Ortalıkta görünmüyorsam ya blog tasarımı yapıyor ya da kişisel meselelerimle uğraşıyorumdur.Belki de uzaylılar tarafından kaçırılmışımdır, kim bilir?

Perşembe, Haziran 12, 2014

İyi ki doğdum!

Sawako Kuronuma Perşembe, Haziran 12, 2014
11 Haziran yani dün benim doğum günümdü..Tamam tamam iyi ki doğdum!


Geçmişe dönüş...Buğulu gözler...


Bundan yıllar önce, sanırım 15 yaşında falandım, 4 arkadaşımla evde doğum günümü kutluyordum.Hazirandı ama hava berbattı; öyle ki dışarıda fındık büyüklüğünde dolu yağıyordu..Arkadaşlarımla pastamı yeyip doğum günü tebriklerimi kabul ederken birden babam aradı.


İşte! dedim..Babam doğum günümü unutmadı ve kutlamak için telefonla arıyor!

Konuşmalar;


-Efendim baba...


-Sawako burada çok kötü dolu yağıyor.Orada da yağıyor mu?

Hönk?! 


-Evet baba...


-Arabaya bak bakalım sağlam mı?Dolu çok büyükse üzerine battaniye örtün..Hadi akşam görüşürüz

..

Ve telefon kapandı.Tabi ben ciddiye almadım bu durumu..


Babam kesinlikle dalga geçiyordu, bu onun huyuydu ve akşam bana sürpriz yapacaktı...


Sonra mı ne oldu?Babam eve her gün geldiği gibi geldi.Unutmuştu yani... Söyleyince de neden hatırlatmadığımı sormuştu.Hatırlaması gereken sensin diye trip attım senelerce...



Dikkat bundan sonrası geçmişe özlem içerir; bazılarının benzer duygular hissettiği yazar, bazılarının ağzına terlikle vurmak isteyeceği yazar, bazılarının da bunamış dediği yazar olabilirim! 


Ve artık babam, doğum günümü asla unutmuyor.Ama ben unutmak istiyorum! 




Tamam kabul ediyordum ailemle her tartışmamda "Bir gün 18 olacağım o zaman göreceksiniz, kanunen reşit olacağım, özgür olacağım" derdim.


18 olduğumda ne mi yaptım?


Oturdum bir güzel pastamı yedim ve hayat olduğu gibi devam etti.Reşit olmuştum ama hiçbir değişim olmamıştı, hani o asi tavırlar 18 olsak bile işe yaramıyormuş onu anlamıştım..Zaten üniversite falan derken kendi çapımda özgürlüğümü de yaşamadım değil..Güzeldi ama hayallerimdeki gibi sırtıma bir sırt çantası alıp dünya turuna çıkamadım..Hem nasıl çıkacaktım ki?Tek başına?Sawako?Hayallerin de bir sınırı olmalıydı değil mi?

Neyse..Çok çabuk geçti yıllar ve bir baktım 20li yaşlara adım attım!Birden korku sardı beni, artık büyüdüğümü yavaş yavaş anlamaya başlamıştım.Korkutucuydu..İlk başlarda hep 19 dedim yaşıma, kabullenemedim bir türlü 20 olduğumu...Sonra bir baktım 21,22,23 ve 24!Yıllar çok çabuk geçti...


17'den sonra 18 olmak için beklediğim 1 yıl bana bir ömür gibi gelmişken, bu 4-5 yıl sanki bir dakika bile almamıştı...İşte bu korkutucuydu!Hem de hayatımı tam rayına oturtamamışken bir şeyler şekillenememişken böyle olması çok korkunçtu...Halbuki ne çok özenirdim 20li yaşlardakilere, nedense çok havalı gelirdi biri yaşını "24" diye söylediğince...

Davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş işte...Yaş 24! Bir ton sorumluluk var üzerinde istesen de istemesen de...Bir havası da yok yaşın, tersine korkuları var; "Ne olacak bundan sonra diye?..."



