama öyle de istemezdim ya su dalgası ya da bukle bukle olsun isterdim :)

      Sil
  10. Malesef bende düz saç sahibiyim :( . Herkes kendinde olmayanı istermiş gibi bir durum söz konusu. Bu yaşadığınız sorunların aynılarını yaşıyorum sanki her gün saçımı düzleştirip çıkıyormuşum gibi bir tepki alıyorum. Kabarma gibi bir durum olmaması ve taranmaya ihtiyaç duymaması güzel .Fakat verdiğimiz şeklin saçta 2 saat bile durmaması sorununa saç spreylerinden başka bir çözüm bulmalılar -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da saç spreylerine doğal görünüm verebilecek içerikle üretseler, yeşilçamdaki kadın oyunculara dönüşmesek...Ne güzel olur!

      Sil
  11. Kendimi bildim bileli doğal kıvırcık olmak isterim. Eriyip bitiyorum o bonus kafalara. Fakat bana göre düz saç da en az onlar kadar hoş. Çünkü bir karakteri var, bozmuyor hiç onu. En başta doğal bir güzelliğe sahipsin bence mutlu ol :)
    Benim saçım dalgalı. Nereye çekersen oraya, sinir oluyorum. Hiç dokunmazsan yataktan kalkmış gibi oluyor, felaket!
    Bonuslar çok şanslı (-_-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bonus olmayı kaldırabilir miydim bilmiyorum ama bukle bukle olsa ya da su dalgası olsaydı saçlarımda harika olurdu! :)
      Saçlarım hem düz hem az ondan bu isyanım :/

      Sil
  12. Bana küçükken pırasa saç derlerdi. Düz saç sendromunu iyi bilirim arkadaşım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarımızda pırasa gibi kalın olaydı, o zaman bir rapunzel olurduk ama olmadı işte:)

      Sil
  13. Ben saçlarımdan gayet memnunum.Ve senin de dediğin gibi bana samara diyorlar ^ ^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben de memnun olmayı öğrenmeliyim, değiştiremiyorsam onunla yaşamaya alışmalıyım :)

      Sil
  14. benim saclar dalgalı ancak asırı kabarıyo kırık cok oluyo ne kadar tararsan tara sacın uykudan kalkmış gibi bi hal hal alıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ki elektriklenmiyor bile hep sönük :) Demek ki her saçın kötü bir tarafı varmış .. :/

      Sil
  15. Kardeşimin saçları pırasa senin gibi söylediğin çoğu şeye onda bire bir şahit olduğum için inanmama gibi bi durumum olmadı :D
    Ama biz dalgalı ve ekstra kabarık saçları olan kızlar da mağdur -_- Düzleştiricinin bile kâr etmediği zamanlar oluyor kabaran saçlarıma
    İsviçreli bilim adamlarına senin vesilenle sesleniyorum kabaran saçlara kesin çözüm bulun piliz :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle antik kuntik araştırmalar yerine bizim saçlarımızla ilgili araştırma yapsalar fena olmazdı :))

      Sil
  16. benim de doğuştan düz saçlarım var ama sizinki kadar vahim değil. mesela maşa yapsam 2-3 gün idare eder. ayrıca yağlanmadan 3 gün geçirebiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım cilt tipin kuru o yüzden rahatsın, yağlı olunca bu tür sorunlarla karşılaşılıyor :/

      Sil
  17. Benim de saçlarım dümdüz hiç düzleşdiriciye bile gerek yok. Ben düz saçın daha iyi olduğunu zann ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim saçlarım hem düz hem ince telli o yüzden pek avantajını göremiyorum :/

      Sil
  18. Benim saçlarım banyodan hemen sonra ıslakken tararsam dümdüz. Kuruduktan sonra tararsam dalgalı. Eskiden nasıl tararsam tarayım düz yani pırasaydı ama artık böyle oldu. Ama kendi kendine kıvırcık olmadığı sürece maşa tutmuyo. Spreyi istediğin kadar bocala ama 2 saat bile değil 1 saat zor dayanıyo. Düğünlerde falan saçı benim gibi olan, pırasa saçlı olan bi kaç tane daha tanıdık oluyo onlarla beraber maşa buluyoruz saatte bir maşayı çıkarıyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim saçlarım hep dümdüz ama şimdi hatırladım; bir kere saçlarımı kat kat kestirmiştim, katlar saçma sapan dalgalanmıştı!Bu sefer de düzleşmemişti :)) Biz, düz saçlıların, işi çok zor :/

      Sil
  19. Kıvırcık saçlı olan düz ister,düz saçlı olan kıvırcık :D ne zaman elimizdekiyle yetinmeyi bilicez kiiii..

    YanıtlaSil
  20. Şu tuhaflığa bakar mısın benim saçlarım da dalgalı ama düz olmasını isterdim valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahip olmadığımız şeyler hep çekici geliyor işte, ben de her aynaya baktığımda söyleniyorum ne olurdu birazcık dalga olsaydı diye:)

      Sil
  21. Aynı dertten muzdaribiz :/ Sürekli saçlarım keşke dalgalı olsaydı falan diyorum etrafımdakiler ne yapacaksın ne güzel işte dümdüz diyorlar. Ve bana da soruyorlar saçlarını düzleştiriyor musun diye, ne düzleştirmesi taramıyorum bile! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben inandıramıyorum düz olduğuma, mercek altına alıyorlar sonra beni :)
      Üşengeçliğimiz için bir lütuf düz saçlı olmamız :))

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!