Hani bir şeylerin değeri kaybedilince anlaşılır ya ben de şimdi anlıyorum bir şeylerin çocukken güzel olduğunu...Büyümenin sanıldığı gibi matah bir şey olmadığını...Her şeyin, gülümsememin bile o zaman içten olduğunu...Babamın sürekli Pollyanna gibi düşün derken,neden birden en kötüsüne hazırlıklı ol demeye başladığını...

Neyse... İyi ki doğdum değil mi?O zaman hep birlikte nice yıllara...

Not: Doğum günüm aklıma gelmesin diye kimseye hatırlatmadım ama nedense herkes bana bir gün öncesinden defalarca hatırlattı..Google'da amblem pastalarla donatıldı, arkadaşlarım aradı, yanıma geldi... Yani kaçamadım gerçeklerden ama yine de hatırlanmak güzeldi..



Not 2: Kendimi 30 lu yaşlarda düşünemiyorum, daha sonrasında hiç düşünemiyorum.Şimdi anlıyorum komşumuz X teyzenin, 10 senedir nasıl 39 yaşında olduğunu..


56 yorum:

  1. ad gunun mubareeeeeeeeeeeeek Sawako can :* 24 yasindamisin? men 24 vermezdim (seni gormemisem ama yazilarindan bu neticeye geldim ;)) men de senin bu yazdiqlarini oxuyanda nece de oxsardi dedim icimden, 21 yasim var menim, eslinde men yasimi azaltmamisam ama vaxtin cox tez kecdiyi ile men de raziyam :/ Sawako simdi sene UNNI desem kizarmisin? ;) :D yaxsiki tanimisam dediyim dostumsan, nice yillara, hep mutlu ol , usaqligindaki kimi etrafindakilari umursamadan icden gule bleceyin bir heyatin olsun ;) unutma esas yas deyil ruhumuz hala cocuksa ;) X teyzene gulmedim deyil halbuki menim de bele tanidigim X teyzeler var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.. Görenler de 24 olduğuma inanmıyorlar, yüz olarak küçük gösteriyormuşum ama yaş aldı başını gidiyor :/ Geleceğin X teyzelerinden olacağız biz de :))

      Sil
  2. çok sevdiğim bir arkadaşımla aynı gün doğmuşsun bayan ikizler!
    Allah güzel ömür nasip etsin.
    hiç bir zaman büyüme taraftarı olmadım 17yken 20li yaşlardan korkardım, 20li yaşlarımda her dığum günümden nefret ederken bir gün bir aydınlanma oldu bende. geçti gitti yani hepsi. çok ilginç.
    şimdi söz dinleyecek olsan o kadar küçüksün ki derdim. anı yaşa. yaşa takılma. ama biliyorum ki kendin keşfedeceksin.
    daha fazla uzatmıyım,nice mutlu senelereee..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım umarım o aydınlanma gelir beni de bulur..Şu an taktığım çoğu şey günümü zehir ediyor, biliyorum gelecekte çok kızacağım bu hallerime ama düşünmeden de olmuyor işte..Dediğin gibi yaşayıp göreceğim..

      Sil
  3. Canım benim biraz gecikmiş olsam da doğum günün kutlu olsun :)
    Mutlu sağlıklı ve huzurlu nice yılların olsun :)
    Kesinlikle ben de senin gibi düşünüyorum :)
    O sayılar o sorumluluklar beni çok korkutuyo bakalım artık zaman gösterecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, umarım zaman korkularımızı yok edebilir.. :)

      Sil
  4. İyiki doğdun desem mi bilemedim :D Ama büyümek kesilikle başa bela hatırlıyorum kursta bir ablanın kızı Zehra vardı. Garibim biran önce büyümek istiyordu. Bir gün ona:

    ''Hemen büyümek istiyorsun değil mi?'' diye sordum. Gözlerini iştahla açtı ve kafasını hızlı hızlı aşağı yukarı salladı.

    ''Büyüyünce özgür kalacağını sanıyorsun değil mi?'' diye sordum yine aynı tepkiyi verdi.

    ''Ama büyümek hiçte öyle iyi değil'' dedim. Oda bana

    ''Peki büyümenin hiç güzel tarafı yok mu'' diye sordu. Sorusuna cevap verdim ama alakasız bir şey yazmasam daha iyi.

    Velhasıl kelam hani elinizde beş tane gül var diyelim bir beş tane daha alsanız gülleriniz çoğalır. Hah yaşta öyle dediğiniz gibi yaş arttıkça sorumluluk denen şey de artıyor. Bana kalsa hayatımın ilk altı yılını devamlı yaşamak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken hayatın oyuncaklardan, çizgi filmlerden ibaret olduğunu düşünüyorsun, biraz büyüyünce onlarında yerini oyunlar,arkadaşlar alıyor..Ama hep bir oyun var..Sonra bir bakıyoruz oyunlar, eskisi gibi eğlenceli değil, insanlar samimi değil, hiçbir şey kolay değil...Büyümekle, gerçeklik duygusuyla karşı karşıya gelmek korkutuyor insanı işte.. :/
      Ben de hayatı tersten yaşamak isterdim, Can Yücel'in dediği gibi...

      Sil
    2. Hayatı tersten yaşamak... Hiç düşünmemiştim. Ben yinede ya altı yada on beş sene yaşayıp sonra tekrar doğup tekrar altı veya on beş yıl yaşayıp ölüp dirilmek isterdim. Bu kısır döngüde devam etmek isterdim. Öyle çok dost kazığı falan yemedim ama hayatım pekte istediğim gibi değil. Aslında böyle söylemekte vicdanımı rahatsız ediyor Hz. Mevlana'nın dediği gibi:

      ''İyi değilim demek ne haddimize şükürler olsun her halimize.''

      Geçte olsa şükretmeyi biliyoruz ama geç oluyor her seferinde :(

      Farkettimde daldan dala atlamışım ama ne zaman doğum günü, mutluluk, sorumluluk lafları açılsa böyle oluyorum. Biraz içimi boşaltmışmışım kusura bakma :((

      Sil
    3. Hayatı tersten yaşamak... Hiç düşünmemiştim güzel fikirmiş.

      Aslında bu konuyla ilgili çok doluymuşum onu farkettim. Neyse iyi ki doğmuşsun buda bir nimet sonuçta aman öyle işte biraz daha konuşursam içimi boşaltacağım sustum :)

      Sil
    4. Tersten yaşamak daha güzel olurdu, zorlukları yüklenirdik önce, sonra mutlu ve huzurlu bir şekilde ölümü beklerdik...
      :)

      Sil
  5. DOĞUM GÜNÜN KUTLU MUTLU OLSUN NE KADAR GÜZEL BİR YAŞTASIN :D ne kadar güzel geçmişi özlemek bence özlemle anmaya değer bir hayat yaşıyorsun demek ki ve ne kadar güzel ki yaşlanmak ve yaşlanırken yanında sevdiğin insanlar olduğunu gelecekte hatırlamak :)
    29 yaşında olduğumu ve 18li yaşlarımda aynı senin gibi düşündüğümü söylemek istiyorum. önceden bana saçma gelen yemek tarifleri bile şimdi beni cezbederken bir yandan da içimdeki 18lik çıtırla kore dizileri izleyip seyehatlere çıkıyorum :D :D
    yaşlanmanın tadını çıkarıp ama içindeki çıtırı-çocuğu yanında taşıyacağına eminim :D her yılın bir öncekinden kat kat güzel,hayallerin gerçek ve herşey gönlünce olsun tekrardan İYİ Kİ DOĞDUN :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım o çıtır ya da çocuk -karar veremedim şimdi- hiç ölmez, onsuz hayat daha zor bir hal alır.. Teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Nice güzel senelerin olsun.. İyiki dogdun.. Herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
  7. 24 mü?Çok yaşlanmışsınn !
    Tamam taamm senin ruhun genç.
    Doğumgünü unutma olayları tek sana olmuyo bunu unutma önce
    hem bak hiç kimsen olmasa google ın var google ın hazırladığı doodle var ;bide internet faydasız derler al işte:)

    19um ben ve cidden 24 e özenerek bakıyorum dediğin gibi:)Ve cidden birlikte nice nice nice güzel yıllara:)
    Seni 80 li yaşlarda bloga yazarken düşünüyorum bak şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben şimdi hatırlamamalarından değil hatırlamalarından şikayetçiyim, her tebriğin sonuna "yaşlanıyorsun" kelimesi ekleniyor :)
      80 yaşına kadar yaşayacağıma inanmıyorum hem yaşasam bile emekliye ayrılırım!Buruşuk el, görmeyen gözlerle nasıl yazayım :))

      Sil
  8. nice güzel yaşlara tatlım sevdiklerinle beraber :)

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle nice senelere... Yeni yaşın sağlık ve mutluluk getirir inşallah sana... Sen bir de 30'a yaklaşırken gör kendini. 29. yaşım kabus gibiydi, sırf 30'a doğru geri sayımın sonundayım diye üstelik. Şimdi mi? 27-28 yaşında göstermeme rağmen 36. yaşımın ikinci yarısındayım. Yani 40'a merdiven dayadım ve 30'a yaklaşırken yaşadığım duyguları misliyle yaşıyorum. "Her yaşın ayrı bir güzelliği var canııımm, hem zaten yaşımı da göstermiyorum kiiii" diye kandırıyorum kendimi... Yerse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de yüzümün hep küçük gösterdiğini söylerler ama bu gerçeği değiştirmiyor..Hem 6 senem kalmış 30'a sanki birkaç ay varmış gibi hissediyorum, seneler kısalıyor önümde...
      Ben de kendimi, bu yaşta öyle avutuyorum, sanırım sonuna kadar da öyle avutacağım :)

      Sil
  10. Bunu seninle konuşmuştuk değil mi? "Ağzına terlikle vururum, bir de utanmadan bana diyor bunu" demiştim ya sana. İşte seni o terlikle kovalayacak olan benim :)

    Yaşının değerini bil bence sen yine de. Üstelik yer yaş ayrı bir güzel tamam mı?! :)

    (Hayır 30 olmama bir basamak kalmadı HIH! :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen önce söylediğin yalana kendin inan :) Hem 30 yaşının da kendine göre bir ha...
      Yok yalan söyleyemeyeceğim, yaşlanıyoruz:)

      Sil
  11. doğum günün kutlu olsun sawako :D ah ah büyümek kim ister ki .s.s ya da bende problem vr ben hayatta istemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım..Büyüdük işte, zamanında çok istemiştim ama şimdi pişmanım:)
      Aslında beni 17 bilemedin 18 de bırakacaklardı işte...En güzel çağlarda.. :)

      Sil
  12. İyi ki doğmuşsun! ^_^ Geleceğinin geçmişini aratmayacak kadar güzel olması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  13. Bence her yaş güzeldir. Tadını çıkarmayı bilmeliyiz bu yüzden İyiki doğdun Sawako :)))) Nice yıllara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum daha yeni yeni tanışıyoruz kendisiyle, belki bir dahaki doğum günüme kadar sevebiliriz birbirimizi..Teşekkür ederim ayrıca :)

      Sil
  14. ben daha onyedi yaşındayım ama bunda bir iki yıl önce söylemeye başladım "ben geri küçük olmak istiyorum" diye on sekizimi dört gözle felan beklemiyorum . Her yaş kendiyle beraber daha fazla sorumluluk getiriyor. Kısacası :) katılıyorum söylediklerine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun şimdi bazı şeyler daha da zorlaştı.. :/ Ama ben yine de geri dönme imkanı verilse 17. ya da 18.yaşıma dönerim..Nedense daha güzel geliyor o yaşlar bana :)

      Sil
    2. ben 6-7 yaşlarıma dönmek isterim hiç bir dertten tasadan haberim olmadığı zamanlara :) ha bu arada bir keresinde tüm ailem unuttu doğum günümü. ben söyledim attığım trip en fazla yarım saatti :) fazla beceremiyorum trip atmayı daha çok kendi kendime düşünür dururum :)

      Sil
  15. Ayyy iyi ki doğdunn!!! Ama babam benimkini unutsa rezil ederdim onu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere unuttu senelerce trip attım, şimdi de unutmasını istiyorum unutmuyor!Günler öncesinden konuyu açmaya başlıyor, yaşlandığımı yüzüme vuruyor:))

      Sil
  16. Sana çok güzel laflar hazırladım Sawako...ama doğum gününün hatırına demeyeceğim :)))
    22 Mayıs benim doğum günümdü... artık ''37'' yaşındayım ve senin gibi beş tane falan cebimden çıkarırım sanırım :)))
    Sayılara, rakamlara, numaralara takılmak insanların en büyük yanılgısı, sen bari bu yanılgıya düşme.
    24 müşmüş...30'lara gelince ne yapacağını bilmiyormuşmuş...peeeeh :)))
    Yeni yaşın mutlu olsun!
    Tadını çıkar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sittirella, sen söylemesen de ben mesajı aldım tamamdır :))
      Geçmiş doğum günün de kutlu olsun canım ama korkutuyor bir şeyler beni ; sorumluluk duygusu, ne olacak korkusu gibi.. :/

      Sil
  17. iyiki doğdun canım kusura bakma bilmediğim için yeni kıutluyorum ah bu büymek meğer ne de zor şeymiş değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Büyümek, sorumluluklar, belirsizlikler zor..İnsanı korkutuyor :/

      Sil
  18. İyi ki doğdun Sawako! Musmutlu bir yıl diliyorum senin için ;)

    YanıtlaSil
  19. Benim ablam ve kardeşimde sizinle aynı gün doğdular ve ikisi de saat 8'de doğdular doğum gününüz kutlu olsun. Bizim onların doğum gününü unutmak gibi bi şansımız olmadı çünkü küçük olan son bir hafta kala şu kadar gün sonra doğum günüm var diye dolanır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailen için harika bir talihtir, bir pastayla 2 doğum gününü atlatabilirler :)) Ben de küçük kardeşin gibiydim, hatta şu kadar saat kaldı diye dürter dururdum evdekileri :D Şimdi de unutsunlar diye bekliyorum :)

      Sil
  20. :) bende 11 haziran da doğdumm :)) geçmiş doğum günün kutlu olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , geçmiş doğum günümüz kutlu olsun :)

      Sil
  21. Uzun zamandır internetim olmadığı için görmemiştim ama doğum günün kutlu olsun benimde 9 hazirandı :D

    YanıtlaSil
  22. Sawako'cum biiyorum geç oldu ama doğum günün kutlu olsun canım!!

    YanıtlaSil
  23. 15 yaşındayım ve sen 20,21,22,23,24... diye sayarken bile kendimi o yaşlarda düşündüm, elim ayağım titredi resmen. Şu an çok uzakmış gibi geliyor ama göz açıp kapayana dek geçecek. Ama bence bunun sebebi yılların kısa oluşu değil, her günün birbiriyle aynı oluşu. Bir yıl boyunca hiçbir şey yaşamadığımız için kısa geliyor günler. Dolu dolu yaşamıyoruz. Okul ev dershane üçlemesinden başka bir şey yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşününce..Haklısın...Millet olarak fazla aksiyonsuzuz :))

      Sil
  24. gerçekten hayat böle bişi işte. küçükken bende hep büyümek istemişimdir. okulumu bitirim mesleğimi elime alim sonrada istediğim gibi hareket edim derdim. evet öle de oldu ama yaş kaç olursa olsun insanın bırakamicağı şeyler vardır. aile.. ben çok rahat büyüdüm. ama bu rahatlığa rağmen hala içimde bi yaş özentisi vardı. şimdi yaş oldu 25 ve be aksine küçülmek istiyorum. bazen yeğenlerimle muhabbet ediyoruz. 15-16 yaşlarındalar. çabuk büyümek istiyoruz vs diyolar. onlara hep şöle derim. büyümek için acele etmeyin. zaten zaman sizi büyütmek için ilerliyor. gün olur keşke hep ble kalsak dersiniz.. tabi onlar anlamıyolar ama anlicaklar ne demek istediğimi.. yine ne olursa olsun büyümek güzel. allah sağlıklı ömürler versin herkese :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüyünce zaman daha hızlı geçiyor, küçükken böyle değildi...Bu da korkutuyor insanı:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim! :)
Fikrinizi belirtmekten çekinmeyin..
Unutmayın!Sadece link ve hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum!